بازدید 6700

انواع کرم‌های پوستی

کد خبر: ۱۱۶۷۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷ 11 March 2023

کرم‌های پوستی، محصولات مورد استفاده در سراسر جهان هستند. این محصولات می‌توانند برای کاربرد‌های مختلف، مانند تغذیه‌رسانی، آب‌رسانی، نرم کنندگی و برخی موارد دیگر استفاده شوند. با توجه به‌اینکه کرم‌های پوستی در طول روزبه‌وفور بر روی پوست استفاده می‌شود، باید قدری در استفاده از این محصولات دقت به‌خرج داد. به‌همین واسطه در ادامه این نوشته از درمانکده قصد داریم به‌صورت کامل به‌بررسی انواع کرم‌های پوستی متناسب با پوست‌های مختلف و کاربرد‌های آن برای سلامت پوست بپردازیم؛ تا انتها با ما همراه باشید.

انواع کرم‌های پوستی

چرا توجه به‌انواع کرم‌های پوستی مهم است؟

پوست افراد شرایط یکسانی ندارد. ممکن است که پوست یک فرد خشک باشد یا چرب یا انواع دیگر و باید توجه داشته باشید که برای هر پوست از کرم‌های مناسب خودش استفاده کنید. استفاده از کرم‌های نامناسب خطر جدی‌ای برای سلامت عمومی فرد ایجاد نمی‌کند و تنها ممکن است که سلامت پوست قدری به‌خطر بیفتد. با این وجود توجه داشته باشید که کرم‌های پوستی محصولاتی رایج هستند که هر روز چندین بار مورد استفاده قرار می‌گیرند و به‌همین جهت باید تا حد امکان از کرم‌های مناسب برای پوست خود استفاده کنید.

خوشبختانه امروزه با توجه به‌پیشرفت صنایع آرایشی بهداشتی در جهان، برای هر نوع پوست کرم‌های مناسبی ساخته و به‌بازار ارائه شده است و از این جهت محدودیتی وجود ندارد. شناخت نوع پوست شما کار سختی نیست و نیاز به‌تخصص خاصی ندارد؛ به‌صورت کلی، هر فردی در سنین نوجوانی به‌نوع پوست خود پی می‌برد و برای این منظور نیازی به‌مراجعه به‌ متخصص پوست ندارید. در ادامه به‌تشریح برخی از انواع کرم‌های پوستی پرداخته‌ایم.

کرم های ضد آفتاب

این کرم‌ها اثرات اشعه‌های مضر خورشید مانند اشعه ماورا بنفش را کاهش می‌دهند تا پوست آسیب نبیند. کرم‌های ضد آفتاب برای انواع پوست‌های مختلف ساخته می‌شوند و بسته به‌نوع پوستی که دارید می‌توانید اقدام به‌خرید این محصول کنید. همچنین برای دور چشم نیز ضد آفتاب‌های مخصوصی وجود دارد که توصیه می‌شود حتماً در صورت لزوم استفاده کنید اما توجه داشته باشید که این کرم وارد چشمان شما نشود.

کرم‌های مرطوب کننده

کرم‌های مرطوب‌کننده محبوب دل افراد با پوست خشک است! همانطور که از نام این نوع کرم پوستی مشخص است، برای آب‌رسانی به‌نقاط خشک پوست ساخته شده. خشکی پوست می‌تواند باعث عوارض مختلفی مانند اگزما یا ترک خوردگی شود و به‌همین واسطه افراد دارای پوست خشک باید به‌صورت مداوم و مرتب از این محصول بهره ببرند. 

لازم به‌ذکر است که خشکی لب نیز مشکلی بسیار رایج است و فارغ از علت خشکی لب که می‌تواند موارد مختلفی را در بر بگیرد، راه بهبود این مشکل استفاده از نرم‌کننده‌های لب است.

کرم‌های لایه برداری

کرم لایه بردار ز آن دسته محصولاتی است که با تجویز پزشک مصرف شود. این کرم‌ها ترکیبی از اسید‌های گیاهی و برخی ویتأمین‌ها هستند که در صورت استفاده مداوم می‌توانند سلول‌های پوستی مرده را از بین برده و فضا را برای رشد سلول‌های تازه مهیا کنند. توجه داشته باشید که این کرم‌ها برای از بین بردن چین و چروک‌ها کاربرد ندارند و تنها کاربرد این کرم از بین بردن لکه‌های پوستی نه‌چندان عمیق است.

کرم‌های تقویتی

کرم‌های تقویتی در واقع کرم‌های تغذیه‌رسان هستند. این محصولات به‌هیچ وجه نباید سر خود مصرف شوند و حتماً باید بر اساس کمبود‌های مواد مغذی در پوست از کرم‌های تغذیه‌رسان استفاده کنید. این محصولات دارای انواع مختلفی هستند. به‌عنوان مثال برای پوست‌هایی که دارای کمبود ویتامین A باشند از کرم‌های حاوی این ویتامین استفاده می‌شود و سایر موارد مشابه.

کرم‌های ضد چروک

کرم‌های ضد چروک عملکردی شبیه به‌کرم‌های لایه بردارد دارند. این محصولات با بهره‌گیری از برخی مواد مغذی می‌توانند از بروز چین و چروک‌ها جلوگیری کرده و برخی از چروک‌های سطحی را از بین ببرند. توجه داشته باشید که این کرم‌ها توانایی از بین بردن چین و چروک‌های عمیق را ندارند و در این شرایط باید از روش‌های درمانی دیگری استفاده کنید.

کرم‌های ضد لک

کرم‌های ضد لک، همانطور که از نامشان پیدا است برای جلوگیری از بروز لکه‌های پوستی در اثر عوامل مخرب مختلف استفاده می‌شوند. این کرم‌ها در دسته محصولات دارویی قرار می‌گیرند و توصیه می‌شود که پیش از مصرف حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید.

کرم‌های ضد ترک

کرم‌های ضد ترک معمولاً برای بهبود جای ترک‌های به‌جا مانده از دوران بارداری و افزایش وزن در بانوان مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته که از نظر علمی، تا کنون ثابت نشده که این کرم‌ها واقعاً اثری داشته باشند.

چه کرم‌هایی دروغین هستند؟

به‌صورت کلی، کرم‌ها برای جلوگیری از عوارض مختلف و یا فرایند‌های ساده‌ای مانند آب‌رسانی مورد استفاده قرار می‌گیرند و نمی‌توانند اثر درمانی عمیقی داشته باشند. در این بین، بازار سودجویی همیشه با شبه‌علم‌های بی‌ریشه و نادرست پر سود بوده و به‌همین واسطه شاهد وجود برخی محصولات با ادعا‌هایی نظیر کرم‌های رژودرم، کرم حلزون یا موارد دیگر هستیم.

کرم‌ها توانایی درمان یا حتی بهبود جزئی برخی شرایط را ندارند . کرم‌های دروغین عبارت‌اند از:

  • کرم‌های لیفتینگ

  • کرم‌های پر کننده پوست

  • کرم‌های ضد چروک عمیق

  • کر‌م‌های جوان‌کننده پوست

  • کرم‌های چربی‌سوزی و لاغری

موارد گفته شده از نظر علمی غیر ممکن هستند واستفاده از این محصولات حتی می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری برای پوست به‌همراه داشته باشد.

انواع کرم‌های پوستی

جمع‌بندی

مصرف روز افزون کرم‌های مختلف در سراسر دنیا و محبوبیت این محصولات، باعث شده تا انواع مختلفی از کرم‌ها برای پوست‌های مختلف به‌بازار روانه شوند. اینکه چه کرمی برای چه پوستی مناسب است بستگی به‌نیاز‌های پوست شما دارد. به‌عنوان مثال درصورتی‌که دارای پوست چرب هستید، به‌احتمال زیاد نیازی به‌استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده نداشته باشید! این موضوع می‌تواند باعث سردرگمی افراد شود و به‌همین واسطه، ما در این نوشته تلاش کردیم تا انواع کرم‌های مناسب برای انواع پوست‌ها را با شما در میان بگذاریم.

در صورتی‌که برای پیگیری مشکلات پوستی یا هر مشکل دیگری قصد مراجعه به‌پزشکان متخصص را دارید، می‌توانید از طریق سایت نوبت دهی آنلاین درمانکده برای دریافت نوبت از متخصصین مختلف، از دکتر پوست گرفته تا دکتر قلب و هر تخصص پزشکی دیگری اقدام کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی