بازدید 17381
با سیصد و نود و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین

سرنگونی ۱۸ پهپاد اوکراین توسط پدافند روسیه/ فرمانده اوکراینی: به زودی به نیرو‌های روسیه حمله می‌کنیم/درخواست چین از اروپا برای متوقف کردن جنگ اوکراین

سیصد و نود و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۶۸۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۲ 24 March 2023

فرمانده اوکراینی: به زودی به نیروهای روسیه حمله می کنیم/درخواست چین از اروپا برای متوقف کردن جنگ اوکراین

بین الملل تابناک: سیصد و نود و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

بیشتر بخوانید

مقام روس: فقط ناتو در جنگ‌ها از مهمات با اورانیوم ضعیف شده استفاده می‌کند
۱۴۰۲/۰۱/۰۴ - ۲۳:۱۱

 ایگور کریلوف رئیس نیروی حفاظت بیولوژیک روسیه جمعه شب گفت که مهمات با اورانیوم ضعیف شده منحصراً توسط کشورهای ناتو در مناقشات مسلحانه استفاده شده است.

وی این مطلب را پس از آن عنوان کرد که وزیردفاع انگلیس روز سه‌شنبه از تصمیم دولت این کشور برای ارسال گلوله‌های توپ ساخته شده از اورانیوم ضعیف شده به اوکراین خبر داد.

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی ایالات متحده نیز روز چهارشنبه مدعی شد که این نوع مهمات نسبتاً رایج است و چندین دهه است که مورد استفاده قرار گرفته است.

کریلوف در ادامه هشدار داد استفاده از مهمات ساخته شده از فلز اورانیوم ضعیف باعث صدمات جسمی جبران ناپذیری به نظامیان و غیرنظامیان اوکراین خواهد شد.

وی افزود: برغم اینکه استفاده از این مهمات صدمات جبران ناپذیری به سلامت نیروهای مسلح اوکراین و جمعیت غیرنظامی وارد می‌کند، کشورهای ناتو به ویژه انگلیس آمادگی خود را برای تامین این نوع سلاح اعلام می‌کنند.

به گفته کریلوف، ترکیبات اورانیوم باقیمانده در خاک مناطق جنگی، علاوه بر غیرنظامیان به حیوانات و محیط زیست و زمین‌های زراعی اوکراین نیز آسیب می‌زند و تاثیرات مخرب آنها برای مدت‌ها از بین نمی‌رود و ممکن است به مناطق دیگر نیز پراکنده شود.

سرنگونی 18 پهپاد اوکراین توسط پدافند روسیه
۱۴۰۲/۰۱/۰۴ - ۲۱:۰۱

 وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد که پدافند این کشور در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ فروند پهپاد اوکراین را سرنگون کرده است.

به گزارش خبرگزاری «تاس» «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز جمعه در نشست خبری اظهار داشت: «در ۲۴ ساعت گذشته، سامانه‌های پدافند هوایی روسیه ۱۸ هواپیمای بدون سرنشین را سرنگون و سه راکت "هایمارس" نیروهای مسلح اوکراین را رهگیری کردند.»

به گفته وی، ۱۸ پهپاد اوکراینی در مناطق «لوهانسک» و «دونتسک» سرنگون شدند. از آغاز عملیات ویژه نظامی در اوکراین، ۴۰۴ هواپیما، ۲۲۴ بالگرد، ۳۵۶۲ پهپاد، ۴۱۴ سامانه موشکی ضدهوایی، ۸۳۹۲ دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی ارتش اوکراین منهدم شده است.

وی همچنین افزود که و در جریان عملیات ویژه نظامی در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته ، بیش از ۴۰ نظامی اوکراینی در نبرد با نیروهای روس جان خود را از دست دادند.

مدودوف: غرب علیه مردم روسیه می‌جنگد
۱۴۰۲/۰۱/۰۴ - ۱۸:۵۸

دمیتری مدودوف رئیس جمهوری پیشین روسیه تحریم‌های غرب علیه روسیه را جنگ آشکار علیه شهروندان کشورش دانست که هیچ دخالتی در سیاست ندارند.

به گزارش خبرگزاری تاس، معاون رئیس شورای امنیت روسیه، گفت: غرب با اعمال تحریم‌های ضد روسی خود، آشکارا وارد نبرد علیه شهروندان عادی شده است.

مدودف افزود: غرب روس‌ها را ترغیب می‌کند تا کالاها را با قیمت بالا بخرند، کارت‌های بانکی مسدود و سفرهای خارجی آنها محدود شده است. به همین دلیل کاملا مشهود است که جهان غرب با شهروندان ما در حال جنگ است. غرب از مردم ما متنفر است و همه باید این را درک کنند. این فقط مربوط به مقام های دولتی نیست، آنها از همه ما متنفرند و ما هرگز نباید این را ببخشیم.

رئیس جمهوری پیشین روسیه با بیان اینکه از میزان بدبینی غرب شگفت زده است، اضافه کرد: آنها بر این عقیده هستند که با وضع تحریم ها دولت روسیه را مجازات می کنند. اما در واقع، هدف واقعی آنها شهروندان کشور ما هستند که هیچ دخالت مستقیمی در سیاست ندارند و شاید حتی در مورد رویدادهای جاری نظرات متضادی داشته باشند.

کمیسیون روابط خارجه پارلمان ترکیه عضویت فنلاند در ناتو را تایید کرد
۱۴۰۲/۰۱/۰۴ - ۱۸:۵۷

کمیسیون روابط خارجه پارلمان ترکیه لایحه‌ای را تصویب کرد که در آن درخواست فنلاند را برای پیوستن به ناتو تایید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، بوراک آکچاپار، معاون وزیر امور خارجه ترکیه به قانون‌گذاران درباره این طرح گفت: ما معتقدیم که عضویت فنلاند ائتلاف ناتو را قوی خواهد کرد، به تقسیم فشار وارده به این ائتلاف در برابر تهدیدات کمک می‌کند و به بازدارندگی ناتو، امنیت منطقه‌ای و عزم ما در مبارزه با تروریسم کمک خواهد کرد. ما معتقدیم که ائتلافمان با فنلاند به توسعه روابط دوجانبه‌مان نیز کمک خواهد کرد.  

وی ضمن خاطر نشان کردن اینکه فنلاند درخواست خود برای پیوستن به ناتو را مه سال گذشته ارائه کرد، گفت، سوئد و فنلاند باید به نگرانی‌های امنیتی مشروع ترکیه اهمیت بدهند و در راستای همبستگی ائتلافی قدم بردارند.

آکچاپار تصریح کرد، سوئد و فنلاند تعهدات مشخصی را برعهده گرفته‌اند. این تعهدات شامل حمایت از مبارزه ترکیه با تروریسم و رفع تحریم‌های اعمال شده بر محصولات صنایع دفاع ترکیه می‌شود.      

وی افزود: از زمان آغاز این روند، فنلاند برای رسیدگی به حساسیت‌ها و انتظارات کشورمان آماده‌تر و مصمم‌تر بود. فنلاند اراده و عزم خود در مبارزه با تروریسم‌ها را هم در حرف و هم در عمل نشان داده است.

معاون وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره به اینکه محدودیت‌ها در زمینه صنایع دفاع برداشته شده‌اند، گفت، شرکت‌های صنایع دفاع ترکیه امروز همکاری نزدیکی با کمپانی‌های فنلاندی دارند.

از بین کشورهای عضو ناتو تنها مجارستان و ترکیه هنوز درخواست سوئد و فنلاند را برای پیوستن به این ائتلاف تایید نکرده‌اند.

این در حالی است که سوئد نوامبر گذشته یک قانون ضد ترور تصویب کرد به این امید که آنکارا درخواست استکهلم را برای پیوستن به ناتو تایید کند. این قانون جدید که از اول ژوئن سال جاری میلادی به اجرا در می‌آید، به مقامات سوئد اجازه خواهد داد تا افرادی را که از سازمان‌های تروریستی حمایت می‌کنند، تحت پیگرد قانونی قرار دهند.

نئونازی استرالیایی به ارتش اوکراین پیوست
۱۴۰۲/۰۱/۰۴ - ۱۸:۵۶

روزنامه «مورنینگ هرالد» سیدنی استرالیا روز گذشته (پنجشنبه) به نقل از منابع آگاه گزارش کرد «دنیل نیومن» مجرم راست افراطی خشن این کشور از استرالیا به اوکراین پرواز کرده تا در نبرد علیه ارتش روسیه مشارکت کند.

این اقدام نئونازی استرالیایی با تلاش کانبرا برای جلوگیری از سفر افراط‌گرایان خشن به اوکراین و مشارکت در نبرد علیه روسیه همزمان شده است.

در این گزارش آمده نیومن ابتدا در ماه فوریه به «کوالالامپور» مالزی و سپس به اروپا سفر کرد و بعد در ماه جاری میلادی به اوکراین رسید. ظاهراً این مرد به نزدیکان خود گفته بود قصد دارد علیه نیروهای روسیه سلاح به دست بگیرد.

بر اساس این گزارش، نیومن عضو یک گروه افراطی بین‌المللی به نام «نبرد ۱۸» یا «C۱۸» است که اوایل دهه ۱۹۹۰ در انگلیس بنیانگذاری شد و سپس شبکه خود را به کشورهای دیگر در اروپا و فراتر از آن گسترش داد. اعضای این گروه ظاهراً به چند قاتل از جمله در انگلیس و آلمان ارتباط دارند. در سال ۲۰۱۹، کانادا این گروه را در فهرست تروریستی قرار داد.

رسانه‌های استرالیایی گزارش کرده‌اند که نیومن قبلاً به دلیل جرایم خشونت آمیز در ایالت ویکتوریا استرالیا زندانی شده بود و سپس به نئونازی‌های این کشور کمک کرد تا با گروه‌های خلافکار در زندان ارتباط برقرار کنند و همچنین شبکه‌ای را در ایالت تاسمانی استرالیا ایجاد کنند.

بر اساس این گزارش، این دومین تلاش نیومن برای ترک استرالیا به مقصد اوکراین بود و پیش از این سال گذشته اقدام به عزیمت به اوکراین کرده بود.

وزارت امور داخلی استرالیا و همچنین سازمان اطلاعات امنیتی این کشور پیش‌تر، عملیاتی تحت عنوان «پروژه بتانکورت» را برای جلوگیری از خروج نئونازی‌ها از استرالیا و کسب تجارب رزمی در کشورهای خارجی انجام داده بود.

فرمانده اوکراینی: به زودی به نیروهای روسیه حمله می کنیم

یک فرمانده ارشد اوکراین گفت، نظامیان این کشور در چهار ماه گذشته در موضع دفاعی قرار گرفته‌اند و به زودی ضد حملاتی علیه نیروهای روسیه انجام خواهند داد.

 به گزارش رویترز، اولکساندر سیرسکی، فرمانده نیروهای زمینی اوکراین پنجشنبه گفت: شبه‌نظامیان روسی گروه واگنر که درصدد تصرف شهر باخموت هستند، «توان قابل توجهی را از دست داده‌اند و نیروی آنها در حال اتمام است.»

وی با اشاره به ضدحملات گذشته اوکراین افزود: ما بسیار زود از این فرصت استفاده خواهیم کرد، مثل زمانی که پیشتر در نزدیکی کی‌یف، خارکیف، بالاکلیا و کوپیانسک چنین کاری کردیم.

به نوشته رویترز، این قوی‌ترین نشانه مخابره شده از کی‌یف است که خبر از تغییر تاکتیک می‌دهد.

مسکو تاکنون صحبتی از کاهش شتاب پیشروی نیروهای روس در شهر باخموت نکرده، اما یوگنی پریگوژین رئیس گروه واگنر در روزهای اخیر اظهارات بدبینانه‌ای داشته و درباره ضد حمله اوکراین هشدار داده است.

وی دوشنبه نامه‌ای را که به سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه نوشته بود، منتشر کرد. پریگوژین در این نامه نوشت، اوکراین قصد دارد ارتباط واگنر با نظامیان روسیه را قطع کند.

نشریه پولیتیکو هفته گذشته نوشت: اوکراین هیچ زمانی برای تلف کردن ندارد و آمریکا، کی‌یف را برای یک حمله در ماه مه آماده می‌کند.

این نشریه آمریکایی افزود: پیش از حمله بزرگ علیه روسیه، ارتش ایالات متحده تجهیزات را به میدان نبرد می‌آورد و آموزش نیروهای اوکراینی را با سرعت انجام می‌دهد.

وزیر دفاع آمریکا پس از یک نشست مجازی با «گروه ارتباط دفاعی اوکراین» روز چهارشنبه اعلام کرد که کی یف زمانی برای تلف کردن ندارد.

لوید آستین افزود: ما باید به سرعت و کاملا طبق تعهداتمان عمل کنیم. این مساله شامل ارسال قابلیت‌های زرهی به میدان جنگ و تضمین آموزش به سربازان اوکراینی می‌شود.

استقبال هلند از طرح صلح چین برای جنگ اوکراین

مارک روته نخست وزیر هلند گفت که طرح پیشنهادی چین درباره جنگ اوکراین عناصر مفیدی دارد و می‌تواند مذاکرات صلح میان مسکو و کی‌یف را تسهیل کند.

به گزارش اسپوتنیک، روته پنجشنبه گفت: ما با دقت زیادی مراودات شی جین پینگ و ولادیمیر پوتین روسای جمهوری چین و روسیه را دنبال کرده‌ایم. بسیار امیدواریم که بزودی تماسی تلفنی میان شی و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین انجام شود.

روته درباره طرح ۱۲ ماده‌ای چین برای صلح در اوکراین گفت که این طرح عناصر مفیدی دارد و می‌تواند مذاکرات صلح میان روسیه و اوکراین را تسهیل کند.

پوتین هفته جاری در دیدار با شی گفت: ما پیشنهادهای شما برای حل بحران اوکراین را به دقت بررسی کردیم، البته این فرصت را خواهیم داشت تا در این مورد گفت‌وگو کنیم.

پوتین با ابراز احترام روسیه به تلاش‌های چین برای حل و فصل مسالمت‌آمیز جنگ بین مسکو و کی‌یف اذعان کرد که پکن بر اساس قوانین بین‌المللی عمل می‌کند.

وی گفت: ما می‌دانیم که شما متکی بر اصول عدالت و رعایت مفاد اساسی حقوق بین‌الملل هستید.

وزارت خارجه چین در بهمن ماه سال گذشته بیانیه‌ای ۱۲ ماده‌ای منتشر کرد که در آن موضع پکن در مورد حل و فصل سیاسی جنگ در اوکراین فهرست شده بود.

چین در این طرح خواستار احترام به حاکمیت همه کشورها، توقف خصومت‌ها، ازسرگیری مذاکرات صلح و حل و فصل بحران انسانی در منطقه شد.

ایمن نگه داشتن نیروگاه‌های هسته‌ای، تسهیل صادرات غلات و توقف تحریم‌های یکجانبه نیز در این طرح ذکر و تاکید شده که گفت‌وگو و مذاکره تنها راه حل مناسب برای بحران اوکراین است.

درخواست چین از اروپا برای متوقف کردن جنگ اوکراین

وزارت خارجه چین بامداد جمعه در بیانیه‌ای به نقل از تماس تلفنی وانگ با «امانوئل بون»، مشاور دیپلماتیک رئیس جمهوری فرانسه گفت: چین از فرانسه و سایر کشورهای اروپایی می‌خواهد که نقش خود را ایفا کنند.

وی افزود: آتش‌بس، توقف جنگ، آغاز مذاکرات صلح و راه حل سیاسی این بحران باید مورد اجماع راهبردی چین و اروپا قرار بگیرد.

این تماس تلفنی پس از آن انجام شد که شی جین پینگ رئیس جمهوری چین در سفری رسمی به مسکو رفت و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه از پیشنهاد پکن درباره اوکراین استقبال کرد.

به نوشته بلومبرگ، شی تلاش می‌کند تا وجهه خود را بعنوان دولتمردی جهانی بازسازی کند و از این روی به ایجاد توافق میان ایران و عربستان برای احیای روابط کمک کرد. چین همچنین طرحی ۱۲ ماده‌ای برای آتش‌بس میان روسیه و اوکراین ارائه کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳۹
مرگ بر پوتین دیوانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
لعنت به بایدن روانی
احسنت پوتین خوب اروپا رو می‌کوبد و ویران می‌سازد
عظیم ترین کشور کل اروپا اوکراین تبدیل به ویرانه و مخروبه شده اما تا الان حتی یک گلوله هم به طرف خاک روسیه شلیک نشده

این جنگ پاسخ به برخی شرارت های اروپاست 4 جنگ در خاورمیانه راه انداختند و 8 کشور رو با تحریم اقتصادی فلج ساختند و فتنه و جنگ روانی زیادی راه انداختند حامی صدام بودند و داعش رو هم ساختند امروز باید اروپایی ها تاوان پس دهند و به درک واصل شوند

در عوض هر مسلمانی که کشتند باید 10 اروپایی نجس مرتد به درک واصل شود
ناشناس
| Germany |
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
درد و بلای آمریکا و اروپا بخوره تو سر پوتین
چین از چی ناراحته که میخواد جنگ متوقف بشه؟ روسیه که به گفته خودش داره اوکراین رو به زانو در میاره! شایدم پوتین راه فرار نداره افتاده به پای چین
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
قیمت نفت. چین رشد اقتصادی واقعی داره برعکس امریکا که سودش تو فروش سلاحه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
میخوان باهم دیگه حساب اروپا رو برسند
رهبر چین به پوتین بگه آب رو بریز ا‌ونجایی که میسوزه
روسیه دست به دامن چین شده ، چین دست به دامن اروپا....اگر عاقل بودند تا دیدند ناتو داره از اوکراین حمایت میکنه ، از اوکراین خارج شده بودند !!! اوکراین که زمین نمیده به روسیه ، پس جنگ ادامه داره....
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
شوخی می کنی احتمالا . بیست درصد اکراین و که گرفت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
ناتو زورش به طالبان نرسید ناتو کیلو چنده
مددوف تازه فهمیده تحریم علیه مردم بی گناه است.
40 سال سکوت یا همراهی کردند با تحریم های شیطان بزرگ امریکا
امروز خودشان هم گرفتارش شدند
مدودف بره پیش روانپزشک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
مدودف دومین فرد قدرتمند روسیه است
روسیه اولین قدرت اتمی جهان هستش قوی ترین بمب های اتم جهان رو هم ساخته هرچند که 4 تا بمب اتم هم برای نابودی آمریکا کافی است
نیویورک شیکاگو واشنگتن لس آنجلس
ضد حمله آیا واقعاً وجود دارد الان نوبت ضد حمله روسیه است باتوجه به بحران مالی اخیر کمک به اوکراین یک ریسک خطرناک است که باعث ناآرامی های مختلف در غرب میشه هر بار بعد از یک جنگ پر هزینه که متاسفانه یک پایش همیشه آمریکا است یک بحران بزرگ مالی اتفاق می‌افتد و کلی آدم بدبخت را فقیر میکنه و بی خانمان بحران مالی شانزده سال قبل بحران مالی الان که باعث بیکاری فقیر شدن و بی خانمان شدن خیلی های دیگر شده حالا هی به اوکراین کمک بکنید مکرون فرانسه را نابود کرده البته قبلش اولاند و سارکوزی اون را به وضعیت کشاندن ما نیاز به یک انقلاب جدید در اروپا داریم برای نجات مردم اروپا حالا انگلیس ماه ها است که اعتصاب کمبود سوخت و مشکلات زیاد مالی و انتخاب یکی پس از دیگری نخست وزیر فکر کنم الان انگلیس چهارمین نخست وزیر بعد از ترزا می را داره انگلیس ثبات نداره پادشاه جدید هم به تازگی به تخت نشسته است البته در انگلستان پادشاه بیشتر نماد مذهبی است ولی بالاخره رهبر یک ملت چهار کشوره است و سوای مشکلات حکومتی بخاطر برگزیت هم انگلیس کلی ضرر مالی کرده با چنین وضعیتی آیا حاکمان خردمند اروپا و آمریکا ریسک سرنگونی به دست مردم ناراضی خود را بخاطر کمک به اوکراین که رییس جمهور اون رویای فتح روسیه را داره روسیه بزودی تهاجم بزرگ را آغاز می‌کند در کنار این مشکلات جنگ در قفقاز حتمی است پشت پرده جنگ احتمالی قفقاز آمریکا و روسیه هستند به دلایل مختلف لطفاً چاپ کنید
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
الهام علی اف مثل زلنسکی است ایران فقط بدلیل جنگ ارمنستان می‌تونه به آذربایجان حمله کنه در غیر اینصورت ما هم مثل پوتین منفور یک مشت دوست دیگه نمیگم می‌شیم خودتان مقایسه کنید روسیه یک کشور پهناور و وارث یک امپراتوری بزرگ بوده یکی از استانهای سابق اون هر روز براش کری می‌خونه با دشمن و رقیب روسیه منظورم آمریکا است پیمان نظامی می‌بنده و تهدید به حمله به روسیه می‌کنه موشک های ناتو مسکو و سن پترزبورگ را تهدید میکنه شما چیکار میکنید با این همسایه پرو الهام علی اف هم همین کار را می‌کنه آشکارا ایران را تهدید می‌کنه سابقا همین آذربایجان بخشی از خاک ایران بوده دویست سال قبل همین تزار روسیه از ایران گرفت قرار بود بعد از سقوط تزاری روسیه به ایران برگرده خود آذربایجان خواهان الحاق به ایران بودند ولی الان چی تعدادی پانترک را تحریک می‌کنند که علیه ایران موضع گیری بکنند اینور ارس اونور ارس متعلق به ایران است حالا کی حق داره واسه من قوانین بین‌المللی نکنید همین قوانین ببخشید کدوم گوری بود وقتی عراق به ایران لشکر کشی کرد ولی سر کویت چی شد اگه قوی نباشی میخورنت پس قوی باشید گلوبالیست نباشید وطن پرست باشید لطفاً چاپ کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
زیاد شبکه خبر نگاه می کنی باورت شده کل تظاهرات فرانسه به خاطر افزایش سن بازنشستگی از 62 به 64 هست فکر کردی اونجا مثل ایران دلارشون یه شبه از 40 به 50 رسیده انگلیس هم که نمیدونم در مورد چی صحبت می کنی آمریکا هم اگر وضع اقتصادش بد بود الان ارزش دلارش پایین اومده بود از این به بعد وضع روسیه و چین هرروز بدتر خواهد شد چرا که روسیه درگیر تحریم سنگین شده و از امسال تاثیرات خودش رو نشون خواهد داد چین هم رشد اقتصادیش شدیدا کاهشی شده و سرمایه گذاران دیگر به اندونزی و هند مهاجرت می کنند شرایط جنگ اوکراین رو هم که می بینی روسیه حتی توان تصرف یک شهر باخموت رو هم از دست داده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
شما این همه متن نوشتی بشین یه مقدار فکر کن منابع مالی امریکا و اروپا بیشتر هست یا روسیه ؟! پس به زودی این روسیه هست که با ورشکستگی و اعتراضات داخلی مواجه میشه

ضمنا حکم دیوان بین المللی برای دستگیری پوتین عظم غرب رو برای پایان دادن به دوران پوتین در روسیه نشون میده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
غربگدای 10:05 عزم درسته نه عظم. اول یکم مطالعه کن بعد نظر بده.
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
اقتصاد آمریکا هرگز فروپاشی نخواهد داشت ولی کلی بدبخت داره در ضمن من صدا سیما نگاه نمیکنم سن بازنشستگی یعنی در طول چهار سال اخیر هرچی تظاهرات در فرانسه بوده بخاطر سن بازنشستگی بوده پس جلیقه زرد ها چی هستند نه دوست من روسیه هیچ مشکلی ندارد ولی بزودی رییس جمهور اوکراین می‌ره پیش ساکاشویلی اقتصاد ایران را با آمریکا مقایسه نکن درسته دلار بالا میره درست اقتصاد ایران ورشکسته شده بخاطر حضرات ولی هنوز کامل فرو نپاشیده ولی در همون آمریکا و اروپا کلی آدم معترض هستند که از وضعیت ناراضی هستند چاه مکن بهر کسی اول خودت بعداً کسی برای دوستان آمریکایی گفتم چون نگران آمریکا هستم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
فقط مونده نوکران روسیه برای اروپا نسخه بپیچن که جنابعالی انجام دادی. راستی از تورم بالای شصت درصد مملکت عزیز اسلامی مون چه خبر؟؟؟
اکراین سه را بیشتر ندارد؟یک اینکه قسمتی از خاکش را به روسیه بدهدو صلح کند.یا اینکه یک دولت بی طرف سر کار بیاید وان قسمتی که روسیه گرفته است خودمختار اعلام کند ولی زیر نظر دولت مرگزی.ویا این جنگ را همچنان ادامه دهد که پیروزی در ان برای دو طرف نخواهد داشت،و حتی می تواند این جنگ بزرگتر و خطرناکتر هم بشود.ولی فعلا از لحاظ مالی و اقتصادی دو طرف کم اوردند.
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
موافقم بهتره گوشت را بدیم که استخوان طرف مقابل را بشکنیم واگذاری کریمه به روسیه و دونباس بهترین کار است خرسون میشه معامله کرد در غیر اینصورت اوکراین بازنده اصلی جنگ است چون هم ویران شده و هم بخش قابل توجهی از خاک آن به دست دشمن افتاد و بعد از جنگ اوکراین قراره کلی بدهی به آمریکا و اروپا بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
روسیه با خفت از تمام اوکراین بیرون خواهد رفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
غربگدای 10:01 آرزو بر جوانان عیب نیست ولی خب متاسفانه همیشه آرزوها محقق نمی شن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
اوکراین ویران شده چه غلطی میخواد داشته باشه؟ یک گلوله هم به طرف خاک روسیه شلیک نشده
اوکراین باید خردمند باشد فعلأ از کریمه و دونباس دست بکشد در غیر اینصورت هم این مناطق را ازدست می‌دهد هم منطقه استراتژیک خرسون کنترل دریای سیاه میوفته دست روسیه و اگر این اتفاق بیفتد اگر خدای ناکرده دوباره بین روسیه و اوکراین جنگ بشه میکولایف و اودسا خطر جدی تهدید می‌کند در صورت واگذاری در جنگ اول اوکراین این اولین جنگ اوکراین است حتی اگر روسیه و اوکراین صلح بکنند بازم چند سال دیگه دوباره جنگ میشه بین اینا ولی اون موقع اوکراین فقیر تر از سوریه میشه فکر کردید آمریکا اوکراین براش مهم است همین آمریکا ثبات را از ایران گرفت با کارش در گوادلوپ با دو انقلاب رنگی در اوکراین اوکراین را عقب روند دوستان اوکراین ویران شده میفهمید همه اینها می‌توانست اتفاق نیوفته اگر اوکراین روسیه را تحریک نمی‌کرد بقول معروف تن اوکراین میخاره مثل کاری که الهام علی اف کرده کشور ما را تحقیر می‌کنه که مثل زلنسکی سخنران همه جا بشه امیدوارم به ارمنستان لشکر کشی بکنه تا حکومت الهام سرنگون بشه توسط ایران لطفاً چاپ کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
اینها فقط حلقه به گوش امریکان فکر می کنی منافع اکراین برای زلنسکی مهمه؟ اگه مهم بود که استانهای روس نشین و نسل کشی نمی کرد و تا الان صلح کرده بود
اینا برای نوشتن نظرات علیه روسیه ، از جای پول میگیرن یا فی سبیل شیطان دارند کار می کنند ( که بعید میدانم)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
غربگدا هستن. امریکا بمب اتمم بزنه خانوادشون و پودر کمه می گن تقصیر ما بود که ارباب و عصبانی کردیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
زبالاخره میلیاردها دلاری که انگلیس و آ مریکا صرف رسانه های فارسی زبان کردن اینجاها اثراتش و نشون می ده.
دویچه بانک المان هم امروز ریسک ۳۰ درصدی ورشکستگی رو اعلام رسمی کرد ریسک خطرناکی نیست ولی با ادامه جنگ بدتر میشه ورشکستگی بزرگترین بانک المان که شاخ انحادیه اروپا هست عملا یه دومینوی خطرناک ایجاد می کنه برای زمین خوردن بقیه بانکها. من به مردم اروپا حق میدم که از چاپ پول برای کمک به اکراین عصبانی باشند.
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
همین دویچه بانک مسولیت چاپ پول اتحادیه اروپا را هم بر عهده داره اوایل جنگ من هشدار فروپاشی اقتصاد آلمان و به موازات آن اروپا را دادم کسی جدی نگرفت اگر واقعاً بانک دویچه وله ورشکسته شده فروپاشی شروع شد
بشار اسد متحد روسیه و ایران بود از همه بحرانها گذر کرد و هنوز سرجاشه. چون پشتش و خالی نکردن. آخر و عاقببت زلنسکی رو خواهیم دید.... باقی دوستان آمریکا که سرنوشت خوبی نداشتند. صدام قزافی شاه ایران... اشرف غنی خوشبخت ترینشون بود که کشور و دودستی تقدیم طالبان کرد.
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
شاه را همین آمریکا سرنگون کرد
برادر چین روسیه حمله کرده و دست بردار نیست لطف کن به رفیق پوتین بگو دست برداره !!
جانم فدای رهبر وکشورام
ایرانو عشق است بقیه رو ول کن ؛؛ جانم فدای رهبر
درود بر پوتین واقعا باعث جنگ ناتو بود که با پررویی میخواست وارد حریم روسیه شود . باعث کشتار مردم اوکراین زلنسکی دلقک هست. یک هنرپیشه نمیتواند یک سیاستمدار باشد
ایکاش خدا به زلنسکی وکابینه اش فهم وخرد می داد تا به این سرنوشت شوم دچار نمی شد البته هنوز هم دیر نشده باید بداند آمریکا چرا این همه سنگ اکراین را به سینه میزند به خاطر چی هست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر