بازدید 6974

نگاهی به سفرهای استانی رئیسی در سال ۱۴۰۱

پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم به ریاست سید ابراهیم رئیسی در ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ و برگزاری نخستین جلسه کابینه در ۴ شهریور ۱۴۰۰، رئیس و اعضای دولت سیزدهم برای انجام سفرهای استانی و حضور در مناطق مختلف کشور متعهد شدند. رئیس دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۱ و در دومین سال ریاست خود بر قوه مجریه ۱۶ سفر استانی انجام داد.
کد خبر: ۱۱۶۸۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳ 25 March 2023

تابناک _ رئیس دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۱ و در دومین سال ریاست خود بر قوه مجریه ۱۶ سفر استانی انجام داد. این در حالی است که رئیسی در سال ۱۴۰۰ و تنها در ۷ ماه نخست ریاستش، راهی ۱۸ استان شده بود.

پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم به ریاست سید ابراهیم رئیسی در ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ و برگزاری نخستین جلسه کابینه در ۴ شهریور ۱۴۰۰، رئیس و اعضای دولت سیزدهم برای انجام سفرهای استانی و حضور در مناطق مختلف کشور متعهد شدند. دور اول سفرهای استانی رئیسی در ۲۰ و ۲۱ مرداد با سفر به کرمان به پایان رسید و رئیس قوه مجریه، چهار ماه بعد از آن و در ۲۴ و ۲۵ آذر، دور دوم سفرهای استانی خود را با سفر خراسان جنوبی آغاز کرد.

رئیس دولت سیزدهم و اعضای کابینه در سال ۱۴۰۱، ۱۶ سفر استانی به استان‌های خراسان رضوی (۱۰ فروردین)، البرز (۱۸ فروردین)، قزوین (۷ اردیبهشت)، آذربایجان غربی (۳۰ اردیبهشت)، آذربایجان شرقی (۱۲ خرداد)، چهارمحال و بختیاری (۱۹ خرداد)، اصفهان (۲۶ خرداد)، خراسان شمالی (۲ تیر)، کردستان (۱۷ تیر)، کرمانشاه (۲۳ تیر)، مرکزی (۳۱ تیر)، همدان (۶ مرداد)، کرمان (۲۰ و ۲۱ مرداد)، خراسان جنوبی (۲۴ و ۲۵ آذر)، یزد (۲۲ و ۲۳ دی) و بوشهر (۱۱ و ۱۲ اسفند) سفر داشته‌اند.

رئیسی همچنین در ۱۱ شهریور برای افتتاح طرح آبرسانی غدیر به دزفول، ۵ آبان برای افتتاح پروژه‌های برق به زنجان، ۶ آذر برای حضور در مراسم رژه نیروی دریایی ارتش به بندر جاسک، ۱۰ آذر برای افتتاح طرح‌های آبرسانی به سنندج، ۵ اسفند برای افتتاح سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه، ۲۹ اسفند برای افتتاح فاز ۲ پالایشگاه به آبادان و برای بازدید میدانی از شهرستان‌های استان تهران در ۳ اردیبهشت به شهریار و شهر قدس، ۲۸ خرداد به ورامین، ‌قرچک و پیشوا، ۱۹ آبان به پاکدشت، ۳ آذر به اسلامشهر، ۱۷ آذر به پرند و رباط‌کریم، ۱۵ دی به نسیم‌شهر و بهارستان و در ۱۳ بهمن به ری رفت. رئیس قوه مجریه در ۸ مرداد در بازدیدی سرزده راهی مناطق سیل‌زده فیروزکوه و در ۱۶ بهمن در بازدیدی سرزده عازم مناطق زلزله‌زده خوی شد.

جدول زیر سفرهای استانی رئیس دولت سیزدهم را در سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد:

 

شماره تاریخ مقصد اقدامات
۱

۱۰

فروردین

خراسان رضوی زیارت حرم امام رضا (ع)، دیدار با خانواده شهدا، جمعی از علما و روحانیون، فعالان زیست‌بوم دانش‌بنیان، بازدید از پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد سرخس و دستور آغاز عملیات اجرایی فاز دوم ذخیره‌سازی گاز شوریجه، بازدید از مجتمع گوگردی سردار شهید سلیمانی گنبدلی و افتتاح ۲ کارخانه از ۴ کارخانه این مجتمع، بازدید از شهرستان مرزی سرخس و دیدار با مردم، بازدید از نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک علم و فناوری خراسان رضوی و پایگاه پشتیبانی عملیات جمعیت هلال احمر استان، شرکت در جلسه شورای اداری استان و تاکید بر توجه به اقتصاد مردم، تولیدات فناورانه داخلی و مردم‌سالاری دینی.
۲

۱۸

فروردین

البرز بازدید میدانی از قطار شهری کرج، دیدار با نخبگان، علما، خانواده شهدا، ایثارگران و آحاد مختلف مردم استان البرز، حضور در مراسم افطاری دانشجویان، شرکت در جلسه شورای اداری استان و بررسی اولویت‌های توسعه‌بخشی و تصمیم‌گیری برای رفع مشکلات مردم استان البرز.
۳

۷

اردیبهشت

قزوین حضور در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و دیدار با اقشار مختلف مردم، بازدید از مجموعه تاریخی دولت‌خانه صفوی، کارخانه تولید محصولات بهداشتی فیروز و حضور در مراسم افطاری کارگران این کارخانه، شرکت در جلسه شورای اداری استان و تاکید بر ساخت ۴ میلیون مسکن در ۴ سال.
۴

۳۰

اردیبهشت

آذربایجان غربی بازدید از نمایشگاه دستاوردهای مرکز رشد هوافضای شهید باباساعی، حضور در پایانه مرزی و گمرک تمرچین در منطقه صفر مرزی از توابع شهرستان پیرانشهر، بازدید هوایی از روند احیای دریاچه ارومیه، حضور در شهرستان مهاباد و دیدار با اقشار مختلف مردم، ایثارگران و خانواده شهدا، دیدار و گفت‌وگو با فعالان اقتصادی و نخبگان، اقشار مردم و خانواده شهدای آذربایجان غربی، شرکت در جلسه شورای اداری استان و تصویب ۱۵۷ مصوبه.
۵

۱۲

خرداد

آذربایجان شرقی بازدید از معدن و کارخانه تولید مس سونگون ورزقان، حضور در یادمان سه شهید مرزبان، بازدید از کارخانه تولید خودروهای سبک و سنگین ارس خودرو دیزل شهرستان جلفا، دیدار با اقشار مختلف مردم و نشست با نخبگان آذربایجان شرقی، شرکت در جلسه شورای اداری استان و تاکید براتمام پروژه‌های نیمه‌تمام به عنوان هدف اصلی سفرهای استانی.
۶

۱۹

خرداد

چهارمحال و بختیاری بازدید هوایی از طرح‌های آبی استان، بازدید از کشتارگاه صنعتی احیاشده جونقان و مجتمع نساجی حجاب شهرکرد، حضور در جمع اهالی منطقه بازفت شهرستان کوهرنگ، دیدار با اقشار مختلف مردم چهارمحال و بختیاری، شرکت در جلسه شورای اداری استان و خط و نشان کشیدن برای رانت‌خواران.
۷

۲۶

خرداد

اصفهان بازدید هوایی از بخش‌هایی از رودخانه زاینده‌رود و تالاب گاوخونی و حضور در روستای قلعه‌بالا در حاشیه زاینده‌رود، بازدید از اراضی کشاورزی شرق اصفهان و تالاب گاوخونی، بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و بخش‌های مختلف شرکت دانش‌بنیان صنایع هواپیماسازی ایران (هسا)، حضور در در بیت آیت‌الله محمدعلی ناصری، نشست با جمعی از نخبگان و دیدار با اقشار مختلف مردم، شرکت در جلسه شورای اداری استان و وعده حل معضل کم‌آبی.
۸

۲

تیر

خراسان شمالی بازدید از پتروشیمی خراسان، دیدار با اقشار مختلف مردم، حضور در جمع نمازگزاران مسجد امام خمینی (ره) محله جوادیه بجنورد، شرکت در جلسه شورای اداری استان و تصویب ۱۱۹ مصوبه.
۹

۱۷

تیر

کردستان حضور در روستای قلعه‌جی از توابع شهرستان سروآباد و دیدار با مردم شهرستان سقز، بازدید از واحد پرورش قارچ کشت سبز اورامان و پروژه در دست احداث فرودگاه سقز، حضور در میان اهالی روستای قلعه‌جی شهرستان سروآباد، دیدار با جمعی از علما و روحانیون اهل تسنن و تشیع استان، دیدار با اقشار مختلف مردم، شرکت در جلسه شورای اداری استان و تاکید بر سامان‌دهی مسله کولبری.
۱۰

۲۳

تیر

کرمانشاه بازدید از مرز مشترک ایران و عراق به صورت هوایی، بازدید از پایانه مرزی و گمرک پرویزخان در شهر قصرشیرین، حضور در پادگان ابوذر شهرستان سرپل ذهاب، بازدید از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های برخی شرکت‌های دانش‌بنیان استان، حضور در جمع فعالان اقتصادی، حضور  درجمع اقشار مختلف مردم و خانواده شهدا، ایثارگران و نخبگان استان، شرکت در جلسه شورای اداری استان و تاکید بر برکناری مسئولان غیرانقلابی.
۱۱

۳۱

تیر

مرکزی بازدید از مجتمع صنایع آذرآب و شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو، بازدید از مجتمع مانا انرژی پاک و افتتاح بزرگ‌ترین خط تولید پنل‌های خورشیدی کشور، حضور در منزل پدری امام خمینی (ره) در شهر خمین، حضور در جمع اقشار مختلف مردم خمین، دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و نخبگان و اقشار مختلف مردم، شرکت در جلسه شورای اداری استان و تاکید بر مبارزه با فساد و رانت‌خواری و پیگیری کاهش آلودگی هوای اراک.
۱۲

۶

مرداد

همدان بازدید از پایگاه شهید نوژه، حضور در جمع مردم کبودرآهنگ و مردم روستای کردآباد، دیدار با اقشار مختلف مردم و نخبگان همدان، دیدار با جمعی از خانواده‌های شهدای استان، شرکت در جلسه شورای اداری استان و قول اهدای تسهیلات به متقاضیان جمعی ساخت مسکن.
۱۳

۲۰ و ۲۱

مرداد

کرمان

(پایان دور اول سفرهای استانی)

نشست با جمعی از فعالان اقتصادی و اقشار مختلف مردم کرمان، حضور در جمع مردم روستاهای تنگ‌شاه و کروچان، دیدار با اقشار مختلف مردم جیرفت، حضور بر مزار شهید سلیمانی و گلزار شهدای کرمان، حضور در اجتماع آحاد مردم بم، دیدار خانواده شهدا، ایثارگران و نخبگان استان کرمان، شرکت در جلسه شورای اداری استان با تصویب ۲۱۶ مصوبه برای رفع مشکلات ضروری استان و تاکید بر پیگیری اولویت‌های سفرهای استانی.
۱۴

۲۴ و ۲۵

آذر

خراسان جنوبی

(آغاز دور دوم سفرهای استانی)

افتتاح بخش مایع مدول دوم تصفیه‌خانه بیرجند، حضور در جمع مردم بیرجند، بازدید از اولین خط تولید تایر تک‌مرحله‌ای کشور در کارخانه کویرتایر بیرجند، افتتاح واحد احیای مستقیم مجتمع فولاد قائنات با ظرفیت تولید سالیانه ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی، شرکت در نشست پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی، دیدار با مردم روستای مرزی لانو و بازدید از طرح‌های محرومیت‌زدایی از منطقه، حضور در اجتماع اقشار مختلف مردم نهبندان، شرکت در در نشست برنامه‌ریزی و توسعه خراسان جنوبی.
۱۵

۲۲ و ۲۳

دی

یزد

دستور آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب خلیج فارس به استان‌های یزد و کرمان، حضور در اجتماع مردم یزد در میدان امیرچقماق، دستور آغاز عملیات احداث ۲۳ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در یزد، بازدید از از کارخانه احیاشده تولید رادیاتور یزد، شرکت در مراسم جشن احیای ۷۶ واحد راکد صنعتی یزد، شرکت در نشست طلایه‌داران پیشرفت، افتتاح واحد احیای مستقیم و خط تولید کلاف مجتمع فولاد بافق، حضور در اجتماع مردم شهرستان خاتم، شرکت در در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، رونمایی از طرح بالندگی ۴ هزار حافظ قرآن کریم.
۱۶

۱۱ و ۱۲

اسفند

بوشهر افتتاح و بهره‌برداری رسمی از پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی، بازدید از پروژه ایران ال‌ان‌جی در پارس جنوبی، حضور در اجتماع مردم بوشهر، شرکت در نشست طلایه‌داران پیشرفت استان بوشهر، شرکت در جشن ازدواج ۳۱۳ زوج بوشهری، افتتاح ۱۵ طرح آب و برق و آغاز ساخت ۶۹۲۱ واحد نهضت ملی مسکن در استان بوشهر، حضور در اجتماع مردم خورموج و جمع نمازگزاران نمازجمعه برازجان، دستور آغاز عملیات اجرایی اولین شهر مولد کشاورزی کشور، شرکت در نشست برنامه‌ریزی و توسعه بوشهر، دیدار با علما و روحانیون بوشهر.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۱
خوب بود می گفتید نتایج این سفرها چی بوده برای اونجا و کشور؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
نتیجه را که لمس کردین، لطفا هزینه را اعلام کنید.
این سفرها،،مثل دوران احمدی نژاد،،به جز تورم و گرانی، سود دیگری نداشته..
راستی آقای رئیسی،، گویا سیستان و بلوچستان فقط برای جمع کردن،،رای، براتون عزیز بود!!..
مهترین خاصیت این سفرها این بوده است که از وضعیت ناهار دادن بصورت میدانی مطلع شده است.
اینقدر برای آقای رئیسی تبلیغ میکنید نتیجه همه این سفرها چی شده ایشان وقتی در قوه قضاییه هم بودند همین رفتارهای عامه پسند را داشتند متاسفانه در مسند جدید هم باز مثل قبل.......خوبه یکمی واقع بین باشیم نتیجه چی شده
سفرهای بی خاصیت
سهم مردم چهار محال و بختیاری در سفر اقای رئیس جمهور شعار و حرف بود
نتیجه این همه هزینه چه بوده
16 سفر استانی
پانصد برابر صعود قیمت ها!!!!!!
خرج بیهوده، شعارهای الکی، حرفهای تکراری که نصفش قطار حرکت پیشرفت! بود، جمع آوری عده ای حقوق بگیر برای استقبال و دیگر هیچ ....
خروجی این سفر ها چی بوده؟
بچه ی گرسنه که رئیس جمهور میشود فقط فکر نهارهای متنوع خوردن در هر استان است
ریسی آمد اصفهان قول داد پروژه قطار سریع السیر اصفهان تهران را فعال کند تا این ساعت یک متر از این پروژه بعد از قول ایشان اجرا نشده . حتما در سایر استانها هم چنین است .
بجز اتلاف بیت‌المال سودی داشت؟
حق ماموریت دریافتی آقایان از این سفرها را هم انتشار کنید.
سفر با دست و خزانه خالی هیچ سودی نداره
نتیجه این سفرها ،فقط عاید افرادی شده که وظیفه تامین تدارکات را به عهده داشته اند و هیچ سودی برای هیچ نقطه ای با این سفرها عاید نشده است .
عوام فریبی و دیگر هیچ!
سلام تابی جون سال نو مبارک
دولت رئیسی همون دولت احمدی نژاد است .
خدا کنه فرجام کار ایشون مثل احمدی نژاد نشه .
اگر سفر استانی خوب است و کارها بهتر پیش می رود، پس چرا رئیس جمهور سایر کشورها این کار را نمی کنند؟
وقتی شبکه دولت و سیستم اجرایی و مدیران کشوری و استانی و شهرستانی، افراد کاربلد و متعهدی باشند و با رابطه و باندبازی و جبران زحمات در انتخابات و ...انتخاب نشده باشند، سیستم حکمرانی و مدیریت درست کار خواهد کرد و نیاز به این ریخت و پاش و جمع کردن چند گونی درخواست و عریضه از مردم در سفرهای استانی هم نیست. که البته، این درخواستها پیگیری هم نمی شود....


تابناک عزیز، امیدوارم این پیام را منتشر کنید
سفرهای نمایشی و بی خاصیت و پر هزینه که هیچ خاصیتی برای مردم نداشت!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر