بازدید 8633
 سخنگوی قوه قضائیه:

ارسال برخی پرونده های بورسی به دادگاه/ پرونده‌ نهاده‌های دامی ده متهم دارد/نیلوفر حامدی و الهه محمدی هفته آینده محاکمه‌ می‌شوند/لایحه عفاف و حجاب در مجلس اعلام وصول نشده است/آخرین وضعیت شکایت حسن روحانی از حسن رحیم پور ازغدی

صبح امروز (دوم خردادماه سال جاری) مسعود ستایشی در نشست خبری خود با خبرنگاران ضمن تبریک دهه کرامت گفت: فرا رسیدن دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه را خدمت ملت بزرگواران عزیز ایران و دختران عزیزمان تبریک عرض می‌کنم.
کد خبر: ۱۱۷۶۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰ 23 May 2023

ارسال برخی از پرونده های بورسی به دادگاه/ پرونده‌ نهاده‌های دامی ۱۰ متهم دارد/نیلوفر حامدی و الهه محمدی هفته آینده محاکمه‌ می‌شوند/لایحه عفاف و حجاب در مجلس اعلام وصول نشده است/آخرین وضعیت شکایت حسن روحانی از حسن رحیم پور ازغدی

تابناک _ سخنگوی قوه قضائیه در خصوص پیگیری پرونده‌های مربوط به ریزش بورس گفت: دستگاه قضا به موضوع حفظ دارایی و سرمایه های مردم در بورس توجه ویژه‌ای دارد؛ پرونده هایی که از سوی سازمان بازرسی در این خصوص تشکیل شده در مرحله دادگاهی است.

صبح امروز (دوم خردادماه سال جاری) مسعود ستایشی در نشست خبری خود با خبرنگاران ضمن تبریک دهه کرامت گفت: فرا رسیدن دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه را خدمت ملت بزرگواران عزیز ایران و دختران عزیزمان تبریک عرض می‌کنم.

وی با اشاره به حماسه سوم خردادماه و سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: آزادسازی خرمشهر سمبل دلیر مردی و تحمیل اراده ملی بود. این واقعه چراغی پیش پای ملت ایران روشن ساخت که در هر گردنه ای از جمله گردنه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و... قابل بهره‌برداری است.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به پنجم خردادماه که روز حمایت از خانواده های زندانیان نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: قوه قضائیه در تلاش است زندان به‌جای صرف نگهداری متهمان، محملی برای بازگشت مددجویان به آغوش جامعه و کانون گرم خانواده باشد.

۵۱ هزار خانواده زندانی تحت پوشش انجمن های حمایت از زندانیان

وی افزود: از همین روی لازم است سازمان زندان ها، کارگروهی بزرگ برای تربیت مدد جو و حمایت از خانواده او باشد‌. ۲۳۰ انجمن حمایت از زندانیان در سراسر کشور وجود دارند که در سال گذشته (۱۴۰۱) ۵۱ هزار خانواده زندانی تحت حمایت این انجمن ها قرار گرفته اند.

به گفته ستایشی اقداماتی همچون کمک بلاعوض و مذاکره با شکات و جلب رضایت آنان و … انجام شده و حق الوکاله برای ۱۸۴۵ مددجو نیز پرداخت شده است. ۱۲۵۵ میلیارد و ۱۵۸ میلیون و ۸۱۵ هزار ریال به خانواده زندانیان کمک‌های نقدی شده است. ۳۰۹ هزار مورد هم کمک غیرنقدی به خانواده‌های زندانیان اعطا شده است.

وی افزود: در سال گذشته، ۲ هزار و ۸۷۷ دوره حرفه آموزی و اشتغال برای مددجویان برگزار شد. بیش از ۴۷ هزار خانواده شناسایی و به سازمان‌های حمایتی غیردولتی معرفی شدند. در این مدت بیش از ۴۳ هزار پرونده مددجو توسط مددکاران سازمان زندان‌ها مورد پیگیری قضایی از قرار گرفتند.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: ۳ هزار و ۲۰۰ خانواده مددجویان به مراکز وکلا و مشاوران حقوقی معرفی شدند تا رایگان مشاوره دریافت کنند.

سخنگوی قوه قضائیه اظهار کرد: اخیرا مطلع شدیم اتحادیه اروپایی بسیج دانشجویی کشور ما را نیز تحریم کرده است، بسیج دانشجویی نماد علمی و عملی در سنگرهای  مختلف تاریخ جمهوری اسلامی ایران بوده است. تحریم بسیج دانشجویی کشورمان نشان دهنده ناتوانی در مقابله با رشد و پیشرفت علمی کشور است.

رسیدگی سریع و قاطعانه قوه قضائیه به جرایم خشن

ستایشی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه در جلسه شورای عالی قضائی، رئیس قوه قضائیه تاکید کرد که در رسیدگی به پرونده عناصر متعرض به پلیس و نوامیس مردم، علاوه بر دقت و قاطعیت، سرعت عمل نیز اعمال شود و در صدور احکام مجازات برای عناصر تهدیدکننده امنیت مردم باید به آثاری که بواسطه این قبیل اقدامات بر جامعه مترتب می‌شود، عنایت داشت، این تاکیدات چطور اجرایی خواهند شد، گفت: همانگونه که رئیس قوه قضائیه تاکید کرد، تعرض به امنیت مردم یا نوامیس آنان و نیروهای حافظ امنیت مال و جان مردم از جمله نکات غیرقابل اغماضی است که باید توسط دستگاه قضایی به سرعت، دقت و در کمال قاطعیت پیگیری و نتایج پرونده های مطروحه نیز به سرعت اجرا شود؛ سرعتی داریم متضمن دقت، دقتی داریم متضمن سرعت و صحت. 

وی ادامه داد: دادستان های سراسرکشور در این خصوص ماموریت یافته اند که در این موارد سرعت عمل و جدیت را به خرج داده و نیز در مراحل دادگاهی و یا محاکم اعم از بدوی و تجدیدنظر بلافاصله با رعایت موازین شرعی و قانونی، پرونده ها مورد رسیدگی واقع شود. 

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: از تمامی همکاران عزیزمان در دستگاه قضا در جهت این امر تشکر و قدردانی می‌کنیم. متأسفانه علی رغم اهتمام و توجهی که در این نوع پرونده ها صورت گرفته است،  امروز عده‌ای از افراد به ظاهر مشهور شاید از روی بی‌اطلاعی از محتویات پرونده ها و یا خدایی نکرده برخی از روی قصد و غرض با نادیده گرفتن اصل جرم صورت گرفته که مثلا جنایت، قتل، تعرض به نوامیس یا سازماندهی گروهک های تروریستی یا حمل مواد مخدر و یا سایر موارد بوده است، به حمایت از مجرمین، قاتلین، تروریست‌ها یا اعضای شیکه های فساد یا حاملین مواد مخدر و سایر موارد ... مبادرت می ورزند. 

 این در حالی است که به طور مثال تروریست هایی در سیستان و بلوچستان یا سروان یا هر نقطه دیگر کشور دست به اعمال تروریستی زده و خانواده ها را داغدار و علاوه بر آن خط قرمز امینت شهروندان را رد می کنند. در این موارد، دیگر مماشات با قاتلین مطلقا وجهی ندارد و مردم بزرگوار انجام مسئولیت ما را در این زمینه  مجدانه طلب می‌کنند. روزی نیست که در حوزه سخنگویی این مطالبه از سوی مردم مطرح نشود. برخورد با افراد خشونت طلب و مخدوش سازان امنیت مطالبه جدی مردم از دستگاه قضاست و ما نیز به این مطالبه با رعایت موازین قانونی در انجام رسیدگی به پرونده های مطروحه لبیک گفته ایم.

آخرین وضعیت پرونده ترور شهید شهرکی

سخنگوی قوه قضائیه در ادامه پاسخ به سوال خبرنگار فارس‌ تصریح کرد: ساعت ۷ و ۱۰ دقیقه دهم اردیبهشت ماه افراد ناشناس با خودروی بدون پلاک علیرضا شهرکی، رئیس پلیس به همراه همسرش را ترور می‌کنند که در این حمله تروریستی که آقای شهرکی به همراه همسرشان در حال تردد در شهر بودند، چندین گلوله به وی برخورد می کند و منجر به شهادت هر دوی این عزیزان می‌شود. 

وی ادامه داد: پس از تحقیقات و رصد اطلاعاتی که صورت گرفت، بی درنگ چهار تن از مرتبطین گروهک تروریستی جیش الظلم به اتهام حمل و نگهداری سلاح، تسهیل مال مسروقه و معاونت دو فقره قتل عمدی و عضویت و هواداری گروهک تروریستی جیش الظم دستگیر  و تفهیم اتهام می شوند‌، قرار بازداشت موقت صادر و اکنون این افراد زندانی هستند. پرونده در حال تکمیل تحقیقات تکمیلی است. 

ستایشی ادامه داد:رسیدگی به این پرونده با همکاری سازمان های ذی مدخل و ضابطین قوه قضائیه ادامه خواهد داشت و مستمر ما این موارد اطلاع رسانی خواهیم کرد.

پرونده‌ نهاده‌های دامی ۱۰ متهم دارد
 
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره اقدامات قوه قضاییه در مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: نسبت به برخورد با پرونده‌های مفاسد اقتصادی، قوه قضاییه با قاطعیت تمام و تمسک به موازین شرعی و جامع مقررات قانونی اقدام می‌کند.
 
وی در پاسخ به سوالی درباره جزئیات پرونده‌ مربوط به نهاده‌های دامی، اظهار داشت: پرونده‌ای در این زمینه برای ۱۰ تن با اتهاماتی از جمله مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی، جعل سند، استفاده از سند مجعول و استفاده از اظهارنامه‌های جعلی کیفرخواست صادر و پرونده به منظور اتخاذ تصمیم قانونی به دادگاه ارسال شده است و از ۱۰ متهم این پرونده، ۹ نفر شخص حقیقی و  یکی واجد شخصیت حقوقی است و مربوط به مسئولان سابق است.
 
ستایشی افزود: تحقیقات تکمیلی در دادسرا در حال انجام است و پس از تصمیم گیری اطلاع‌رسانی خواهد شد؛ همچنین پرونده دیگری در این زمینه مطرح است که پس از تکمیل تحقیقات اطلاع رسانی خواهد شد.
 
نیلوفر حامدی و الهه محمدی هفته آینده محاکمه‌ می‌شوند
 
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده‌های نیلوفر حامدی و الهام محمدی دو خبرنگار بازداشتی گفت: با اهتمام ریاست شعبه مربوطه و صرف نظر از حجم کار، فرصت مطالعه را برای وکلا فراهم شد تا تدارک دفاع کنند. این حق به وکلا داده شده است و وقت رسیدگی به پرونده دادگاه الهه محمدی هشتم خرداد و نیلوفر حامدی نهم خرداد اعلام شده تا مطابق موازین شرعی و مقررات قانونی با دقت کامل و سرعت مناسب پرونده آنها رسیدگی و تعیین تکلیف شود.
 
سامانه گزارش سند تحول رونمایی می شود

ستایشی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه یکی از وظایف قوه قضائیه در سند راهبردی جمهوری اسلامی در فضای مجازی طراحی نظام فضای مجازی است و با توجه به اینکه چهار ماه از این مهلت گذشته، اقدامات انجام گرفته را تشریح کنید، گفت: مصوبه‌ای در شورای عالی فضای مجازی تحت عنوان سند راهبردی جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی داشته ایم که به تصویب رسیده است.

وی ادامه داد: در این سند سیاست‌ها و راهبردها در حوزه فضای مجازی مطرح شده و در پایان این سند، اقدامات کلانی برای تحقق سیاست‌ها مطرح شده و یکی از اقدامات کلان تدوین سند اقدامات نظام قضائی در فضای مجازی است که تدوین پیش نویس سند به دادستانی کل محول شده است.

ستایشی گفت: دادستانی کل در سال گذشته محورهای کلان را برای تنظیم سند احصا و از بخش‌های دیگر قوه قضائیه همچون معاونت راهبردی، سازمان بازرسی کل کشور، مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه و همچنین معاونت تخصصی حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه استعلام لازم را به عمل آورده تا در این زمینه اعلام نظر کنند.

وی ادامه داد: با توجه به حساسیت اهمیت آن نیاز به صرف وقت مناسب داشته و برخی از واحدها اعلام کردند که منتظر وصول سایر نظرات هستیم و به محض اینکه جمع بندی صورت گیرد، برای استحضار و تصمیم نهایی به محضر ریاست قوه قضائیه ارسال می‌شود.


ستایشی در ادامه به موضوع سند تحول قضائی اشاره و تصریح کرد: اهتمام قوه قضائیه و تاکیدات رئیس قوه قضائیه این است که اجرای سند تحول مطابق سند صورت بگیرد و در مراحل مختلف رئیس قوه قضائیه  نکاتی مطرح کرده است. در یک جلسه ویژه در معاونت فناوری قوه قضائیه به این مهم پرداختیم. تلاش ما این است که بر اساس برنامه ریزی های زمانی سند پیش برویم و آثار آن ملموس باشد‌. اقدامات خوبی تا کنون صورت گرفته است که باید ادامه داشته باشد. صبح امروز نیز آقای کاظمی فرد، رئیس سازمان آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گزارشی ارائه کرد و در روزهای آتی خبرهای خوبی در این راستا اعلام خواهیم کرد. امسال با توجه به پایان زمان اجرای سند تحول اطلاع رسانی خواهیم کرد و مواردی که انجام نشده، شفاف اعلام خواهیم کرد. 
 
وی ادامه داد: در هر شش ماه از اجرای راهکارهای سند تحول به رئیس دستگاه قضا تقدیم می شود .در این راستا کارنامه عملکرد تمامی واحدهای قوه قضائیه تدوین شده است که به زودی منتشر خواهیم کرد. گزارش کاملی از میزان پیشرفت سند تحول در قالب یک سامانه رصد و پایش در دسترس مردم قرار خواهد گرفت. امیدواریم تا هفته قوه قضائیه از سامانه گزارش سند تحول رونمایی کنیم.

ستایشی در پاسخ به سوالی در خصوص قراردادهای حقوقی بین ایران و عراق اظهار کرد: این تفاهم‌نامه در پی تفاهم‌نامه سال ۹۳ بین دستگاه های قضایی دو کشور بوده است؛ مقابله با تروریست از جمله مفاد این تفاهم نامه است.
 
وی گفت: این قرارداد در زمینه تبادل دانش و تجربیات، اطلاع رسانی و آموزش اتباع، هوشمندسازی نظام های قضایی در تهران و بغداد و استان های مرزی است. همچنین تفاهم‌نامه ای بین دادستانی کل کشور و دادستانی کل عراق تهیه و تدوین شد و به امضا رسیده است.
 
ستایشی در خصوص سفر رئیس دیوان عالی کشور به روسیه گفت: این سفر به دعوت  رئیس محترم دیوان عالی روسیه انجام پذیرفته است  و در این راستا بر لزوم تقویت همکاری جرایم سازمان یافته و تروریستی تاکید شده است. در این سفر بر ضرورت تبادل تجربیات مقابله با فساد و مبادرت بر اجرای قانون و غیره تاکید و رایزنی لازم صورت گرفته است. در تفاهم نامه اخیر ایران و روسیه به مقابله با گونه های بین المللی فساد، تروریست، جرایم سایبری و... تاکید شده است. 
 
لایحه عفاف و حجاب در مجلس اعلام وصول نشده است

 وی درباره لایحه عفاف و حجاب گفت: در هفتم اردیبهشت ماه لایحه پیشنهادی قوه قضائیه در موضوع عفاف و حجاب به دولت ارسال شد، در دولت هم اقداماتی صورت گرفته و نگاه این است که به مجلس شورای اسلامی ارسال شود. اخبار حاکی از ارسال این لایحه به مجلس است اما هنوز مجلس اعلام وصول نکرده است.

آخرین وضعیت پرونده های ریزش بورس

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص پیگیری پرونده ریزش بورس بیان کرد: قوه قضائیه به موضوع حفظ دارایی و سرمایه های مردم در بورس توجه ویژه‌ای دارد. در گذشته تا کنون مورد مراقبت و نظارت واقع شده است. برخی فرایندهای ناقص و التهابات کاذب موثر بوده و دستگاه قضایی بر اساس وظایف قانونی که دارد با حساسیت با این مسأله برخورد کرده است. 

ستایشی گفت: اقدامات صورت گرفته را مبسوط عرض خواهیم کرد. پرونده ای در این رابطه تشکیل شده و در حال تکمیل تحقیقات است و افراد مختلفی احضار و تفهیم اتهام شده اند. ان‌شالله در جلسه آتی اعلام خواهیم کرد. همچنین پرونده هایی که از سوی سازمان بازرسی در این خصوص تهیه و تشکیل شده، در مرحله دادگاهی است که در آینده اطلاع رسانی خواهیم کرد.

ستایشی گفت: عزم قوه قضائیه در دوره تحول و تعالی خاتمه دادن به پرونده های کثیرالشاکی است. این موضوع در سند تحول نیز اشاره شده است‌. این پرونده ها دغدغه دستگاه قضا و مردم است و بخشی از جامعه را گرفتار خود کرده است. به طور مثال پرونده های اذین خودرو، متروپل خوزستان از مصادیق پرونده های کثیرالشاکی هستند که پیگیری  و نتایج آن اعلام شد.

آخرین وضعیت شکایت حسن روحانی از حسن رحیم پور ازغدی

سخنگوی قوه قضائیه در مورد پرونده شکایت حسن روحانی از حسن رحیم پور ازغدی گفت: این پرونده در دادگاه ویژه روحانیت مطرح شده و رسیدگی به شکایت بر اساس اعلام قبلی نیز قاعدتاً از طریق دادگاه مربوطه پیگیری می‌شود.

آخرین وضعیت بازداشت حمید نوری

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص آخرین وضعیت پرونده حمید نوری در کشور سوئد اظهار کرد: دهمین جلسه دادگاه تجدید نظر شهروند بی گناه و مظلوم ما آقای حمید نوری در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه وکلای آقای حمید نوری این فرصت را پیدا کردند که علاوه بر مسائل حقوقی و فنی مربوط به پرونده در زمینه مسائل شکلی از باب نوع نگهداری موکل خود، اعتراض شدیدشان را بیان کردند.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: خانم هانا دالتو، وکیل آقای نوری نسبت به بازداشت انفرادی ۴۲ ماهه موکل خود، اعتراض شدید خود را به دادگاه سوئد بیان کرد.

ستایشی ادامه داد: این بازداشت یک رکورد بی سابقه در کشور سوئد است. به عقیده بنده این مدت از بازداشت یک فرد در جهان بی نظیر است و مانند آن را در گذشته نداشتیم. دسترسی آقای نوری به وکلای خود با محدودیت شدیدی قرار دارد.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: در دادگاه متهمان خانه اصفهان دیدیم که ۴ نفر از این افراد از وکلای تعیینی و ۲ نفر از آن‌ها از وکلای تسخیری استفاده و بهره بردند و قاعده و اصل حق دفاع در این پرونده تجلی پیدا کرد و رعایت شد، اما در کشوری که مدعی مهد حقوق بشر است، حق دفاع توسط افراد در دادگاه‌هایشان رعایت نمی‌شود.

وی افزود: متهمی غیر همزبان و دارای اختلالات روانی به سلول انفرادی آقای حمید نوری آورده شده است و بیم به خطر افتادن جان وی در این سلول که مکانی کوچک است، به وجود آمده است. سامانه و سیستم رایانه ‎ای آقای نوری در زندان سوئد را قطع کردند تا شرایط دفاع وی از خود فراهم نشود.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: ۱۵ جلسه دادگاه تجدید نظر برای آقای نوری در نظر گرفتند و این جلسات تا نیمه آبان ماه سال جاری به طول خواهد انجامید و سپس رأی دادگاه صادر خواهد شد که احتمالاً این فرآیند در دیوان عالی کشور سوئد دوباره طی خواهد شد.

ستایشی در ادامه به لایحه های در انتظار رسیدگی از سوی مجلس اشاره و اظهار کرد: رابطه قوه قضائیه با مجلس صمیمی است اما مطالبات قوه قضائیه از مجلس وجود دارد، چند لایحه مهم در مجلس داریم که مانده است. به عنوان مثال لایحه شورای حل اختلاف در صحن مجلس شورای اسلامی در انتظار بررسی است که ان شاءالله پس از بررسی به شورای نگهبان ارسال شود.

وی ادامه داد: از دیگر لایحه های باقی مانده، لایحه مبارزه با قاچاق انسان و اعضای بدن و عبوردهندگان افراد از مرز، لایحه حفاظت اطلاعات قوه قضاییه، لایحه بکار گیری سلاح توسط ماموران نیروهای مسلح، لایحه ویژه اطفال و نوجوانان، لایحه حفظ کرامت زنان در برابر خشونت و طرح مبارزه با اخلالگران اقتصادی است که در مجلس شورای اسلامی باقی مانده است.

افزایش ۲ درصدی سرقت در سال گذشته

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش سرقت، قوه قضائیه چه اقداماتی را در این زمینه انجام داده است، بیان کرد: منکر وجود سرقت نیستیم. همچنین تاثیرات مادی و روحی روانی آن را انکار نمی‌کنیم. این تاثیر بر مالباخته و افراد مرتبط و خانواده وی است و تاثیری شکننده و سخت است.

وی ادامه داد: افزایش ۲ درصدی سرقت در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل از آن را شاهد هستیم؛ اما در برخی ماه ها این موضوع کاهشی و در برخی ماه ها آمارها افزایشی بوده است.

ستایشی گفت: در این زمینه قوه قضاییه نسبت به موضوع سرقت حساسیت و دقت نظر دارد و با توجه به تاثیرات مادی و روحی این جرم، قرارگاه مقابله با سرقت را در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تشکیل داده است و با استفاده از ظرفیت‌های کارشناسی قرارگاه و آمارها، اطلس جرم سرقت را تهیه کرده است. همچنین بانک اطلاعاتی مربوط به سارقان نیز تهیه و تکمیل شده است.

وی ادامه داد: کمیته هماهنگی و مقابله با سرقت در همه استان‌ها راه‌اندازی شده است، همچنین شعب ویژه با هدف رسیدگی فوری به پرونده‌های سرقت ایجاد شده است، به طوری که اکنون ۴۴۱ شعبه ویژه در دادسرا و ۵۰۲ شعبه در دادگاه به پرونده‌های این مهم رسیدگی می‌کنند.

ستایشی اظهار کرد: پایش مستمر بازارهای اموال دست دوم با هدف پیشگیری از فروش اموال مسروقه و برخورد با مالخران در فضای حقیقی و مجازی از دیگر اقدام قوه قضاییه برای مقابله با جرم سرقت است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۷
به امید حکم اعدام برای این جاسوس خبرنگارهای سعودی نشنال
پاسخ ها
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
مثل اینکه کیهان نمیخونی. نام این شبکه ازچندهفته پیش به صهیونیستی نشنال تغییرکرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
مرگ برای تو‌هم وجود داره از مرگ دیگران خوشحال نباش
سیدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
در این کشور مجرم آزاد و فاش کننده جرم محکومه!
جرم این دو خبرنگار چی بوده؟ اینکه ماجرای قتل مظلومانه مهسا امینی رو اطلاع رسانی کردن؟
ناشناس
| Austria |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
چقدر مرگ دوست دارید
خدا قسمتتون نکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
ناشناس خودتم میدونی این جاسوس خبرنگار بودن پس الکی مظلوم نمایی نکن
لایحه عفاف وحجاب؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ هرجا صحبت ازحجاب است عفاف راهم به آن میچسبانند .این بزرگترین توهین وبلکه افترا وتهمتی نابخشودنی به کثیری از بانوان عفیف جامعه است که حجاب تعیینی از سوی اینها را قبول ندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Czechia |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
هیچ ارتباطی بین حجاب و عفاف وجود ندارد همانطور که هیچ ارتباطی بین حجاب و دینداری افراد وجود ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
انسان عفیف سعی می کند، ظاهر مناسبی داشته باشد هرچند استثنا هم در هر گروه وجود دارد
شروع جنبش فواحش یه دلیلش این دوتا جاسوس بودن یه دلیل دیگه اش بزرگ نمایی توسط مهران مدیری و بدتر از اون مصاحبه کتایون ریحکار با شبکه تروریستی سعودی نشنال خون های ریخته شده در این دعوا قطعا به گران اینهاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
ادبیات بی ادبانه شما که نشان از جایگاه اجتماعی شما دارد .
با دیدگاه شما هر خبرنگار و منتقد به تفکرات تون مجرم است
بچه محل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
شما ساندیستان را بخورید و اگر راست می گویید بروید به عربستان سعودی بابت اعدام جوانان شیعه اعتراض کنید ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
این متن از نطر قانونی هم برای منتشر کننده و هم برای کسانی که دست به نوشتن اینگونه متن ها می طنند از نظر حقوقی پیگرد قانونی دارد اینکه شما دو خانم که هنوز دادگاه برایشان حکم صادر نکرده و افرادی که بنحوی مورد احترام جامعه قراردارند اینگونه دست به توهین و فواحشی می زنی معلوم است که یک بی تربیت هستی که هر چه در شان خودت بوده بار دیگران می کنی امروز خودت یکه به قاضی می روی فردا هم یکی برای تو یکه به قاضی می رود بترسید از این دنیا که همانند کوه است که صدا را به صدا بر می گرداند
آدم این سلبریتی هارو می بینه یاد زمان گذشته میوفته که همین جور افراد بین قبایل جنگ مینداختن و باعث کشت و کشتار میشدن هرچی هم سنشون بیشتر میشه بد تر میشن به جای اینکه افتاده تر بشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
چه تشبیه بی ربط و مزخرفی!
تجربه ۴۵ ساله نشان داده است نه از نتیجه تحقیق و تفحص های مجلس آبی برای مردم گرم شد و نه از جریمه‌های تعزیرات و ارسال پرونده ها به دادگاه.
حسن روحانی جواب 48 تخته فرش نفیس ساختمان حافظیه کاخ سعداباد را بدهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
تا آنجا که می دانیم وظیفه حراست از این نهاد با ارگانهای خارج از حیطه اختیار دولت بوده چطور یک وانت این فرشها را خارج می کند و این عزیزان متوجه نمی شوند ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
زده زیر بغل با خودش
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
زمان احمدي نژاد اين اتفاق افتاده چرا ادرس اشتباه مي دهيد !!!!
جناب سخنگو
چرا برخی متهمین از داشتن وکیل اختیاری در مراحل دادرسی محروم هستند ؟؟؟؟
خصوصا که اکثرا برای آنها حکم اعدام صادر شده است !!!!؟
بورس بای بای
تا هنگامی که رسانه ها بعنوان یک رکن دمکراسی آزاد نباشند هزینه مبارزه با فساد سنگین و غیر ممکن و گروهای مافیایی با خیالی آسوده رشد و توسعه پیدا می کنند و برای همین هم است که خبرنگاران نه امنیت دارند و بعضا اتهام جاسوس و غیره را باید یدک بکشند و اینها که در شرایطی جان اشان هم به خطر می افتد باید جز قشر مطلوم و بی پناه جامعه بحساب بیاییند اگر خبرنگارها آزاد بودند مطمئنا کسی به نام مهسا امینی به هر ترتیب آسیب نمی دید و بسیاری از کسان دیگر با خیال راحت رانت خواری نمی کردند و قبل از اینکه اختلاس گران دست به غارت بزنند دستشان رو می شد پس بیایید حداقل دست این رسانه ها را در بیان مشکلات و مشگل آفرینان باز کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
خودتون ر به اون راه نزنید الان سعودی نشنال یا بی بی سی رسانه های آزادن؟ پس چرا کامنت های زیر فوت شوهر ملکه رو بسته بودن اما به ایران هر توهینی میخوان میکنن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
خوب شد گداشتی این کامنت را و گرنه ناامیدم کرده بودی
با سلام
باید دادگاه استاد رحیم ازغدی در تلویزیون صدا و سیما بصورت مستقیم پخش شود.
من هم بشخصه معتقدم که حسن فریدون یک خائن به وطن است.
دادگاه ایشان باید رسانه ای شود.
وقتی که همه در مورد دیگران قضاوت کنند؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار