بازدید 29063

چند کلامی با شیخ حسین انصاریان ...

سامان مهراد
کد خبر: ۱۱۷۱۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰ 17 April 2023

شیخ حسین از هر مجالی برای تالیف قلوب استفاده می‌کند؛ منبر و حوزه و هیات و کوچه و خیابان ندارد؛ مهم عمل به تکلیف است که یک استاد اخلاق و واعظ دینی به بهترین شکل آن را ادا می‌کند که اگر غیر از این بود، جوان و پیر و دختر و پسر پای ثابت منابر او نبودند.

۱- در فرهنگ ما، وعاظ سنتی و اساتید اخلاق به رواداری و جذب حداکثری شهره بوده‌ و شیخ حسین انصاریان هم از این قاعده مستثنی نیست؛ حتی مقابل مذموم‌ترین معضلات و فساد‌های اخلاقی که دامن‌گیر بخشی از جامعه شده، رویکرد آن‌ها ایجابی بوده و هست؛ شاهد مثال این موضوع، زنان بدکاره‌ای بودند که شیخ حسین انصاریان توانست آن‌ها را از دامن این فساد اخلاقی برهاند و فرصتی برای توبه آن‌ها فراهم کند.
 
۲- شیخ حسین از هر مجالی برای تالیف قلوب استفاده می‌کند؛ منبر و حوزه و هیات و کوچه و خیابان ندارد؛ مهم عمل به تکلیف است که یک استاد اخلاق و واعظ دینی به بهترین شکل آن را ادا می‌کند که اگر غیر از این بود، جوان و پیر و دختر و پسر پای ثابت منابر او نبودند.
 
همین شب‌های قدر جلوه‌ای بود از تلاش برای ایجاد تالیف قلوب و مودت بین مردم؛ جایی که گفت: «دخترم! تو بی‌حجاب نیستی، حجاب را از سرت برداشته‌اند. دختران بی‌حجاب! شما مورد محبت خدایید. چون خدا، درون شما را جهت داده به سمت خودش. اگر چادر صدیقه کبری(س)، زینب(س) و حضرت مریم(س) را کنار گذاشته‌اید، شما کنار نگذاشتید، دیگران حجاب شما را کنار زدند. شما خواهران و دختران ما و خیلی محترم هستید. همین امشب مثل حر، عقربه وجودتان را جهت بدهید به طرف حضرت زهرا(س). کافی است در درون خودتان بگویید: خدایا! تو آفریننده مایی. تو در قرآن گفته‌ای حجاب و ما به تو برمی‌گردیم.»
 
و آنجا که توصیه‌ای برای شنیدن صداهای متفاوت می‌کند: «به گنهکاران آسوده بگیرید. با آن‌ها حرف بزنید؛ با تمام مخالفین مرد و زن و حتی خانم‌هایی که حجاب برداشته‌اند که ۹۰ درصد آن‌ها را مقصر نمی‌دانم و دعاگویشان هستم و دلم برایشان می‌سوزد؛ حتی اگر به من هم بگویند که غلط کردی دلت برای ما می‌سوزد! بهتر است از بین این‌ها یک عده‌ای نماینده شوند و بشینیم و با این‌ها حرف بزنیم و خواسته‌هایشان را بشنویم.»
 
۳- شیخ حسین انصاریان از جمله مصلحانی است که در پی سازش و برقراری آرامش بین طیف‌های مختلف جامعه و با تفکرهای گوناگون است که سعی دارد ذیل چتر دین آن‌ها را جمع کند و به همین دلیل است که در نهایت متانت و سعه صدر پیشنهاد گفت‌وگو را مطرح می‌کند. 
 
۴- با در نظر گرفتن این خیرخواهی و نفوذ کلامی شیخ حسین، می‌توان از ظرفیت‌های شخصی وی و موسسه‌ فرهنگی که تحت‌نظر او فعالیت می‌کند بهره برد.

 با توجه به اینکه او پیش‌قدم شده و پیشنهاد گفت‌وگو را ارائه داده و از آن‌جایی که او تاکید بر راهکارهای فرهنگی برای کاستن از نزاع‌های موجود دارد و با پذیرش مقبولیت نسبی او بین ساختارهای رسمی و افراد حاکمیتی و برخی مخالفین و معترضین، پیشنهاد می‌شود که او و نهاد فرهنگی تحت نظرش گام نخست را بردارند و به عنوان واسطه‌ای بین حاکمیت و برخی مخالفینی که ساختارشکن نیستند و مطالبات رادیکال ندارند، نقش‌آفرینی کرده و خواسته‌های آنان را شنیده و در ساحت رسمی بازتاب دهند و در این بین رسانه‌ها هم می‌توانند گفت‌وگوی طرفین را منعکس و افکار عمومی را از چند و چون مذاکرات آگاه کنند و بدین ترتیب این پروسه فرهنگی تکمیل گردد.
 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۱۴
پیشنهاد خیلی خوبی است. انشاء الله اجرایی شود صف منتقدین منطقی از مخالفین ضد دین و عوامل بیگانه مشخص می شود
کار از این حرفا گذشته داداش اونایی که مسئول و متولی بودن تو این سالها بشکه های باروت را آماده کردن و حالا فقط یک جرقه کافیه تا حاصل سو مدیریت مدیران بی سواد و صلاحیت به مثلا فرهنگی کاملا نمایان بشه
اونهایی به اسم ادارات متولی فرهنگ و موسسات فرهنگی سالها بودجه های میلیونی از جیب مردم هزینه کردن برای کارهای بی حاصل نمایشی الان و امروز باید بیان پای میز محاکمه تا جواب این همه مشکلات را بدهند.
واقعاً ایشان مورد احترام و نازنین است. خدا حفظش کند.
مردم از روحانیون ناراضی هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
ناراضی خیلی با حس مردم فاصله داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
شاید منظورت این بود
"
"مردم از سیاسیون ناراحت هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
بازم توهم خود مردم پنداری
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
مردم از کسانی که ساختار شکن هستند و جامعه را مثل اتاق خواب فرض کردند ناراحت هستند مردم کسانی هستند که پای انقلاب و مردم ایستاده اند و برای حفظ این آب و خاک هرگونه فداکاری انجام داده اند نه آن کسانی که خود را در معرض نمایش قرار میدهند و ...
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
ناصر جان شما فقط واست ظاهر جامعه مهمه، فقط به ظاهر کشور اسلامی باشه، این همه فشار فقط واسه حفظ ظاهره وگرنه در باطن دارید مثل بولیوی کشور رو هدایت میکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
حرف درستی زدی کافیه سری به کوچه بازار بزنید از مردم سوال کنید
ناراضی نه خیلی خیلی ناراضی و عصبانی
دیگه دیر شده
كاملا" موافقم جناب حضرت ايت الله حاج حسين انصاريان مسئول اجرايي اين كار باشد.
به عبارتی از سازمان برنامه بخواهید از انصاریان و سایر افرادی که بین مردم محبوبیت دارند، به عنوان واسطه شکل گیری گفتمان استفاده کنند که اگر چنین نشود آتش زیر خاکستر مجددا روشن خواهد شد و عده‌ زیادی از جوانان ایران عزیز را از دست خواهیم داد.
از گرانی های سرسام آور چه خبر؟ برای نزدیک شدن قلوب مسءولین برای حل بحران احتملا نظریه ای؛ پیشنهادی چیزی وجود دارد ....

اگر مسلمانید...اگر همانطور که ادعا میکنید سخنان معصوم درست است و وعده آنها عملی است...پس فکری بحال این جمله بکنید: اگر فقر از دری وارد شود؛ ایمان از در دیگر خارج میشود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر