بازدید 3540

طغیان ملخ مراکشی در بستر دریاچه پریشان

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان فارس گفت: آفت ملخ مراکشی در بستر رودخانه پریشان واقع در شهرستان کازرون به حالت طغیان رسیده است.
کد خبر: ۱۱۷۰۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۶ 06 April 2023

به گزارش تابناک به نقل از فارس، جاوید عباسی امروز گفت: حدود ۲ سال است که ملخ مراکشی که در ایران نیز شایع است در سطح استان وجود دارد و از سال گذشته جمعیت این آفت در سطح فارس و به خصوص بستر دریاچه پریشان زیاد شده است و از ابتدای امسال نیز ملخ مراکشی در این منطقه طغیان کرده است.

وی ادامه داد: این آفت علاوه بر شهرستان کازرون در شهرستان ممسنی نیز مشاهده شده است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان فارس یادآور شد: سال گذشته مبارزه با ملخ در شهرستان های کازرون، ممسنی و خرامه در وسعتی بالغ بر ۱۳ هزار هکتار انجام شد.

عباسی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۲ وضعیت ملخ مراکشی در بستر دریاچه پریشان طغیانی شده است و مبارزه با این آفت در این منطقه آغاز شده و تاکنون در وسعتی بالغ بر ۶ هزار هکتار مبارزه با آین آفت انجام شده و پیش بینی می شود که این کار تا حدود ۲۰ هزار هکتار از اراضی این منطقه انجام شود.

وی با بیان اینکه شرایط آب و هوایی و پوشش گیاهان امسال زیاد است و به همین دلیل احتمال طغیان بیشتر این آفت وجود دارد، گفت: مبارزه با ملخ مراکشی با جدیت در حال پیگیری است تا این آفت به مزارع و باغات استان وارد نشود.

عباسی اظهارکرد: سال گذشته آفت ملخ شاخک بلند پیشانی سفید هم در سطح استان مشاهده شده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود نسبت به خطر زنگ زرد گندم نیز به کشاورزان فارس هشدار داد و گفت: لزوم مبارزه فوری با این آفت در مزارع گندم و جو استان فارس وجود دارد.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان فارس افزود: با توجه به بارندگی های اخیر و شرایط مساعد آب و هوایی احتمال شیوع و طغیان بیماری زنگ زرد گندم در مزارع گندم و جو استان وجود دارد.

وی اعلام کرد: در حال حاضر آلودگی این آفت بیشتر در شهرستان های ممسنی،رستم ،کازرون و فراشبند دیده و بصورت موردی در سایر شهرستان های استان نیز مشاهده شده است.

عباسی عنوان کرد: تاکنون در ۹ هزار هکتار از مزارع گندم و جو فارس مبارزه با آفت زنگ زرد گندم انجام شده و لازم است که کشاورزان به موقع با قارچ کشان مناسب و راهنمایی کارشناسان سم پاشی را انجام دهند تا باعث زیان و کاهش تولیدات استان نشود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار