بازدید 2111

برگزاری اجلاس پیمان مالی جدید جهانی در پاریس

اجلاس پیمان مالی جدید جهانی در پاریس با حضور نزدیک به ۵۰ نفر از سران کشورهای جهان با تمرکز بر اصلاحات مالی جهانی در واکنش به تغییرات اقلیمی در پایتخت فرانسه در حال برگزاری است.
کد خبر: ۱۱۸۰۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸ 23 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه روز پنجشنبه در آغاز اجلاس پیمان مالی جدید جهانی در پاریس، گفت: هیچ کشوری نباید بین مبارزه با فقر و حفاظت از کره زمین یکی را انتخاب کند.

اصلاحات مالی بین‌المللی در دستور کار این اجلاس دو روزه قرار دارد که از روز پنجشنبه با حضور حدود ۵۰ نفر از سران کشورها به همراه نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی و جامعه مدنی کار خود را در پاریس پایتخت فرانسه آغاز کرده است.

این رویداد به طور خاص بر کمک به آسیب پذیرترین کشورهای در حال توسعه برای مقابله با فقر و تغییرات اقلیمی متمرکز خواهد بود.

روز پنجشنبه در جریان این اجلاس، در حالی که صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد به هدف خود برای در دسترس قرار دادن ۱۰۰ میلیارد دلار حق برداشت ویژه برای کشورهای آسیب‌پذیر دست یافته است اما بانک جهانی از کاهش کمک مالی خود به کشورهای آسیب‌دیده از بلایای طبیعی خبر داد.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد سیستم کنونی (کمک به آسیب پذیرترین کشورهای در حال توسعه برای مقابله با فقر و تغییرات اقلیمی) را منسوخ، ناکارآمد و ناعادلانه خواند و گفت: واضح است که معماری مالی بین‌المللی در ماموریت خود برای ایجاد یک شبکه ایمنی جهانی برای کشورهای در حال توسعه شکست خورده است.

بر اساس پیش‌نویس بیانیه اجلاس پیمان مالی جدید جهانی در پاریس، سران شرکت‌کننده در این اجلاس قرار است از فشار بر بانک‌های توسعه چندجانبه مانند بانک جهانی حمایت کنند تا سرمایه بیشتری را برای تقویت سازوکار وام‌دهی به کشورهای در حال توسعه برای مقابله با فقر و تغییرات اقلیمی اختصاص دهند.

ابی احمد نخست‌وزیر اتیوپی در این کنفرانس با تاکید بر اینکه ما به یک شبکه ایمنی مالی قوی و قابل پیش‌بینی نیاز داریم، افزود: کشورهای آفریقایی با فشار بی‌سابقه بودجه مواجه هستند که این موضوع، آسیب‌پذیری آنها را تشدید کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی