بازدید 387517
با چهارصد و شصت و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین

انفجار هولناک یک سد بزرگ در اوکراین+ فیلم / درخواست اوکراین برای نشست فوری شورای امنیت درباره انفجار سد

چهارصد و شصت و سه روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۷۸۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۵ 06 June 2023

انفجار هولناک یک سد بزرگ در اوکراین+ فیلم

بیشتر بخوانید

بین الملل تابناک: چهارصد و شصت و سه روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

نیویورک‌تایمز: اوکراین ضد حمله خود را آغاز کرده است
۱۴۰۲/۰۳/۱۶ - ۱۹:۵۹

نیویورک تایمز به نقل از منابع گزارش داد که اوکراین احتمالاً ضدحمله ادعایی خود را علیه روسیه آغاز کرده، اما بر روی یافتن نقطه ضعفی در خطوط روسیه متمرکز شده است.

به گزارش آرتی، این گزارش پس از آن منتشر شد که وزارت دفاع روسیه مدعی شد که چندین حمله کی‌یف را در بخش جنوبی جبهه در روزهای اخیر دفع کرده است.

به گفته مقامات آمریکایی ناشناس که با این روزنامه مصاحبه کرده‌اند، کی‌یف زمان دقیق آغاز حمله خود را نگفته و تنها یک چارچوب زمانی تقریبی را در اختیار واشنگتن قرار داده که حملات اخیر اوکراین در این چارچوب زمانی قرار دارند.

مقامات آمریکایی گفتند که آنها تا حدی ارزیابی خود را بر اساس تصاویر ماهواره‌ای که نشان دهنده افزایش تحرک در مواضع اوکراین است، استوار کرده‌اند. برخی از تحلیلگران آمریکایی بر این باورند که نیروهای کی‌یف یک فشار اولیه را برای ارزیابی دفاعی روسیه انجام داده‌اند و منبع دیگری به نیویورک‌تایمز گفت که این تحقیقات ممکن است برای چند روز ادامه یابد.

این منبع افزود: در صورت موفقیت آمیز بودن این عملیات شناسایی، هدف نهایی ضدحمله اوکراین آشکارتر خواهد شد.

یکی دیگر از مقامات آمریکایی به پولیتیکو گفته است که واشنگتن شاهد "افزایش" فعالیت نظامی اوکراین بوده است، او تاکید کرد که این به این معنا نیست که فشارهای مورد انتظار آغاز شده است.

صبح روز دوشنبه، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک "تهاجم در مقیاس بزرگ" را در امتداد پنج بخش از خط مقدم در دونباس دفع کرده و بعداً تاکید کرد که نیروهای کی‌یف در یک حمله نافرجام "تلفات قابل توجهی" متحمل شده‌اند. این وزارتخانه روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین بیش از ۱۵۰۰ سرباز، ۲۸ تانک، از جمله هشت لئوپارد ساخت آلمان، سه تانک سبک فرانسوی АМХ-۱۰ و بیش از ۱۰۰ خودروی زرهی دیگر را در بخش جنوبی منطقه دونتسک روسیه از دست داده است.

درخواست اوکراین برای نشست فوری شورای امنیت درباره انفجار سد
۱۴۰۲/۰۳/۱۶ - ۱۹:۵۸

وزارت خارجه اوکراین خواستار نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل برای بحث درباره آنچه «حمله تروریستی روسیه» به سد «کاخوفکا» در جنوب اوکراین خواند، شد. 

کی‌یف همچنین خواستار آن شد که شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره این موضوع بحث کند و درخواست تحریم‌های جدید علیه روسیه را مطرح کرد. وزارت خارجه اوکراین در بیانیه خود از کشورهای عضو گروه هفت و اتحادیه اروپا خواست تحریم‌های گسترده جدید علیه روسیه بخصوص صنعت موشکی و بخش هسته‌ای آن را بررسی کنند. 

مقام‌های اوکراینی و روس انگشت اتهام را در پی تخریب سد تحت کنترل مسکو که باعث خروج ساکنان مناطق اطراف شده، به سوی یکدیگر گرفته‌اند. 

وزارت خارجه اوکراین در بیانیه خود اعلام کرد: ما انفجار سد توسط فدراسیون روسیه را اقدام تروریستی می‌دانیم که با هدف حداکثر تلفات و تخریب انجام شده است. 

کرملین: رژیم کی‌یف سد کاخوفکا را تخریب کرد
۱۴۰۲/۰۳/۱۶ - ۱۹:۵۷

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (سه‌شنبه) اتهام‌زنی اوکراین به مسکو مبنی بر تخریب سد و نیروگاه برقی-آبی شهر «نووا کاخوفکا» را قویاً رد کرد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت: «تخریب نیروگاه برق آبی کاخوفکا می‌تواند پیامدهایی برای ده‌ها هزار نفر از ساکنان منطقه و همچنین برای محیط زیست داشته باشد».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد: «خرابکاری کی‌یف در نیروگاه برق آبی کاخوفکا به دلیل عدم موفقیت در حمله نیروهای اوکراینی است. یکی از اهداف رژیم کی‌یف در تخریب نیروگاه برقی آبی کاخوفکا، محروم کردن کریمه از آب است».

سخنگوی کرملین تاکید کرد که روسیه اتهام حمله به سد کاخوفکا را قویا رد کرده و آن را یک خرابکاری عمدی توسط کی‌یف دانسته و مسئولیت کامل آن بر عهده مقامات اوکراینی است.

طبق این گزارش، پسکوف همچنین افزود: «[شبه‌جزیره] کریمه برای تضمین تامین آب مورد نیاز آنهم بدون کانال کریمه شمالی گام‌های محکمی برداشته است و در این زمینه کارهایی در حال انجام است».

تلویزیون‌های روسیه با "پوتین جعلی" هک شدند!
۱۴۰۲/۰۳/۱۶ - ۱۹:۵۳

کرملین اعلام کرد، چندین تلویزیون و ایستگاه رادیویی روسیه هک شدند و به دنبال این اقدام پیغام دروغینی از جانب ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری این کشور منتشر شد.

به گزارش دویچه وله، در این پیام جعلی، پوتین گفت: نیروهای اوکراینی توسط ناتو تا دندان مسلح شده‌اند و با حمایت‌های مداوم واشنگتن به مناطقی نظیر کورسک، بلگورود و بریانسک حمله کرده‌اند.

در این پیام دروغین همچنین ذکر شد: حکومت نظامی اعلام شده و خارج‌سازی غیرنظامیان در سه منطقه مذکور در جریان است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در واکنش به این خبر گفت: برنامه هک شده بود. همه چیز به کنترل عادی خود بازگشته است.

مقامات محلی در بلگورود – جایی که مسکو نیروهای اوکراینی را به آغاز حمله متهم کرده‌اند و کی‌یف آن را رد می‌کند – گفتند که این برنامه هک شده تا رعب و وحشتی در دل شهروندان این منطقه ایجاد کنند.

یکی از پخش‌کنندگان برنامه‌های تلویزیونی گفت که هک این برنامه تلویزیونی حدود ۴۰ دقیقه طول کشید.

فیلیپ اینگرام، افسر سابق اطلاعات نظامی انگلیس و برنامه‌ریز ناتو گفت: پست‌های جعلی که ادعا می‌کنند واقعی هستند، خطر فزاینده‌ای در دنیای تحت تاثیر هوش مصنوعی به دنبال دارد. در پروپاگاندای جنگ، تصاویر و ویدئوهای جعلی به شیوه‌ای توجیه‌پذیر تاثیرات نظامی و سیاسی دارند. این‌ها سلاحی قابل انتظار است اما می‌توانند بسیار متقاعدکننده باشند.

انفجار هولناک یک سد بزرگ در اوکراین

در حالی که مسکو و کی‌یف به دنبال انفجار یک سد برق‌آبی در منطقه تحت کنترل روسیه در «خرسون» یکدیگر را مقصر این حادثه اعلام کرده اند، مقام‌های محلی از ساکنان روستاهای اطراف رودخانه دنیپر خواسته‌اند تا خانه‌های خود را تخلیه کنند.

مرکز فرماندهی عملیات جنوب اوکراین در ساعات اولیه روز سه‌شنبه، ششم ژانویه اعلام کرد که نیروهای روسیه سد نیروگاه برق آبی «کاخوفکا» در شهر «نوا کاخوفکا» را منفجر کرده‌اند.

الکساندر پروکودین (Oleksandr Prokudin) رئیس اداره نظامی منطقه ای خرسون با انتشار پیامی در کانال تلگرام خود مدعی شد: ارتش روسیه، اقدام تروریستی دیگر را مرتکب شده است.

تعداد بازدید : 906804

وی همچنین هشدار داد که آب در پنج ساعت به «سطح بحرانی» خواهد رسید.

وزیر کشور اوکراین در همین رابطه از ساکنان ده روستا در نزدیکی بستر رودخانه دنیپر خواست تا خانه‌های خود را تخلیه کنند.

اولکسی دانیلوف (Oleksiy Danilov) دبیر شورای دفاع و امنیت ملی اوکراین نیز در پیامی توییتری خبر داد، ولودیمیر زلنسکی رییس جمهوری این کشور یک نشست اضطراری در رابطه با انفجار در سد نووا کاخوفکا، برگزار می‌کند.

رییس جمهوی اوکراین در پیامی در توییتر به این حادثه واکنش نشان داد و نوشت: «تروریست‌های روسی؛ تخریب این سد مهر تاییدی برای جهان است که آن‌ها باید از اوکراین خارج شوند. تنها با پیروزی اوکراین، امنیت بازمی‌گردد. این در حالی است که خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از ولادیمیر لئونتیف (Vladimir Leontyev) رئیس اداره محلی شهر نوا کاخوفکا در منطقه تحت کنترل روسیه نوشت: قسمت بالایی سد نیروگاه برق‌ آبی کاخوفا بر اثر بمباران اوکراینی‌ها آسیب دیده اما قسمت مخزن سد از بین نرفته است.

به گفته این مقام روسی، تنها مشکل و تهدید فعلی، مساله تامین آب شبه جزیره کریمه خواهد بود.

رویترز نیز در این خصوص گزارش داد: ویدیوهای غیر رسمی در شبکه‌های اجتماعی وقوع چندین انفجار در اطراف این سد را نشان می‌دهد. همچنین فیلم‌های دیگری نیز خروج آب از محل خرابی ایجاد شده را به تصویر می‌کشد.

به گزارش این خبرگزاری، سد مذکور با ۳۰ متر ارتفاع و ۳.۲ کیلومتر طول در سال ۱۹۵۶ بر روی رودخانه دنیپر (دنیپرو/ Dnepr) به عنوان بخشی از نیروگاه برق-آبی کاخوفکا احداث شد.

این سد همچنین، آب مورد نیاز شبه جزیره کریمه و نیروگاه اتمی زاپوریژیا را تامین می‌کند.

مقام‌های روسی اطمینان داده‌اند به دنبال این انفجار، در حال حاضر هیچ خطری نیروگاه زاپوریژیا را تهدید نمی‌کند. آب مورد نیاز سیستم خنک کننده این نیروگاه اتمی، از طریق مخازن سد کاخوفکا تامین می‌شود.

لاوروف: غرب در پی گشودن جبهه دوم و سوم علیه روسیه است

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با تاکید بر اینکه مسکو از قواعد تحمیلی آمریکا پیروی نمی‌کند، هشدار داد که غرب قصد دارد، جبهه دوم و سوم را علیه روسیه باز کند.

لاوروف در جریان بازدید از پایگاه نظامی روسیه در تاجیکستان گفت: غرب همیشه به دنبال راه‌های بیشتر به منظور ایجاد مزاحمت برای روسیه و باز کردن جبهه دوم و سوم علیه ماست.

وی افزود، علاوه بر قفقاز جنوبی، آسیای مرکزی جبهه احتمالی دیگر علیه روسیه است.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: ما از برنامه‌های غرب مطلعیم اما تردیدی نیست که این طرح‌ها به واقعیت نخواهند پیوست.

لاوروف گفت که غرب قصد دارد، اوکراین و روسیه را از هم جدا کند اما این طرح محکوم به شکست است.

وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد که اروپا تصمیم گرفته است، در مسیر جنگ با روسیه قدم بگذارد و به اهداف خود برسد.

لاوروف با اشاره به حمایت تسلیحاتی غرب از اوکراین گفت: آنها با جدیت برای ارسال جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین و برای تشدید جنگ آماده می‌شوند.

وی افزود: مساله‌ای که باید مد نظر داشت این است که این جنگنده‌ها قادر به حمل تسلیحات هسته‌ای هستند.

لاوروف در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه «روسیه مصمم است هرگز از قواعد تحمیلی واشنگتن تبعیت نکند» اضافه کرد: مدت هاست که آمریکا پیوسته در حال از دست دادن نقش خود است و کشورهای بیشتری از آنها ناامید می‌شوند.

روسیه: اوکراین قصد انجام عملیات تروریستی با «بمب کثیف» را داشت

سرویس امنیت فدرال روسیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، اداره اطلاعات مرکزی وزارت دفاع اوکراین یک یگان اطلاعات نظامی جدیدی ساخته که با استفاده از هواپیمایی سبک می‌تواند خرابکاری‌هایی را در روسیه سازماندهی کند و همچنین پیشتر قصد داشت با استفاده از "بمب کثیف" یک حمله تروریستی داخل خاک روسیه انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سرویس امنیت فدرال روسیه، با انتشار بیانیه‌ای عنوان داشت: اوکراین با این یگان اطلاعات نظامی جدیدش قصد داشت با "بمب کثیف" یک حمله تروریستی در داخل خاک روسیه انجام دهد.

در این بیانیه آمده است: طبق اطلاعات به‌دست آمده، کریل بودانف، رئیس اداره اطلاعات مرکزی وزارت دفاع اوکراین، یگان اطلاعات نظامی جدیدی را تشکیل داده تا به کمک آن اقدامات خرابکارانه‌ای را در داخل خاک روسیه سازماندهی کنند. طی این اقدامات آن‌ها می‌توانند با هواپیماهایی سبک گروه‌های تجسسی و خرابکارانه‌ای را به همراه تسلیحاتی به روسیه بفرستند. همچنین آن‌ها می‌توانند حملاتی را از طریق بمب‌هایی علیه تاسیسات سوخت و زیرساخت‌های انرژی روسیه انجام دهند.

سرویس امنیت فدرال روسیه افزود: از آغاز سال جاری میلادی، این یگان پنج پرواز به روسیه را برنامه‌ریزی کرده که طی آن‌ها سوخت و انرژی تاسیسات مجتمع‌هایی در مناطق روسیه که هم‌مرز با اوکراین هستند، آسیب دیدند.

این بیانیه یادآور شد: در نتیجه عملیات ویژه سرویس امنیت فدرال روسیه، دو خلبان این هواپیمای سبک اوکراین دستگیر شدند و سپس اقرار کردند که قصد انجام عملیات تروریستی را داخل خاک روسیه داشتند. همچنین در جریان تحقیقاتی پیرامون خرابکاری ماه می ۲۰۲۳ جهت انفجار هواپیمای دوربرد مستقر در پایگاه هوایی سِورنی در منطقه ایوانوو، برنامه‌ها و طراحی‌های اداره اطلاعات مرکزی وزارت دفاع اوکراین مبنی بر انجام عملیات‌های تروریستی در روسیه با استفاده از "بمب‌ کثیف" فاش شدند.

این سرویس امنیتی روسیه تصریح کرد: اوکراین قصد داشت از "بمب‌های کثیف" مجهز به تایمرهای تاخیری استفاده و همزمان با انفجار، منطقه مورد نظر را غیر قابل سکونت کند.

«بمب کثیف» نوعی دستگاه برای پراکندن مواد پرتوزا «آردی‌دی» (RDD) و ترکیبی از ماده منفجره معمولی با مواد رادیواکتیو است. بمب‌های کثیف، بر خلاف بمب‌های هسته‌ای، نه به مثابه «سلاح کشتار جمعی» بلکه به منزله «سلاح‌های اخلال جمعی» شناخته می‌شود، چون غالبا آن‌ها را برای برانگیختن ترس و وحشت جمعی به کار می‌گیرند. مقام‌های دفاعی همواره بر این نکته تاکید می‌کنند که بمب کثیف به بمب هسته‌ای که قدرت تولید انفجاری میلیون‌ها بار قوی‌تر از آردی‌دی دارد، هیچ ارتباطی ندارد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۵۱
انتشار یافته: ۷۹
لاوروف گفت که غرب قصد دارد اوکراین و روسیه را از هم جدا کند اما این طرح محکوم به شکست است.
از آنجاییکه آقای رییسی زبان روس ها را بهتر می فهمند لطفا جمله بالا را در سخنرانی های خود تفسیر و تحلیل کند تا ما نیز روشن شویم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
حقیقت اینه که اوکراین پایتخت روسیه بوده قبلا توسط غرب جدا شده بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
تو رو بی بی سی جون خوب روشن میکنه
هیتلر که قوی ترین ارتش جهان رو داشت و بیش از 30 میلیون روسی رو قتل و عام ساخت و تمام شهر های روسیه رو بمباران کرد و تا نزدیک مسکوا رسید نتوانست روسیه را نابود سازد و از نقشه محو سازد و عاقبت خود هیتلر نابود شد
حالا این دلقک پلاستیکی اوکراین که کشورش ویران و نابود شده و حتی ارتش اوکراین با حمایت 20 تا کشور بازهم کم آورده. حتی نتونسته به 1 کیلومتری مرز روسیه برسه. و تمام صنایع و نیروگاه های اوکراین منهدم و نابود شده. 5 استان اوکراین هم به تصرف روسیه درآمده و روسیه فاتح و پیروز میدان جنگ هستش
یک ساختمان مسکوا هم آسیب ندیده است و روزانه همین ََطور بمباران هوایی کی یف ادامه دارد
باز برخی غرب زده های نوکر دلقک پلاستیکی کوکائینی فاسد قوم لوط می‌نویسند روسیه شکست خواهد خورد!!!! روسیه پیروز و فاتح این میدان جنگ است ولی چشم غرب زده ها کور است
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
از قدیم گفتن عاشق کوره اینام عاشق امریکان
نمی گن امریکا از پس چهار تا پاپتی طالبانی بر نیومد مثلا اونجا چه غلط خاصی قراره بکنه :))
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
فقط جسارتا وسط اين همه حرفهاي گنده گنده يه موضوعي بهت يادآوري كنم كه روسيه متجاوزه نه اوكراين! خوب حالا ادامه بده ......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
به روسیه حمله نکردن، روسیه حمله کرده. این رو بفهم لطفا. این بهترین پیام واسه امثال تو هست
شیرسنگی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
اگر اسمت خودتو گذاشتی حقیقت پس حقیقت رو بگو همون جنگ جهانی دوم هم اگر امریکا وارد نمیشد و با هیتلر جنگ نمیکردو کمک روسیه نمیکرد الان روسیه توسط هیتلر نابود شده بود
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
مردک، مهاجم روسیه هست نه اوکراین، اوکراین قصد کشور گشایی ندارد بلکه خفظ مملکت خود را در دستور کار دارد.
پوتینی ها دیدنی شدند. می دانند شانسی در برابر ضد حمله اکراین ندارند و می بینند که حملات بی امان انها به شهرهای اکراین نتوانسته اکراین را از حمله منصرف کند حالا سد را منفجر میکنند بلکه بتوانند زمان بخرند. ولی فایده ندارد. ببر کاغذی نمی تواند ببر حقیقی شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
روسیه پیروز و ببر واقعی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
آفرین روسیه که با غرب کافر مرتد ظالم بی شرف جنگید
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
پوتینی علاف صبح بخیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
تا حالا تو عمرت دروغ گفتی؟
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
اصلا حمله ای در کار نیست ، کسی که میخواد ضد حمله بزنه نمیاد از شیش ماه قبل همه جا جار بزنه که می‌خوام حمله کنم
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
شهردار شهری که زیر آبه گفته اکراین سد را تخریب کرده
آفرین روسیه پیروز است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
انسانهای بیگناه دارند کشته میشوند یوقت دیدی به سر خودتم اومد
مرگ و نفرين بر متجاوز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
پس لعنت به آمریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
مگر مهاجم تر از آمریکا هم داریم؟ آن طرف کره زمین هستش 10 تا جنگ راه انداخته هرچند که بیشتر جنگ هاش رو هم باخته از ویتنام و جنگ کره تا سوریه و دشت طبس و افغانستان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
که امریکاست
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
کدومشون آمریکا یا انگلیس
پوتین ثابت کرده که دروغگو است لذا تخریب سد به نظر جهت کند کردن حمله اوکراین انجام شده تخریب سد جنایتی نابخشودنی است پوتین مانند اسلاف خود شعار هدف وسیله را توجیه می کند در پیش گرفته است
پاسخ ها
پاسخ
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
این جنگ پاسخ به برخی شرارت ها و جنایت های اروپاست
اروپایی ها داعش را ساختند و حاصلش ویرانی سوریه بود
حالا عظیم ترین کشور اروپا یعنی (اوکراین) ویران و نابود شده است
هنوز انتقام یمن باقی مانده. باید در سوئد هم جنگ شروع شود
باید سوئد هم ویرانه و زمین سوخته و مخروبه شود تا بی حساب شویم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
باشه :))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
شکست این سد به ضرر کیه؟ به ضرر هرکی هست پس طرف مقابل اینکارو کرده
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
کدوم حمله !؟
کار اوکراینه طبق معمول
خوشبحالشون چقدر سداشون پر آبه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
امیدوارم شما غربگداها هم با اون اوکراینی ها زیر آب سد غرق شوید
انشالله که مرگه پوتین متجاوز هرچه زودتر فرا برسه!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
شما مواظب زمین خوردن بایدن باش :))) مسخره خاص و عام شدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
انشالله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
بیشمااااار بشماااار
زلنسکی از هیچ جنایتی دریغ نمیکنه
روده درازی
من ئستور میدهم که دیگر جنگ بس است
خیلی زود روی همدیگر را ماچ کنید تموم شه بره
پاسخ ها
بیت اله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
آفرین نعمت
بستنی نوش جانت
کاملا واضح و روشنه که روسیه سد و منفجر کرده برای جلوگیری از ضد حمله اوکراین....
لعنت به روسیه متجاوز که دوباره دنیارو به سمت قرون وسطی میبره. دم اوکراین و ارتش شجاعش گرم که پوزه روسهای متجاوزو با اون همه ادعا به خاک مالیده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
ظاهراً شما کور هستی
فعلاً که اوکراین ملعون شکست خورده است و تبدیل به زمین سیاه و سوخته شده و صنایع و سدهاش یکی پس از دیگری منهدم می‌شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
کرم از غرب بود که انقلاب رنگی راه انداخت و اوکراین رو از روسیه جدا کرد
خدااایی وقتی به تفکرات و اهداف روس‌ها و مثلا تصرف و تغییر رژیم اوکراین فکر میکنم فقط خندم میگیره آخه لامصبا شما با این ارتش داغون حتی نمیتونین اتیوپی رو تصرف کنین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
روسیه در حال جنگ با 20 کشور هستش تا الان هم پیروز جنگ بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
ناتو چی؟ پنجاه تا کشور جمع شدید یکساله میزنید تو سر خودتون روسها رو بیرون کنید نتونستید چقدر حقیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
ببین رسانه چیکار کرده با مغزت
روسیه نجس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
همش زیر سر غربی هاست
نابخردی امریکای احمق طی 50 سال گذشته باعث تمام بدبختی ها و فجایع در کل دنیاس.. که آخریش تحویل افغانستان به طالبان و جنگ اوکراین و روسیه س..
البته خوشبختانه روز بروز افول آمریکا پدیدار میشود و انشالله نابود شود..
بنظرم بهترین سرود دنیا سرود مرگ بر امریکاس..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
بهترین کامنت رو یک مهندس! نوشت
دمت گرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
نگو به غرب زده ها برمیخوره
روسیه (در اوکراین) بوی کباب شنید اما خر داغ می کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
ناتو زلنسکی را داغ میکرده
اوکراین باید پوتین را ترور کند تا جنگ تمام شود

و البته تمام شرقگدایان بی صاحب خواهند شد !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
اوکراین هرگز توان چنین غلطی رو نداره. کاخ پوتین هم هزاران سرباز مسلح دفاعی و کلی پدافند و تستر غذا و.... داره
ولی بگذار خیالت رو راحت کنم
هر وقت اگر پوتین بمیرد یا سکته بزند یا ترور شود
مدودف به قدرت خواهد رسید که صد برابر جنگاورتر از پوتین است. و نسبت به غربی ها نجس، بسیار خشن است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
چیزی به اسم شرق‌گدا نداریم فقط غربگدا و ضد غرب داریم جنگ با غربه نه شرق پس خودتو به اون راه نزن ما مخالف تحریمگران هستیم شما کاسبیان تخریم عاشق غربی ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
کامنتهای بی محتوا
کار خود اوکراین هست و به دستور امریکا
خاک تو سر اوکراین خودش نابود کرد به خاطر دروغهای امریکا و وعدهای پلاستیکی
اگر خودش نگه می داشت با توجه به موقعیت استراتیژیک و صنعتی و جغرافیای که داشت به زودی به سطح اول اروپا تبدیل می شد
دلیل جنگ فقط توقف پیشرفت اوکراین بود .
که خوب انجام شد
یکسال پیش می گفتند پوتین سرطان دارد الزایمر و پارکینسون دارد این هفته می میرد تمام حرفهای غرب پرستان مثل همین حرفشان راست است. این پوتین که من می بینم حلوای ملکه را خورد حلوای بایدن را هم می خورد :))
روسیه به عنوان وسیع ترین کشور جهان با ۱۴ کشور مرز زمینی و با چند کشور دیگر مرز دریایی دارد.
اگر قرار به تجاوز و کشورگشایی بود گزینه های بسیار بهتری در دسترس روسیه بود که هم از نظر نظامی ضعیفتر بودند هم حمایت ناتو و غرب را نداشتند هم صاحب منابع بیشتری به نسبت اکراین بودند. اینکه چرا به اکراین حمله شد جوابش مثل روز روشن است برای کسانی که بخواهند واقعیتها را ببینند.
بدبخت اوکراینیها که هیزم آتش جنگ آمریکا و ناتو علیه روسیه شدن
من نه طرفدار اکراین و غرب هستم نه طرفدار روسیه. ولی مشکلی که با هموطنان عزیز طرفدار غرب دارم استانداردهای دوگانه این دوستان است.

مثال می زنم. شما اگر تاریخ جنگ جهانی رو مطالعه کرده باشید کشور سوئد بعد از جنگ جهانی دوم دچار چیزی شبیه قحطی مواد غذایی شده بود. و بعد از این جنگ وضعیت اقتصادی سوئد چیزی شبیه کشورهای جهان سومی و بسیار اسف ناک تر بود.

جنگ افغانستان و سپس عراق نقطه عطفی در تاریخ اقتصادی کشور سوئد قلمداد می شه. چون برای نخستین بار کارخانه های ساخت سلاح در سوئد تاسیس و شروع به فروختن سلاح به کشورهای ناتو برای جنگ در افغانستان کردند. و به قولی سوئد بارش رو یک شبه بست و در جنگ افغانستان از کشور متوسط به پایین به کشوری پولدار تبدیل شد.

حالا این وسط یه تعداد پناهنده هم از این کشورهای ویران شده پذیرفت تا بگوید ما حقوق بشر برایمان مهم است.

حالا شما از هموطن عزیز غربزده ما سوال کنی عمرا چنین موضوعی را بداند و اگر بداند هم انکار می کند.
از نظر او فروش بهپاد توسط ایران به اکراین (صرفا چون دوست غرب است) جنایت قلمداد می شود.
ولی ریختن بمب و موشک روی سر مردم افغانستان و عراق که اصلا در یک قاره دیگر از کشورهای عضو ناتو قرار داشتند توسط امثال سوئد و سایر کشورها هیچ ایرادی ندارد بلکه نخبه بودن سران کشورهای غربی را نشان می دهد.
ای جووونمممم اونایی که اومدن نوشتن روسیه شکست خواهد خورد
خداییش چیزی میزنین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تو فضای مجازی اره روسیه شکست میخوره
پوتین هم ترور میشه،
عراق هم در جنگ اب سد باز کرد و باتلاق درست کرد
خیلی تانکها و ادوات ما در گل فرو رفته و بعضی هنوزم زیر خاکند
همان کسی که نورد استریم را منفجر کرد سد را هم منفجر کرده است.
این یاروبازیگرمطرب یا همون رقاصه خودمان حرفم به اینه
نتيجه جنگ اوکراين پايان هژمونی استراتژیک غرب وسیطره اوبرهمه چیزجهان خواهد بود.ودیگرتجزیه کشورهای بزرگ بلوک غرب. خواهيم ديد.
همان طور که خط لوله گاز نورد استریم را منفجر کردند و به راحتی و به لطف قدرت رسانه‌ ای تونستن روسیه را مقصر جلوه بدهند، حتما در این انفجار هم روسیه را محکوم می کنند، اگر چه چند ماه روشن بشه که کار اوکراین بوده. اما چند ماه بعد مهم نیست
سد عجیبی هست ، در عکس اول ( قبل از تخریب ) دو طرف سد پر از آب است !!!!!!!
روسیه محکوم به شکست است تا چند سال دیگر کشور روسیه کوچکتر و کوچکتر خواهد شد چون روسیه قدرت مقابله با دنیا را ندارد واین جنگ از قبل برنامه ریزی شده است و پوتین تماع که قصد احتلال کشورهای دیگه و نوکر کردن حاکمان کشورهای همسایه را دارد روسیه را قدرت مند کند اما زهی خیال باطل
من طرفدار پوتین نیستم ولی شما ها غرب زده شدین مغزتون قدرت تحلیل نداره
زلنسکی بزودی با صدام همنشین خواهد شد
خاک بر سرت زلسنکی ..که مثل مرد هم بلد نیستی بجنگی...این کارا فقط کار غرب.. که بویی از انسانیت نبرده
لعنت بر روسیه کثیف
این پوتین جایی برسه ک درخطرباشع ازاتم هم استفاده میکنع حالا میبینید
این بی احترامی به مخاطب است که نظرات را می بندید. واقعا که. 69 نفر آدم و علاف کردین نظر دادن ولی انگار هیچ.
ارتش و سپاه ایران باید برود به کمک اوکراین و روسیه متجاوز را سر جایشان بنشانند تا دیگر پوتین از این غلطا نکند
روسیه این جنایت بزرگ تروریستی را هرگز بدون پاسخ نخواهد گذاشت تا بفهمند انهدام یک سد یعنی چه .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل