بازدید 2678

لودریان نماینده ویژه مکرون در امور لبنان شد

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه، ژان ایو لودریان وزیر خارجه سابق خود را بعنوان نماینده ویژه در امور لبنان منصوب کرده است.
کد خبر: ۱۱۷۸۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۶ 08 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، دفتر ریاست جمهوری فرانسه چهارشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد: رئیس جمهوری در راستای روحیه دوستی که فرانسه و لبنان را به هم پیوند می‌زند، به تلاش برای حل بحران و اجرای اصلاحات لازم به منظور بهبود شرایط لبنان ادامه می‌دهد.

این بیانیه افزود: مکرون، لو دریان را به عنوان نماینده شخصی خود به منظور رایزنی با همه کسانی که در داخل و خارج لبنان هستند، منصوب کرد تا بتوان به شکست بن‌بست در آن کشور کمک کرد.

رویترز نوشت که انتصاب لو دریان ممکن است که جایگاه کاترین کولونا وزیر خارجه فرانسه را تضعیف کند.

لو دریان از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ وزیر خارجه فرانسه بود. وی در دوره ریاست جمهوری فرانسوا اولاند نیز از ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ وزیر دفاع فرانسه بود.

لو دریان از سیاستمداران تاثیرگذار فرانسه به شمار می‌آید و جزو کسانی است که بار دیگر به دولت مکرون بازگردانده می‌شود.

مکرون پس از انفجار بزرگ بیروت در سال ۲۰۱۹ که بیش از ۲۰۰ کشته بر جای گذاشت و بخش‌های زیادی از شهر را ویران کرد، تلاش‌های زیادی برای کمک به لبنان انجام داد. اما تلاش‌های وی برای حل بحران‌های سیاسی و اقتصادی این کشور ناکام مانده است.

این کشور در چهار سال گذشته نتوانسته است با اتکا به نفوذ تاریخی خود در لبنان، دولتمردان این کشور را به منظور اصلاحات اقتصادی متقاعد کند.

به نوشته رویترز، مکرون اخیرا به دلیل نقش پشت‌پرده‌ای که برای یافتن یک رئیس جمهوری جدید در لبنان داشت، مورد انتقاد قرار گرفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر