بازدید 3569
۲

فرانسه در آتش، ماکرون به چین می‌رود

رئیس‌جمهوری فرانسه که با اعتراضات گسترده و ادامه‌دار مردم کشور علیه تغییر قانون بازنشستگی درگیر است، قصد دارد طی روزهای آتی با سفر به چین دست‌کم وجهه خارجی خود را احیا کند.
کد خبر: ۱۱۶۹۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹ 01 April 2023


به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری رویترز، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه که در اوایل ماه میلادی گذشته از لایحه جنجالی اصلاح قانون بازنشستگی کشورش حمایت تمام قدی به عمل آورد و به هر دری زد تا حرفش را به کرسی بنشاند، ‌ظاهرا اجازه نمی‌دهد تظاهرات گسترده ناشی از تصویب این لایحه به برنامه شلوغ مراودات دیپلماتیکش آسیبی بزند.

اما خواه و ناخواه این اعتراضات تاثیر خود را بر ارتباطات دیپلماتیک ماکرون گذاشته است؛ از جمله لغو شدن سفر شاه انگلیس به فرانسه که برای پاریس مایه خجالت بسیار بود.

سفیر یکی از کشورهای اروپایی در فرانسه به رویترز گفت: میزبان نخستین سفر خارجی شاه انگلیس بودن فرصت ارزشمندی است، اما اگر نتوانی از عهده‌اش بر بیایی دردسر می‌شود.

یک دیپلمات دیگر اتحادیه اروپا گفت: واضح است که اعتراضات دارد ماکرون را ضعیف می‌کند. تخمین خسارات وارده دشوار است، اما بی‌شک او دارد ضعیف می‌شود.

در روزهایی که ماکرون به چین سفر می‌کند، اتحادیه‌های کشورش یازدهمین دور اعتصابات سراسری خود را آغاز خواهند کرد، اما او در چین خواهد کوشید جایگاه رهبری خود در اروپا را پس گرفته و ابتکار عمل در جنگ اوکراین را در اختیار بگیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
نگران نباش برا اونا طبیعیه اعتراض مردم .مثل ما نیست .
ای بابا دلتون خوشه شما هم به محض اینکه هر نقطه از جهان مردم دست به اعتراض میزنن سریع تیتر میزنین فلان جا در آتش و خون و توپ و تفنگ، ما خودمونیم به اندازه کافی مشکل داریم دیگه حال و حوصله عزاداری واسه احقاق حقوق بازنشستگان فرانسه رو نداریم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل