بازدید 2407
۹
اسماعیلی مطرح کرد؛

سرانه مطالعه ایرانیان چند دقیقه است؟

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در بحثی که برای پیمایش مصرف فرهنگی کشور داشتیم به استثنای کتب درسی، دانشگاهی، ادعیه و نظایر آن، سرانه مطالعه کشور ۳۳ دقیقه مطرح شده است.
کد خبر: ۱۱۷۵۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸ 13 May 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از دانشجو، محمد مهدی اسماعیلی در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در جمع خبرنگاران گفت: آنچه سال گذشته در بحث پیمایش مصرف فرهنگی کشور داشتیم به استثنای کتب درسی، دانشگاهی، ادعیه و نظایر آن، سرانه مطالعه کشور ۳۳ دقیقه مطرح شده که همین عدد را دو مرکز نظرسنجی نیز مطرح کردند.

وی در ادامه افزود: من فکر می‌کنم اگر بحث ادعیه، کتب آموزشی و درسی را نیز به این سرانه اضافه کنیم، عدد قابل قولی می‌شود ما عمدتاً در سرانه مطالعه کتاب نسبت به خیلی کشور‌های پیرامون و حتی برخی کشور‌های با عنوان پیشرفته، مشکلی نداریم، اما در عین حال با سابقه فرهنگی و تمدنی ما اقتضا می‌کند که این اعداد خیلی بیش از این باشد.

اسماعیلی با بیان اینکه فعالیت کتابخانه‌های عمومی با قوت جلو می‌رود، گفت: با کارگروه کاغذ در بحث ارزان سازی تولید و نشر کتاب را نیز دنبال می‌کنیم، انشاالله نیمه دوم سال این چند کار ادامه پیدا می‌کند و با این مجموعه اقدامات امیدواریم که بحث نهضت کتابخوانی را عملاً و با قوت پیش ببریم.

وی درباره میزان بازدید از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: طبق عدد‌های که وجود دارد میزان حضور و فروش پنجاه تا شصت درصد بیشتر از سال قبل است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۹
سلام
نمایشگاه بین المللی کتاب امسال نه تنها بین المللی نبود بلکه کشوری هم نبود. چون ناشران بزرگ و مطرحی چون: چشمه ، آگاه ، آگه ، ماهور و ... به علت فضای امنیتی که از پاییز و زمستان پارسال تا کنون ادامه دارد آن را تحریم کردند. بجز تعدادی ناشر کوچک بقیه ادارات و وزارتخانه و نهادها سپاه و ارتش و آستان رضوی و... بودند.در خارجی ها دوستان و براردانمان مانند روسیه و چین هم شرکت نکردندو مهمترین کشور ، کشور بدبخت و فقیر تاجیکستان بود که با صنایع دستی شرکت کرده بود.خود حدیث مفصل بخوان ازین مجمل!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
البته همون تاجیکستان که شما فرمودین اونقدر هم بدبخت نیست. اوضاع اقتصادیش از ما خیلی بهتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
درود بر تاجیکستان
این کشور توانست در برابر استالین و شوروی خود را نگه داردو بدبخت خودت هستی که چیزی نمی دانی.
یکبار هم میزان مطالعه مدیران دولت را اندازه گیری کنید البته هر چند بسیاری از آنها از علم لدونی برخودارند ولی بد نیست سنجیده شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
شش کلاسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
لذونی؟
همين هم زياده ! ادمها هرچه نا اگاهتر و بيسواد تر بهتر و موفقتر ! نمونش وزرا و معاونين و خود رييسي !
بخدا نزدیک به صفره.....
درکشوری که فرقی بین فرد باسواد و کم سواد و بی سواد نیست و در خیلی جاها گاها" افراد بی سواد به واسطه عواملی مثل پر روئی-چاپلوسی - تملق گوئی- فامیل بازی-پارتی بازی-دسته بندی مردم به خودی و غیر خودی موفق تر و بر مناسب بالاتر تکیه زده اند . داشتن و یا نداشتن مطالعه چه تاثیری در اوضاع و احوالات دارد ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست