بازدید 2768
۲

چین خواستار عدم استقرار سلاح اتمی فراتر از مرزهای ملی

گینگ شوانگ، معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل در نشست شورای امنیت با موضوع استقرار تسلیحات هسته‌ای در بلاروس خواستار عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای فراتر از مرزهای ملی شده است.
کد خبر: ۱۱۶۹۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰ 01 April 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری "تاس" وی تاکید کرد برای حفظ ثبات جهانی به ضمانت‌های معتبر نیاز است.

وی ادامه داد: چین از قدرت‌های هسته‌ای می‌خواهد تا سلاح‌های اتمی را خارج از مرزهای ملی خود مستقر نکنند و سلاح‌های هسته‌ای را که پیش از این در کشورهای خارجی مستقر کرده‌اند،خارج کنند.

معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل تاکید کرد: "ما همچنین از لغو توافقنامه‌های اشتراک هسته‌ای (در مورد استقرار سلاح‌های تاکتیکی هسته‌ای آمریکا در اروپا) دفاع می‌کنیم. چین از عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در خارج از مرزهای ملی حمایت می‌کند. ما همچین خواهان خروج تسلیحات هسته‌ای مستقر در سایر کشورها هستیم.

معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: ما طرفدار رویکردی ثابت در روند خلع سلاح هسته‌ای هستیم تا در نهایت به ممنوعیت کامل تسلیحات هسته‌ای و نابودی آن‌ها دست یابیم.

به گزارش ایرنا, واسیلی نبنزیا، سفیر و نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی در نشست شورای امنیت با موضوع استقرار تسلیحات هسته‌ای در بلاروس افزود: روسیه با استقرار تسلیحات تاکتیکی هسته‌ای در بلاروس تعهدات خود در زمینه منع اشاعه هسته‌ای را نقض نمی‌کند.

سفیر روسیه در سازمان ملل ادامه داد: ما این کار را بدون نقض تعهدات بین المللی خود در مورد منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای انجام می‌دهیم.

سفیر دولت پوتین تاکید کرد که این تسلیحات از سوی بلاروس مورد استفاده قرار نخواهند گرفت و اشاره کرد که آن‌ها تحت کنترل روسیه خواهند بود.

وی یادآوری کرد که آمریکا تعدادی سلاح هسته‌ای در سراسر اروپا مستقر کرده است. 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
هم روسیه و هم آمریکا باید سلاح هسته ای محدود کنن و دست از این جنگ افروزی بردارن مردم دنیا حاضر نیستن با طناب اینها به چاه برن و دوباره دنیارو در تاریکی فرو ببرن روسیه تجاوز گر که اصلا نباید در سازمان ملل کرسی داشته باشه چون خودش برهم زننده امنیت و ارامشه
یکی از دلایل رخ ندادن جنگ‌های جهانی سه و چهار و ... ، وجود همین تسلیحات هسته‌ای است
پس هیچ وقت قدرت‌ها ، تسلیحات هسته ای خودشون رو نابود نمیکنن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار