بازدید 2903

انتقاد آمریکا از یورش وزرای صهیونیستی به مسجدالاقصی

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بامداد دوشنبه از یورش وزرای کابینه رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی انتقاد کرد.
کد خبر: ۱۱۷۶۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰ 22 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از الجزیره، «متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از یورش وزرای کابینه رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی انتقاد و نسبت به چنین اقدامات تحریک آمیزی ابراز نگرانی کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت: ما عمیقاً از دستور (رژیم) اسرائیل ناراحت هستیم که به شهروندانش اجازه می‌دهد در شهرک «حومش» در شمال کرانه باختری، که طبق قوانین (رژیم) اسرائیل به طور غیرقانونی در زمین‌های خصوصی فلسطینی ساخته شده است، حضور داشته باشند.

وی افزود: این موضوع با تعهدات کتبی آریل شارون نخست وزیر سابق به دولت بوش در سال ۲۰۰۴ و هم با تعهدات فعلی اسرائیل به دولت بایدن در تضاد است. پیشرفت در شهرک سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری مانعی برای دستیابی به راه حل دو کشوری است.

میلر اضافه کرد: ما بر موضع قاطع آمریکا در حمایت از وضعیت تاریخی اماکن مقدس در بیت المقدس و بر نقش ویژه اردن به عنوان متولی اماکن مقدس اسلامی در این شهر تاکید می‌کنیم.

«ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی صبح یکشنبه به همراه گروهی از صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی یورش برد. این اقدام تحت تدابیر امنیتی از سوی پلیس رژیم صهیونیستی انجام شد.

بن گویر در سایه حمایت نیروهای رژیم صهیونیستی دی ماه گذشته نیز به همراه شماری از صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی یورش برده بود.

این اقدام بن گویر واکنش‌های فلسطینی و عربی قابل توجهی را به همراه داشت و علاوه بر چهره‌ها و گروه‌های مقاومت فلسطین، کشورهای عربی از جمله قطر، اردن، امارات، عربستان، سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب و وزارت خارجه ترکیه آن را محکوم کردند.

کشورهای مذکور همچنین اقدام بن گویر را یک حرکت تحریک آمیز ارزیابی کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست