بازدید 19780
یک شیرینی میان نتایج تلخ کاروان بازنده کشورمان در باکو

آبروداری ناهید کیانی با نشان تاریخی؛ نخستین طلای زنان ایران در تکواندوی قهرمانی جهان

تکواندوکار زن ایران، آبروی تیم ملی ۱۵نفره کشورمان در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ را خرید و تنها نشان طلای کاروان اعزام شده به باکو را به دست آورد تا نتایج تلخ باکو، یک شیرینی تاریخی هم داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۷۷۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۸ 04 June 2023

زنان پرافتخار ایران، بار دیگر شایستگی خود را با کسب تنها نشان طلای تیم ملی افول کرده تکواندو در رقابت‌های جهانی باکو به اثبات رساندند.

به گزارش تابناک ورزشی؛ ناهید کیانی با تصاحب نشان طلای تکواندوی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ تنها طلای کاروان بزرگ ایران در این مسابقات را صید کرد و برای نخستین بار مدال طلای جهان را برای تکواندوی زنان ایران به ارمغان آورد.

تکواندوکار زن ایران آبروی تیم ملی ۱۵نفره کشورمان در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ را خرید و تنها نشان طلای کاروان اعزام شده به باکو را به دست آورد تا نتایج تلخ باکو، یک شیرینی تاریخی هم داشته باشد.

 

امروز یکشنبه در روز پایانی رقابت‌های تکواندوی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ در باکوی آذربایجان، ناهید کیانی، تنها نماینده فینالیست ایران در این مسابقات، در دیدار نهایی وزن ۵۳- کیلوگرم مقابل جو زو از چین به میدان رفت و در پایان با برتری دو بر صفر برای نخستین بار در تاریخ به مدال طلای جهان برای تکواندوی زنان ایران رسید و تنها مدال آور کاروان ۱۵ نفره ایران در این مسابقات نام گرفت.

کیانی در راند نخست با نتیجه قاطع ۱۴ بر صفر به برتری رسید و در راند دوم نیز با نتیجه ۱۰ بر ۷ پیروز شد تا مقتدرانه و با صلابت با برتری مجموع دو بر صفر به مدال طلای جهان برسد. 

کیانی پیش از این با برتری مقابل رقبایی از کره جنوبی، مجارستان، کرواسی و روسیه راهی فینال این مسابقات معتبر شده بود تا در آستانه بازی‌های آسیایی و المپیک امید‌ها را برای تاریخ‌سازی بیشتر زنده کند.

پیش از این، علیرضا نادعلیان، نماینده وزن ۸۷+ کیلوگرم مردان ایران در همان دور نخست برابر حریفی از بریتانیا با نتیجه دو بر صفر شکست خورد، تا دوازدهمین و آخرین حذف شده تکواندوی مردان و زنان ایران در این مسابقات باشد.

با حذف نادعلیان، تیم ملی تکواندوی مردان ایران تنها با ۲ مدال برنز و حذف ۶ تکواندوکار دیگر با عملکردی ناامید کننده و با هدایت بیژن مقانلو به کار خود پایان داد.

به این ترتیب، در پایان رقابت‌های تکواندوی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ در باکو، ناهید کیانی برای نخستین‌بار در تاریخ تکواندوی زنان ایران به مدال طلای جهان رسید؛ متین رضایی و آرین سلیمی به مدال برنز رسیدند، ولی دوازده نماینده دیگر ایران به نام‌های مهدی حاجی موسایی در ۵۴-، علیرضا حسین‌پور در ۵۸-، فرزان عاشورزاده در ۶۳-، میرهاشم حسینی در ۷۴-، مهران برخورداری در ۸۰- و علیرضا نادعلیان در وزن ۸۷+ کیلوگرم مردان و سعیده نصیری در ۴۶-، غزل سلطانی در ۴۹-، تینا مدانلو در ۵۷-، نرگس میرنوراللهی در ۶۲-، زینب اسماعیلی در ۶۷- و زهرا پوراسماعیل در وزن ۷۳- کیلوگرم زنان نیز از دور مسابقات حذف شدند.

پیش از اعزام به مسابقات نیز دو ملی‌پوش سرشناس ایران به دلیل مثبت شدن تست دوپینگ، چهار سال از حضور در میادین رسمی و بین‌المللی محروم شدند که ضربه روحی بدی به تیم ملی و فدراسیون وارد کرد.

فدراسیون تکواندو توسط دبیر خود، مثبت شدن تست‌ها را به دسیسه و خیانت برخی در داخل و آلودگی غذای بازیکنان ربط داد. هادی ساعی هم تلویحا مسائل مطرح را تایید کرد. او با شکست سیدمحمد پولادگر به ریاست تکواندوی ایران رسیده و بعد از آن، بین این دو نفر درگیری و جنگ قدرت ادامه یافت. ساعی بار‌ها از کمبود بودجه و توجه وزارت ورزش و معاون آن یعنی پولادگر شکایت و اعتراض کرده است.  

پنجمین تکواندوی زنان ایران در جهان با طلای کیانی

بیست‌وششمین دوره رقابت‌های جهانی تکواندو ـ که از هشتم خرداد ماه در باکوی آذربایجان آغاز شده بود ـ امروز (یکشنبه - ۱۴ خرداد ماه) با برگزاری رقابت‌های اوزان ۵۳- کیلوگرم بانوان و ۸۷+ کیلوگرم آقایان به پایان رسید؛ رقابتی که سهم ایران از آن یک مدال طلا بود و دو برنز.

با پایان این رویداد، تیم‌های برتر و بهترین‌های این رویداد در دو گروه بانوان و آقایان معرفی شدند که تیم ملی تکواندو بانوان ایران به یک رکورد تاریخی دست یافت و توانست با کسب مدال طلای کیانی، رتبه و جام پنجمی جهان را از آن خود کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲۷
دست مریزاد بانو
زنده باد بانوی ایرانی
احسنت به شیر دختر لر ....
اما چند تار موی خانم کیانی معلوم است. حالا تکلیف چیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
از اینکه لخت نشده میسوزی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
این دوستمون به طعنه گفتند و برای همین من مثبت میدم.اما بهتره برای اینجور نوشته ها اخرش علامت تعجب گذاشته شود.
.هرمحتوایی از زنان عکس یا کلیپ خاصه باحجاب ناقص از همه بخشها پاک شود سپاس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
وا اسلاما...وا اسلاما...
قهرمان درد و بلات بخوره تو سر علیزاده وطن فروش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
غبگداها و آلبانی نشین ها منظور کیمیا علیزاده وطن فروش بود اشتبوه لایک زدید کارفزماتون اخراجتون نکنه؟
پرچم خانمها بالاست
دمش گرم.شیرزن ایرانی.از نسل آرتمیس
زیاد خوشحال نباشید چون بزودی خانم کیانی هم مثل بسیاری از ورزشکاران ایرانی به خارج مهاجرت میکند و آنوقت مطبوعات و رسانه ها لب به انتقاد از او گشوده و به یاد بد حجابی او در رقابت های اخیر خواهند افتاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
خوب برن هر انسانی خواهان یک زندگی خوب با رفاه اقتصادی و اجتماعی و امنیت واینده درخشان برای خود و‌خانواده و فرزندان و نسلی که بجا میزاره هست انسان باید جایی باشه که برای توانایی‌ها علم دانش
ارزش و اعتبار قایل هستن در یک‌جامعه متمدن و با فرهنگ زندگی کنه که همه از هر دین‌و ایین و شغل و‌حرفه به هم و حقوق مدنی هم احترام بزارن در یک اقتصاد سالم و درست روزگارش سپری کنه نه اینکه صبح تا شب دنبال حفظ ارزش پولش در کدام بازار باشه وغصه نان شب داشته باشه
منا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
تا وقتی برای ما مدال کسب میکنه سپاس گذارشیم اگه هم مثل علیزاده تکواندوی حرفه ای را کنار گذاشت ورفت هم به سلامت یک ورزشکار جهانی به دور از کشور خودش شاید پول بیشتری رفاه بیشتری داشته باشه اما خیلی بعید که دیگه حتی بتونه عنوان های قبلیش را دوباره کسب کنه چه برسه به پیشرفت اینا در نود درصد افرادی که پناهنده شدند میشه دید از بسیاری شون دیگه هیچ نامی در عرصه جهانی نیست
خدا كنه چيزي نزده باشه يا پناهنده نشه !
شک نکنید با برخوردیهایی که باویمیشود سال اینده یا باتیم برای مسابقات اعزام میشود وهمانجا پناهندگی را میگیرد ویا انفرادی ایران جای پاپه خار هست نه قهرمانان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
در ایران میتونند قهرمان جهان بشند در اروپا مثل علیزاده بلاگر اینستا پناهندگی شاید در زندگی شخصی ودر امکانات ورزشی یک ورزشکار تاثیر مثبت داشته باشه اما در ورزش قهرمانیش پسرفت محض
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
در ایران هم میتونه بمونه قهرمان بشع کتری قوری یا قاشق چنگال جایزه بگیر و تحقیر بشه
ضمن تبریک به جامعه ورزش و ملت ایران و بخصوص بانوان و دختران ایران سرافراز ، چه با حجاب چه بی حجاب که همه محترم هستند ، ما هزاران ناهید کیانی عزیز و حسن یزدانی گرامی در میان کودکان و نوجوانان مان داریم اما سیستم فوق ضعیف آموزش و پرورش استعداد کش ، عاجز از کشف و پرورش آنهاست
کیمیا علیزاده هم تو آلمان دریک باشگاه بهمراه مردان تمرین میکنه ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
اونو خرابش کردن
برای مهاجرت نیاز به کسب یک مدال در کشور است. در گام بعدی حتماً مهاجرت خواهند کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
این سومین مدال طلای جهان کیانی وچندین طلای آسیایی داره مهاجرت یعنی پایان رویای قهرمانی جهان علیزاده چون نمیتونه جز هیچ تیم ملی ای باشه هرگز نمیتونه در این مسابقات شرکت کنه تازه شرکت هم بکنه دیگه ملتی نیست که از برد اون خوشحال بشه
پول مفت فوتبالیستها رو خرج ورزش های دیگه بکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
.تکواندو که ورزش نیست
چند تار موی این خانوم عزیز داره دیده میشه حضرات تحریک نشدید؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل