آخرین انتخابات هیات رییسه مجلس یازدهم/قالیباف رییس ماند؛ تغییر در ترکیب نواب و دبیران و ناظران / پای قرعه کشی هم به میان آمد

انتخاب اعضای هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در دستور کار جلسه علنی روز سه شنبه - دوم خرداد - قرار گرفت. نشست علنی امروز - دوم خردادماه - مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف و با حضور ۲۳۸ تن از نمایندگان آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۷۶۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵ 23 May 2023

آخرین انتخابات هیات رییسه مجلس یازدهم/قالیباف رییس ماند

تابناک _ انتخابات اجلاسیه چهارم هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، دقایقی پیش در حالی آغاز شد که علاوه بر قالیباف، الیاس نادران و فریدون عباسی نیز برای ریاست مجلس اعلام نامزدی کردند.

در نشست علنی امروز- سه شنبه ۲ خرداد ماه- مجلس شورای اسلامی انتخابات اجلاسیه چهارم هیات رییسه مجلس شورای اسلامی آغاز شد.بر اساس اعلام هیات رییسه، الیاس نادران، فریدون عباسی و محمدباقر قالیباف برای کسب کرسی ریاست مجلس نامزد شده اند.

همچنین عبدالرضا مصری، مجتبی ذوالنوری، علی نیکزاد برای نائب رئیسی مجلس نامزد شدند و نامزدهای دبیری مجلس شامل احمد امیرآبادی، احمد نادری، محمد رشیدی، سیدمحسن دهنوی، حسینعلی حاجی دلیگانی، روح الله متفکر آزاد، علی کریمی فیروزجایی، مرتضی محمودوند و مجتبی یوسفی بودند.

نامزدهای ناظری مجلس شامل علیرضا رضایی، نماینده کنگاور محمد حسین فرهنگی تبریز، علیرضا سلیمی محلات، محسن پیرهادی تهران سید نظام الدین موسوی تهران بودند که ۳ تن از این ۵ تن انتخاب شدند.

طبق آیین نامه داخلی مجلس اعضای هیات رییسه مجلس شورای اسلامی مرکب از یک رییس، دو نایب رییس، شش دبیر و سه ناظر است.

انتخاب رئیس در نوبت اول با اکثریت مطلق آرای نمایندگان و انتخاب نواب‌رئیس، دبیران و ناظران هر یک جداگانه و با اکثریت نسبی و رأی مخفی و با ورقه خواهد بود، در صورتی ‌که در انتخاب رئیس در نوبت اول اکثریت مطلق حاصل نشود، در نوبت دوم اکثریت نسبی کافی خواهد بود و چنانچه آرا برای رئیس، نواب رئیس، دبیران، ناظران با یکدیگر برابر باشد، حسب مورد به قید قرعه تعیین می‏ شوند.

قالیباف رییس مجلس ماند

محمدباقر قالیباف، الیاس نادران و فریدون عباسی دوانی به عنوان نامزدهای ریاست مجلس از طرف هیات رییسه اعلام شدند.

پس از رای گیری که کاغذی انجام شد، محمدباقر قالیباف با ۲۱۰ رای به عنوان رییس مجلس برای اجلاسیه چهارم تعیین شد.

در جریان انتخابات ریاست مجلس الیاس نادران ۴۷ رای و فریدون عباسی ۷ رای کسب کردند.

«مصری» نایب رییس اول مجلس شد

در نشست علنی روز سه شنبه ۲ خرداد ماه مجلس شورای اسلامی، اجلاسیه چهار انتخابات هیات رییسه مجلس شورای اسلامی برگزار و عبدالرضا مصری به عنوان نواب رییس اول مجلس انتخاب شد.

مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم نیز به عنوان نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

قرعه کشی برای انتخاب نائب رئیس دوم بین ذوالنور و نیکزاد
 
بعد از دو ساعت جنجالی شمارش آرا، در نهایت رای مجتبی ذوالنور و علی نیکزاد برابر شد. در نهایت کار به قرعه کشی رسید و ذوالنور به عنوان نایب رییس دوم انتخاب شد.

در اجلاسیه اول هیات رییسه مجلس، امیر حسین قاضی زاده هاشمی با ۲۰۸ رای و علی نیکزاد با ۱۹۶ رای به عنوان نواب انتخاب شدند و در اجلاسیه دوم هیات رییسه، آقایان علی نیکزاد با ۲۰۶ رای و عبدالرضا مصری با ۲۰۵ رای به عنوان نواب تعیین شدند و در اجلاسیه سوم هم بدون تغییر ترکیبی نواب، آقایان علی نیکزاد و عبدالرضا مصری با ۱۶۸ رای به عنوان نواب مجلس انتخاب شدند.

ناظران و دبیران هیات رییسه مجلس در اجلاسیه چهارم انتخاب شدند

در نشست علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی، انتخابات هیات رییسه در اجلاسیه چهارم در دستور کار قرار گرفت و دبیران و ناظران مجلس با رای نمایندگان انتخاب شدند.

در جایگاه ناظران نیز محسن پیرهادی (۱۸۵ رای)، علیرضا سلیمی (۱۸۱ رای) و سید نظام الدین موسوی (۱۸۳رای) حداکثر رای نماینده مجلس را کسب کردند.

در جایگاه دبیران نیز محسن دهنوی، محمد رشیدی، احمد نادری، روح الله متفکر آزاد، مجتبی یوسفی، علی کریمی فیروز جایی با رای نمایندگان مجلس انتخاب شدند.

برای جایگاه ناظران نیز علی رضایی نماینده کنگاور، محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز، علیرضا سلیمی نماینده محلات، محسن پیرهادی نماینده تهران و سیدنظام الدین موسوی نماینده تهران نامزد شده بودند.

پیش از این در اجلاسیه سوم، حسینعلی حاجی دلیگانی و احمد امیرآبادی دبیران هیات رییسه بودند که در اجلاسیه چهارم جای خود را به روح الله متفکر آزاد و مجتبی یوسفی دادند.

همچنین محسن پیرهادی در اجلاسیه چهارم به جای محمدرضا دشتی اردکانی به عنوان ناظر در هیات رییسه انتخاب شد.

اعضای هیات رییسه مجلس شورای اسلامی مرکب از یک رییس، دو نایب رییس، شش دبیر و سه ناظر است.


حاشیه ها: انتخابات هیات رئیسه مجلس با چاشنی درگیری

با آغاز جلسه علنی امروز (سه‌شنبه)، ابتدا مجلس وارد بررسی طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی شد که همین موضوع  تعجب برانگیز بود، چون انتظار می‌رفت، اولین دستور مجلس شورای اسلامی برگزاری انتخابات هیات رئیسه در اجلاسیه چهارم باشد.

پس از گذشت نیم ساعت از آغاز جلسه علنی مجلس، با اعلام محمدباقر قالیباف، مجلس شورای اسلامی وارد برگزاری انتخابات هیات رئیسه شد.

یکی از مواردی که انتخابات این دوره را با سال‌ها و ادوار گذشته متمایز می‌کرد، حضور پرشمار کارمندان مجلس شورای اسلامی برای جمع‌آوری آرای نمایندگان بود.

۲۸ ردیف در مجلس شورای اسلامی وجود دارد که در هر دو طرف ردیف‌ها، کارمندان مجلس شورای اسلامی برای جمع‌آوری آرا حضور داشتند که تعداد آنها ۵۶ تن بود؛ این کار برای تسریع در روند شمارش آرا صورت گرفت.

مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸:۴۰ وارد برگزاری انتخابات هیات رئیسه شد؛ در مرحله اول از بین سه کاندیدای ریاست مجلس شورای اسلامی یعنی الیاس نادران، فریدون عباسی و محمدباقر قالیباف، قالیباف همچون سه سال گذشته رئیس مجلس شد.

سپس مجلس شورای اسلامی وارد اعلام رای برای انتخاب نواب رئیس شد؛ عبدالرضا مصری، مجتبی ذالنوری و علی نیکزاد کاندیدای نایب رئیسی بودند.

شمارش آرای نواب رئیس، بالغ بر دو ساعت طول کشید و چندین بار آرا مورد شمارش قرار گرفت.

عبدالرضا مصری با رای نمایندگان نائب رئیس اول شده بود؛ منتها به دلیل مساوی شدن آرای نیکزاد و ذوالنور برای نایب رییسی دوم، آرا چندین بار بازشماری شد. در آغاز وقتی آرا مساوی شد نمایندگان مسئول شمارش آرای نائب رئیسی در جایگاه هیات رئیسه و نزد قالیباف رفتند و از او خواستند که بین نیکزاد و دوالنور قرعه کشی انجام شود که قالیباف بار اول نپذیرفت و از آنها خواست که دوباره آرا شمارش شود.

بنابراین، چندین بار آرا مورد شمارش قرار گرفت و باز هم همان رای مساوی به دست آمد، به همین دلیل، مجدد گلدانی با دو اسم نیکزاد و ذوالنور پیش قالیباف برده شد و از او خواستند که قرعه‌کشی انجام شود که نام ذوالنور بیرون آمد.

در خلال بازشماری چندین باره آرا، درگیری بین عیسی‌زاده نماینده میاندوآب و محمودوند نماینده خرم‌آباد ایجاد شد، یکباره محمودوند، عیسی‌زاده را به سمتی هل داد و خطاب به نمایندگان گفت که ذوالنور چهار رای جلو افتاده و بعد می‌گویند آرا دوباره شمارش شود؛ اشاره محمودوند به بازشماری آرا بین علی نیکزاد و مجتبی ذوالنوری دو کاندیدای نایب رئیسی مجلس شورای اسلامی بود.

بعد از تمام کش و قوس‌ها، عبدالرضا مصری نائب رئیس اول و مجتبی ذوالنوری نائب رئیس دوم مجلس در آخرین سال فعالیت دوره یازدهم شدند؛ بعد از اعلام رای، ذوالنور مقابل صندلی نمایندگان حاضر شد و از آنها تشکر کرد.

درگیری ایجاد شده در حاشیه بازشماری آرای نائب رئیسی و همچنین دوساعت زمان برای بازشماری آرا از دیگر تفاوت‌های انتخابات این دوره هیات رئیسه است؛ البته که این پایان ماجرا نبود، چون به دلیل مساوی شدن آرای بین دو کاندیدای دبیری هیات رئیسه، شمارش آرا طولانی شد.

بعد از مشخص شدن نتایج آرا، در خلال تشکر منتخبان هیات رییسه از نمایندگان برای اعتماد به آن ها، محمدحسین فرهنگی از کاندیداهای دبیری هیات رییسه مجلس نیز در تذکری گفت: شب گذشته در فراکسیون جلسه ای برگزار و مطالبی خلاف واقع علیه بنده مطرح شد. در این جلسه هم دروغ گفتند و هم خیانت در امانت کردند. حال امروز بیانیه نیز داده اند. نصیحت هم می کنند. برای من مهم نیست ولی برای مجلس باید مهم باشد.

سرانجام بعد از همه کش و قوس‌ها، ترکیب هیات رئیسه مجلس یازدهم در آخرین سال فعالیت این دوره با چند تغییر نسبت به سال گذشته مشخص شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی و احمد امیرآبادی جای خود را به روح‌الله متفکر آزاد و مجتبی یوسفی دادند. همچنین در نائب رئیسی هم ذوالنور به جای نیکزاد انتخاب شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶۷
چه علی خواجه چه‌خواجه‌علی !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
یک مقدار به فکر مردم کف جامعه باشید
کشور ایران سرانه یارانه بالایی دارد ولی برای کسانی که بیشتر از آن استفاده می کنند نه قشر ضعیف و متوسط جامعه ....
مشکل دیگر این هست که قیمت های ما و منطقه ما باید در یک سطح باشند و حقوق ها هم در همان سطح باشد تا تعادل ایجاد شود .... قیمت ها سعی می کنند خودشان را به قیمت صادراتی که همان قیمت منطقه هست برسانند ولی حقوق ها با قیمت های منطقه فاصله گرفته است و به خاطر این امر مهاجرت های نیروهای متخصص زیاد شده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
فکر می کنم این انتخابات و انتخابات مشابه دیگر ارزش خبری خودشان را در ایران از دست داده اند. الان بررسی و گزارش اینکه میزان تاثیر توزیع تبلت و پک هدیه در انتخابات هیات رئیسه چقدر بوده مهمتر است و ارزش خبری و بازاریابی برای سالهای بعدی دارد. عمر مجلس انقلابی مستدام!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
فاصله حقوق و درآمدهای کشورهای منطقه از ایران بیشتر شده و این همه مشکلات در کشور داریم اگر سطح حقوق با کشورهای منطقه تنظیم کنید و قیمت های کالاهای مشابه هم یکسان کنید بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد ... فولاد الان با قیمت منطقه محاسبه می شود ولی حقوق پرسنلش در سطح منطقه نیست و برق آب و سوختش هم با یارانه است نه در سطح منطقه .... این یعنی ناکارامدی ... و باید برطرف شود
مگه انتظاری غیر از این هم بود ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
احتمالا دادن هدایا و لب تاپ و موبایل های گران قیمت موثر واقع شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
نمایندگان مجلس حداقلی ثابت کردند ، منافع مردم در اولویت
شان نیست .
و این یعنی دهن کجی به مردم (در عدم مشارکت در انتخابات مجلس در اسفند1398)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
زرشك!
فاقد اهمیت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
این مجلس در حد همین رعیث
انتخاب کاملا طبیعی بود . اصولا یک جمع فردی راکه بیشترین مقبولیت رابین آن جمع داشته باشد به عنوان رئیس جمع انتخاب میکنند ودرمیان افرادیکه به عنوان نماینده درمجلس جمع کرده اند قالیباف طبیعی ترین انتخاب بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
انتخاب طبیعی بین افراد غیر طبیعی!!!!
رئیس مجلس همه جای دنیا صرفا سخنگو ومدیر داخلی مجلس است تنها درایران است که رئیس مجلس مقامی مشابه مقامی که رئیس جمهورایران نامیده میشود دارد وبهمین خاطراست که برخلاف کامنت حاجی عزتی اهمیت دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
حاجی منظورش این بود که برای مردم بی اهمیت است برای مجلسیا ک مسلما بی اهمیت نیست چون مردم و مجلس مجزا هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
Majles speaker
سخنگوی‌ مجلس‌
چون‌ کسی نباید بر نمایندگان‌ مستقیم‌ مردم‌ فرماندهی‌ بکند‌ و رئیس مجلس فقط‌ سخنگو‌ و حکم مبصر‌ کلاس را دارد‌ ولی‌......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
حاجی منزلتی یک غلط 19
من از فریدون عباسی دوانی بخاطر اعتماد نفس عالی تشکر میکنم.بجز خودشان شش نفر دیگر از نمایندگان هم ایشان را تایید کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
بنده خدا در عالم مجازه سیر میکنه
چه فرقی میکنه، هیچکدوم سر سوزنی برای مردم کار مثبت انجام نمی‌دهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
بزار قانون حجاب را درست کنندهمه چیز درست میشه
چه فایده ای برای مردم دارد؟
قالیباف از این جبهه پایداری ها بهتره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
ریاست شما به عنوان رییس مجلس ترحیم تبریک میگم.. الفاتحه...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
مثل قم و کاشان هستش
این نماینده ها و رئیسشون را از مجلس بیارید بیرون ماهی 8 میلیون بهشون حقوق بدید ببینم نظرشون چی هست .بازم نطق میکنن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
و شما را رئيس مجلس كنند چقدر بايد حقوق بدهند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
شش میلیون وهفصد انذزه حقوق من
بیشتر از این هم از این مجلس نباید انتظار داشت !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
ماجرای رشوه های شاسی بلند ها و تبلت ها و گوشی

های موبایل برای دادن رای هم ماستمالی و ماله کشی

شد و رفت پی کارش
این مجلس فقط مجلس احسنت احسنت است نه مجلس مردمی
شاید مجلس بعدی مردمی باشد شاید
خيلي خيلي بي اهميت براي ملت ايران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
يا جزو مردم ايران نيستي يا مردم ايران را نمي شناسي!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
برای من بی اهمیت است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
|۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
من شهروند ایرانی ام و اصلاً اهمیت ندارد مجلس و اتفاقاتش
از فیدلیتی ها چه خبر.شنیده ام به لب تاب تنزل پیدا کرده!!!
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
لپ تاپ؟
تبلت!
تبلت!!!!
قاليباف رئيس مجلس ماند !
--------------
-- « خبر فوري » .... بلكه خبر بسيار فوري !
- خبر بسيار فوري ؟ - ببخشيد برادر ! مرغ ارزان شد ؟
-- حقوق ها ٧٠ درصد افزايش پيدا كرد ؟
-- پرايد شد ٢٠ ميليون ؟
-- برنج كيلويي ١٠ تومن شد ؟
-- گوشت قرمز ؟
-- يارانه ها ١٠ برابر ميشه ؟
--- سود بانكي به ١ درصد رسيد ؟
-- نرخ قندو چاي و هندونه و طالبي و موز و سيب وكاهو و كيوي به شد افت كرد ؟
-- اجاره خونه ها به شدت تنزل يافت ؟
--- به جاي ٤ ميليون مسكن ٨ ميليون مسكن ساخته و تحويل شد ؟
-- دارو و دارمان رايگان شد ؟
-- سرم و قطره فشار چشمي فت و فراوان و رايگان شد ؟
-- وعده ديروز معاون وزير براي تامين آب ٢ ميليارد نفر تحقق پيدا كرد ؟
-- جوانان بيكار از همين فردا علي الطلوع همه سر كار خواهند رفت ؟
--- ببخشيد برادر ! خيلي هيجان داريم ! اين خبري فوري شما چيست ؟ خوش خبري باشي برادر !
-- چشم الان عرض مي كنم ، خبر بسيار فوري آن است كه جناب قاليباف دو باره رئيس شد !
-- خدا خيرت بدهد برادر ! مرحوم پدرت هم مثل خودت خيلي شوخ بود ! آن مرحوم هميشه از اين شوخي ها بسيار
مي كرد ! ... يعني اين كه دلش بسيار خوش بود ... پسر كو ندارد نشان از پدر تو بيگانه خوانش ، ندانش پسر !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
خدا خیرت بده باز یه ذره خندیدیم اونجا که میگی هیجان دارم عالی بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
اما برادر جان ! اين ها خنده نداره ! اصلاً هم خنده نداره !
مبارک نماینده ها باشد. امتیازات و هدیه های جدید در راه است
بی تفاوت شده ام

به تموم وعده ها

مگه با حرف و حدیث

میشه ساخت آینده را

بی تفاوت شده ام

به شعار و ادعا
هوای هم دارن تا خدای نکرده منافعشان به خطر نیفته تا ابد ......
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
انتخابات رفاقتی
یعنی در این مجلس ته امور ادم قحطی بود؟؟؟؟
این چه حرفی که میزنی!!!! خوب نیست دارن تلاششان را میکنند!!!!
تورم خودش بالا میره به اینها چه ربطی داره
فقط چون حقوق هایشان بسیار .بسیار بالاست متوجه نمیشوند
خیلی مظلومند به هیچ کاری ..کاری ندارن.... سال اخر فقط مواظب خودشون برای دوره بعدی و شاید دولت بعدی هستند
حالا ماه های اخر یک مصوبات مشتی بدن که ببینی و حظ کنی
هر چه نباشه زحمت کشیدن
این انتخاب یعنی تمام نمایندگان تو جلسات علنی دعوای زرگری میکنن و ملت هم باور میکنن
این حضرات منصب طلب

که به برای گرفتن پست اینگونه بر سرهم میزنند و بجنان یکدیگر می افتند و داعیه دارن که

به عشق خدمت و رضای خداست که قصد خدمت دارند

و در وصفشان هم گفته می شود

نمایندگان انقلابی و جهادی چه خوش بیاید یا نیاید

کدامیک از اینها

عزیزانشان پاره های جگر و قلب و وجودشان بر سر مرزها همچون

این 5 جگر گوشه ی و مادر مرده که به شهادت رسیدند

در مرزها در حال خدمت هستند؟

چرا مجلس انقلابی و جهادی تصویب نمی کند که
حتما
یکی از فرزندان ذکور و یا دامادهای مسئولین و ائمه جمعه ها باید

حتما در مرزها خدمت سرباز را بگذارند؟

چرا سعادت و توفیق شهید شدن مظلومانه فقط برای ملت و مردمان بدبخت هست؟

اما فرزندان و بستگان درجه یک شیفتگان انقلابی و جهادی خدمت

باید بدور از این مصائب و دردها باشند ؟
نویسنده های تابناک انگار پسرخاله یا یکی ازفک وفامیل های زلنسکی هستند... طنز خوب می نویسند... اون دلقک هم اینکارا را میکرد الان اکراین را بیچاره کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
دلقک پوتینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
نویسندگان‌ تابناک‌ ؟؟؟؟؟.
کاربران‌ المنت گذار‌ منظورتونه‌ ؟؟؟؟
نه اینها مردم‌ ایران هستند‌ و صاحب نظرند
اینها‌ زلنسکی‌ قهرمان‌ را دوست دارند‌ چون شماست
تو چرا نگران‌ پوتین‌ متجاوز‌ هستی؟
باز بدبختی مردم برای یکسال بعد ادامه دار شد . ادم ناکارامد که فقط بلده زور بزنه حرف بزنه که فعال به چشم بیاد.
امثال قالیباف تا جان در بدن دارند رئیس خواهند ماند. معنای شایسته سالاری یعنی همین.
قالیباف که اصلا رای نیاورد حالا هی رییسم میشه
این مجلس تان چقدر مشروعیت داره؟ ۹۰ درصد بهش پشت کردند و ده درصد باقی از ترس رای دادند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
احتمالا كل صددرصد هم شامل شما و خانواده شما هستند!
آقا شما را بخدا بگویید و بنویسید حقوق نمایندگان مجلس را افزایش دهید!
بقیه کارمندان و کارگران هیچ!
آبروی مان رفت!
آخه تبلت؟؟؟!!
اگر خبری بیاد که مرغ هزار تومان ارزون شده اهمیتش خییییلی بالاتر از خبر ابقاء قالیبافه
رأی به این مجلس یعنی به بدبختی و فلاکت مردم.

دارم به اونایی فکر میکنم که اسفند امسال دوباره میخوان برن توی انتخابات مجلس شرکت کنند و رأی به بدبختی خودشون بدهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
مطمئن باش حضور پيدا خواهيم كرد و بر خلاف افكار شما براي سربلندي كشور خود به جاي غرزدن تلاش هم خواهيم كرد.
واقعا‌ میشه‌ آقای محمدباقر قالیباف‌ رزومه‌ دوران‌ تحصیل دبیرستان‌ و نمره کنکور‌ و رتبه‌ کنکور‌ خودشونو‌ تو کانال بزارن‌ ؟
چی مدارکی دارن‌ چه جور دانشجویی در کدوم‌ دانشگاه‌ بودن ؟؟!!
آیا ریاست پارلمان‌ یک کشور نیازمند تحصیلات جدی و واقعی نیست؟
آیا وزیر‌ و وکیل نباید‌ صاحب تئوری‌ و نظریه‌ باشند‌ ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
عزیزم ایشان درمقطع سوم راهنمایی ترک تحصیل کرده وبعد شهادت برادرش وبه لطف شهیدش درجه سرداری گرفت وازانجاییکه درجه کیلویی برشانه خود دید مثل بقیه مسئولانی هووووووووو شدن لیسانس وفوق لیسانس ودکتر و....... الان کدامیک از علماها ومسئولان وسرداران درس خوانده واقعی هستند که ایشان بادش؟
حجت ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
عزیز دل اقای دکترحاجی خلبان سردارقالیباف دکترای جغرافی بصورت رانتی از یکی از
... دانشگاهای ازاد واحد مرکز رادارند حالا چه وقتی ایشان که همیشه مسول بوده وقت کرده اند سرکلاس بروند ودرس بخوانند وامتحان بدهد بماند درضمن در ایران برای مسولیت نیت مهم است مدرک کاغذ پاره است
این یکسال پایانی را هم ریس بمان بیبینیم شهوت ریاستت تمام می شود یا نه . عجب چسبی دارد این صندلی ها آقا با خودت فکر کن در این چند سال برای مردم چه کردی .
این خبر برای من پشیزی ارزش نداره
٧٠ تا رأي هم متعلق به صاحبنان شاسي بلندها براي پيگيري نكردن اين مسئله بود.
ما همشهری آقای مصری هستیم این بنده خدا نه سواد درست و حسابی داره نه سبقه درست و حسابی در انقلاب فقط بواسطه اینکه چند سال مدیر کل کمیته امداد بوده آنها با نیروهاش مردم کمیته امدادی فقیر را هر دوره با ترفندهایی پای صندوق میاره ...جالبه این اعجوبه که ما می‌شناسیم شده لیدر مجلس
مجلسی که تابحال هیچ مشکلی را حل نکرده و گرفتاریها مردم بیشتر و بیشتر کرده است به چه دردی میخورد که رییس ان قالیباف باشد ویا دیگری. مجلسی که با گرفتن شاسی بلند تمامی گرفتاریهای مردم فراموش میکنند بود نبود ان فرقی نمیکند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل