بازدید 9160
بسته ویدیویی «تابناک»

آخرین سخنرانی استالین / تصاویر قدیمی از آل کاپون / سفر در ایران با قطار در ۱۹۵۰ / هشت وسیله نقلیه تاریخی عجیب / سیلیکون ولی، محدوده ۲.۸ تریلیون دلاری / مالاگا از نمای نزدیک

بسته ویدیویی «تابناک»؛ مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۱۶۷۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۴ 12 March 2023

بسته ویدیویی «تابناک»؛ مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

 

آخرین سخنرانی استالین

نوزدهمین کنگره حزب کمونیست جماهیر شوروی از ۵ تا ۱۴ اکتبر ۱۹۵۲ برگزار شد و ژوزف استالین نخستین رهبر حزب کمونیست شوروی، آخرین سخنرانی خود را در اختتامیه این کنگره انجام داد. این سخنرانی تاریخی که نگاه این دیکتاتور به نظم مورد اشاره کمونیست را به تصویر می‌کشد، با زیرنویس فارسی در «تابناک» می‌بینید.

 

 

تصاویر قدیمی از آل‌ کاپون

آل کاپون، معروف‌ترین گانگستر و خلافکار آمریکا و بزرگ ترین نماد قانون شکنی در دهه ۲۰ آمریکاست. او که یک آمریکایی ایتالیایی تبار بود، در نیویورک به دنیا آمد و در محله بروکلین خلافکاری خود را آغاز و سپس به شیکاگو منتقل کرد. کاپون یک خلافکار باهوش و زیرک بود که مدرکی از خود به جای نمی‌گذاشت و پلیس پس از تصویب قوانین جدید توسط دولت توانست، او را به دلیل فرار از پرداخت مالیات به یازده سال زندان محکوم کند. او اواخر عمر دچار بیماری روانی شده بود و سرانجام در سال ۱۹۴۷ در اثر ایست قلبی جان خود را از دست داد.

 

 

سفر در ایران با قطار در ۱۹۵۰

سفر به ایران برای غربی‌ها حتی اکنون نیز یک اتفاق تازه است و غربی‌ها به دنبال کشف ایران به اینجا می‌آیند. حال تصور کنید یک غربی در دهه پنجاه میلادی به ایران آمده و با قطار در ایران سفر کرده است. این ویدیوی رنگی که در واقع یک فیلم شخصی است، از این سفر ثبت شده و نما‌هایی از طبیعت، کوه ها، رودخانه ها، تونل‌ها و ایستگاه‌های قطار را در خود جای داده است. این ویدیوی تاریخی را در «تابناک» می‌بینید.

 

هشت وسیله نقلیه تاریخی عجیب

در این ویدیو جالب، هشت وسیله نقلیه عجیب و جذاب که هیچ گاه از مرحله نمونه اولیه خارج نشدند یا تولید آن‌ها متوقف شده را ببینید. این فیلم، تداعی‌گر فیلم‌های علمی تخیلی قدیمی است و انسان را به این فکر می‌اندازد که چه تعداد از فناوری های برتر امروزی قرار است، باقی مانده و چه تعداد به جمع داستان‌ها و قصه های تخیلی خواهند پیوست؛ اختراعات جذابی مانند جت پک، یک موتور تک چرخ حتی قایق بادبانی که روی زمین حرکت می‌کند.

 


سیلیکون ولی، محدوده ۲.۸ تریلیون دلاری

«دره سیلیکون / Silicon Valley» نام رایج و غیررسمی منطقه‌ای در حدود هفتاد کیلومتری جنوب شرقی سانفرانسیسکو در حومهٔ سانتا کلارا، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکاست. شهرت این منطقه به دلیل قرار داشتن بسیاری از شرکت‌های مطرح انفورماتیک جهان در این منطقه‌ است. نام این منطقه، نخست برگرفته از تعداد زیاد شرکت‌های تولید کنندهٔ تراشه‌های سیلیسیمی در این منطقه بود که بعدها به نمادی از وجود کمپانی‌های زیاد فعّال در زمینه فناوری‌های پیشرفته در این منطقه تبدیل شد. دره سیلیکون شهرهای بسیاری را در بر می‌گیرد که مهمترین آنها سان خوزه، مشهور به پایتخت دره سیلیکون است. در این ویدیو درمی‌‎یابید که چگونه با نقل مکان و ایجاد شرکت ها، سیلیکون ولی از مکانی بی ارزش به یکی از ارزشمندترین مناطق جهان تبدیل شده است.

 

مالاگا از نمای نزدیک

«مالاگا / Malaga» شهری در بخش خودمختار اندلس در جنوب کشور اسپانیاست. این شهر در منتهی‌الیه غرب دریای مدیترانه و در ۱۰۰ کیلومتری تنگه جبل الطارق واقع شده و یکی از بنادر بزرگ (هاب پورت) اروپاست. منابع عربی و اسلامی نام این شهر را ملاقه و مالقه گفته‌اند. مالاگا شهری ساحلی با آب و هوای مدیترانه‌ای است. سردترین ماه سال یعنی دی ماه، دمای هوا از ۱۰ درجه سانتیگراد کمتر نمی‌شود و در ماه آگوست از ۲۶ درجه سانتیگراد فراتر می‌رود. اگر به گرما و هوای شرجی حساسیت دارید، پیشنهاد می‌کنیم، مرداد ماه را برای سفر به اسپانیا انتخاب نکنید.

می‌توان گفت، مالاگا - شهر نیمه تاریخی و ساحلی اسپانیا – یکی از زیباترین شهر‌های این کشور زیبای اروپایی است. بنا‌های معماری و تاریخی که از تمدن‌های تاریخی مختلف بر جای مانده اند، این شهر را به یک موزه بقایای تاریخی بزرگ تبدیل کرده اند. القصبه (الکازابا)، دژ نظامی پادشاهان شمال آفریقا، کلیسای جامع، باغ‌های گیاه‌شناسی، قلعه خیبرالفارو، بنیاد موزه محل تولد پابلو پیکاسو، کلیسای بانوی پیروزی ما، بازار روز سر پوشیده مالاگا و مرکز هنر معاصر از جمله نقاط جذاب مالاگا در کنار بندر مالاگاست. این شهر را با کیفیت ۴K در تابناک می‌بینید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر