بازدید 16266
با سیصد و هشتادمین روز از حمله روسیه به اوکراین

گزارشی از کشته شدن هزاران نظامی اوکراینی/مقابله روسیه با حملات موشکی اوکراین به بلگورود 

سیصد و هشتادمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۶۷۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۸ 13 March 2023

گزارشی از کشته شدن هزاران نظامی اوکراینی/مقابله روسیه با حملات موشکی اوکراین به بلگورود 

بین الملل تابناک: سیصد و هشتادمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

اوکراین: تمدید ۶۰ روزه طرح صادرات غلات، با توافق اولیه مغایر است
۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۲۳:۱۸

 الکساندر کوباکوف معاون نخست وزیر اوکراین روز دوشنبه اعلام کرد که موضع روسیه در تمدید طرح صادرات غلات از طریق دریای سیاه «به مدت ۶۰ روز» با توافق اولیه امضا شده توسط ترکیه و سازمان ملل مغایر است.

به گزارش خبرگزاری "آناتولی", وی در حساب توییتری خود نوشت: در توافق اولیه امضا شده مربوط به طرح غلات دریای سیاه, دوره این طرح حداقل ۱۲۰ روز است. بنابراین موضع روسیه در تمدید قرارداد فقط برای ۶۰ روز با سند امضا شده توسط ترکیه و سازمان ملل در تضاد است.

وی افزود: ما در انتظار موضع رسمی سازمان ملل و ترکیه به عنوان ضامن این ابتکار هستیم.

مولداوی: با جنگ ترکیبی روسیه مواجهیم
۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۲۲:۱۳

آناتولی نوساتی وزیر دفاع مولداوی گفت که کشورش با «خطر نظامی قریب‌الوقوع» روبرو نیست اما روسیه را به آغاز «جنگی ترکیبی» برای سرنگونی دولت مولداوی متهم کرد.

نوساتی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فرانسه که دوشنبه منتشر شد، گفت: در حال حاضر، خطر نظامی قریب‌الوقوعی علیه مولداوی وجود ندارد اما انواع دیگری از خطرات وجود دارد که امنیت کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد یعنی جنگ ترکیبی.

مولداوی بارها روسیه را به برنامه‌ریزی برای سرنگونی خشونت‌آمیز دولت و خرابکاری از طریق دامن زدن به اعتراضات ضددولتی متهم کرده است؛ اتهاماتی که روسیه آنها را رد کرده است.

وزیر دفاع مولداوی که پس از اعتراضات ضددولتی روزهای گذشته سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد که روسیه با گسترش «اطلاعات دروغ و ایجاد تنش در جامعه ما» تلاش می‌کند تا «نظم سیاسی را تغییر داده و دولت را بی‌ثبات و سرنگون کند.»

نوساتی افزود: بزرگ‌ترین چالشی که در حال حاضر وجود دارد مجموعه اقدامات تحریک‌آمیز فدراسیون روسیه برای بی‌ثبات کردن اوضاع است.

پلیس مولداوی یکشنبه اعلام کرد اعضای شبکه‌ای را دستگیر کرده است که توسط مسکو سازماندهی شده و قصد آنها بی‌ثبات کردن کشور بود.

از سوی دیگر، کاخ سفید نیز جمعه روسیه را به تلاش برای بی‌ثبات کردن مولداوی و بر سر کار آوردن یک دولت روس‌گرا متهم کرد.

ارتش مولداوی ۶۵۰۰ سرباز دارد و تجهیزات آنها عمدتا مربوط به دوران اتحاد جماهیر شوروی است.

نوساتی گفت: نیروهای زمینی مولداوی همه انواع تسلیحات از سامانه دفاع هوایی دارند اما تجهیزات قدیمی آنها هنوز نوسازی نشده‌اند و این باعث شده است تا نیروهای ما نتوانند با ظرفیت کامل عمل کنند.

پسکوف: اهداف روسیه در اوکراین فقط از طریق نظامی حاصل می‌شود
۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۲۱:۳۳

 «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روسیه روز دوشنبه گفت که در حال حاضر اهداف روسیه در اوکراین تنها از طریق نظامی حاصل می‌شود.

وی در ادامه سخنانش گفت: «پوتین روز دوشنبه دیدار کاری با قدیروف (رئیس جمهور چچن) خواهد داشت و با وی درباره موضوعات مختلفی از جمله عملیات ویژه نظامی گفت‌وگو خواهد کرد».

پسکوف اضافه کرد: «کرملین هنوز نمی‌تواند زمان سفر شی جین‌پینگ به مسکو را اعلام کند».

روسیه: اوکراین بیش از ۴۰۰ نظامی دیگر را از دست داد
۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۱۹:۲۲

 وزارت دفاع روسیه گزارشی از تحولات شبانه روز گذشته در نبرد با اوکراین اعلام کرد.

وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه درگزارش روزانه خود اعلام کرد که نظامیان روسیه در درگیری های مسیر کوپیانسک، منطقه خارکف (شرق اوکراین) بیش از ۶۰ نیروی نظامی اوکراینی را هدف قرار داده و کشتند.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، ۶۰ سرباز اوکراینی نیز در درگیری های منطقه دونتسک و زاپروژیا به دست نیروهای روسیه کشته شدند. همچنین سامانه های هویتزرهای D-۲۰ و D-۳۰ ارتش اوکراین در منطقه یوژنو-دونتسک و زاپوروژیا از سوی نظامیان روسیه منهدم شد.

در گزارش وزارت دفاع روسیه آمده است نزدیک به ۱۹۰ سرباز اوکراینی نیز در درگیری ها در دونتسک به دست نیروهای روسی کشته شدند.

در کراسنولیمان، نیروهای ارتش اوکراین تا ۱۱۰ سرباز خود و نیز یک سلاح خودکششی گووزدیکا را از دست دادند.

آغاز دور جدید مذاکرات صادرات غلات از دریای سیاه
۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۱۹:۲۱

هیات دیپلماتیک روسیه در ژنو دقایقی پیش اعلام کرد که مذاکرات روز جاری بین مقامات سازمان ملل و سرگئی ورشینین، معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره تمدید احتمالی توافق صادرات غلات از دریای سیاه آغاز شده است.

ماه جولای سال گذشته معاهده‌ای بین روسیه و اوکراین با حضور ترکیه و نمایندگان سازمان ملل در استانبول برای صادرات غلات اوکراین از دریای سیاه امضاء شد که هدف اصلی آن جلوگیری از بحران مواد غذایی در جهان بود.

آخرین بار این معاهده در ماه نوامبر به مدت ۱۲۰ روز تمدید شد که تا ۱۸ ماه مارس سال جاری اعتبار دارد.

مسکو پیشتر اعلام کرده است که تنها در صورتی با تمدید موافقت خواهد کرد که محدودیت‌های مربوط به صادرات خود برداشته شود.

بسیاری از دیپلمات‌ها و مقام‌های ارشد ترکیه از جمله خلوصی آکار، وزیر دفاع این کشور به تمدید این توافق خوش‌بین هستند.

مقام‌های روسیه می‌گویند هرچند صادرات این کشور از دریای سیاه به طور مستقیم از سوی غرب جلوگیری نمی‌شود ولی تحریم‌های مربوط به بیمه و مسائل مالی پرداختی موجب کند شدن صادرات کود و غلات این کشور شده است.

شی جینپینگ مجازی با زلنسکی دیدار می‌کند
۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۱۹:۱۸

وال استریت ژورنال امروز (دوشنبه) از قول منابع مطلع نوشت، رئیس جمهوری چین قرار است نشستی مجازی با رئیس جمهوری اوکراین داشته باشد.

 این روزنامه همچنین نوشت، در روزهای آتی شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین به مسکو می‌رود تا با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دیدار کند و پس از آن، با ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراین خود صحبت خواهد کرد.

اوایل امروز دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین از بیان اینکه رئیس جمهوری چین به روسیه می‌آید، امتناع کرده بود.

وی گفت، وقتی هر دو طرف روسی و چینی آماده بودند درباره این سفر اطلاع رسانی می‌شود.

هشدار نخست‌وزیر گرجستان به زلنسکی
۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۱۹:۱۷

نخست وزیر گرجستان از رئیس جمهور اوکراین خواست تا در وضعیت سیاسی کشورش در پی اعتراضات اخیر، مداخله نکند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در جریان اعتراضات اخیر در واکنش به قانونی تحت عنوان قانون "ماموران خارجی" در گرجستان که به اعتقاد منتقدان باعث تغییر به نفع "استبداد" در این کشور می‌شود، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین از معترضان گرجستانی به خاطر تکان دادن پرچم اوکراین تشکر کرده و گفت، این کار آنها نشان‌دهنده "احترام" بوده و خواستار آنچه "موفقیت دموکراتیک" خواند، در این کشور شد.

پارلمان گرجستان روز جمعه لایحه جنجالی مربوط به قانون "ماموران خارجی" که به گفته مخالفان، الهام گرفته از یک قانون مشابه سال ۲۰۱۲ روسیه است، کنار گذاشت.

آن قانون در روسیه در سطحی گسترده در طول یک دهه گذشته مبنای برخورد با مخالفان قرار گرفته است. لایحه اخیر در گرجستان با تهدید آسیب دیدن مسیر این کشور برای نزدیک‌تر ساختن روابطش با اروپا همراه بود.

ایراکلی گاریباشویلی، نخست وزیر گرجستان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی IMEDI این کشور اظهار کرد: "وقتی شخصی که در جنگ است به اقدامات  مخرب چند هزار نفر در اینجا در گرجستان پاسخ می‌دهد، این سند و مدرکی واضح است از این که این شخص دارای انگیزه و دخالت در اتفاقات اینجا و ایجاد تغییر در اینجاست."

گاریباشویلی با ارجاع به جنگ در اوکراین خاطر نشان کرد: "من می‌خواهم برای همه آرزو کنم که این جنگ به موقع پایان یافته و صلح برقرار شود."

مسکو پیشنهاد زلنسکی برای تغییر نام روسیه را جُک جدید خواند
۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۱۹:۱۵

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به مباحث اخیر پیرامون تغییر نام روسیه توسط اوکراینی‌ها گفت، روسیه روسیه باقی خواهد ماند و هرگونه پیشنهاد برای تغییر اسم آن به «مسکوویا» مثل یک جُک خنده دار است.

پسکوف در نشست خبری خود در روز دوشنبه گفت، اینچنین پیامها و تصمیمات مشابه را باید به عنوان یک جُک بد تلقی کرد. شوخیها درباره این موضوع خیلی زیاد بوده و فکر نمی‌کنم به جک جدید نیاز باشد. 

وی تاکید کرد، من یک بار دیگر باید تاکید کنم شما فقط می‌توانید به این داستان بخندید. فارغ از آنچه که آن را صدا کنیم، روسیه، به عنوان یک قدرت بزرگ و یک کشور بزرگ باقی خواهد ماند.

اظهارات سخنگوی کرملبین در واکنش به صحبتهای اخیر ولودیمیر زلنسکی مطرح شده است. رئیس‌جمهور اوکراین جمعه (۱۹ اسفند) به نخست وزیر این کشور دستور داد پیشنهاد تغییر نام رسمی روسیه به «مسکوویا» را در زبان اوکراینی به طور کامل بررسی کنند. زلنسکی این اظهارات را در واکنش به درخواستی آنلاین بیان کرد که در آن ادعا شده نام روسیه زمینه تجاوز بیشتر به تاریخ «روسِ‌کی‌یف» (Kievan Rus) یک دولت قرون وسطایی که روسیه و اوکراین منشأ خود را در آنجا ردیابی می‌کنند، فراهم می‌کند.

در همین زمینه، دیمیتری مدودف رئیس‌جمهور پیشین روسیه و معاون شورای امنیت این کشور نیز در واکنش به حرفهای زلنسکی پیشنهاد تغییر نام اوکراین به «استپان باندرا» را داد. 

پیشنهاد او برای گذاشتن نام «یک همدست بدنام نازی‌ها روی اوکراین بعد از آن مطرح شد که ولودیمیر زلنسکی به دولتش گفت پیشنهاد تغییر نام روسیه را بررسی کند». 

گزارشی از کشته شدن هزاران نظامی اوکراینی

امروز (دوشنبه) یک نشریه اسپانیایی در گزارشی نوشت، اوکراین از زمان آغاز درگیری‌ نظامی‌اش با روسیه در بیش از یک سال قبل، ده‌ها هزار تن از نیروهای خود را از دست داده، در حالی که با وجود چنین چیزی، همچنان رد می‌کند که مشکل کمبود سرباز دارد.

نشریه اسپانیایی "ال پایس" امروز (دوشنبه) گزارش کرد، ایرینا ورشچوک، معاون نخست وزیر اوکراین در مصاحبه‌ با این رسانه، گزارش ها در خصوص وقوع کمبود نیرو در ارتش کشورش را رد کرد.

روز پنجشنبه روزنامه فایننشال تایمز گزارش کرد، اوکراین در نبرد بر سر شهر باخموت که همچنین با اسم آرتیوموفسک شناخته می‌شود، متحمل خسارات سنگین شده و تعدادی از نیروهای اوکراینی گفته‌اند، احتمالا عقب‌نشینی از این شهر برای آنها معقول‌تر است.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا نیز چند روز پیش گفت، چنانچه ارتش اوکراین از شهر باخموت عقب‌نشینی کند، این عقب‌نشینی یک "پس‌رفت عملیاتی یا استراتژیک" محسوب نخواهد شد.

در اواخر ماه نوامبر، اورزولا فون در لاین اظهار کرد، ۱۰۰۰۰۰ سرباز اوکراینی از زمان آغاز جنگ در فوریه ۲۰۲۲ در این کشور کشته شده‌اند. با این حال، بخش مربوط به اعلام تعداد تلفات اوکراین بعداً از نسخه‌های مکتوب و ویدیویی آن سخنرانی فون در لاین حذف شد. دانا اسپینانت، معاون سخنگوی کمیسیون اروپا توضیح داد که بی‌دقتی در این مورد به دلیل برآوردی که بر اساس داده های "منابع خارجی" انجام شده، رخ داده است. او همچنین گفت که این ارزیابی باید هم کشته ها و هم مجروحان را در تلفات لحاظ می‌کرد.

سرهی نیکیفوروف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور اوکراین گفت که رئیس کمیسیون اروپا نباید اطلاعات در مورد تلفات اوکراین را اعلام می‌کرد، چون ارائه چنین اطلاعاتی تنها می تواند از سوی ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین یا وزیر دفاع این کشور انجام شود.

مقابله روسیه با حملات موشکی اوکراین به بلگورود 

فرمانده منطقه بلگورود در روسیه که در نزدیکی مرز اوکراین است، امروز دوشنبه اعلام کرد که دست‌کم یک تن در این منطقه واقع در جنوب روسیه پس از آنکه نیروهای روس چهار موشک بر فراز این منطقه و مرکز اداری آن را سرنگون کردند، زخمی شد.

به گزارش رویترز،‌ «ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار منطقه بلگورود در پیام‌رسان تلگرام نوشت: تا الان مشخص شده که یک تن زخمی شده است. همچنین بابت سقوط باقیمانده این راکت‌ها، دو ساختمان مسکونی صدمه دیده است.

این مقام روس اشاره‌ای نکرد که چه کسی این موشک‌ها را شلیک کرده، اما او در گذشته نیروهای اوکراینی در آن سوی مرز را به اجرای حملات مشابه متهم کرده بود.

منطقه بلگورود با منطقه خارکیف اوکراین هم مرز است و از آغاز حمله گسترده روسیه به اوکراین در یک سال پیش، بارها مورد حمله قرار گرفته است. اوکراین تقریبا هیچ گاه علنی مسئولیت حملات به داخل روسیه و مناطق تحت کنترل روسیه در اوکراین را بر عهده نگرفته است.

افزایش اختلاف میان آمریکا و اوکراین

نشریه آمریکایی «پالتیکو» روز یکشنبه در گزارشی فاش کرد، شکاف‌ها در روابط میان اوکراین و آمریکا پشت صحنه در رابطه با چند مساله از جمله دفاع از شهر باخموت، تصرف مجدد شبه‌جزیره کریمه و خرابکاری در خط لوله‌های انتقال گاز «نورد استریم» پدیدار شده‌اند.

این نشریه به نقل از چند مقام نوشته است، با وجود آنکه «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در تاریخ ۲۰ فوریه ۲۰۲۳ (اول اسفند ۱۴۰۱) در سفری ناگهانی به شهر کی‌یف رفت تا همبستگی و اتحاد با اوکراین را نشان دهد، «موارد جدیدی از تنش» در حال پدیدار شدن در روابط دو کشور است.

در بخشی از گزارش پالتیکو نوشته شده است، چندین مقام دولت آمریکا نگرانند اوکراین در حال صرف حجم بیش از حدی از نیرو و مهمات خود برای دفاع از شهر باخموت است، در حالی که به اعتقاد «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا، این شهر «بیشتر از آنکه ارزش عملیاتی و استراتژیک داشته باشد، ارزش سمبلیک دارد.»

پالتیکو فاش کرد، نگرانی در میان مقام‌های آمریکایی از این بابت که شکست‌های سنگین اوکراین در شهر باخموت ظرفیت ارتش این کشور برای دست زدن به ضدحملات در فصل بهار را تضعیف کند در حال افزایش است.

از طرفی نشریه پالتیکو خاطرنشان کرد، ادعای اخیر روزنامه «نیویورک تایمز» آمریکا بر مبنای داده‌های اطلاعاتی در خصوص دست داشتن «گروه حامی اوکراین» در انفجارهای خط لوله‌های انتقال گاز «نورد استریم»، دولت جو بایدن را بر آن داشت، این پیام را به کی‌یف بفرستد که «برخی اقدامات خشونت آمیز در خارج از مرزهای اوکراین را تحمل نخواهد کرد.»

به نوشته این نشریه آمریکایی، یکی دیگر از کانون‌های بحران بین واشنگتن و کی‌یف بر سر تاکید اوکراین بر اینکه شبه جزیره کریمه را تصرف کند، است.

پنتاگون این دیدگاه را با توجه به موضع جاافتاده و تسلط روسیه بر آنجا غیرواقع‌بینانه می‌داند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۵۱
مرگ‌ بر پوتین دیکتاتور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
مرگ بر زلنسکی وطن فروش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
روسیه اولین قدرت اتمی جهان هستش که قوی ترین تسلیحات هسته ای و جنگ افزار های نوین اتمی جهان رو ساخته
فقط موشک سامارت حداقل 50 برابر هیروشیما قدرت انفجار داره
درسته روسیه هزاران بمب اتم و سلاح هسته ای ساخته اما 4 بمب اتم هم برای نابودی آمریکا کافی است
نیویورک
شیکاگو
واشنگتن
لس آنجلس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
زلنسکی چون وطنش رو به روسیه نفروخته شده وطن فروش ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
زلنسکی داره از وطنش دفاع میکنه
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
زلنسکی با ویران کردن کشورش داره ازش دفاع می کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
یعنی زمان جنگ ایران و عراق ایران هم نباید از کشورش دفاع میکرد یا اگه امریکا حمله کنه باید کشورو دو دستی تقدیمش کرد؟
جنگ کسل کننده ایه کلا جنگی که یه طرفش روس‌ها باشن همیشه کند و حوصله سر بره از بس که این روسها نژاد خشک و سرد و صد البته گنده گویی هستن فقط بلدن حرف مفت بزنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
شما که می‌گفتی روسیه 2 هفته ای عقب نشینی خواهد کرد حالا که جنگ فرسایشی و طولانی شده حرفتون عوض شد. البته روسیه با جندین کشور اروپایی می‌جنگد پیروزی هم آسان نیست
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
چند سالته عمو فکر کنم با گیم اشتباه گرفتی
خون این همه انسان برعهده پوتین جنایتکار است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
بعید می‌دانم به اروپایی های نجس بتوان گفت انسان!
این کلمه انسان عزت و اعتبار دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
خونشون به گردن امریکای کدخداست که برای فروش گازش به عنوان بزرگترین تولیدکننده گاز در جهان و تصرف بازار اروپا و نجات اقتصادش روسیه رو مجبور به حمله کرد و دو تا کشور رو انداخت به جون هم
رفیق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
خونشون به گردن آمریکای کدخداست که برای نجات اقتصادش و فروش گاز به اروپا روسیه رو مجبور کرد که با غرب در اوکراین بجنگه
گرجستان زخم خورده همین مسخره بازی انقلاب به اصطلاح مردمی است که نهایتاً به تجزیه آن و از دست دادن آبخاز و اوستیا جنوبی بود پس گول اوکراین زلنسکی را نمی‌خورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
اکراین تبدیل شده به درس عبرت برای بسیاری
خیلی از اینهایی که از اکراین طرفداری می کنند تا قبل جنگ روسیه و اکراین فکر می کردند اکراین یکی از استانهای روسیه است. الان چون صدای آمریکا صبح تا شب تو گوششون داره می خونه اینهام عین طوطی حرفهای اون و تکرار می کنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
آفرین روسیه خوب اروپا رو می‌کوبد و با خاک یکسان می‌سازد اما تا الان یک گلوله هم به طرف خاک روسیه شلیک نشده
کوروش مقصودی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
گل گفتی احسنت دمت گرم خیلیها خبر ندارن که أمریکا چند سال پیش در اوکراین کودتا راه انداخت و دولت روستا رو زمین زد و یه دلقک بازیگر رو گذاشت رییس جمهور اوکراین و پا روی تعهدات 30 سال قبل خودش زد و ناتو رو تا تو دهن روسیه گسترش داد و الانم برای فروش گاز و سلاح و رقابت با
چین و نجات اقتصاد رو به زوالش دو تا کشور رو به جون هم انداخته و نابود کرده
چیزی که غربزده ها نمی فهمن اینه که اگه روسیه ترمز امریکایی ها را در اکراین نکشیده بود الان یه پرچم رنگین کمان دور خودشون پیچیده بودن و به سبک انجلینا جولی و نیکول کیدمن عقرب و رتیل و کرم تناول می کردند و در صف دوز صد و دهم واکسن کرونا ایستاده بودند. همانطور که همچنان کرونا دارد در معتمدین به فایزر و مدرنا روزی چند صد نفر کشته می دهد و در افریقا و کشورهای فقیر کسی اصلا نفهمید کرونا چه بود و کی امد و کی رفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
مغز ندارن کلا راحتن
جنگ رو تموم کنید بیهوده است غربی ها نمیذارن جنگ تموم بشه روسیه هم نمیخواد کم بیاره جلوی ناتو وضعیف خیلی ناجوره اینایی کشته میشن انسان هستن هرکدوم یک جهانن برای خودشون
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
شجاعت روسها تحسین برانگیز است
جالبه روسیه آمار تلفات اوکراین و میگه !! از شتک شدن خودشون خبری نمیده !!
بیش از یک میلیون جوان روسی فرار کردند و کشته شدند !! :)) ۷۰۰ تا فرار بخاطر ترس از رفتن به جنگ ، که سال آینده بیشترم میشه !! عموماً غربی ها تحصیل کرده هاشون و راه میدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
امار اکراین و یادت رفت بگی یک چهارم مردم اکراین از کشورشون فرار کردند اکثرا هم مرد بودند ولی نمی خوان برای دولت زلنسکی بجنگن و الان زلنسکی دست به دامن سربازهای لهستانی خلبانهای افغانستانی شده
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
هفتصد نفر؟ حاجی هفت میلیون اکراینی فرار کردن تعداد زیادیشونم پناهنده به روسیه شدن
امریکا امد روسیه را زمین بزند تورم روسیه نزولی شد و بانکهای امریکا دارن دونه دونه زمین می خورند بانک سیلیکون ولی ورشکست شد و دو بانک دیگه هم احتمال دادن تا اخر ماه ورشکست بشن تمام سهام بانکی امریکا و کانادا و اروپا این هفته منفی سنگین خوردند. سیلیکون ولی ۸۰ درصد ارزش سهامش را طی سه روز از دست داد. دموکراتهای امریکا بدجور دارن دسته گل به اب میدن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
بازم تحلیل های بچگانه، روسیه بتدریج چوب این جنگو میخوره و دیگه قدرت بازسازی خودشو نخواهد داشت این تورم نزولی و بازی های رسانه ای دوامی ندارن پشت پرده یچیز دیگس
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
فعلا که اونی که به تدریج خورده امریکا و انگلیس و اروپاست تورم انگلیس و سوید داره میرسه به روسیه در حال جنگ :)))
با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشه یعنی هی نگید روسیه چنان کرد روسیه بهمان کرد لطفا اخبار را بیطرفانه ابیان فرمائید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
کوری؟ عظیم ترین کشور کل اروپا (اوکراین) تبدیل به ویرانه و مخروبه و زمین سوخته شده اما یک گلوله هم
به طرف خاک روسیه شلیک نشده
اگر این پیروزی نیست پس چیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
آمریکا هم که هرچی تسلیحات آورده بود به خاورمیانه همه اش افتاد دست دولت عراق و طالبان
از 4 تا دم پایی پوش طالب با ذلت شکست خورد
زلنسکی به دستور امریکا قصد نابودی مردم اوکراین را دارد واین در تاریخ ثبت خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
دقیقا . فکر کنم در تاریخ اکراین به عنوان وطن فروش ترین مزدور تاریخ ثبت بشه اسمش
در جنگ حلوا خیرات نمی کنند وقتی وارد جنگ با یک ابرقدرتی مثل روسیه میشی لابد قبول کردی که مردمت کشته و کشورت ویران بشه.
نام شهدای مدافعین کشوراکراین تاایدماندگارخواهدمانددرودبه شرف وغیرتتان
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
خخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
با هیتلر محشور میشن
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
شما میتونی مثل سایر داوطلبلن از طرف دولت فخیمه در جنگ شرکت کنی خیالت راحت باشه کسی ممانعت نمیکنه .
روسیه کشور زورگو و متجاوز است و نباید تیتر نقل قول از متجاوز باشد.
الان در آمریکا فقط ترامپ می‌تونه این وضعیت را بهتر کنه هم جنگ اوکراین را تموم میکنه هم بحران مالی بانکی آمریکا اگر اقتصاد آمریکا فروپاشی پیدا کنه تمام اقتصاد جهان نابود میشه خیلی از ارز های خارجی که فقط به خاطر دلار ارزش داشتند حتی بیشتر از خود دلار بی ارزش میشن و متاسفانه این بنفع چین است کمونیست داره بر نظام سرمایه داری مسلط میشه و این خطر ناک است راست افراطی دوباره پدیدار شده و حتی در برخی از کشورهای غربی حاکم یا شریک در دولت مستقر شدند ملانشون و لوپن در فرانسه قطعاً اگر در فرانسه انقلاب نشه در انتخابات ریاست جمهوری آتی فرانسه پیروز میشن در آلمان هنوز خطر شورش رایش بورگر ها تموم نشده در ایتالیا هم دوباره فاشیست ظهور پیدا کرده چرا اینطوری شد فقط یک دلیل دارد ناکارآمدی دولت های اروپایی و غرب بخاطر موج سواری در جریان های گلوبالیستی فیمینستی دگرباشانه که گند زدند به دنیا بانک سیلیکون ورشکسته شد بحران جدید مالی در آمریکا و احتمالا در جهان شروع شد باز هم قراره چند میلیون نفر بی‌خانمان و سرمایه هاشون از دست بره دوباره بحران مالی چند سال قبل چند نفر بدبخت شدند الان کل پول مالیات دهندگان اروپایی و آمریکایی را حروم رژیم دیکتاتور اوکراین کردید تا رژیم دیکتاتور روسیه شکست بخورد ولی این روس ها دارند شما را بازی میدن وقتی اقتصاد آمریکا فروپاشید و جهان افتاد دست کمونیست ها و توتالیتر های روس آنوقت باید در عصر تاریکی زندگی کنیم چرا چون دیگر مردم جهان نمی‌توانند آزاد باشند لعنت به شما دموکرات ها لطفاً چاپ کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
خداروشکر که دموکراتها دارن گور امریکا و دموکراسی نژادپرستانه اش رو می کنند با همین فرمون برن جنگ داخلی در امریکا اجتناب ناپذیره
بانک سیلیکون ورشکسته شد و به موازات آن چندین بانک آمریکا ورشکسته شد حالا بحران بانکی آغاز شد از افرادی که چند ماه قبل شعار شکست تانوس و چیز های دیگر را می‌داند و زلنسکی را قهرمان می‌دانستند ولی الان تانوس واقعی در آمریکا بود و بشکن را زد و الان دونه دونه شرکتهای مالی آمریکا و غرب و حتی جهان فرومی‌پاشد و پودر بیایید بجای فیلم بازی کردن بی پرده حرف بزنیم لطفاً پول مردم را خرج اوکراین نکنید هند و چین جاتون رو می‌گیرند ترامپ را برگردانید قهرمانان ژانویه را آزاد کنید لطفاً چاپ کنید
مرگ بر آمریکای کثیف و خوی أمریکایی که برای نجات اقتصادش و فروش گازش به اروپا اونم با قیمت 10 برابر بیشتر این دو تا کشور رو انداخت به جون هم
فقط ترامپ می‌تواند آتش این جنگ را تمام کند
پوتین جنایتکار جنگی است یک روزی مثل سران نازی مجاکمه می شود
پاسخ ها
ایرج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
یه مقدار بیشتر روی اطلاعات عمومیتون وقت بذارین، پوتین به عنوان یک فرد وطن پرست چاره ای نداشت، سالهاست که نئونازی ها و افراطی ها دارن خون میخورن در بخشهای روس زبان اوکراین و جنایات زیادی رو مرتکب شدن و به صغیر و کبیر رحم نکردن،
Mahyar
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
یه مقدار بیشتر روی اطلاعات عمومیتون وقت بذارین، پوتین به عنوان یک فرد وطن پرست چاره ای نداشت، سالهاست که نئونازی ها و افراطی ها دارن خون میخورن در بخشهای روس زبان اوکراین و جنایات زیادی رو مرتکب شدن و به صغیر و کبیر رحم نکردن،
ناشناس
| Germany |
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
بشین و تماشا کن زلنسکی و بایدن مثل ملکه رپتایلها و بوریس جانسون به تاریخ می پیوندن و پوتین هنوز سفت سر جاش نشسته
بانک امریکا ورشکست کرد.
قدرت ریال ایران...از دلار امریکا بیشتر شد...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان