بازدید 11624
۲
انتخابات پارلمان بخش خصوصی در ایستگاه پایانی

«سلاح ورزی» بالاخره رئیس اتاق بازرگانی ایران شد

انتخابات هیات رئیسه اتاق ایران طبق برنامه از پیش تعیین شده امروز برگزار و در نهایت با حواشی‌ای که به همراه داشت، نایب رئیس سابق اتاق ایران، جانشین شافعی شد.
کد خبر: ۱۱۷۹۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵ 18 June 2023

به گزارش تابناک اقتصادی؛ صبح امروز انتخابات هیات رئیسه دوره دهم هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزاری شد و اعضای جدید هیات نمایندگان اتاق ایران، ۷ عضو هیات رئیسه پارلمان بخش خصوصی شامل رئیس، ۴ نایبرئیس، خزانهدار و منشی را با رای خود انتخاب کردند.

بر این اساس، صبح امروز اولین نشست هیات نمایندگان دوره دهم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با دستور جلسه برگزاری انتخابات هیات رئیسه آغاز شد.

در ابتدای جلسه غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران در دوره نهم سخنرانی کرد. شافعی ضمن تبریک آغاز دوره جدید هیات نمایندگان اتاق ایران، گفت: شرایط خاص اقتصادی و چالش‌های موجود، گذر از این وضعیت را مشروط به همگرایی آحاد مردم، نخبگان، فعالان بخش خصوصی، تصمیمسازان و دولتمردان کرده است و جز با تعامل و همنشینی نمیتوانیم به اجماع و حل چالشهابرسیم و هیچ محفلی بهتر از اتاق ایران برای ظهور این وفاق نیست. او اعضای اتاق ایران را عصاره صاحبان کسبوکار دانست که باید در رویداد‌هایی مانند انتخابات، بلوغ خود را نشان دهند.

به باورشافعی اجماع بین بخش خصوصی و همه بخش‌های کسبوکار نشان از شخصیتی محترم و قابل اعتنا در کشور برای اتاق ایران استو در این بین اتاق باید مملو از نجابت در راه رسیدن به کمال قدم بردارد. رئیس اتاق ایران در دوره نهم، ابراز امیدواری کرد: در این انتخابات هر چه به ارتقای جایگاه بخش خصوصی کمک میکند، اتفاق بیفتد تا بتوانیم با هم قدم‌های محکمی در راستای پیشبرد اهداف اقتصادی کشور برداریم.

در ادامه حسین میرمحمدصادقی، رئیس انجمن نظارت بر انتخابات، با نگاهی به آنچه از آغاز روند برگزاری انتخابات دوره دهم هیات نمایندگان اتاق‌های سراسر کشور از آذر سال ۱۴۰۱ تا به امروز گذشته، به برخی تنش‌ها و چالش‌هایی که در این بین پیش آمد، اشاره و تاکید کرد که با همه این مسائل، کار به سامان رسید.

او با اشاره به شروط احراز هویت‌ها و تایید صلاحیت‌ها و برخی مسائلی که رخ داد، تصریح کرد: انجمن نظارت از همان ابتدا، قانونمندی را دنبال کرد و هیچ فشار و توصی‌های را مبنا قرار نداد، هرچند نمیتوان ادعا کرد که بدون ایراد و اشتباه بوده است. در این راستا تغییر زمانبندی‌ها یکی از موضوعاتی بود که درباره آن زیاد بحث میشد؛ اما انجمن زیر بار نرفت تا طبق قانون و آییننامه عمل کند.


اشاره میرمحمدصادقی به موضوع احراز هویت‌ها و تایید صلاحیت‌ها در حالی بود که شب گذشته نیز جهانبخش سنجابی دبیر و سخنگوی انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی در گفتگو با ایرنا ضمن تکذیب شایعات تعویق انتخابات اظهار داشت: تا این لحظه وزارت اطلاعات هیچ مکاتب‌های با انجمن نداشته و فقط حراست وزارت صمت مکاتباتی داشت که در مکاتبات اول ۲۵ نفر را تایید و فقط با یک نفر مخالفت کرد.


وی ادامه داد: در مکاتبه دوم حراست وزارت صمت ۱۰ نفر دیگر تایید شدند و اعلام شد که در مورد وضعیت یک نفر اعلام نظر امکان پذیر نیست. در مکاتبه سوم نیز یک نفر مورد تایید قرار گرفت و ممکن است یا فردا در مکاتبات دیگر افرادی مورد تایید قرار بگیرند.


سخنگوی انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی گفت: این انجمن نظارت تبصره ۲ ذیل بند هفتم آییننامه انتخابات هیئت رئیسه را حتماً رعایت میکند و اگر تکلیفی افزون بر آن بر عهده انجمن باشد، نخواهیم پذیرفت.


سنجابی بیان داشت: بر اساس این بند آییننامه، انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی برای کاندیدا‌های هیئت رئیسه مکلف است از وزارت اطلاعات استعلام بگیرد و وزارت اطلاعات نیز باید در مدت ۱۰ روز کاری از زمان ارسال اسامی پاسخ بدهد. اگر پاسخی ارسال نکند به معنی تایید تلقی خواهد شد و انجمن این تبصره را اجرا خواهد کرد.


رئیس جدید اتاق ایران انتخاب شد


حدود ساعت ۱۱ امروز، حسین سلاح ورزی، حسین پیرموذن و یونس ژائله برای تصدی ریاست پارلمان بخش خصوصی اعلام کاندیداتوری کردند و هر یک از نامزد‌های ریاست اتاق ایران به مدت ۳ دقیقه سخنان انتخاباتی و برنامه خود برای اداره اتاق را ارائه کردند.

«سلاح ورزی» بالاخره رئیس اتاق بازرگانی ایران شد


طبق اعلام منشی هیات رئیسه سنی جلسه، تعرفه‌های رای برای انتخاب ریاست اتاق ایران در میان هیات نمایندگان توزیع شد و سپس شمارش آرای اخذ شده برای انتخاب رئیس اتاق ایران در دوره دهم آغاز شد. در نهایت بر اساس شمارش آرای انتخابات رئیس اتاق ایران، حسین سلاح ورزی ۲۶۵ یونس ژائله ۹۵ رای و حسین پیرموذن ۶۲ رای کسب کردند. کل آرای اخذ شده ۴۲۶ رای بوده است. از این تعداد ۴ رای باطل اعلام شد؛ بنابراین حسین سلاحورزی با کسب ۲۶۵ رای حائز بالاترین رای برای کرسی ریاست پارلمان بخش خصوصی در دوره دهم شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۲
کیهان با تیتر درشت در صفحه اول نوشته ایران بزرگ ترین صادر کننده لبنیات در خاورمیانه شد!
چه غم انگیز است کشوری بزرگ ترین صادرکننده محصولی باشد که از سبد مصرف خانوار ملت خودش ددر حال حذف شدن است!
قبلی ها رفتند و بعدی ها با جیب های گشاد جای آنرا گرفتند. خدا به مردم ایران رحم کند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست