بازدید 3131
۹

زارع‌پور: در اینترنت نسبت به گذشته عقب‌گرد نداشتیم

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات معتقد است گلایه‌ها از وضعیت اینترنت نه به خاطر سرعت بلکه به خاطر محدودیت‌های اعمال شده است.
کد خبر: ۱۱۸۱۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۵ 29 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از دیجیاتو، وزیر ارتباطات در پاسخ به چرایی کندی اینترنت گفت ۱۵ سال برای توسعه اینترنت ثابت سرمایه گذاری نشده بود. او همچنین مدعی است در سرعت اینترنت نسبت به گذشته هیچوقت عقب‌گردی نداشته‌اند.

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه دیدار از الکامپ، در خصوص کندی اینترنت گفت: «شرایط اینترنت رو به بهبود است. سرعت‌هایی که اکنون در حال فراهم کردن برای مردم هستیم، سرعت‌های چند صد مگابیت برثانیه است.»

زارع‌پور با بیان اینکه در سرعت اینترنت نسبت به گذشته هیچوقت عقب‌گرد نداشته اند گفت: «اما نسبت به آنچه که باید باشیم عقب هستیم و شبانه‌روز تلاش می‌کنیم تا بتوانیم سرعتی که شایسته مردم است را فراهم کنیم.»

وی تأکید دارد حدود ۱۵ سال است که در حوزه اینترنت ثابت سرمایه‌گذاری صورت نگرفته است: «از این جهت در توسعه این بخش عقب مانده‌ایم. طبق آمار سایت‌های سنجش سرعت اینترنت نیز بین ۱۹۰ کشور همیشه جزو کشورهای ۱۴۰ تا ۱۵۰ قرار داشتیم. ان شاءالله با پروژه فیبرنوری می‌توانیم سرعت‌ اینترنت را بهبود ببخشیم.»

وزیر ارتباطات به حضور شرکت های مختلف در نمایشگاه اشاره کرد و گفت: «شرکت‌های مختلفی حضور دارند که در حوزه پروژه فیبرنوری و نسل پنجم اینترنت فعالیت می‌کنند تا دسترسی به سرعت‌های بالا را برای مردم فراهم کنند.»

به باور وی آنچه مردم از آن گلایه دارند محدودیت‌هایی است که روی برخی پلتفرم‌ها اعمال شده است: «قبلاً نیز اعلام کردیم هر پلتفرمی که قوانین کشور را بپذیرد، قدمش روی چشم ما است و می‌تواند فعالیت کند. اما برخی این مسئله را نپذیرفتند. این در حالی است که در تمام دنیا برای فضای مجازی خود اهمیت قائل هستند و پلتفرم‌ها موظف به رعایت قوانین آن‌ها هستند.»

زارع پور با بیان اینکه اعتقاد دارند می توان در محدودیت برخی پلتفرم ها بازنگری کرد، اظهار داشت: «مثلاً درباره رفع فیلتر گوگل‌ پلی، نظر تخصصی ما این است که رفع فیلتر شود و این مسئله را در کارگروه مصادیق مجرمانه پیگیری خواهیم کرد.»

وعده رفع فیلتر گوگل پلی از سوی وزرات ارتباطات چندین ماه است که مطرح می‌شود، اما با این وجود راه به جایی نبرده است.

گفتنی است رئیس جمهور در جلسه این هفته شورای عالی فضای مجازی، کارگروهی متشکل از وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی را مأمور کرد تا علت کندی اینترنت را بررسی کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۹
یعنی 85میلیون مردم ایران دروغ میگن
بله با فیلتر هرچه شبکه اجتماعی وپیامرسان از تلگرام که اواسط دهه 90 مهمترین سرگرمی مردم بود تا سیگنال وفیسبوک وتوئیتر ویوتیوب واتساپ واینساگرام وایمو واسکایپ و گوگل پلاس و...وازلحاظ فنی هم حدود -6 -5 ساله نه تنها سرعت وکیفیت اینترنت افزایشی نداشته که افت هم داشته واکنون طبق گزارشات خود مراکز داخلی در رتبه های آخر جهان قرارداریم حتی پایینتر از بسیاری کشورهای افریقایی
مهم نیست چی میگی به هر حال کسی باور نمی کنه!!
وزیر خجالت بکش .
این دنده عقبی که تو رفتی هیکس نرفت
فکر کنم از عمد با این حرفاش میخواد لج مردم رو دربیاره وگرنه همه میدونن سرعت و کیفیت اینترنت ایران نسبت به سالهای قبل خیلی بد شده. شاید هم از بهتر شدن منظورش بهبود اینترنت خودش و فک و فامیلاشه
احساس می کنم این دولت فقط و فقط یک احمدی نژاد کم دارد!!!!

چقدر راحت شعار می‌دهند
چقدر راحت ادعا می کنند
چقدر راحت وعده و وعید بی اساس می‌دهند
چقدر راحت حقایق را وارونه جلوه می دهند
چقدر راحت آمار سازی می کنند
چقدر.................
فضا و روحیه و نگرش و......همانند دوران احمدی نژاد است
فقط احمدی نژاد را کم دارند
چند روز پییش که گفته بودند سرعت دو برابر شده است. حالا خوبه کوتاه اومدن و فرمودن عقبگر نداشتیم.
اما باید عرض شود که با بستن تمام شبکه‌های اجتماعی که تمام مردم دنیا دارن استفاده می‌کنن و فقط در ایران بسته شده است خیلی هم عقبگرد داشتید. از قبل هم عقب‌مانده بودید عقب‌تر هم رفتید.
عقب گرد نداشتین. کلا ترکوندین
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل