بازدید 5172
۶

نوار مرگ کرونایی دورِ سَر مازندران

فوت هفت نفر در مازندران در ۴۸ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به کرونا مُهر تایید بر نظر کارشناسان و مسوولان حوزه بهداشت است که نسبت به بازگشت دوباره روزهای سیاه کرونایی در این دیار از ماه ها قبل هشدار داده بودند.
کد خبر: ۱۱۶۹۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲ 27 March 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، در حالی این تعداد فوتی براثر کرونا در مازندران ثبت شد که بنا به اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمار کرونایی پنجم فروردین ماه ۲۴ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور فوت کردند و همچنین ۶۸۵ بیمار جدید نیز شناسایی شد.

این درحالی است که بنا به گزارش ۲ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران و بابل در همین تاریخ چهار بیمار کرونایی فوت کردند و ۱۰۹ بیمار جدید نیز شناسایی شد که حدود یک ششم بیماران و فوتی کشور را این استان به خود اختصاص داده است.

مازندران در مدت سه سال شیوع بیماری کووید ۱۹ همواره مسیر پرتلاطم و پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته حتی در برخی مواقع از جمله استان های با تعداد بالای ابتلا و فوت در کشور قرار داشته است.

اما حرکت قطار پرشتاب کرونا در مازندران از ۱۹ شهریورماه سال گذشته با آبی پوش شدن بابل و بابلسر کُند و در هفته های بعدی آن کُندتر هم شد به طوریکه در برخی هفته ها از جمله یازدهم آذر و نهم دی ماه تعداد شهرهای به رنگ زرد استان به سه شهر کاهش یافته بود.

این در حالیست مدت‌های زیادی بعد از ورود رنگ آبی کرونایی به مازندران، تعداد شهرهایی که در محدوده رنگ پرخطر زرد رنگ قرار داشتند بیش از ۱۰ شهر بود.

با وجود این از هفته های گذشته روند ابتلا به کرونا در مازندران تغییر کرده و هر هفته بر تعداد شهرهای با رنگ زرد، نارنجی و قرمز اضافه و تعداد مبتلایان و نیز بستری بیماران کرونایی در استان اضافه شد. به طوریکه در رنگبندی دهم بهمن پارسال هیچ شهر نارنجی و قرمز در مازندران وجود نداشت اما با افزایشی شدن روند ابتلا به این بیماری در آخرین رنگبندی اعلام شده از سوی وزارت بهدشت، درمان و آموزش پزشکی در تاریخ چهارم فروردین امسال یک شهر قرمز، پنج شهر نارنجی و سه شهر زرد است.

 

تاریخ شهرهای رنگ زرد شهرهای رنگ نارنجی شهرهای رنگ قرمز شهرهای رنگ آبی
۱۰بهمن(۱۴۰۱) گلوگاه، جویبار، سوادکوه، آمل، بابلسر و رامسر     بهشهر، نکا، میاندورود، ساری، قائمشهر، سیمرغ، سوادکوه شمالی، بابل، فریدونکنار، محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، تنکابن و عباس آباد
۱۵ بهمن(۱۴۰۱) گلوگاه سوادکوه   آمل، بابل، بابلسر، بهشهر، تنکابن، جویبار، چالوس، ساری، رامسر، سوادکوه شمالی، کلاردشت، قائمشهر، فریدونکنار، عباس آباد، محمودآباد، میاندورود، نکا، نور، نوشهر و سیمرغ
۲۲بهمن (۱۴۰۱) گلوگاه و رامسر سوادکوه   آمل، بابل، بابلسر، بهشهر، تنکابن، جویبار، چالوس، ساری، سوادکوه شمالی، کلاردشت، قائمشهر، فریدونکنار، عباس آباد، محمودآباد، میاندورود، نکا، نور، نوشهر و سیمرغ
۲۹ بهمن(۱۴۰۱) گلوگاه، سوادکوه، فریدونکنار و رامسر     بهشهر، نکا، میاندورود، ساری، قائمشهر، جویبار، سیمرغ، سوادکوه شمالی، بابل، آمل، بابلسر، محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، تنکابن و عباس آباد
پنجم اسفند(۱۴۰۱) گلوگاه، سوادکوه، فریدونکنار و رامسر، سوادکوه شمالی و بابلسر     بهشهر، نکا، میاندورود، ساری، قائمشهر، جویبار، سیمرغ، بابل، آمل، محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، تنکابن و عباس آباد
۱۲ اسفند(۱۴۰۱) گلوگاه، بهشهر، جویبار، سوادکوه شمالی، عباس آباد، تنکابن و رامسر     نکا، میاندورود، ساری، قائمشهر، سیمرغ، سوادکوه، بابل، بابلسر، فریدونکنار، آمل، محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت
۱۹ اسفند (۱۴۰۱) بهشهر، تنکابن، جویبار، رامسر، عباس آباد گلوگاه سوادکوه کلاردشت، آمل، بابل، بابلسر، چالوس، ساری، سوادکوه شمالی، سیمرغ، فریدونکنار، قائمشهر، محمودآباد، میاندورود، نکا، نور، نوشهر
۲۵ اسفند(۱۴۰۱) نکا، قائمشهر، فریدونکنار و تنکابن کلاردشت و رامسر سوادکوه و گلوگاه بهشهر، جویبار، عباس آباد، آمل، بابل، بابلسر، چالوس، ساری، سوادکوه شمالی، سیمرغ، محمودآباد، میاندورود، نور، نوشهر
چهارم فروردین(۱۴۰۲) نکا، بهشهر و جویبار گلوگاه، سوادکوه، سوادکوه شمالی، کلاردشت و تنکابن رامسر میاندورود، ساری، قائمشهر، سیمرغ، بابل، آمل، بابلسر، محمودآباد، فریدونکنار، نور، نوشهر، چالوس و عباس آباد

 

در همین حال فوتی کرونایی مازندران از اوایل اسفند ماه بعد از ۴۵ روز، روزهای سفید دوباره به این استان بازگشت و در برخی از روزهای افراد براثر ابتلا به این بیماری فوت کردند.

سوم، هفتم، هشتم، یازدهم، شانزدهم، بیست و چهارم، بیست و ششم، بیست و هفتم و بیست و نهم اسفند پارسال فوت کرونایی در مازندران رخ داد که در این روزها بجز بیست و ششم این ماه که دو نفر براثر ابتلا به این بیماری فوت کردند یک نفر جان خود را از دست داد.

روند فوتی کرونایی در مازندران در سال جاری نیز دست از سر مردم این استان برنداشت و دوم فروردین نخستین فوتی براثر این بیماری در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران ثبت شد.

همچنین براساس آخرین اطلاعات ارائه شده از سوی دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران و بابل پنجم فروردین در هر یک از مراکز درمانی و بیمارستانی این دانشگاه ها دو نفر براثر این بیماری فوت کردند.

علاوه بر این در شبانه روز گذشته ۳۷ بیمار جدید شناسایی و ۱۰۹ بیمار در مراکز درمانی بستری شدند که از این تعداد ۲۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

مراجعه روزانه ۷۰۰ بیمار کرونایی به مراکز درمانی مازندران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: مازندران و کشور طی ماه های اخیر روزهای بدون دغدغه کرونایی سپری کرد به طوریکه علاوه بر کاهش تعداد مبتلایان روند ورودی افراد به مراکز درمانی و بستری نیز سیر نزولی داشت.

عباس علیپور افزود: از ۱۹ شهریورماه پارسال با ورود بابل و بابلسر به جمع شهرهای آبی کشور تا اندازه زیادی کرونا در مازندران کنترل و از وضعیت صعودی آمار مبتلایان و فوتی های آن کاسته شد.

وی عمده ترین دلیل کنترل بیماری را واکسیناسیون همگانی اعلام کرد و ادامه داد: استقبال مازندرانی از تزریق واکسن باعث شد تا این استان جزو استان های برتر کشور در این زمینه قرار بگیرد و از سوی دیگر روند بیماری نیز کنترل شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم بویژه بیماران زمینه ای و سالمندان، اظهار داشت: تصور برچیده شدن بیماری باعث شد تا میزان رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم جدی گرفته نشود و در آخرین آمار فقط ۳۰ درصد مردم استان این نکات را رعایت می کنند.

وی گفت: همین بی توجهی به پروتکل های بهداشتی باعث شده که اکنون روند صعودی مبتلایان به بیماری، بستری و همچنین مراجعات سرپایی به مراکز درمانی را شاهد باشیم.

علیپور ادامه داد: به طوریکه در حال حاضر میزان بستری بیماران کرونایی در مراکز درمانی مازندران حدود ۷۰ درصد افزایش یافته است و همچنین تعداد مراجعات سرپایی نیز با رشد مواجه ایم.

وی تعداد مراجعه سرپایی بیماران کرونایی به مراکز درمانی مازندران را حدود ۷۰۰ نفر اعلام کرد که این رقم را بیانگر جدی بودن امکان ابتلای افراد بیشتر به این بیماری دانست. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
وزارت بهداشت و کارشناسان که یک ماه قبل پایان موج هشتم را اعلام کردند
دروغ و حقه بسه دیگه
چرا مشهد را نمیگویید که به شددت زیاد شده و مسئولین هیچ کاری نمیکنند !!!!
نمیشه در مازندران ببندید بر نگردن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
نمیشه مازندرانیها را ازتهران اخراج کرد؟؟
به پیشگامی رامسر در عیور از آبی به قرمز مندرج در جدول عنایت فرمایید!

یک هیپوتز :
به محققین بحث ایمنی شناسی پیشنهاد میشود به موضوع اثر تشعشعات رادیواکتیو طبیعی رامسر ( که بالاترین نرخ در جهان را دارد) در مقابله سامانه ایمنی بدن علیه ویروس توجه گردد.
از اول عید خونه افتادیم. ده بار رفتیم دکتر هی می گه سرما خوردگیه. چه بلایی دارید سر مردم میارید؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر