بازدید 10946

ترکیه جای ایران در رتبه اول منطقه را گرفت

ترکیه جایگاه علمی ایران در منطقه را گرفت. سامانە نمای پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) در آخرین گزارش تحلیلی خود به بررسی جایگاه علمی ایران در نمایه‌نامه‌های استنادی در سال ۲۰۲۲ پرداخته است.
کد خبر: ۱۱۷۳۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰ 02 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از «اطلاعات آنلاين»، آخرین داده‌های وب آو ساینس در سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که ایران پس از ترکیه رتبه دوم را در میان کشورهای منطقه دارد.

 از سال ۲۰۱۷ ایران از نظر تعداد انتشارات در نمایه‌نامه WOS رتبه اول منطقه را داشت، ولی در سال ۲۰۲۲ میلادی پس از ۵ سال، جایگاه اول منطقه را از دست داده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲۸
حتما همینطور خواهد بود. وقتی شأن و جایگاه هیات‌های علمی را تا حد توان پایین می‌آورید، به هیچ خواسته او توجه نمی‌کنید، تا حد توان او را سرکوب و نا امید می‌کنید چه انتظاری از او خواهید داشت. آقای شریعتمداری همه قوانین مصوب مجلس و تایید شده توسط شورای نگهبان را زیر پا گذاشت و اجرا نکرد، کسی هم از مسئولان او را بازخواست نکرد الان باید پاسخگو باشد. سال بعد خواهید دید کشورهای عربی هم از ایران جلو زده‌اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
وقتی دیدم شمار انتشارات پایان نامه و امثال رو میگه
خندم گرفت.
چون کسی رو اینا حساب نمیکنه مثلا شاید آمریکا و . چین حتی جزو ده تا نباشن.
باید هم بگیره، چه برنامه جامعی برای آموزش و پژوهش در کشور وجود دارد؟ از ابتدایی تا عالیه را به سخره گرفته شده است. آموزش و پژوهش هم دست مافیاست.
وقتی دائما به اساتید دانشگاه ها میتازید و جایگاه علم رو پایین میارید باید منتظر بدتر از ایناش هم باشید. وقتی 30 درصد حقوق هیات علمیو کم میکنید باید منتظر عواقبش هم باشید.
همه اش تولید خشت خام برای غرب و شرقه
هزاران نخبه را فراری دادید که الان در سایر کشورها جز آمار هستند حتی ترکیه
یادمه قرار بود در افق 1404 ایران توی منطقه اول بشه!!!! علی برکه الله
به زودی عمان، امارات و عربستان با سیل پذیرش مهاجران به خصوص ایرانی جایگاه ایران را کمتر میکنند. با ناامیدی که در جوانان دمیده شده از هر 10 تا 8 تا دنبال رفتن هستند. اونها هم که نمیروند یا وابستگی دارند یا ریسکش را نمیکنند.
از این خبر ها باید ترسید و تلاش کرد که جبران شود .
فدای سر بعضی ها. بقیه هم پول ندارند که در ترکیه خونه بخرند.
با کمی تامل در جدول براحتی معلوم میشود که رتبه اول متعلق به عربستان است که با جمعیت 34 میلیونی نزدیک 60 هزار مقاله ارزشمند چاپ کرده است...
حتی می توان از کشورهایی مانند امارات و اسرائیل با جمعیت بسیار کم تعداد، متوسط مقالات بسیار بالاتر از ایران و ترکیه است...
اینکه مسائل را فارغ از تحلیل ارائه دهیم و خودمان را گول بزنیم که به به چقدر خوبیم مصداق بخواب زدن کسی است که می خواهید بیدارش کنید...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
درود بر شما

بیسوادی موج میزنه

هیچکی نیست بهشون بگه ، بیسواد سرانه مهمه نه آمار مطلق
وقتی نخبه های مملکت که ثروت مملکت بحساب میان با پاسخ بی‌ربط هر کسی نمیخواد از این مملکت بره مواجه میشن اونا هم مهاجرت میکنن به جایی که قدرشون رو بدونن
ما استاد فراری دادن نخبه های علمی و فرهنگی کشورمون هستیم و نتیجش میشه این
زیاد جای نگرانی نیست.
وقتی یه عده دانش آموزان مدارس دخترانه رو مسموم می کنند تا درس نخوانند.
و وقتی مغزها و نخبه های جوان دارند از کشور خارج میشوند.

احتمالا امثال دکتر پایتون ملی میخواهند جای اونها رو پر کنند.
حالا بگذریم که معیار علمی بودن یک کشور تعداد مقالاتش نیست و این برای کشورهای درچه دو و سوم هست که با چاپ کردن مقاله ذوق میکنن و عملا هدفی جز انتشار مقاله برای پژوهش خودشون ندارن... ولی با این تحقیر دانش و علمی که در کشور وجود داره انتظار دیگه ای هم از دانشگاه و دانشگاهیان نداشته باشید... الان این بندگان خدا درگیر امور یومیه خودشون هستن... نمیرسن کار در صدر جهانی برای شما انجام بدن...
تا وقتی رئیسی رو داریم، ما تو منطقه اولیم هههه....
هیات علمی علوم پایه مالیات میده ولی هیات علمی بالینی مالیات نمیده!!! پیپرها را هم بالینی بنویسد !!!!
کاملا طبیعیه. چه ارزشی برای دانشگاه و دانشگاهیان قایل هستیم که انتظاری داشته باشیم. به زودی پایین تر هم خواهیم آمد. شک نکنید.
یه جوری عزیزان کامنت گذاشتند مثلاً "وقتی دائما به اساتید دانشگاه ها میتازید و جایگاه علم رو پایین میارید باید منتظر بدتر از ایناش هم باشید." که انگار مسئولین هدفشون واقعاً ارتقا سطح علمی کشوره ولی موفق نشدند!!! نخیر عزیزان در حقیقت هدف اصلی مسئولین همینه!!! مشخصه نمیشه اینقدر بیمبالاتی و بی برنامگی اتفاقی و بدون برنامه ریزی قبلی باشه!!!!
دکتر پایتون رو ناراحت کردید دیگه با هوض مصنوعی مقاله نمی ده
کاش جای تعداد یکی کیفیتشون رو هم اندازه می گرفت. این شاخص هیچی رو نشون نمیده. بالاخره اون شبکه جهانی پایتون هم داخل همین تعداده دیگه. کاش به جاش Citation رو یکی میشمرد. یا یک شاخص می گذاشتن برای میزان استفاده از نتایج مقالات در صنایع اصلی در کشور.
جابه جا شدن تعداد هیچ ارزشی نداره.
بقول مشدی بابا اون موقع که اول بودی چیکار کردی؟
این آمارها همه برای قول زدن ما جهان سومی ها است.
آمار چاپ مقالات در مرحله اول مهم تلقی شده است، به جای اینکه عملیاتی شدن آنها در رشد تکنولوژی و صنعت یا رشد فکریو فرهنگی لحاظ شده باشد.
چاپ مقالات داخلی یا خارجی گویای رشد علمی-تکنولوژیکی-صنعتی یا توسعه فکری-فرهنگی یک کشور نیست.
چه ایران اول باشد یا دوم وضعیت علمی-فرهنگی ما مشخص است خودمان را قول نزنیم.
رژیم اشغالگر اسرائیل در همین آمار ششم منطقه و 34 جهان لحاظ شده است.
آیا به نظرتان ما از جهت علمی و فرهنگی از اسرائیل جلوتریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علمای یک درصد برتر جهان در ایران هم که خودشان را خیلی خوب اثبات کردند در محضر جناب رئیسی
خودمان را قول نزنیم، هیالت علمی دانشگاه هم آن را بهانه ای برای زیاده خواهی قرار ندهد.
یک درصد برترتان را دیدیم.
علامه رائفی پور را دریابید، بقیه رو ولش!
واکنش روزنامه جوان به برداشتن حجاب افسانه بایگان
پارسال یک مؤسسه بین المللی کشف کرد که اکثر مقالات از یک آی پی مشخص در تهران اپلای میشن اونا رو در بلک لیست قرار دادن دیتاسازان و مقاله نویسان میدان انقلاب بیکار شدن تعداد مقاله کشور هم اومد پایین
ازابتدایی تادانشگاه جایگاه معلمین واستادان دانشگاه راآوردیم پایبن،حقمون جهان چهارمی بودنه،چون همه مدیران بیسوادن
قطعا ایران جایگاه اول است چون دادن مقاله نیاز به امکانات دارد. ایران با یک دهم امکانات ترکیه به فضل خداوند بزرگ و سرمایه عظیم نخبگان توانسته سالها در منطقه رتبه اول باشد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان