بازدید 3935

دعوت رئیسی از پادشاه عربستان برای سفر به تهران

سخنگوی وزارت خارجه ابراز امیدواری کرد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگوهایش با ایران به مسیر فنی متعهد باشد.
کد خبر: ۱۱۷۱۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰ 17 April 2023


به گزارش تابناک، ناصر کنعانی در ابتدای نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به برگزاری مراسم روز قدس در نقاط مختلف جهان و ایران گفت: ابتکار امام خمینی « ره » در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان «روز قدس» ابتکاری حکیمانه و مبتنی بر بصیرت بود.

وی گفت: این نامگذاری باعث شد که موضوع فلسطین به یک موضوع جهانی در افکار عمومی جهان بدل شود.

 این دیپلمات جمهوری اسلامی ایران ، فرا رسیدن عید فطر را نیز  تبریک گفت.

 کنعانی همچنین، فرارسیدن روز ارتش را نیز  گرامی داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مسیر گفت‌وگو  و مذاکرات فنی بین ایران و آژانس ادامه دارد و امیدواریم که آژانس به مسیر فنی متعهد باشد و ما شاهد باشیم که آژانس حداکثر تلاشش را انجام دهد که از تاثیرات سیاسی و فشارهای سیاسی به دور بماند.

کنعانی در پاسخ به پرسشی گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با افغانستان دوگانه و دارای تناقض نیست ، بلکه این سیاست کاملاً روشن است.

وی  گفت: همانطور که بارها در مواضع  رسمی اعلام کرده‌ایم ، ما در مورد موضوع افغانستان، دارای سیاست اصولی و روشنی هستیم و سیاست ما در ارتباط با این کشور از مولفه‌های روشنی برخوردار است .

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوال خبرنگاری در ارتباط با اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه گفته شده رضا پهلوی قصد دارد برای انتقال پیام مردم ایران به اسرائیل سفر کند و این که نظر وی  در ارتباط با این سفر و مطالب مطرح شده در ارتباط با اهداف آن چیست؟ خطاب به خبرنگار  پرسش‌کننده گفت: نه شخصی که شما از آن نام بردید و  نه سفرش و نه جایی که سفر می‌کند، هیچ کدام ارزشی ندارند که من بخواهم در ارتباط با آنها اعلام موضع کنم.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: رئیس‌جمهور ایران از پادشاه عربستان برای سفر به تهران دعوت به عمل آورده است.

وی در ارتباط با زمان سفر وزیران امور خارجه دو کشور ایران و عربستان به تهران و ریاض نیز گفت: همانطور که می‌دانید وزیران امور خارجه دو کشور ایران و عربستان به صورت متقابل از یکدیگر برای سفر به تهران و ریاض دعوت به عمل آورده‌اند.

کنعانی در این زمینه افزود: چندی پیش نیز شاهد دعوت پادشاه عربستان از آقای رئیس‌جمهور برای سفر به این کشور بودیم که آقای رئیس جمهور  به صورت مکتوب پاسخ این دعوت را  دادند و آقای  رئیسی نیز از پادشاه عربستان برای سفر به تهران دعوت به عمل آوردند .

سخنگوی وزارت امور خاجه جمهوری اسلامی ایران، همچنین با بیان اینکه ما در مسیر اجرایی کردن دو موافقتنامه جامع بین دو کشور که در سالهای قبل بین تهران و ریاض  به امضا رسیده است، هستیم، گفت: این توافقنامه ها شامل همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های اقتصادی، تجاری، ورزشی و امنیتی است و ان‌شاءالله با تکمیل گام‌های اجرایی، برای اجرایی کردن این موافقتنامه ها ، شاهد تبادل هیات‌های مشترک بین دو کشور خواهیم بود.

 کنعانی گفت: گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین دو کشور با توجه به ظرفیت‌های  موجود بین ایران و عربستان در اولویت توجه ما قرار دارد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
نه به اون بی نمکی ....نه به این شوری شور............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
همین
ی موقع ذوق مرگ نشیم .
افراط و تفریط در سیاست!!!!. یک روز حمله به سفارت. یک روز شعارهای آنچنانی که کسی بدتر از آل سعود نیست. یک روز این همه ذوق و شوق و وادادگی!!!!
مهمون بازیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آل سقوط بود که ، چی شد یه دفعه عزیز دل شد؟؟؟
خاشقچی ما رو حلال کن
شما که تا دیروز می‌گفتید ملک سلمان آلزایمر دارد
فراموشکار شده
بیمار است

حداقل با خودتان روراست باشید مردم که سالهاست از شما صداقتی نمی بینند
خیلی ذوق زده نشید
پس با هر دشمنی میشه دوست شد
ای بابا مگه قرار نبود نماند اثر از آل سعودی؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی