بازدید 2970
۳

شناسایی ۲۵ هزار خانه خالی در استان تهران

استاندار تهران با تاکید بر اینکه ساخت مسکن با تمرکز در بافت فرسوده ضروری است از شناسایی ۲۵ هزار خانه خالی در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۸۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸ 12 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر علیرضا فخاری عصر یکشنبه در جلسه شورای مسکن با اشاره به ابلاغ وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تأمین متولی آماده‌سازی از سوی دستگاه‌ها اظهار داشت: طبق قانون تأمین متولیان برای آماده‌سازی اراضی جهت تولید مسکن ضروری است که توسط وزیر راه و شهرسازی ابلاغ شده و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به مشکل کمبود زمین در استان تهران افزود: دو متولی تأمین زمین در استان، وزارت راه و شهرسازی و همچنین خود مالکین هستند که برای تسریع در امور شورای مسکن، راه و شهرسازی استان باید پیشنهاددهنده اراضی قابل ساخت باشد.

استاندار تهران عنوان کرد: هدف گذاری برای تعیین جمعیت متقاضی نیز ضروری است، از سوی دیگر تمرکز بر بازآفرینی در استان برای تأمین مسکن ضروری است و هر کدام از شهرهای استان که شرایط بازآفرینی دارند، باید در این زمینه فعال شوند.

فخاری سپس گفت: برنامه و بودجه استان باید در زمینه توزیع جمعیت در سطح کمک کند که در این راستا باید آمایش سرزمین صورت گیرد تا خدمات رسانی مبتنی بر هدف گذاری ها باشد.

وی در مورد کنترل قیمت‌ها ادامه داد: قیمت مصالح، مالیات و فعل و انفعالات مؤثر بر قیمت مسکن باید در کارگروه ویژه تعیین و در هر جلسه شورا آخرین وضعیت گزارش شود.

استاندار تهران همچنین به ضرورت تأمین امور زیربنایی و روبنایی در ساخت مسکن تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های متولی باید نسبت به تأمین امور زیربنایی پیشگام باشند، و تأمین سرانه‌های آموزشی، بهداشتی و غیره نیز باید مدنظر قرار گیرد.

فخاری با بیان اینکه مبایعه نامه‌ها توسط اصناف و اتحادیه مربوطه باید به سند رسمی تبدیل شود، تصریح کرد: بیش از ۲۵ هزار خانه خالی در استان تهران شناسایی شده که فرآیند شناسایی و ترتیب و توالی ثبت خانه‌های خالی به گونه‌ای باشد تا مرجع نهایی برای اعمال قانون ورود کند.

وی به افزایش تسهیلات ساخت مسکن اشاره کرد و گفت: تسهیلات ساخت مسکن از ۳۵۰ میلیون تومان به ۵۵۰ میلیون افزایش یافته و تسهیلات بافت فرسوده نیز به ۶۰۰ میلیون تومان رسیده است، به علاوه جامعه هدف طرح نهضت ملی مسکن اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند که باید این امر محقق شود.

گفتنی است در این جلسه مصوب شد تا طرح جمع آوری با مشاورین املاک غیرمجاز از امروز در تمام شهرهای استان تهران آغاز شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
مسئولات که آمار 700 هزار خانه خالی در تهران را می دادند
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
اینا نهایتاً آمار خانه هایی را اعلام می کنند که مالکانش خارج از کشور هستند چون بقیه موارد از خودی ها محسوب میشن
فقط ۲۵ هزار
پس اون ۵۰۰ هزار خانه های بانکها چی شد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار