بازدید 4135

هشدار نارنجی هواشناسی برای مسافران جنوب کشور

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار دریایی سطح نارنجی، از وزش باد نسبتا شدید و افزایش ارتفاع موج و تلاطم دریا در سواحل استان خوزستان و بوشهر طی فردا یکشنبه ۶ فروردین تا دوشنبه ۷ فروردین خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۸۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹ 25 March 2023

به گزارش تابناک؛ ایسنا نوشت: سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار دریایی سطح نارنجی، از وزش باد نسبتا شدید و گاهی شدید همراه با بارش باران و رعدو برق و افزایش ارتفاع امواج طی فردا یکشنبه ۶ فروردین تا دوشنبه ۷ فروردین در نواحی ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و خوزستان و نیز در شمال خلیج فارس خبر داد.

بر اثر فعالیت این سامانه، افزایش وزش باد نسبتا شدید، افزایش ارتفاع موج و تلاطم دریا در سواحل استان خوزستان تا یک و نیم متر و در سواحل استان بوشهر تا دو متر و در فرا سواحل استان‌های بوشهر و خوزستان بیش از دو متر مورد انتظار است.

غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های صیادی، خسارت به شناورهای سبک، صیادی، تفریحی، نیمه سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها و آسیب به تاسیسات دریایی در سواحل و فراسواحل نیز مخاطرات احتمالی فعالیت این سامانه هستند و از این رو سازمان هواشناسی به ممنوعیت فعالیت‌های تفریحی به ویژه غواصی و شنا، ممنوعیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی توصیه کرده است.

همچنین این سازمان نسبت به انجام تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت، جمع‌آوری تورهای صیادی و به ویژه اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های تاسیسات دریایی و صنایع فراساحلی در فراسواحل تاکید کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر