بازدید 38258

یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به ایستگاه پایانی سال رسید/ اقساط تسهیلات اربعین و وام کرونا کسر شد/ متقاضی جدید دریافت یارانه کجا مراجعه کند؟

چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند، رقم کامل یارانه قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۷۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱ 11 March 2023

به گزارش تابناک اقتصادی؛ یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی از اردیبهشت ماه امسال، همزمان با اجرای سیاست دولت رئیسی در راستای مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها، رونمایی شد؛ یارانه‌ای که با حذف دلار معروف جهانگیری و ترکیب یارانه معیشتی بنزینی و ۴۵ هزار تومانی متولد و در همان هفته‌های نخست، با اعتراض بسیاری از خانوار‌ها مبنی بر عدم دریافت آن مواجه شد؛ موضوعی که با ورود رئیس جمهور و پیگیری سازمان هدفمندی و وزارت رفاه، تا حدودی حل و فصل شد، ولی همچنان برخی خانوار‌ها از عدم دریافت یارانه گلایه‌مند هستند.

این در حالی است که با گذشت حدود دوازده ماه از سال و رسیدن به هفته پایانی سال ۱۴۰۱، سازمان هدفمندی از واریز یازدهمین مرحله از یارانه جدید ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان مشمول این یارانه خبر داده است.  

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۴۵ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مطابق معمول، به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود و از ساعت ۲۴ روز شنبه ۲۰  اسفند ماه قابل برداشت است؛ بنابراین، در صورتی که سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم هستند، ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتی که جزو دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد.


اگر از کالابرگ الکترونیکی استفاده کرده اید بخوانید


چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند، رقم کامل یارانه برای ایشان قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

کسر اقساط تسهیلات اربعین و وام کرونایی

در صورتی که سرپرستان خانوار پیش از این نسبت به دریافت تسهیلات قرض الحسنه ۱۰ میلیون ریالی دوم کرونا اقدام کرده‌اند، باقی مانده اقساط این تسهیلات از مبلغ واریزی به حساب آنان کسر خواهد شد.

همچنین سرپرستان خانواری که تسهیلات اعزام به عتبات عالیات (اربعین) را دریافت کرده اند، اقساط این تسهیلات به نسبت بعد خانوار از حساب ایشان کسر خواهد شد.

واریز یارانه به حساب سرپرستان متقاضی بازبینی به دهک‌بندی

در این مرحله، سرپرستان خانواری که نام نویسی کرده اند، چنانچه در آزمون وسع انجام شده توسط وزارت رفاه جزو دهک‌های اول تا نهم قرار گرفته باشند، یارانه اسفند ماه را مطابق دهک‌بندی اعلام شده دریافت خواهند کرد.

همچنین خاطرنشان می‌شود، سرپرستان خانواری که یارانه نقدی آن‌ها در اردیبهشت ماه قطع شده بود و درخواست بازبینی خود را در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت کرده بودند، چنانچه در بازبینی انجام شده توسط وزارت رفاه، جزو دهک‌های اول تا نهم قرار گرفته باشند، یارانه اسفند ماه را مطابق دهک‌بندی اعلام شده دریافت خواهند کرد.

متقاضیان بازبینی دهک‌بندی اعلام شده، می‌توانند جهت ثبت یا پیگیری درخواست خود به سامانه اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه نموده یا با تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرند.

متقاضی جدید دریافت یارانه کجا مراجعه کند؟

ثبت‌نام از افرادی که تاکنون از دریافت یارانه نقدی جا مانده‌اند یا متقاضی جدید دریافت یارانه هستند نیز همچنان ادامه دارد. این افراد می‌توانند با مراجعه به تارنمای پنجره ملی خدمات هوشمند به آدرس https://my.gov.ir نسبت به نام نویسی خانوار خود اقدام نمایند. جهت نام نویسی در این سامانه، داشتن شماره تلفن همراه به نام سرپرست خانوار، کد ملی، کد پستی، تاریخ تولد و شماره شبای بانکی مربوط به سرپرست خانوار متقاضی جدید یا جامانده از یارانه، ضروری است. تمامی اشخاص می‌توانند جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت یارانه خانوار، کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* (ستاره ۴ ستاره ۴۳۸۵۷ ستاره کد ملی مربع) را با شماره تلفن همراه به‌نام خود شماره‌گیری نمایند.

تکلیف یارانه در سال آینده چیست؟

هفته گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، با الحاق یک بند به تبصره (۱۴) ماده واحده این لایحه موافقت کردند. بر اساس بند الحاق شده به تبصره (۱۴) ماده واحده، دولت مجاز است از محل منابع تبصره (۱۴) و ردیف‌های اعتباری ۱۹-۵۳۰۰۰۰۰ جدول شماره (۹) این قانون به منظور جبران کاهش قدرت خرید دهک‌های پایین درآمدی ناشی از افزایش قیمت کالا‌های اساسی در سال ۱۴۰۲ علاوه بر یارانه نقدی و معیشتی در قالب کالابرگ الکترونیک به خانواده‌های مشمول پرداخت کند.

آیین‌نامه اجرایی این بند شامل نحوه تعیین خانوار‌های مشمول با اولویت ۵ دهک پایین درآمدی به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور به عنوان مسئول و وزارتخانه‌های امور اقتصاد و دارایی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه به تصویب هیأت وزیران برسد.

سید محسن دهنوی به عنوان پیشنهاد دهنده این بند الحاقی گفت: دولت را برای جبران کاهش قدرت خرید دهک‌های پایین از طریق ارائه کالابرگ الکترونیکی مازاد بر یارانه فعلی کمک معیشتی در سال آینده مجاز خواهیم کرد تا با اولویت دهک‌های پایین این پرداخت را انجام دهد. با توجه به تورم سال گذشته، قدرت خرید مردم کاهش یافته؛ لذا برای جبران حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و تأمین مایحتاج خانواده‌ها به دولت تکلیف نکردیم بلکه به دولت اجازه دادیم نسبت به این موضوع اقدام کند. آیین‌نامه را هم خود دولت خواهد نوشت.

عضو هیأت رئیسه مجلس افزود: در واقع با همکاری دولت و مجلس تلاش خواهیم کرد، کالا‌های اساسی مردم به نحوی تأمین شود که کسی در کشور مشکلی در این زمینه نداشته باشد. سال گذشته به دولت تکلیف کردیم، اما اجرا نشد، لذا برای سال آینده ضمن اینکه منابع لازم آن را در نظر گرفتیم، به دولت اجازه دادیم این کار را انجام دهد.

بررسی خبرنگار ما نشان می‌دهد در این مصوبه، علاوه بر یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی فعلی، کالابرگ الکترونیک جدید از محل افزایش نرخ ارز نیمایی فروش ارز دولت برای دهک‌های مختلف با اولویت دهک‌های پایین به تصویب رسیده است؛ بنابراین، منبع مالی این مصوبه از محل افزایش نرخ ارز نیمایی فروش ارز دولت است.

سال آینده؛ ترکیب یارانه نقدی و کالابرگ

همان گونه که اشاره شده، با مجوز مجلس به دولت، سال آینده علاوه بر یارانه نقدی ـ که در حال حاضر توسط دولت پرداخت می‌شود ـ با اولویت ۵ دهک پایین درآمدی به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه، کالابرگ جدید هم در نظر گرفته می‌شود. این به معنای آن است که اگر خانواری هم اکنون یارانه نقدی ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کند، در سال ۱۴۰۲ علاوه بر دریافت این یارانه، در صورت تایید سازمان برنامه، کالابرگ الکترونیک جدیدی هم دریافت خواهد کرد. این در شرایطی است که در روز‌های اخیر، اجرای سراسری کالابرگ الکترونیک آغاز شده و افرادی که یارانه نقدی دریافت می‌کنند، می‌توانند به میزانی که در نظر دارند از طریق فروشگاه‌های مشخص شده، کالا‌های مشمول کالابرگ را به قیمت مصوب شهریور ۱۴۰۰ دریافت کنند. در نتیجه سال آینده با مجوزی که مجلس به دولت داده است، افراد مشمول یارانه و کالابرگ جدید، همزمان واریز یارانه نقدی و کالابرگ الکترونیک خواهند داشت و می‌توانند استفاده کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲۸
هر چقدر زنگ میزنیم ستاد یارانه بیش از 40 نفر در صف هستند
آخه این همه ظلم را به کدوم دستگاه عدالت ببریم و بگیم؟
چرا کسی به دردمان نمیرسه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
زنگ بزن ۱۱۰
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
با ستاد بازرسی مدیران تماس بگیرید ، اونجوری که بیست و سی نشون میداد یهو عین کارگاه کجت میریزن تو اداره ها و مدیران رو بازخواست میکنن.
یارانه من بازنشسته با حقوق ده میلیون تومان را قطع نموده اند سایت معرفی شده جهت اعتراض سرکاریه تلفن گویا نیز صرفا به جمله به سایت حمایت مراجعه کنید بسنده میکنه. بخدا این عدالت نیست یه روزی باید جواب پس بدین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
انشاالله امام زمان ظهور میکنه و عدالت و برقرار میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
اگر به خدا اعتقاد وباور داشته باشند حتما جواب خواهند داد ...اگر
دولت اگر هم بخواهد یارانه نقدی بدهد اولویت اول این است که زمینه ای ایجاد کند تا از طریق یک فعالیت این یارانه به دست مستحقش برسد مگر خانواری که معلول و یا علیل و یا بی سرپرست است که باز هم اگر راهی وجود دارد که بتواند کاری انجام دهد بهتر است در ازای یک کار یارانه به آن تعلق بگیرد

مثلا در زمینه یارانه آب و برق از طریق صرفه جویی به دست قشر کم در آمد برسد تا قدرت خلاقیت خانواده های ضعیف از طریق ابتکار در صرفه جویی افزایش یابد
و یا در نقاط روستایی و مناطق کم بهره یافته شده از طریق همکاری در زمینه ساخت تنگناها در روستا ها مثلا ترمیم جاده ها و یا راه ها و یا تمیز نگه داشتن روستاها

مزیت این کار این است که غیر مستقیم به فضای اشتغال و کار و تولید کمک می شود و دوم اینکه به توانمندی فرد جهت انجام کار کمک می شود و سیستم اقتصادی کشور به سمت گداپروری سوق پیدا نمی کند
به عبارتی دولت نباید پول مفت به کسی بدهد که روحیه مفت خوری در او پرورش پیدا کند
در کمک کردن به دیگران نکته مهم این است که کمک ها به سمت هدف باشد نه اینکه صرفا فقط به موضوع کمک فکر شود

حتی می توان قراردادهایی را با بخش خصوصی بست که در ازای بکار گرفتن افراد ضعیف و توانمند کردن آنها یارانه ها به آنها واگزار شود و گزاراش های ماهانه و شفاف و قابل مشاهده برای همه از آنها گرفته شود
آدرس اینترنتی و شماره تلفن سر کاریه ..
کجاوام اربعین به ماه دادید ثبت سنام کردیم گفتیو ازمرزایران واردمرزاعراق بشید وام اربعین بحسابتون واریزمیشه ولی رفتیم وبرگشتیم تا الان هنوز بحساب ما هیچ وامی واریزنشد ولا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
مگه شما واسه وام مشرف شده بودین اخوی ؟!!1
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
سلام، اون دوستی که گفته مگه واسه وام مشرف شدی بدونه که اگر مثلا اگه کسی ازدواج کرد و وام هم ثبت نام کرد، نمیشه بهش گفت مگه واسه وام ، ازدواج کردی!؟ اینو فراموش کرده که ، اگه کسی مشرف شده، یعنی هزینه سفر رو پرداخت کرده و اگر وام اربعین رو می دادن، کمکی بود برای کسایی که نیاز داشتن، و اما صحبت وزیر که اگه رفتی اونور مرز و الی آخر، وزیر دروغگو است و دروغ به این بزرگی از یک وزیر کشور اسلامی قابل قبول نیست، نه خدا قبول می کنه، نه امام حسین علیه السلام و نه مردمی که وام رو ثبت نام کرده بودند، ، والسلام
مگه اونای که یارانه شون قطع کردید ایرانی نیستن روغن وبرنج وهزار کالای دیگه بصورت ازاد نمیخرن؟
به اعتراض در سایت ثبت نام کردیم ، ده ماه پیش ، پیامک امد که بررسی می شود و نتیجه برایتان پیامک می شود ، هنوز که هنوزه داره پیامک می شود ، سر کاری سره کاری
جاوید و پاینده باد ایران درود برتیم استقلال که چهار بار به فینال آسیا رسید و۲بار بدون شکست قهرمان آسیاشد ودرود برتیم پاس که ۱بار قهرمان آسیاشد درود برتیم پرسپولیس که دوبار نایب قهرمان آسیاشد ودرود برتیمهای سپاهان وذوب آن که هرکدام یکبار نایب قهرمان آسیاشدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
خدا شفا بده انشاالله
یارانه مو ادریبهشت قطع کردن ب اسم دهک ۱۰ هنوز حتی بررسی نشده با دوبار اعتراض. سایت هم همون اطلاعات قدیمی.هر روز جلو زن و بچه م شرمنده میشم با این گرونی بی عدالتی تا کجا خدا شرمنده تون کنه جلو زن و بچه تون
آیا مهاجرین به جای کمک یارانه ای بیشتر بعنوان آسیب پذیران باز هم محروم از یارانه می شوند این تبعیض با کدام قوامین اسلامی وانسانی قابل قیاس است ؟
چرا بانک مرکزی قیمت دلار سکه را بالا نگاه داشته؟
الان وقت تزریق سنگین ارز در صرافی هاست و سکه وشمش حواله ای بفروشید .
رییسی باید برای ساخت ۲ میلیون مسکن با چین قرارداد۲ ساله ببندد. پرداخت تهاتری با نفت، مسکن در چین در رکود است و راحت به ایران میایند.
نیاز به حداقل ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایهگذاری در نفت و گاز توسط روسها و چین در سه ماه آینده هستیم.
بروید و با مصر نیز روابط برقرار کنید.
سال آینده فقط اقتصاد و تنش زدایی در داخل و خارج.
بمردم و آزادی‌هاشون احترام بگذارید و تندروها رو خارج کنید
مگه وام اربعین دادن که میخوان کم کنند به ما گفتن از مرز رد بشین واریز میشه رفتیم و برگشتیم هنوز که هنوز خبری نیست حتی ثبت نام هم کردیم به ولا خبری نشد
با حقوق ۲۳۰۰ دو‌ملیون سیصد هزار تومان یک سال یارانه منو قط کردند بعد یک سال با چند بار اعتراض دو باره ‌‌ازسر گرفتند اما یک سالی که طلب کار بودم فراموش شد اما چرا طلب یک ملیون کرنا چرا فراموش نمی‌شود و هر ما ۳۵۰۰۰ از یارانه. دقیق کسر می‌شود
با کالابرگ به قیمت شهریور 1400 که نمی دین، تفاوتشو بازم از یارانه خودمون کسر می کنین؟؟؟!!!!
شوهرم‌گارگره‌اگه‌بره‌سرکار‌نون‌داریم‌اگه‌کارنباشه‌گرسنه‌ایم‌‌ از ون‌وقت‌دردهک‌بندی‌۴‌هستیم‌کسانی‌رامی‌شناسیم‌ثروت‌من‌هستن‌ماشین‌خانه‌چندتا‌زمیین‌مغازه‌دارن‌اون‌وقت‌دردهک‌اول‌هستن‌واقعا‌انصافه
مردم سرکارن
یارانه اسفند تا این ساعت واریز نشده،
البته از زمان برقراری رایانه هم، معوقاتش را دریافت نکردیم
بعد بگید مردم چرا ناراضیان. این ظلم نیست با حقوق 6500و اخراج از سرکار شب عیدی با 300تومن چی بگیریم. آخه این چه قانونیه. این بود راه امامتون. این بود حق ملت. به داد بدبخت بیچاره ها برسید.ادم سیر چه میفهمه از شکم گرسنه
یارانه ماهم قطع شده.نه ماشین خارجی دارم نه سفرخارجی رفتم نه بیمه تامین اجتماعی ام.یک زن خانه دارم
فقط به بیست درصد مردم یارانه میدن ،بقیه را سر کار گذاشتن
دوستان کسی هست یارانه ش اردیبهشت قطع شده دوباره وصل کرده باشن؟؟و از چ ماهی وصل شده؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار