بازدید 4878

زیردریایی بازدیدکنندگان از کشتی تایتانیک ناپدید شد

زیردریایی گردشگری که عازم محل غرق شدن کشتی تایتانیک بود، در شمال اقیانوس اطلس ناپدید شد.
کد خبر: ۱۱۷۹۸۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲ 20 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، منابع خبری روز دوشنبه (۱۹ ژوئیه/۲۹ خرداد) گزارش داده‌اند یک زیردریایی حامل گردشگرانی که قصد بازدید از بقایای کشتی تایتانیک داشتند در اقیانوس اطلس گم شده است.
 
روزنامه گاردین گزارش داده گارد ساحلی بوستون این خبر را تأیید کرده و از آغاز عملیات جستجو برای یافتن این شناور زیردریایی و نجات سرنشین‌های آن خبر داده است. 
 
یک سخنگوی گارد ساحلی بوستون به روزنامه گاردین گفته است: «یک زیردریایی کوچک با ۵ سرنشین در نزدیکی بقایای تایتانیک مفقود شده است.»
 
زیردریایی فوق متعلق به شرکت آمریکایی «اوشن‌گیت» است که گردشگران علاقه‌مند را  برای بازدید از بقای کشتی تایتانیکبه عمق ۳۸۰۰ متری اقیانوس اطلس می‌برد. این شرکت از سال ۲۰۱۸ در حال ارائه این خدمات به گردشگران در ازای چند ده هزار دلار هزینه است. 
 
کشتی تایتانیک که در زمان خودش بزرگترین کشتی جهان بود ۱۵ آوریل ۱۹۱۲ (مصادف با ۲۶ فروردین ۱۲۹۱) بعد از برخورد به یک کوه یخ به زیر آب‌های اقیانوس اطلس فرو رفت.
 
تایتانیک از بندر «ساوتهامپتون» در انگلیس عازم نیویورک بود. از میان ۲۲۲۴ مسافر و خدمه آن ۱۵۱۴ نفر جان باختند تا این حادثه مرگبارترین سانحه دریایی در تاریخ لقب بگیرد. 
 
لاشه این کشتی مجلل تا هفتاد سال بعد پیدا نشد. شرکت «اوشن‌گیت» در ازای دریافت ۲۵۰ هزار دلار به ازای هر نفر گردشگران را به تماشای بقای این کشتی می‌برد.  
 
بقایای این کشتی مجلل در عمق ۱۲۵۰۰ فوت از سطح دریا (۳۸۱۰ متر) و در فاصله ۳۷۰ مایلی ساحل نیوفاندلند کانادا در بستر اقیانوس اطلس قرار دارد.
 
طبق آنچه در وب‌سایت اوشن‌گیت آمده این شرکت قصد داشته در بازه هشت روزه از ۱۲ تا ۲۰ ژوئیه گردشگران علاقه‌مند را به بازدید از بقایای تایتانیک ببرد. قرار بوده حداکثر ۶ گردشگر با این زیردریایی عازم شده و سپس به «نیوفاوندلند» در کانادا برگردند. 
 
هویت یکی از سرنشین‌های این زیردریایی «همیش هاردینگ» اعلام شده است. رسانه‌های انگلیس او را یک هوانورد و جهانگرد مشهور معرفی کرده‌اند که پیش از این به فضا هم سفر کرده است. گفته می‌شود او معمولاً در امارات سکونت دارد.
 
هاردینگ ۵۸ ساله در حساب‌های کاربری‌اش در فضای مجازی درباره این سفر اکتشافی اطلاعاتی منتشر کرده است. به عنوان مثال در اینستاگرام نوشته است: «مفتخرم بالاخره اعلام کنم به عنوان متخصص با شرکت اوشن‌گیت در سفرشان برای بازدید از تایتانیک همراه شدم.»
 
او روز شنبه هم نوشت: «به دلیل وخامت هوا در فصل زمستان در نیوفاوندلند در ۴۰ سال گذشته این سفر احتمالا تنها سفر به محل غرق شدن تایتانیک در سال ۲۰۲۳ خواهد بود. ما فردا سفر را آغاز خواهیم کرد.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی