بازدید 4110

دانشگاه آزاد یزد: تحصیل به شرط ازدواج، رایگان می‌شود

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد گفت: در این مرکز آموزشی شهریه دانشجویانی که ازدواج می‌کنند، در مقاطع کارشناسی صفر و در مقطع کارشناسی ارشد با ۵۰ درصد تخفیف محاسبه می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۰۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸ 22 June 2023

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، حمیده رسولی صبح امروز در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان که به میزبانی فرمانداری یزد برگزار شد، اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ ازدواج و تشویق دانشجویان به این امر، حدود دو سال است که طرح تخفیف شهریه برای دانشجویانی که در ترم تحصیلی ازدواج می‌کنند، در دانشگاه آزاد اسلامی یزد اجرا می‌شود. در همین راستا برای دانشجویانی که ازدواج می‌کنند در مقطع کارشناسی شهریه صفر شده و برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا ۵۰ درصد تخفیف در نظر گرفته می‌شود.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد گفت: با توجه به بحث اقتصادی، سالن‌های دانشگاه در جهت خدمت‌رسانی در امر آسان‌سازی ازدواج و تشریفات مجهز شده و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. ضمن این‌که کارگاه‌های آموزش خانواده آسمانی به صورت فصلی برای دانشجویان نیز برگزار می‌شود.

میلاد عبدلی، نماینده دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان نیز با بیان این‌که در جامعه کنونی هدف، فرهنگ و انگیزه ازدواج از بین رفته است، تصریح کرد: تفاوت دیدگاه‌های بین نسلی موجب نگاه متفاوت نسل قدیم و جدید به مقوله ازدواج به ویژه در مبانی فکری مربوط به این موضوع شده است.

وی ادامه داد: حضور نسل جدید در فضای مجازی، دانشگاه‌ها و ... باعث ایجاد احساس حقی در آن‌ها شده که بعضی با توقعات نامتعارف از خانواده‌ها همراه است که خود زمینه کم‌رنگ شدن اقبال به ازدواج را فراهم می‌کند و متأسفانه طی سال‌های اخیر کم‌کاری‌هایی در این زمینه از سوی آموزش‌وپرورش، صداوسیما و ... صورت گرفته است.

ابوالفضل اکبری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار یزد هم در این جلسه با تأکید بر این‌که سازمان‌ها و دستگاه‌ها باید همکاری بیشتری در تحقق مصوبات این ستاد داشته باشند اظهار کرد: سازمان‌ها و ادارات باید ظرفیت‌ها و امکانات خود را به عنوان یک الزام قانونی برای تسهیل ازدواج در اختیار جوانان قرار دهند.

وی با اشاره به بحث فرهنگ‌سازی ازدواج در بین خانواده‌ها گفت: فرهنگ‌سازی در بین خانواده‌ها، اجرای برنامه آموزشی مدون، بحث مشاوره جایگاه خود را دارد و اگر به سبک زندگی ایرانی اسلامی توجه شود اهمیت بحث اقتصادی در امر ازدواج نیز کاهش خواهد یافت.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۶
خخخخخخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
دل خوش نکنید فقط یکسال شهریه مجانی است. شو تبلیغاتی است
از جیب کی؟؟ غیر از این است که از جیب بقیه دانشجویان است؟؟؟ آیا خود این مسول پولشو میده ؟؟؟؟ آیا روی گنجی نشسته که بقیه نیستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
خیر
علارغم مشکلات مالی این کار را انجام می دهند تا هدیه ای کوچک از طرف دانشگاه باشد
البته خبر بد نوشته شده چون فقط ترمی که در آن عقد می کنند شهریه اش صفر می شود
میرن دانشگاه که شوهر و همسر پیدا کنند! وقتی ازدواج کردند دانشکاه میخوان بمونند چیکار کنند!! دکتر بیکار ، خانه دار هم بی قرار !
شعر زیبای ابن یمین
آن کس که بداند و بداند که بداند
اسب خرد از گنبد گردون بجهاند
آن کس که بداند و نداند که بداند
آگاه نمایید که بس خفته نماند
آن کس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به منزل برساند
آن کس که نداند و نداند که نداند
در جهل مرکب ابدالدهر بماند
متاسفانه مسوولین دو بیت آخر هستند
چندین هزار تحصیل کرده داریم بیکار نمیتوانند تشکیل زندگی بدهند دولت فقط از جیب مردم میخواهد هزینه کند
خوب اگر ازدواج سوری کنن بعد فارغ التحصیلی جداشن چی .اینجوری هم خوش میگزره هم شهریه نمیدن خخخخ
تمامی واحدهای دانشگاه آزاد از داوطلبان کارشناسی خالیست . به این بهانه روغن ریخته را نذر حضرت ابوالفضل کرده اند . اگر راست میگن دکترا و ارشد را مشتری دارد مجانی کنند!
يزد يكي از بالاترين تعداد ميزارن طلاق رو داره، متاسفانه بزرگترامون اكثريت نااگاه هستن، واسه همينه كه وضعمون اينه.
یک نیمسال از 8 نیمسال کجاش مجانی است ؟
خبر اینست فقط یک نیمسال از 8 نیمسال مجانی است نه کل تحصیل!!!!
دانشگاه آزاد خالیبند ! حقوق کارکنان دوم تیر لست هنوز پرداخت نشده است
چه سرنوشتی خواهد داشت آن زندگی مشترکی که بخاطر رایگان بودن دانشگاه بخواهد تشکیل شود و واقعا باید تاسف خورد که بجای اینکه مسائل و مشکلات مردم را اساسی حل کنند دست به چنین کارهای مسخره ائی میزنند
معلومه از جیب چه کسی، از جیب مجردها.
اگر اولش زن بگیرن اخرش طلاق بگیرن
مدرکشون چی میشه؟!؟
خوب می دانند کسی این کار را نخواهد کرد فقط نوعی ژست موافق جهت باد است.
حاتم بخشی از کیسه دانشجویان کار درستی نیست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست