بازدید 56865
با تحولات منطقه و جهان

فرمان رهبر طالبان به نیروها برای جنگ در خارج از مرزها/ نقض شدن آتش بس در منطقه قره باغ/ اظهارات جنجالی وزیر خارجه ارمنستان علیه امپراتوری عثمانی / اعتراضات گسترده در اسرائیل علیه نتانیاهو

فرمان رهبر طالبان به نیرو‌ها برای جنگ در خارج از مرزها، نقض آتش بس در منطقه قره باغ، اظهارات جنجالی وزیر خارجه ارمنستان علیه امپراتوری عثمانی، اعتراضات گسترده در اسرائیل علیه نتانیاهو و مذاکره عربستان و یمن برای تبادل زندانیان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۶۷۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵ 12 March 2023

فرمان رهبر طالبان به نیروها برای جنگ در خارج از مرزها/ نقض شدن آتش بس در منطقه قره باغ/ اظهارات جنجالی وزیر خارجه ارمنستان علیه امپراتوری عثمانی/ اعتراضات گسترده در اسرائیل علیه نتانیاهو

بین الملل تابناک: فرمان رهبر طالبان به نیرو‌ها برای جنگ در خارج از مرزها، نقض آتش بس در منطقه قره باغ، اظهارات جنجالی وزیر خارجه ارمنستان علیه امپراتوری عثمانی، اعتراضات گسترده در اسرائیل علیه نتانیاهو و مذاکره عربستان و یمن برای تبادل زندانیان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

فرمان رهبر طالبان به نیروها برای جنگ در خارج از مرزها

ملاهبت‌الله آخوند زاده، رهبر گروه طالبان به اعضای نهادهای تحت کنترل خود دستور داد برای پیش‌برد جنگ در خارج از کشور آماده‌ شوند.

 این موضوع در گزارش نشست هبت‌الله با روسای منابع انسانی نهادهای تحت کنترل طالبان مطرح شده است.

نسخه‌ای از این گزارش که به روزنامه ۸صبح رسیده است، نشان می‌دهد که هبت‌الله تحت فرمان را برای گسترش جنگ فرامرزی تشویق می‌کند.

به گفته او، جنگ‌جویان طالبان باید زره‌هایشان را بر تن کنند و برای حاکم‌ کردن شریعت در سراسر جهان آماده شوند.

او تاکید کرد که روزی اعضای طالبان را به دیگر نقاط جهان اعزام خواهد کرد.

بر اساس این اسناد، دفتر رهبر طالبان با فرستادن نامه‌ای به روسای منابع انسانی وزارت‌خانه ها و نهادهای مستقل اداری تحت کنترل این گروه، خواستار تشکیل یک نشست در قندهار شده‌ است.

فرمان رهبر طالبان به نیروها برای جنگ در خارج از مرزها/ نقض شدن آتش بس در منطقه قره باغ/ اظهارات جنجالی وزیر خارجه ارمنستان علیه امپراتوری عثمانی/ اعتراضات گسترده در اسرائیل علیه نتانیاهو

هبت‌الله در بخشی از سخنان خود گفته، اینک که به شهرها آمده‌اید، مردم شهرها را هم به دین الله متعال فرا خوانده و آنان را تا جایی با دین آشنا کنید که در تمام افغانستان حتی یک فرد هم مخالف نماند، بلکه همه باید طوری مسلمان واقعی و مخلص شوند و شما را آن‌ قدر حمایت کنند تا بتوانید نظام اسلامی را در تمام جهان حاکم سازید.

رهبر گروه طالبان در ادامه افزود، هر زمانی که همه مردم افغانستان آماده جانفشانی برای دین شدند، در آن ‌صورت هر کجا که امر اعزام را برایتان صادر کردم، شما باید آن‌جا بروید. اگر واقعاً خواهان حاکمیت دین و شریعت هستید، پس آماده قربانی شوید و زره بپوشید.

بر اساس این اسناد، در این نشست ۳۲ تن از روسای منابع انسانی نهادهای زیر کنترل طالبان سه روز پیش از جلسه به‌ گونه ای رسمی و شخصی به قندهار فراخوانده شدند.

نقض آتش بس در منطقه قره باغ

 روز شنبه، وزارت دفاع روسیه خبر داد که صلح‌بانان روسیه یک مورد نقض آتش‌بس در منطقه قره باغ ثبت کرده‌اند.

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، این مورد نقض آتش بس در منطقه «مارتاکرت» ثبت شده و در این حادثه کسی مجروح نشده است.

وزارت دفاع روسیه اضافه کرد: «در راستای اطمینان یافتن از امنیت صلح‌بانان روسیه و برای جلوگیری از حوادث احتمالی، ارتباط دائم با رؤسای ستاد مشترک ارتش جمهوری آذربایجان و ارمنستان حفظ خواهد شد.

از سوی دیگر، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، روز شنبه اعلام کرد که ایجاد گذرگاه و نقطه کنترل مرزی در انتهای «جاده لاچین» ضروری است.

روز شنبه، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان مدعی شد که حرکت خودروهای نظامی حامل پرسنل  نیروهای مسلح ارمنستان با همراهی نیروهای حافظ صلح روسیه در مسیر خانکندی رصد شده است.

فرمان رهبر طالبان به نیروها برای جنگ در خارج از مرزها/ نقض شدن آتش بس در منطقه قره باغ/ اظهارات جنجالی وزیر خارجه ارمنستان علیه امپراتوری عثمانی/ اعتراضات گسترده در اسرائیل علیه نتانیاهو

این وزارتخانه مدعی تامین امنیت این یگان از نیروهای ارمنستان توسط نیروهای حافظ صلح روسیه شد.

 در بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان آمده است: ما اعلام می‌کنیم که حمل محموله‌های نظامی از ارمنستان به منطقه قره باغ  آذربایجان باید فورا متوقف شود و یگان‌های مسلح ارمنستان باید در کمترین زمان خلع سلاح و از خاک جمهوری آذربایجان خارج شوند. این در حالی است که وزارت دفاع ارمنستان، روز شنبه هشدار داد که جمهوری آذربایجان اطلاعات نادرست و دروغ درباره تحرکات نظامی ارمنستان در منطقه منتشر می‌کند.

وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه خود اعلام کرد، ادعای باکو مبنی بر عبور ستون نظامی از نیروهای مسلح ارمنستان در جاده «استپانکرات- قیبالی» نادرست است و ارمنستان هیچ گونه حضور نظامی در قره باغ کوهستانی ندارد.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان با وجود آتش‌بس، همچنان درگیری دارند و در حدود سه ماه گذشته، معترضان جمهوری آذربایجانی با در دست داشتن پلاکاردها و پرچم‌ها، کریدور لاچین را مسدود کرده‌اند. آن‌ها دسترسی به قره‌باغ کوهستانی را مسدود و غذا، دارو و تدارکات را برای ۱۲۰۰۰۰ ساکن ارمنستانی آن قطع کرده‌اند.

اظهارات جنجالی وزیر خارجه ارمنستان علیه امپراتوری عثمانی

منابع دیپلماتیک عربی فاش کردند که حضور وزیر امور خارجه ارمنستان در نشست دبیرخانه اتحادیه عرب و اظهارات وی علیه امپراتوری عثمانی، موضع‌گیری موافق و مخالف برخی از کشورهای عربی را به همراه داشته است.

منابع مذکور در این باره به روزنامه العربی الجدید گفتند: در مواضع نمایندگان کشورهای عربی درباره میزبانی از آرارات میرزویان، وزیر خارجه ارمنستان اختلاف نظر وجود دارد.

بنا به گفته این منابع، در حالی که برخی کشورها این اتفاق را به عنوان تعادل در روابط میان کشورهای عربی و محیط منطقه‌ای ارزیابی می‌کنند، سایر کشورها ملاحظاتی در این باره دارند و معتقدند که این امر روابط با آنکارا را تهدید می‌کند.

یک دیپلمات در اتحادیه عرب که حاضر به افشای هویتش نشده است در این باره گفت: سخنرانی وزیر خارجه ارمنستان و اشارات تاریخی موجود در آن، بازتاب مواضع رسمی کشورهای عربی نیست. حتی کشورهایی که روابطشان با ترکیه شاهد تنش بوده است؛ از جمله کشور مصر، در راستای حفظ روابط با ترکیه، تا بدین لحظه موضوع "نسل کشی ارامنه" را رسما به رسمیت نشناخته است.

فرمان رهبر طالبان به نیروها برای جنگ در خارج از مرزها/ نقض شدن آتش بس در منطقه قره باغ/ اظهارات جنجالی وزیر خارجه ارمنستان علیه امپراتوری عثمانی/ اعتراضات گسترده در اسرائیل علیه نتانیاهو

از سوی دیگر، «عصام عبد الشافی»، استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل مصر در گفت‌وگو با العربی الجدید در این باره تصریح کرد: این گونه نشست‌ها و جلسات مشابه، نشان‌دهنده نوعی نقص در قطب‌نمای راهبردی مسؤولان اداره اتحادیه عرب است، چون در چارچوب نوعی تبادل سیاسی با ترکیه، بدون در نظر گرفتن ملاحظات استراتژیک و حتی منافع کشورهای عربی صورت می‌گیرد.

عبد الشافی افزود: از منظر امنیت ملی اعراب و به دور از هرگونه ملاحظات تاریخی درباره کشتار ارامنه و به دور از هرگونه ملاحظات مذهبی با توجه به مسلمان بودن ترکیه، آنچه ترکیه و اعراب را به هم پیوند می‌دهد، ده‌ها برابر بیشتر از آن چیزی است که آنها را در تمام سطوح سیاسی، استراتژیک و اجتماعی با ارمنستان مرتبط می‌کند.

«عبد الله الأشعل» دستیار سابق وزیر امور خارجه مصر نیز در این باره اعلام کرد: کشورهای عربی وزیر خارجه ارمنستان را به اتحادیه عرب دعوت نکردند، بلکه خود وی پیشنهاد داد، از او دعوت شود. اتحادیه عرب و کشورهای عضو انتظار نداشتند که با توجه به روند بهبودی روابط آنکارا و کشورهای عربی او علیه ترکیه اظهار نظر کند یا به موضوع ارمنستان بپردازد.

الأشعل افزود: کشورهای عربی نمی‌خواهند خصومت جدیدی با ترکیه ایجاد کنند؛ گواه آن این است که اتحادیه عرب علیه ترکیه موضع نگرفت و پس از نشست وزیران بیانه‌ای در این راستا صادر نشد.

محمد نشطاوی استاد روابط بین الملل نیز گفت: در رابطه با کشورهای عربی، هیچ اعتراضی به سفر وزیر خارجه ارمنستان و سخنرانی وی در شورای اتحادیه عرب وجود ندارد. تعدادی از کشورهای عربی روابط قوی با ترکیه دارند و به همین دلیل به طرح موضوع کشتار ارامنه پاسخی نخواهند داد و فکر نمی‌کنم این اتفاق میان کشورهای عربی جنجال ایجاد کند.

وزیر خارجه ارمنستان چهارشنبه در سخنرانی خود در جلسه افتتاحیه شورای اتحادیه عرب که در سطح وزرا در مقر دبیرخانه این اتحادیه در قاهره برگزار شد، به امپراتوری عثمانی حمله کرد و آن را به ارتکاب «نسل کشی ارامنه» در آغاز قرن بیستم متهم کرد. او گفت: در طول تاریخ، ملت‌های ما در کنار یکدیگر زندگی کرده‌اند و در شادی‌ها و غم‌های یکدیگر سهیم بوده‌اند. در طول حوادث غم انگیز اوایل قرن بیستم، هزاران ارمنی که از نسل‌کشی امپراتوری عثمانی در سال ۱۹۱۵ فرار کردند، پناهگاهی امن در کشورهای عربی یافتند.

اعتراضات گسترده در اسرائیل علیه نتانیاهو

ساکنان سرزمین‌های اشغالی برای دهمین شنبه متوالی در شهر‌های مختلف علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

رسانه‌های رژیم صهیونستی خبر دادند که دست کم ۲۰۰ هزار تن در تل‌آویو در تظاهرات علیه نتانیاهو مشارکت کرده‌اند.

خبرنگار شبکه خبری المیادین نیز اعلام کرد، دست کم ۵۰ هزار تن در شهر حیفا در تظاهرات علیه نتانیاهو حضور داشتند.

روند اعتراضات به سیاست‌های بنیامین نتانیاهو مدتی است به درون نهاد‌های نظامی و امنیتی نیز کشیده شده و روز به روز گسترده‌تر می‌شود و افسران و نظامیان بیشتری اعلام می‌کنند که دیگر حاضر به خدمت نظامی نیستند.


فرمان رهبر طالبان به نیروها برای جنگ در خارج از مرزها/ نقض شدن آتش بس در منطقه قره باغ/ اظهارات جنجالی وزیر خارجه ارمنستان علیه امپراتوری عثمانی/ اعتراضات گسترده در اسرائیل علیه نتانیاهو

کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست نتانیاهو در چهارم ماه ژانویه سال جاری میلادی، طرحی برای اصلاح نظام قضایی این رژیم ارائه کرد. نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، بنا دارد با آنچه آن را «اصلاح نظامی قضایی» نامیده، از محاکمه فرار کند.

به تازگی «هرتزی هالوی»، رئیس جدید ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در نشست با فرماندهان دستگاه‌های امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی در پشت درهای بسته در خصوص نافرمانی نظامیان ارتش و توسعه دامنه اعتراضات علیه کابینه نتانیاهو تاکید کرد که وضعیت بسیار خطرناک است و اگر‌ آن‌ها نتوانند راه‌حلی برای این بحران بیابند، ارتش و اسرائیل با دوراهی سختی مواجه خواهند شد.

وی خواستار دور نگه داشتن ارتش از بازی‌های سیاسی و اختلافات اجتماعی شد و گسترش دامنه امتناع از انجام خدمت نظامیان صهیونیست را سقوط و آغازی بر پایان رژیم صهیونیستی توصیف کرد.

مذاکره عربستان و یمن برای تبادل زندانیان

یک منبع آگاه یمنی خبر داد، جلساتی برای بررسی نتایج مذاکرات مربوط به تبادل اسرا با ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی برگزار شده است.

این منبع به شبکه خبری المسیره گفت: این نتایج، در دور ششم مذاکرات در عمان بررسی شد و لیستها [اسرا] بازبینی و تصحیح شده است. رایزنی ها در خصوص پرونده اسرا، در ژنو، بین نمایندگان صنعا و ریاض در حال انجام است.

وی همچنین خبر داد که روز گذشته، یک هیأت متشکل از سه سعودی و شماری از مزدوران دولت خودخوانده در یمن، مذاکرات خود را در ژنو آغاز کردند.

این منبع تأکید کرد که قرار شد، لیست های جدید اسرا تبادل شود، تعداد افرادی که قرار است مبادله شوند، افزایش یابد و سایر لیست ها هم بررسی شود، به امید اینکه این توافق اجرایی شود.

فرمان رهبر طالبان به نیروها برای جنگ در خارج از مرزها/ نقض شدن آتش بس در منطقه قره باغ/ اظهارات جنجالی وزیر خارجه ارمنستان علیه امپراتوری عثمانی/ اعتراضات گسترده در اسرائیل علیه نتانیاهو

این در حالی است که «عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته امور اسرا در دولت نجات ملی یمن دی ماه گذشته گفت که پرونده اسرا از مارس گذشته تاکنون تعلیق شده و هیچ پیشرفتی در آن حاصل نشده است.

وی تصریح کرد، تعلیق پرونده تبادل اسرا در حالی است که توافق مربوط به تبادل بیش از ۲۲۰۰ اسیر دو طرف تحت نظارت سازمان ملل را امضا کرده بودیم.

رئیس کمیته امور اسرای یمن همچنین گفت که مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی به دستور رژیم سعودی در اجرای تبادل اسرا کارشکنی می‌کنند. وی تأکید کرد که ریاض مسئول این تأخیر و کارشکنی عمدی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۵
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۹۲
ظاهرا اولین مقصد نیروهای طالبان ایران خواهد بود چرا که کمتر شهر و روستایی را پیدا میکنید که افغانستانیها در آنجا حضور نداشته باشند و بعضا با خرید مسکن از لحاظ قانونی جایگاه محکمی در ایران پیدا کرده اند وای از آن روزی که بخواهند دین طالبانی را حاکم کنند !
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
برای مافرقی نمیکنه آب ازسرمون گذشته هرکسی باشه پنجاه ساله انواع و اقسام دولت رادیدیم اینم روش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
مطمئن باشید ایران یکی از اهداف اصلی طالبان هست اینقدر نیرو هم وارد ایران کردن که براحتی بتونن به اعهدافشون برسن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
به راحتی به اهدافشون برسن ؟ جفنگ نگو . هر ایرانی ده نفر افغانی رو حریفه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
حضور افغانی ها چه ربطی به نیروهای طالبان داره. افغانی هایی که موقع آمدن طالبان از افغانستان گریختند با طالبان کار نمی کنند. منبع خطر اصلی برای ما داعشی است که آمریکا از سوریه برده در شمال افغانستان و جنوب ازبکستان کاشته.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
ساده لوح ایرانی
که در
کشور را باز کرده
15000000
میلیون افغانی
ریختن
تو مملکت
سلطان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
افغانستانی های مقیم ایران دوشادوش ایرانی ها علیه حکومت کثیف طالبان میجنگند
طالبان هدیه شوم امریکا به مردم منطقه است . امریکایی ها هزاران دستگاه خودرو نظامی و ابزار جنگی سنگین برای طالبان بر جا گذاشتند تا به موقع برای جنگ افروزی جدید در منطقه غرب اسیا از ان استفاده کنند. یان احمق ها هم که با روجیه تکفیری خود را حق مطلق می دانند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
اغلب آن تجهیزات از کار افتاده و نیاز به قطعات یدک دارد که تهیه آن برای طالبان غیر ممکن است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
باید ببینید سیاست آمریکا چه بوده ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
اگه هدیهامریکاس پس چرا بعضی کشورها بع رسمیت میشناسن و بهشون سفارت میدن؟؟؟
ترس اعراب از بیان موضوعی (نسل کشی ارامنه) که ممکن است ترکیه را ناراحت کند واقعا مشمئز کننده است . این میزان از رفاه طلبی و دوری گزینی از مسائل انسانی ما رو به این نتیجه می رسونه که کشورهای عربی فقط به منافع قومی خودشون فکر می کنند و مسائل تاریخی و انسانی جایگاهی هر چند اندک هم در میان انان ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
ارمنی ها ادعاهایشان علیه ترکیه یه مشت دروغ و مهملات است بارها ترکیه دعوت کرده مورخین دو طرف اسناد و مدارک خودشان را رو کنن و با هم بررسی کنن ببینند چقدر این ادعاها صحت داره ولی ارمنیان هیچ وقت حاضر به این کار نشده ان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
این موضوعات را صرفا غربی ها درست می کنند که دیگران را بین خود مشغول کنند و خود بهره برداری کنند. کشتار ارامنه هلوکاست و ... هر چی بود گذشته چرا در مورد ناکازاکی و هیروشیما منشوری وجود ندارد و نباید موضوع را زنده نگه داشت؟
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
ایا کسی هست نسل کشی مسلمانان توسط ارامنه در آذربایجانغربی را محکوم کند؟ کشتار میزبانان مهربانی که به اواره ها پناه داده بودند ؟ چرا ایران در این باره ساکت است؟ چرا الان که قدرتش رو داریم از ارمنستان طلب غرامت برای بازماندگان نمی کنیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
باید در مورد جنایات ارامنه در اورمیه تحقیق شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
جنابی که می گی ادعای ارامنه دروغه کافی فقط عکس های کشته شده سروان آلمانی در ادارات در سال ۱۹۱۵ رو ببینی که در کوچه های این شهر از کشته ارامنه عثمانی ها پشته ساختند .
تعصب تا کجا . اون ها هم انسان بودند . نظامی که نبودند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
آقای مورخ تاریخ دان شما کلا ۲۰سالت شده؟
کدوم نسل کشی؟چرا نسل کشی ارومیه توسط همین عرامنه داعش صفتو نمیگین؟
چرا قتل عام زنو بچه ها رو تو خوجالی نمیگین؟
بارها و بارها تورکیه تو مجالس بین المللی ازشون دعوت کرده بیان اثبات کنن ولی فقط لاف و ادعا کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
مگر شکی در جنایات ترکهای عثمانی وجود دارد؟کلا پانترکهای عاشق عثمانیهای جنایتکار جز منطق زور چیزی را نمی فهمند کافی یک مطالعه تاریخی داشته باشید
این طالبان یه روزی برای ما شر میشه
پاسخ ها
حقیقت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
اگه عثمانی ارامنه را قتل عام نکرده و از سرزمینهای مادری کوچ اجباری نداده به قصد نابودی آنها پس ساکنان سرزمینهای ارامنه کجا هستن و چرا هم اکنون ترکها
ساکن هستن . در مورد برسی آرشیوهای تاریخی که دردست دولت ترکیه است باید خیلی ساده انگاری باشد که این آرشیوها با صداقت تمام و کامل در اختیار مورخین تاریخ بدونه سانسورهای یک طرفه ارایه شود
نشر وگسترش شریعت طالبان به سراسر دنیا....خدایا دنیا داره به کجا میره؟
همین طالبان جنبش اصیل منطقه انچنان بلای جون شما بشه که از کرده خودتون پشیمون بشین.
ملا‌ هبت‌ اله‌ !
خواهان‌ جنگ طالبان‌ با تمام‌ دنیا‌ تا طالبانی‌ شدن‌ جهان‌ شد‌ !!!!!!!
صدور‌ طالبانیسم‌ به دنیا‌ !
السلام‌ علیک‌ یا رسول الله‌ !
خودت‌ دشمنان‌ دینت‌ را‌ نابود‌ بفرما‌ !
اقای شریعتمداری که روزی طرفدار سفت و سخت حاکم شدن طالبان در افغانستان بود حالا تحویل بگیرد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
چون می داند اصلاح طلبهای شجاعی هستند که سر وقت جلوی طالبان می ایستند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
کار بدست کوتوله های سیاسی و مطبوعاتی است
جنبش اصیل منطقه. طالبان، برگشت به تنظیمات کارخانه.
دیروز با عربستان قرارداد امضا میکنید امروز تو مطلب بالا نوشته مزدوران سعودی اماراتی ؟؟ معلومه تو این مملکت چه خبره ؟؟؟؟؟؟؟؟
دستور مرگ رو امضاء کردن ، حالا باید دید از کجا خط گرفتن و برای کی کار می کنن، شاید دولت دیگری برای تسویه حساب های داخلی اونارو استخدام کرده.
درود بر ارمنستان درود بر ایران آفرین بر سپاه بخاطر رزمایش در مرز با جمهوری جعلی باکو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
درود بر سپاهیان پاسدار ایران ، درود بر ملت غیور ترک ایران، درود بر آذربایجان همیشه قهرمان، نفرین بر ارمنستان جنایت کار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
ننگ و لعنت بر غاصبین سرزمین مسلمانان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
ای دوست تو چقدر از کشور آذربایجان کینه بدل داری؟ نمیدانم چرا؟ زمانی که در سرتاسر خاورمیانه دیکتاتوری حاکم بود یعنی در سال 1918 میلادی درحالیکه در این سال مرحوم محمدامین رسول زاده حکومت جمهوری در آزربایجان اعلام کرد و به زنان حقوق برابر با مردان اعلام کرد دوستم برو تایخ واقعی مطالعه کن
قابل توجه استراتژیست ها و هنری کسینجرهای وطنی که با تحلیل های آبدوغ خیاری می گفتند طالبان عوض شده ،

همان ذهن های مشعشعی که از زمستان سخت اروپا هم رونمایی کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
اونایی که با حمله به حافظان امنیت و قتل و آتش سوزی و... عمل به فرامین غربی‌ها پاییز هرج و مرج را رقم زدند منتظر سرایش "زن زندگی آزادی" توسط هبت لا باشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
بزرگترین نسل کشی در این منطقه توسط ارمنی‌ها در آذربایجان غربی و سایر قسمت‌های آذربایجان و ترکیه بر علیه مسلمانان انجام گرفته همچنین عامل شکست ما در برابر روسیه ارمنی‌ها جاسوس و خائن بودند
وحید
| United States of America |
۰۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
خلایق هر چه لایق
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
بفرماييد آدربايجان اشغالي توسط ناتو و اسراييل
"جنگ‌جویان طالبان باید زره‌هایشان را بر تن کنند و برای حاکم‌ کردن شریعت در سراسر جهان آماده شوند."
اولین مقصدشان هم لابد ایران خواهد بود. این تفکرات بزودی افغانستان را به کشوری تبدیل می کند که هیچ همسایه ای از آزارش در امان نخواهد بود. وای بر عدهای که تحت عنوان جنبش اصیل منطقه جاده صاف کن عده ای اوباش شدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
جاده صاف کن اونا "زن زندگی آزادی "بیده
350 هزار نفر از مسلمانان در آذربایجان غربی توسط همین ارامنه در سال 1917 قتل عام شدند گزارش های این جنایات را مسیونرهای فرانسوی ثبت کرده اند. ولی گویا در دنیا ایران تنها کشوری است که با دشمنان تاریخی خود روابط صمسمانه برقرار می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
بله درست مثل شما که از انگلیسی ها که هفت میلیون نفر از ایرانیان را با قحطی ساختگی قتل عام کردن و امثال شما هم فراموش کردید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
نه ما ایرانی ها هیچی رو فراموش نکردیم
سرزمین های از دست رفته رو هم فراموش نکردیم و تلاش می‌کنیم برای بازگشت همه آنها از جمله سرزمین اران.
شمالی
| United States of America |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
چرا شما نمی‌فهمید علی آف داره با همدستی بعضی ها علیه منافع ایران کار میکنه،،ما دیگ چقدر ملاحضه‌ کنیم.ما که با مردم آذربایجان کاری نداریم مشکل دولت اونا با ماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
یادت رفته که ترکهای عثمانی چگونه تبریز را اشغال و قتل عام و به زنان و دختران هتک حرمت کردند. ما هیچگاه از ارامنه این همه خشونت ندیده ایم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
ترکها هیچگاه برابر ترکها هتک حرمت نکرده و نمی کنندایران مدتها در تصرف ترکان غزنوی و سلجوقیو اتابکان و صفویه و قاجار بوده مگه چنین حرکاتی از آنها در شهر شما روایت کردن؟
تو اسرائیل چه خبر 200 هزارنفر اعتراض کردن به این مرتیکه جانی وکودک کش
خبری از این اعتراضات گسترده پخش نشده حالا اگه ایران بود تا حالا مریخی ها هم فهمیده بودن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
شما زحمتشو کشیدی. گرچه آنچه در داخل اسرائیل اتفاق می افتد هیچ ربطی به ملت ایران ندارد.
ایرانی
| United States of America |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
یکم تلویزیون ایران هم نگاه کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
در جواب 12:34 چرا به ملت ایران ربط دارد چون اسرائیل دهها نفر از هموطنانمان از جمله دانشمندان هسته ای رو ترور کرده برای شما سلطنت طلبان مفلس کاسه بدست شاید ربط نداشته باشد
«فرمان رهبر طالبان به نیروها برای جنگ در خارج از مرزها»
این که در روز روشن به سفارت یک کشور همسایه ی مسلمان حمله کنی، کشت وکشتار راه بیندازی، و یا یک جنگنده ی فرسوده را در لب مرزی نجیب ترین همسایه به پرواز در بیاوری کار چندان مهمی نیست. مهم این است که طالبان را که به کرات مرزبانان را خلع سلاح کرده، ربوده، تحقیر کرده بتوانند با قدرت پس بگیرند نه با مذاکره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
آسیاب نوبت به نوبت ؟ اینکه طالبان فکر کند که با تحریک عده ای با وعده بهشت و حوری بتواند علیه کشورهای اسلامی اقدام کند فکر خام و نسنجیده ای است آنها فقط با اینگونه رفتارها دست به کشتار مسلمانان مظلوم خواهند زند وگرنه اینها جرات جنگ با کفار (غربی ها) را نخواهند داشت اصلا" جرات اینکار را نخواهند داشت چون تفکرات این گروه را همان غربی ها ترسیم کرده اند .و اما در رابطه با به پرواز در آمدن در مرز یک کشوری که شده لانه جاسوسی صهیونیستها کار بسیار سنجیده ای است چون همین صهیونیستها در همین کشور برنامه ای ریزی کشتار توسط طالبها را برنامه ای ریزی میکنند پس لانه جاسوسها نباید در اطراف کشور عزیزمان امن باشد.
ناشناس
| Hong Kong |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
اون کشور مسلمانی که شما ازش صحبت می‌کنی شده لانه صهیونیسم ، حنای شما دیگه رنگی نداره ، انشالله به زودی تکلیف باکو رو یکسره میکنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
نجیب ترین همسایه!!!!
ناشناس
| Canada |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
وقتی تیر آرش از سر دماوند رسید به اون ور جیحون و زمین آسمان شد و آسمان شد زمین(خخخع) بدست رستم رخ داد . شما هم به آرزوهات میرسی . رج خوانی و افسانه سرائی و تخیل از خصوصیات آدمهای مغلوب و ترسو است
شمالی
| United States of America |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
آخه دولت نجیب زاده تان داره با با همدستی ارباب شأن علیه منافع ایران کار میکنند.ما مخلص هم وطنان آذری هستیم ولی شما نباید از دولت الهام علی آف حمایت کنید.درباره طالبان ما باید صلح کنیم تا آتش بلا مان نشوند.با الهام آف هم داریم ملاحظه میکنیم وگرنه آوردن داعش مستقر کردن
بهترین کار اینه که همین الان هرچی افغانستانی تو ایران هست رو برگردونید و گرنه شرش گریبونمون رو میگیره. با این کار بیکار های کشور هم کمی سر و سامان میگیرند. ضمنا جمهوری اسلامی هم سریعا موضعش رو در قبال این وحشیگری مشخص و اعلام کنه و اینقد با این جماعت کج دار و مریز سر نکنه . کی میشه مسولین یه بار هم که شده به حرف ملت با هوش تر و دلسوز تر از خودشون گوش کنند.
طالبان هرگز حمله نخواهد کرد زیرا محکوم‌به فناست کافیه دوتا بمب انمی بندازیم تو‌کابل و‌شهرهای دیگش
چرا ترسیدید ،به االله که طالبان که هیچ ،آمریکا هم هیچ غلطی نمیکنه
جنگ‌جویان طالبان باید زره‌هایشان را بر تن کنند و برای حاکم‌ کردن شریعت در سراسر جهان آماده شوند.وای دده باز این سایه جنگهای مذهبی و توهم فدرت.فردا ادعایی خدایی هم خواهند کرد ویک خدای جدید با دین جدید و جنگ و آتش افروزی جدید.خدایا خودت این متوهمها را جمع کن و گر نه ما لفت می دیم.
پاسخ ها
وحید
| United States of America |
۰۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
همون خدایی که به نامش این همه جنگ و جهاد راه می اندازند و انسان می کشند؟
زیاد دور نروید برای شناخت ارمنستان به 31 سال پیش مراجعه کنید ارمنی ها خودشان را در ماجرای قتل عام خوجالی معرفی کردند اما حیف اکثر رسانه های جمعی دست طرفداران آنهاست آن ها به نوزادان هم رحم نکردند ای کاش 613 نفر در آن شب نجات می یافتند تا این ارمنی ها را می توانستیم به حق دوست شان داشتیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
عثمانی جماعت صدها هزار کشتن . تاریخ خود گویاست .
فرد متوهمی که از مبنای انسانیت و اخلاق چیزی نمی داند و برداشتهای غلط و سطحی از اسلام دارد می خواهد با زور بر جهان مسلط شود و همه را با زور مسلمان خود خواسته کند! کاری که خداوند متعال برای اسلام واقعی که نجات بخش بشریت است از ابتدای بشریت نکرده و بشر را مخیر به آن کرده است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
طالبان، القاعده، جبهةالنصره،بوکوحرام داعش، جیش الظلم همه توسط آمریکا با حمایت مالی آل سعود ساخته شدن و باید در زمین غرب بازی کنند. در غیر اینصورت سرنوشت صدام در انتظارشان است
به نظر می‌رسد اینبار باید یک تحدید بلند مدت برای قدرت های نو ظهور آسیا مانند هند، چین و...باشد
نه طالبان نه ارمنستان نه اسرائیل نه امریکا نه فرانسه نه آل سقوط هیچکدام هیچ غلطی نمی تونن بکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
و نه جمهوری باکو و نه الهام علیف هیچ غلطی نمیتونن انجام بدن
سیدکمال موسوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
پس چرا هر اتفاقی می افته میگیم دست آمریکاواسرائیل و عربستان تو کاره؟
قیمت ارز وسکه کاهش یافت ولی وسایل ارزان نشد
نظارت بر وسایل زندگی مردم نیست
درسال ۱۳۹۶ حقوق من بازنشسته کشوری معادل ۱۵۰۰ یورو کنونی بود
در سال ۱۴۰۱ من بازنشسته کشوری حقوق من ۲۰۰-۱۵۰ یورو شده است
وکسی به فکر ما نیستند
ای خدا بزرگ به داد ما برس
نسل کشی نبوده بلکه حادثه ای بوده که طبق سیاست توطئه آمیز روسها ایجاد شده(چیزی که امروزه جهان به نتیجش رسیده)
ولی عده ای پانفارص و پان ایرانیست طبق دشمنیشون ) این داستانهارو میچینن
ایران بایستی خاک افغانستان را ضمیمه ایران بزرگ کند و قرار دادهای استقلال افغانستان را لغو کند تا چنین بی عقلانی مانند طالبان برای همیشه خاموش شوند
حتی اتحادیه عرب هم میدونن که به خاطر ارمنستان دو هزاری و نوکر روسیه نباید روابط و منافعشون رو با ترکیه و آذربایجان خراب کنن ..چه برسد به ایران با اکثریت جمعیت ترک
گیرم که نسل کشی ایی اتفاق افتاده باشه که احتمالش خیلی کمه اگرهم باشه این تعدادی که ارمنستان میگه نیست خب حالا باید اینهمه تاریخدان بیان نظر بدن تا معلوم بشه چیشده
چرا درمقابل نسل کشی مسلمانان خوجالی و شهرهاو روستاهای منطقه اطراف قره باغ که قطعا توسط ارمنستان اتفاق افتاده فیلمهاش موجوده کسانیکه خانواده هاشونو ازدست دادند و خودشون شکنجه های سنگین شدند و غیره دنیا لال شده حرفی نمیزنه چرا؟؟
چرا حتی کشورهای اسلامی ساکتند فقط ترکیه و ترکمنستان و چندتا کشور ترک زبان دیگه مثل مجارستان و ازبکستان محکوم کردند
تبعیض در حرف و عمل در باره اتفاقات میان کشورها همینه باعث میشه آذربایجان خودش آستین بالا زد و حقشو گرفت بلایی سره ارمنستان و چهارتا ارمنی بزدل خانکندی آور
چنتا ترک داریم تو ایران دونه دونه شمردی
پاسخ ها
اسماعیل مرادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
سلام حاجی چند تا نه
بگو چند میلیون؟تا جند بلدی بشمری اونو بگو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
فکر میکنم شمردن دهها میلیون را بلد نبودی؟
فرهاد اصغرزاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
چند تا و دونه دونه ،نه، ما چند ده میلیونی هستیم؛ پسر خوب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
میلیون ها لایک برای اسماعیل مرادی
ارمنستان دست از اتهام زنی غیر واقعی بر عثمانی ها برنداشته وپشت این مسائل فرانسه که خود از جنایتکاران تاریخ بشریت است پنهان وتوطئه می‌کند بارها دولت ترکیه بر باز شدن آرشیوهای تاریخی تاکید واز بررسی تاریخ دانان سخن گفته چون این قتل عامی که گفته می‌شود دروغی بیش نیست ارمنستان از آن طفره رفته است متاسفانه ارامنه آلت دست روسیه وفرانسه در قفقاز شده وبا کمک آنها از هیچ جنایتی بر علیه ترکها فروگذار نیست که این عمل برای خود ارامنه نیز عامل عقب ماندگی وابستگی به قدرت‌های بزرگ شده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
جنایات فرانسه در الجزایر توسط خود فرانسویها مستند شده ، وقتی این وحشی ها ادعای حقوق بشری می کنند مرغ /خته خنده اش می گیره
لعنت بر ارمنستان ضد مسلمان و حامیانش.....
خودتان کامنت دلخواه خودتان را مینویسید تا ملت را بترسانید یا نامید کنید و قسمت پاسخ به کامنت را میبندید
طالبان بتنهای می خواهد ایدئولوژی جهان را تغییر دهد مثل اینکه درحمام خلوت صدایش برا خودش طنین طوفانی داره عجب فهمی
اگه آمریکا این طالبانوتجهیزش نکرده برعلیه ایران حالامیبینید ایناهمه نقشه بودکه آمریکاازافقانستان بره بیرون تا طالبان بیاد دوباره آمریکاتسلیحات میرزه بامابجنگند..هرچندغلطی نمیتونه بکنه ولی سرایران کلاه رفته
ارمنستان دنبال فتنه انگیزی بین کشورهای اسلامی هست
بعضى از نيروهاي انتظامى با گرفتن پول از افغانها ، افغانى هاى بسيار بسيار زيادى را وارد كشور ميكنن و در حال تحقق پروژه قادسيه ديگرى در شرق كشور هستند حدود ٣ ميليون افغانى در ايران حضور دارند، بار مالى آنها براى كشور در سال بيش از ١٠ الى ١٥ ميليارد دلاره ، قادسيه هم دقيقا به همين شكل بوجود آمد ، عربها اول براى كار در مزارع ايرانيان در بين النهرين و بعنوان كارگران خدماتى آمدند، و راه و چاه را ياد گرفتند و بعد از برگشت به سرزمينشان در قالب ارتش به ايران حمله كردند
طالبان ملت افغانستان نیست؛طالبان ایدئولوژی تندروهای افراطی است، هرج و مرج طلب و حجری؛؛ملکه ی بریتانیا و دموکراتهای آشوب طلب
ارمنستان با اشغال خاک جمهوری آذربایجان و گستاخی به ممالک اسلامی اشغالگریخود را نشان دادند .البته در ارومیه و خوی هم حدود صد سال قبل چنین جنایاتی راکردندبه یاری خدا شکست خواهند خورد و بزودی تاوان جنایاتشان را پس میدهند
طالبان آنقدر فهم ندارد قرآن را بخواند که در دین اجبار نیست و هر کس هر دینی را می تواند برگزیند مردم مظلوم افغانستان بخصوص هرات و مزارشریف گرفتار این مصیبت شده اند و بسیاری از مردم شریف افغانستان با طالبان مخالف هستند
ما نخوایم بریم بهشت باید کیو ببینیم؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل