بازدید 3524

برنامه‌ریزی برای توسعه صادرات به شرق آسیا و غرب آفریقا

در حالی که تا چندی پیش ایران واردکننده فرش بود، حالا برنامه‌ریزی برای توسعه صادرات به غرب آفریقا و شرق آسیا در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۱۶۷۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱ 12 March 2023

به گزارش تسنیم، ناصر سراجی کارشناس تجارت خارجی تأکید کرد، توان ایران در حوزه صادرات بسیار زیاد است که نمونه بارز آن ظرفیت یک میلیارد دلاری حوزه صادرات فرش ماشینی به کشورهای مختلف است، این درحالی است که اکنون تنها 300 میلیون دلار صادرات در این حوزه رقم خورده است.

وی افزود، اهمیت و توجه به برندسازی یکی از عوامل مهم توسعه صادرات محسوب می‌شود که در این حوزه اقداماتی صورت گرفته است که با رونمایی از خدمات مرکز شتابدهی صادرات فرش ایران سرعت و مقدار صادرات فرش ایران افزایش قابل‌توجهی خواهد داشت.

این کارشناس تجارت خارجی، با اشاره به فرهنگ‌سازی در مسیر بازاریابی خارجی گفت: باید در حوزه مطالعات بازار به‌خصوص در حوزه کشورهای هدف صادراتی گامهای جدی‌تر طی شود‌.
‎وی اضافه کرد، گروه‌های اقتصادی در شرق آسیا با محوریت فیلیپین و اندونزی و حوزه آفریقا با محوریت کشور نیجریه خواستار فرش ایران هستند و در صورت بازاریابی اصولی و برندینگ، می‌توان افزایش محسوسی را در صادرات به این مناطق ایجاد نمود.

این کارشناس تجارت خارجی همچنین اعلام کرد: برنامه‌های جامعی در جهت افزایش صادرات فرش در قالب دومین سمپوزیوم بین‌المللی صادرات فرش ماشینی ایران، خردادماه سال آتی با مشارکت بخش‌های اقتصادی بیش از بیست کشور هدف صادراتی، برگزار خواهد گردید.

محمد بهشتی (فعال حوزه تولید و صادرات فرش) با یادآوری اقدامات مهم دولت سیزدهم در توسعه صنعت فرش کشور گفت: در حالی که پنج سال قبل واردکننده فرش بودیم، با حمایت‌های صورت‌گرفته امروز به همان کشورهایی که از آنها واردات داشتیم، فرش صادر می‌کنیم. چندی قبل صف کانتینرهای فرش ماشینی ترکیه‌ای در مسیر شهرهای ایران بود، اما امروز می‌بینیم که نمایندگیهای فرش ایران در ترکیه حاضر شده‌اند.

وی افزود: امیدوار هستیم در سنوات آتی بعد از نفت، جایگاه صنعت فرش ایران در صدر کالاهای صادراتی کشور احیا شود.

این فعال اقتصادی گفت: حدود 30 سال قبل طراحان برجسته فرش کشور تصمیم گرفتند در حوزه تولید فرش ماشینی وارد عرصه شوند، امروز نتیجه آن تصمیم مهم در قالب فعالیت هزاران نیروی کار، صدها نمایندگی و دهها واحد تولیدی نمایان شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل