بازدید 2382

نشست تل‌آویو با واشنگتن با محوریت ایران و عربستان

پایگاه خبری آکسیوس آمریکا اعلام کرد که مقامات رژیم صهیونیستی هفته آینده برای بررسی عادی سازی روابط با عربستان و پرونده هسته‌ای ایران به واشنگتن سفر خواهند کرد.
کد خبر: ۱۱۷۶۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸ 26 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، پایگاه خبری آکسیوس آمریکا اعلام کرد که مقامات رژیم صهیونیستی هفته آینده برای بررسی عادی سازی روابط با عربستان و پرونده هسته‌ای ایران به واشنگتن سفر خواهند کرد.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از وبگاه آمریکایی آکسیوس نوشت که «رون دیرمر» وزیر امور استراتژیک و «تساحی هنگبی» رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به احتمال زیاد اواخر هفته آینده وارد واشنگتن خواهند شد تا با جک سالیوان مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا و دیگر مسئولان بلندپایه کاخ سفید و همچنین وزیر امور خارجه این کشور دیدار کنند.

این منبع آمریکایی به نقل از مسئولان صهیونیستی و آمریکایی اعلام کرد که احتمالاً دو مساله ایران و عربستان محور این گفتگوها خواهد بود.

یک مقام مسئول در دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هنوز تاریخ دقیق این دیدارها مشخص نشده است. همچنین سخنگوی شورای امنیت داخلی این رژیم نیز اطلاعات منتشر شده در این خصوص را تأیید نکرد.

این پایگاه خبری به نقل از برخی مسئولان رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم خواستار همکاری با دولت بایدن برای دستیابی به توافق عادی سازی روابط با عربستان است.

در بخش دیگری از این گزارش به نقل از دو مسئول مطلع آمریکایی آمده است که کاخ سفید قصد دارد تلاش‌های دیپلماتیک برای سوق دادن عربستان و رژیم صهیونیستی به امضای توافق عادی سازی روابط تا پایان سال جاری میلادی را افزایش دهد.

آکسیوس تاکید کرد که این توافق، اتفاقی تاریخی در روند صلح خاورمیانه خواهد بود که می‌تواند بیشتر کشورهای عربی و اکثریت مسلمانان را به عادی سازی روابط با تل آویو سوق داده و روابط آمریکا و عربستان را به مسیر صحیح خود بازگرداند.

آکسیوس تاکید کرد که تل آویو در هفته‌های اخیر اظهارات خود در خصوص آنچه که نگرانی از برنامه هسته‌ای ایران نامیده، افزایش داده و احتمال حمله نظامی به تأسیسات آن را مدعی شده است.

ژنرال «هرزی هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر روز سه‌شنبه اعلام کرد که غنی سازی اورانیوم ایران نسبت به گذشته بسیار پیشرفت کرده است.

از سوی دیگر تساحی هنگبی رئیس شورای امنیت داخلی این رژیم نیز نسبت به حل پرونده هسته‌ای ایران از طریق راهکارهای غیر نظامی ابراز امیدواری نموده، اما مدعی شد که تل آویو برای وضعیتی که درگیری در آن حتمی است آمادگی دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار