بازدید 3824

پیش‌شرط‌ عمان برای عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل

وزیر خارجه عمان در سخنانی اعلام کرد که عمان شرط‌هایی اساسی را برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تعیین کرده است.
کد خبر: ۱۱۷۹۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۰ 19 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر به نقل از سما، سعید بدر البوسعیدی، وزیر خارجه عمان، در مصاحبه با المانیتور اعلام کرد که عمان برای اقدام به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، شروطی اساسی را مدنظر دارد.

البوسعیدی در این مصاحبه با اشاره به بی‌طرفی مثبت، سازنده و پیش‌رو پادشاهی عمان، اعلام کرد که پیش‌شرط برقراری روابط کامل با رژیم صهیونیستی، برپایی کشور فلسطین است.

وی با اشاره به استقبال مشروط عمان از برقراری روابط با رژیم صهیونیستی افزود: برقراری روابط با اسرائیل با نادیده گرفتن فلسطینیان و بستن درهای ارتباط به روی آنان به وقوع نخواهد پیوست. برقراری هرگونه ارتباط با اسرائیل منوط به توافق کاملی است که به موجب آن اسرائیل متعهد شود که کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

وزیر خارجه عمان به اشاره به آمادگی این کشور نسبت به ارائه کمک در فرآیند سازش میان رژیم صهیونیستی و فلسطین اعلام کرد: کمک‌های ما زمانی عملی می‌شود که طرف اسرائیلی توانایی و آمادگی لازم را داشته باشد؛ اما متأسفانه اکنون شاهد این توانایی و آمادگی نیستیم.

این در حالی است که گزارش‌ها از تلاش‌های دیپلماتیک فشرده دولت بایدن جهت دستیابی به توافق عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی حکایت دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست