بازدید 2642
۴

کشتی جنگی آمریکایی وارد خلیج فارس می‌شود

پنتاگون می گوید که ایالات متحده یک کشتی جنگی را به منطقه خلیج فارس می فرستد تا از کشتی ها در منطقه محافظت کند.
کد خبر: ۱۱۸۳۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۷ 18 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از آسوشیتدپرس، آمریکا ادعا کرده است که در پی تحرکات ایران در تنگه هرمز و خلیج فارس و دریای عمان، جت‌های جنگنده و یک کشتی جنگی اضافی را به تنگه هرمز و خلیج فارس اعزام می‌کند.

پنتاگون در این ارتباط اعلام کرد که ناوشکن «یو اس اس توماس هادنر» و تعدادی جنگنده اف -۳۵ به سمت منطقه حرکت خواهند کرد. در حال حاضر ناوشکن هادنر در دریای سرخ مستقر است.

مقامات دفاعی آمریکا هفته گذشته نیز از استقرار تعدادی از جنگنده‌های اف -۱۶ در این منطقه خبر داده بودند و آن گونه که مقامات آمریکایی مدعی شده‌اند، نزدیک به دو هفته است که هواپیماهای تهاجمی A-۱۰ در پاسخ به فعالیت ایران در آنجا حضور دارند.

«سابرینا سینگ»، سخنگوی پنتاگون گفت که مشخص نیست کشتی‌های ناوشکن و هواپیماهای جنگنده تا چه زمانی در منطقه باقی خواهند ماند.

سینگ در جریان یک جلسه توجیهی به خبرنگاران پنتاگون ادعا کرد: «در پرتو تهدیدات مستمر و در هماهنگی با شرکا و متحدانمان، وزارتخانه در حال افزایش حضور و توانایی ما برای نظارت بر تنگه هرمز و آب‌های اطراف است.»

دو روز پیش نیز، یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا موسوم به پنتاگون اعلام کرده بود که این کشور از جنگنده‌های اف -۱۶ برای نظارت و حمایت از ایمنی کشتی‌هایی که در تنگه هرمز و خلیج فارس در حال حرکت هستند، استفاده خواهد کرد.

این مقام نظامی آمریکایی همچنین افزود که ایالات متحده طی چند روز آینده هواپیماهای جنگنده اف -۱۶ مورد نیاز خود را به منطقه خلیج فارس اعزام خواهد کرد. این مقام دفاعی آمریکا ضمن درخواست ناشناس ماندن برای افشای مشخصات عملیاتی در منطقه، تاکید کرد که استقرار جنگنده‌های اف -۱۶ با هدف تأمین پوشش هوایی برای کشتی‌های عبوری از آبراه تنگه هرمز و خلیج فارس و همزمان تقویت حضور نظامی در منطقه به عنوان عاملی بازدارنده علیه ایران است.

الجزیره همچنین به نقل از این مقام نظامی ارشد آمریکایی که نامش برده نشد، گفته بود که واشنگتن در حال بررسی چند گزینه برای مقابله با حضور فزاینده روسیه در آسمان سوریه است.

همزمان براساس خبری که آسوشیتدپرس اعلام کرده، ایالات متحده در حال افزایش استفاده از جت‌های جنگنده در نزدیکی تنگه هرمز برای محافظت از کشتی‌ها در برابر تحرکات ایران است. آمریکا همچنین نگرانی خود را درباره افزایش روابط ایران، روسیه و سوریه در خاورمیانه اعلام کرده است. به گفته این مقام ناشناس دفاعی و نظامی آمریکا، افزایش اخیر فعالیت‌های نظامی روسیه را می‌توان به افزایش همکاری و هماهنگی میان مسکو، تهران و دولت سوریه نسبت داد و هدف اصلی این تلاش هماهنگ اعمال فشار بر ایالات متحده برای خروج از سوریه است.

این مقام آمریکایی همچنین مدعی شد که «روسیه به خاطر کسب حمایت ایران در مناقشه اوکراین مدیون ایران است و تهران به دنبال خروج آمریکا از سوریه برای تسهیل انتقال کمک‌های خود به حزب الله لبنان و تهدید اسرائیل است. ایالات متحده سطح بالایی از همکاری، برنامه ریزی مشترک و اشتراک اطلاعات را بین رهبران ارتش روسیه و نیروی قدس ایران در سوریه مشاهده کرده است. هدف از این فعالیت‌ها افزایش فشار بر آمریکا برای خروج نیروهایش از سوریه است.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۴
باید همه ناوها و تجهیزات امریکایی در هم شکسته شود. قطعا با این کار روسیه که در حال جنگ با غرب است به کمک ما خواهد آمد. امریکا باید بداند که ما تنها نیستیم
بعد اینکه پوتین با فضاحت رفت
سراغ پهباد بده ها خواهد رسید
اینها همش برای نزدیک شدن به مرز روسیه است تا در زمان مقتضی آمریکائی ها بتوانند از این تجهیزات بر علیه روسیه استفاده نمایند و ایران بهانه است ؟؟!! جالب است که هم برای آمریکا بهانه شده ایم و هم برای روسیه؟؟!!!
بزای ایرانی ها مهم نیست که بیایند یا نیایند .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست