بازدید 4814
۲

هشدار بایدن به روسیه پیش از پیوستن اوکراین به ناتو

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری «سی ان ان» با تحریک‌آمیز خواندن پیوستن کی‌یف به ناتو قبل از توقف جنگ گفت: خطر رویارویی مستقیم نظامی واشنگتن با روسیه را دامن خواهد زد.
کد خبر: ۱۱۸۲۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۷ 08 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری «سی ان ان» با تحریک‌آمیز خواندن عضویت اوکراین به سازمان ناتو قبل از فیصله دادن سرنوشت جنگ اذعان کرد که پیوستن کی‌یف به ناتو قبل از توقف جنگ می‌تواند به خطر احتمال رویارویی مستقیم نظامی واشنگتن با روسیه دامن زند.

وبگاه روسیا الیوم بامداد شنبه گزارش داد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری «سی ان ان» با بعید دانستن پیوستن کی‌یف به ناتو قبل از تعیین سرنوشت جنگ، اعلام کرد که فکر نمی‌کنم اکنون در شرایط حساس کنونی، اجماع نظری در میان کشورهای عضو ناتو در پذیرش این مطلب وجود داشته باشد.

رئیس جمهور آمریکا افزود: چنانچه اعضای ناتو در شرایط کنونی به عضویت اوکرین در ناتو رأی دهند، در هر حال، ما پایبند به حمایت همه جانبه از سرزمین‌های تحت حمایت ائتلاف ناتو خواهیم بود و من در این موضوع جدیت دارم و حتی اگر رویارویی نظامی مستقیمی نیز صورت گیرد، این تعهد همگانی ما خواهد بود.

گفتنی است جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا پیشتر روز جمعه، در آستانه برگزاری نشست آتی اعضای ناتو در هفته آینده طی اظهار نظری با قاطعیت گفت: اوکراین هرگز به جمع کشورهای عضو ناتو نخواهد پیوست.

ولادیمیر زلنسکی پیش از برگزاری نشست ویلنیوس اعضای سازمان ناتو در لیتوانی در هفته آینده (۱۱ و ۱۲ ژوئیه) ِ، هم اکنون در حال تشدید تماس‌ها و رایزنی‌های دیپلماتیک در میان اعضای کشورهای اتحادیه اروپا برای کسب حمایت در انضمام به ناتو است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲
پوتین همسایگان روسیه را متقاعد کرد به ناتو بپیوندند
خب کم کم بریم برای جنگ جهانی سوم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست