بازدید 3960

ایرلند هزینه بحران پناهجویان را اعلام کرد

نشریه ایرلندی باز Buzz با استناد به یک یادداشت دولتی گزارش داد که اسکان پناهجویان و پناهندگان در هتل‌ها بیش از یک میلیارد یورو برای صنعت گردشگری این کشور هزینه داشته است.
کد خبر: ۱۱۷۵۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸ 15 May 2023


به گزارش تابناک به نقل از راشاتودی، نشریه ایرلندی باز Buzz با استناد به یک یادداشت دولتی گزارش داد که اسکان پناهجویان و پناهندگان در هتل‌ها بیش از یک میلیارد یورو برای صنعت گردشگری این کشور هزینه داشته است.

این نشریه می نویسد هجوم فزاینده پناهجویان و پناهندگان به ایرلند از سال گذشته میلادی به کمبود جا در هتل‌ها منجر شده است و صنعت گردشگری را به شدت تحت تأثیر قرار داده است.

بر اساس این یادداشت، به ازای هر 1 یورویی که یک گردشگر برای اقامت خود هزینه می‌کند، پناهجویان با بازدید از جاذبه‌های گردشگری و رستوران‌ها، 2.50 یورو در اقتصاد این کشور هزینه می‌کنند.

 

با این حال، بر اساس ارقام ذکر شده توسط این نشریه، در برخی شهرها نسبت اقامتگاه های توریستی داده شده به پناهندگان و پناهجویان به 70 تا 80 درصد نیز می‌رسد و میانگین کشوری به استثنای دوبلین، پایتخت این کشور، 34 درصد است.

این وضعیت همچنین منجر به نابودی حدود 10000 شغل در صنعت گردشگری ایرلند شده است و در نتیجه آسیب 1.1 میلیارد یورویی را متحمل خواهد شد.

در مناظره پارلمانی روز سه‌شنبه، لئو وارادکار، نخست‌وزیر این کشور اذعان کرد که کشور چاره‌ای ندارد جز اینکه مردمی را که از جنگ در مناطق مختلف جهان - از جمله اوکراین - فرار می‌کنند، به اقامتگاه‌های توریستی بفرستد.

وی گفت که دولت در حال کار بر روی طرحی برای حمایت از مشاغلی است که "تأثیر نامطلوب" از این موضوع داشته‌اند، که یکی از این ابتکارها تشویق "سفرهای یک روزه بیشتر به شهرهای گردشگری" برای کمک به این صنعت و جبران خسارات است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی