بازدید 4642

گزارش سی‌ان‌ان از شهپادهای اوکراینی

تلویزیون سی‌ان‌ان در گزارشی اختصاصی به یک پایگاه نظامی مخفی اوکراین پرداخته است؛ پایگاهی که در سواحل یک دریاچه قرار دارد و داخل آن شناورهای هدایت‌پذیر دریایی (شهپاد) و سطحی مورد آزمایش قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۱۱۸۵۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳ 30 July 2023


به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، این شهپادها که قبلا به هیچ خبرنگاری نشان داده نشده بود، به‌طور فزاینده‌ای به اوکراینی‌ها اجازه حمله و رصد روس‌ها در دریای سیاه و یا شبه جزیره کریمه را می‌دهد.

اوکراین به‌عنوان کشوری است که در زمینه ناوگان حرفی برای گفتن ندارد، اما این شهپادها ابزار مهمی جهت مقابله با روسیه تلقی می‌شوند.

تمام این تجهیزات و ابزارها از درجه امنیتی بالایی برخوردار هستند و دستورالعمل‌های سختی برای فیلمبرداری و افشای هویت آن‌ها وجود دارد. سی‌ان‌ان با افرادی که ملاقات کرده، از ارائه نام و رتبه خود در نیروهای مسلح اوکراین خودداری کرده‌اند.

سازنده این شهپادها که خواست نامش فاش نشود، گفت: کار بر روی شهپادها همزمان با وقوع جنگ، آغاز شد. این موضوع بسیار مهم بود زیرا ما نیروهای زیادی برای مقاومت در برابر روسیه نداشتیم و از آنجایی که قابلیت‌های کنونی را نداشتیم، باید چیزی از خودمان توسعه می‌بخشیدیم.

منابع دفاعی اوکراین به سی‌ان‌ان تایید کردند، شهپادها دست کم در دو حمله اخیر دخیل بودند؛ پل کرچ در ماه ژوئیه و بندر سواستوپول کریمه در ماه اکتبر سال گذشته.

سازنده این شهپاد در ادامه مدعی شد: این شهپادها تماما محصول اوکراین هستند. آن‌ها اینجا طراحی و آزمایش می‌شوند. این تولید خود اوکراین است. روس‌ها هنوز خودشان را با تازه‌ترین توانایی‌های اوکراین وفق نداده‌اند.

او در ادامه گفت: کنترل چنین شهپاد کوچکی برای روس‌ها بسیار دشوار است. یافتن آن برای آن‌ها بسیار سخت است. سرعت این شهپادها در حال حاضر از هر کشتی دریایی در منطقه دریای سیاه بیشتر است.

تازه‌ترین شهپاد اوکراینی که توسط سی‌ان‌ان رویت شده، دارای ۸۰۰ کیلومتر برد و حداکثر ۸۰ کیلومتر در ساعت سرعت است و می‌تواند تا ۳۰۰ کیلوگرم محموله انفجاری داشته باشد.

اگرچه اوکراین با دریافت تسلیحات سنگین از آمریکا و متحدانش همچنان دستاورد خاصی نداشته و در ضدحملات خود شکست خورده، باید دید ادعای این رسانه آمریکایی تا چه اندازه به اوکراین در جنگ با روسیه کمک خواهد کرد. اما با توجه به آنچه که کارشناسان مطرح و تحلیلگران سیاسی می‌گویند، روسیه در بسیاری از زمینه‌ها به‌خصوص در سال جاری میلادی جلوتر از اوکراین بوده و بهتر عمل کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست