همسایگان ایران باید منافع جمعی را در نظر بگیرند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بدون شک ایران، سوریه، ترکیه و روسیه می‌توانند با فعالیت‌های مشترک، منافع جمعی خود را تامین و همچنین به برقراری امنیت منطقه کمک کنند.
کد خبر: ۱۱۷۷۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۴ 01 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شهریار حیدری در خصوص برگزاری نشست نمایندگان ترکیه، ایران، روسیه و سوریه در روز‌های آینده برای بحث درباره تدوین نقشه راه عادی سازی روابط آنکارا با دمشق، گفت: تهران، دمشق و مسکو با یکدیگر روابط سیاسی و دیپلماتیک نزدیکی دارند از این رو بستر لازم برای بهره مندی از این ظرفیت در راستای رفع تنش‌های منطقه‌ای میان کشور‌های همسایه از جمله ترکیه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون نشست‌های دیپلماتیک متعددی میان مقامات کشور‌های یاد شده برگزار شده است، اظهار کرد: در واقع کشور‌های یاد شده گفتگو و مذاکره را راه حل برطرف کردن تنش‌های کنونی می‌دانند. متاسفانه قسمت‌هایی از خاک سوریه با حمایت ترکیه در اختیار جبهه النصره بوده که باید این مهم برطرف شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه احترام به حسن همجواری و تمامیت ارضی کشور‌ها از جمله مولفه‌های بین المللی است که همسایگان باید به آن احترام گذاشته و رعایت کنند، ادامه داد: بر این اساس مولفه یاد شده در خصوص سرزمین سوریه نیز باید از سوی ترکیه عملیاتی شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تهران، دمشق، آنکارا و مسکو چهار کشور اثرگذار منطقه‌ای هستند، خاطرنشان کرد: بدون شک این کشور‌ها می‌توانند با فعالیت‌های مشترک، منافع جمعی خود را تامین و همچنین به برقراری امنیت پایدار منطقه کمک شایانی کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی