بازدید 6311
با درخواست تجدیدنظر شرکت کروز

سخنگوی شورای رقابت: امکان ابطال رای صادر شده شورای رقابت برای کروز وجود دارد

کد خبر: ۱۱۶۸۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۸ 20 March 2023

سپهر دادجوی توکلی سخنگوی شورای رقابت در خصوص رای صادر شده در جلسه بررسی نامه شکایت ایران‌خودرو درباره عضویت شرکت‌های وابسته به شرکت قطعه‌ساز کروز در هیات مدیره ایران‌خودرو گفت: رای صادر شده از طرف شورای رقابت رای بدوی است و با درخواست تجدید نظر کروز و بررسی دوباره پرونده امکان ابطال رای وجود دارد.

توکلی با اشاره به اینکه صدور رای توسط شورای رقابت شامل سه مرحله می‌باشد گفت: مرحله نخست بررسی کارشناسی انجام می‌شود، سپس رای اولیه از سوی شورای رقابت صادر می‌شود و در مرحله آخر فرصتی برای طرف مقابل وجود دارد تا تجدید نظر خود را اعلام کند.

وی در خصوص پرونده کروز اعلام کرد: این شرکت ظرف بیست روزه آینده فرصت دارد تا اعتراض خود را نسبت به رای اولیه اعلام کند.

توکلی با اشاره به اینکه امکان ابطال رای صادر شده شورای رقابت وجود دارد گفت: در صورت اعتراض کروز و اعلام نظرات خود و بررسی دوباره پرونده، امکان ابطال رای صادر شده وجود دارد؛ کما اینکه پیش از این نیز از این موارد پیش آمده است.

گفتنی است؛ به تازگی خبری در خصوص رأی شورای رقابت به لغو عضویت شرکت‌های کروز در هیات مدیره ایران خودرو منتشر شده است و دلیل این رای بدوی را انحصار کروز در ایران خودرو برشمردند. بر اساس قانون تجارت، کروز در مواردی که ذینفع باشد نمی‌تواند رای بدهد؛ بنابراین با توجه به نوع فعالیت این شرکت اگر موضوع مورد بحث انتخاب قطعه و تامین آن باشد، نمایندگان کنسرسیوم که به اسم کروز شناخته می‌شوند، حق رای ندارند و انحصاری هم وجود ندارد.

همچنین با توجه به تملک سهام توسط اشخاص ثالث غیرقطعه ساز و تصویب نهاد‌های نظارتی به خصوص سازمان بورس نسبت به آن تملک، امکان نقض رای شورای رقابت وجود دارد.

در کنار این موضوع از آنجا که رای شورای رقابت درباره کروز غیرقطعی بوده و ظرف مهلت ٢٠ روز قابل تجدیدنظرخواهی است؛ در وهله اول تصمیم گیر نهایی هیات تجدیدنظر شورای رقابت است و البته امکان اعتراض در دیوان عدالت اداری نیز وجود دارد و در وهله دوم افشای رای غیرقطعی غیرقانونی و دارای مسئولیت جزایی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار