بازدید 25765
با تحولات منطقه و جهان

تمدید وضعیت اضطرار ملی در قبال ایران از سوی بایدن/ نهایی شدن قرارداد خرید سوخو-۳۵ از روسیه توسط ایران/ اعلام سفر دو روزه لوکاشنکو به ایران/ استقبال فرانسه از توافق ایران ـ عربستان

تمدید وضعیت اضطرار ملی در قبال ایران از سوی بایدن، نهایی شدن قرارداد خرید سوخو-۳۵ از روسیه توسط ایران، اعلام سفر دو روزه لوکاشنکو به ایران، استقبال فرانسه از توافق ایران ـ عربستان و تمدید تحریم‌های سازمان ملل علیه سودان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۶۷۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶ 11 March 2023

تمدید وضعیت اضطرار ملی در قبال ایران از سوی بایدن/ نهایی شدن قرارداد خرید سوخو-35 از روسیه توسط ایران/ اعلام سفر ۲ روزه لوکاشنکو به ایران/ استقبال فرانسه از توافق ایران- عربستان

بین الملل تابناک: تمدید وضعیت اضطرار ملی در قبال ایران از سوی بایدن، نهایی شدن قرارداد خرید سوخو-۳۵ از روسیه توسط ایران، اعلام سفر دو روزه لوکاشنکو به ایران، استقبال فرانسه از توافق ایران ـ عربستان و تمدید تحریم‌های سازمان ملل علیه سودان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

تمدید وضعیت اضطرار ملی در قبال ایران از سوی بایدن

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در نامه‌ای به روسای مجلس نمایندگان و مجلس سنای این کشور وضعیت اضطرار ملی در قبال ایران را تمدید کرد. 

بایدن روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد، وضعیت اضطرار ملی در قبال ایران که برای نخستین بار در ۱۵ مارس ۱۹۹۵ (۲۴ اسفند ۱۳۷۳) اعلام شد، پس از ۱۵ مارس۲۰۲۳ نیز لازم‌الاجراست.

به نوشته وبگاه کاخ سفید، وی در این بیانیه مدعی شد: «اقدامات و سیاست‌های حکومت ایران همچنان تهدیدی غیرمعمول و فوق‌العاده متوجه امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا می‌کند.»

رئیس‌جمهور آمریکا سپس ادعا کرد: «بنا به این دلایل، به نظر من لازم است وضعیت اضطرار ملی اعلام شده در دستور اجرایی شماره ۱۲۹۵۷ در قبال ایران ادامه پیدا کند و تحریم‌های جامع وضع‌شده علیه ایران برای رسیدگی به این تهدید حفظ شوند.»

در روز ۱۵ مارس ۱۹۹۵ رئیس‌جمهور وقت آمریکا به موجب دستور اجرایی شماره ۱۲۹۷۵ اعلام کرد با هدف رسیدگی به تهدیدهای غیرمعمول و فوق‌العاده‌ای که اقدامات و سیاست‌های حکومت ایران علیه منافع ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا ایجاد می‌کند، وضعیت اضطرار ملی درباره این کشور اعلام می‌شود. 

رئیس‌جمهور وقت آمریکا در ششم می ۱۹۹۵ مصادف با ۱۶ اردیبهشت ۱۳۷۴، با امضای یک دستور اجرایی دیگر به شماره ۱۲۹۵۹، تحریم‌های جامعی را علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کرد. 

وضعیت اضطراری فعلی که به موجب فرمان اجرایی شماره ۱۲۹۵۷ اعمال شده با وضعیت اضطراری دیگری که ۱۴ نوامبر ۱۹۷۹ به موجب فرمان اجرایی ۱۲۱۷۰ اعلام شده تفاوت دارد. فرمان اجرایی نوامبر ۱۹۷۹ پس از حادثه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران صادر شده است. 

دولت آمریکا پیش از این در ۱۸ آبان‌ماه سال جاری فرمان اجرایی شماره ۱۲۱۷۰ را یک سال تمدید کرده بود. 

«جیمی کارتر»، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا فرمان اجرایی شماره ۱۲۱۷۰ را روز ۱۴ نوامبر ۱۹۷۹، ده روز بعد از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران صادر کرد. این فرمان خواستار توقیف دارایی‌های حکومت ایران در خاک آمریکاست. 

در آن فرمان که آبان‌ماه تمدید شده آمده بود: «روابط ما با ایران هنوز عادی نشده و روند اجرای توافقات مورخ ۱۹ ژانویه ۱۹۸۱ با این کشور ادامه دارند. به این دلیل، وضعیت اضطرار ملی اعلام‌شده در ۱۴ نوامبر ۱۹۷۹ و تدابیر اتخاذشده در آن روز برای رسیدگی به آن وضعیت اضطراری باید تا  بعد از ۱۴ نوامبر ۲۰۲۲ ادامه پیدا کند.»

نهایی شدن قرارداد خرید سوخو-۳۵ از روسیه توسط ایران

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد روز جمعه به وقت محلی اعلام کرد: از سال ۲۰۱۵، به دعوت دولت سوریه، ایران و روسیه برای مبارزه با تروریسم با یکدیگر در سوریه همکاری می کنند؛ اما هیچ همکاری بین ایران و روسیه در اوکراین و روسیه وجود ندارد و همکاری نظامی دوجانبه ایران، ربطی به سوریه ندارد.

نمایندگی ایران تصریح کرد: پس از پایان جنگ تحمیلی (۱۹۸۸)، ایران از تعدادی از کشورها درخواست خرید جنگنده کرد و روسیه اعلام نمود که آماده فروش این جنگنده ها به ایران است.

تمدید وضعیت اضطرار ملی در قبال ایران از سوی بایدن/ نهایی شدن قرارداد خرید سوخو-35 از روسیه توسط ایران/ اعلام سفر ۲ روزه لوکاشنکو به ایران/ استقبال فرانسه از توافق ایران- عربستان

نمایندگی ایران در سازمان ملل اضافه کرد: جنگنده‌های سوخوی ۳۵ از نظر فنی برای ایران قابل قبول بودند؛ بنابراین، پس از اکتبر ۲۰۲۰ و پایان محدودیت‌های ایران برای خرید تسلیحات متعارف (قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل)، ایران قرارداد خرید آنها را نهایی کرد.

اعلام سفر دو روزه لوکاشنکو به ایران

 الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس فردا یکشنبه برای دیداری رسمی و گفت وگو با مقام‌های عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران، وارد تهران می‌شود.

به گزارش خبرگزاری جمهوری آذربایجان، دفتر ریاست جمهوری بلاروس در بیانیه‌ای ضمن اعلام این مطلب افزود: لوکاشنکو دو روز در تهران اقامت خواهد داشت و طی آن با رئیس جمهور ایران، دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

در حاشیه شانزدهمین اجلاس سازمان همکاری شانگهای در سمرقند، روسای جمهور ایران و بلاروس به وزراری خارجه دو کشور ماموریت دادند برای تقویت و تعمیق مناسبات دوجانبه تلاش کنند.

تمدید وضعیت اضطرار ملی در قبال ایران از سوی بایدن/ نهایی شدن قرارداد خرید سوخو-35 از روسیه توسط ایران/ اعلام سفر ۲ روزه لوکاشنکو به ایران/ استقبال فرانسه از توافق ایران- عربستان

توسعه همکاری‌های همه جانبه و در راس آنها مناسبات اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران با بلاروس در دستور کار لوکاشنکو در سفر به تهران قرار دارد.

لوکاشنکو را در این سفر هیاتی عالیرتبه همراهی می‌کند.

مقام‌های دو کشور در دیدارها و مذاکرات خود درباره طرح‌های صنعتی، کشاورزی و حمل و نقل تبادل نظر خواهند کرد.

همچنین در این سفر لوکاشنکو توجه خاصی به طرح و بررسی مسائل منطقه‌ای و جهانی خواهد شد.

استقبال فرانسه از توافق ایران- عربستان

 آن کلر لوژاندر (Anne-Claire Legendre) سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در واکنش به بیانیه مشترک تهران- ریاض مبنی بر ازسرگیری روابط دیپلماتیک و بازگشایی سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌ها در حداکثر دو ماه آینده، گفت: پاریس موافق هرگونه ابتکاری است که بتواند تاثیر محسوسی بر کاهش تنش و تقویت امنیت و ثبات منطقه‌ای بگذارد.

وزارت خارجه فرانسه همچنین در این بیانیه ایران را به صرف‌نظر از آنچه "هرگونه اقدام بی‌ثبات‌کننده" خواند، فراخوانده است.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه همچنین اعلام کرد، دیروز (جمعه) فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان در دیدار با کاترین کولونا همتای فرانسوی خود در پاریس وی را در جریان این توافق قرار داده بود.

تمدید وضعیت اضطرار ملی در قبال ایران از سوی بایدن/ نهایی شدن قرارداد خرید سوخو-35 از روسیه توسط ایران/ اعلام سفر ۲ روزه لوکاشنکو به ایران/ استقبال فرانسه از توافق ایران- عربستان

وزارت خارجه عربستان در بیانیه ای اعلام کرده بود که دیپلمات‌های دو کشور در این دیدار روابط و راه های گسترش بیشتر آن را بررسی کردند. آنها همچنین در زمینه راه های همکاری فرانسه و عربستان برای تضمین صلح و امنیت بین المللی مذاکره کردند.

تمدید تحریم های سازمان ملل علیه سودان

شورای امنیت سازمان ملل تحریم‌های اعمال شده علیه سودان را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

به گزارش روسیا الیوم، سازمان ملل تحریم‌هایی را علیه سودان در سال ۲۰۰۵ اعمال کرد که شامل ممنوعیت صادرات سلاح به این کشور می‌شود.

شورای امنیت تصمیم به تمدید اختیارات داده شده به کمیته کارشناسان مامور به نظارت بر تحریم‌ها و اجرای آن از جمله ممنوعیت صادرات سلاح گرفت.

تمدید وضعیت اضطرار ملی در قبال ایران از سوی بایدن/ نهایی شدن قرارداد خرید سوخو-35 از روسیه توسط ایران/ اعلام سفر ۲ روزه لوکاشنکو به ایران/ استقبال فرانسه از توافق ایران- عربستان

سیزده کشور از جمله امارات به تصمیم تمدید تحریم‌ها برای یک سال دیگر رای مثبت دادند که مدت این تحریم‌ها در ۱۲ مارس ۲۰۲۴ پایان می‌یابد؛ اما روسیه و چین رای ممتنع دادند.

در همین راستا، معاون نماینده چین در سازمان ملل در واکنش به این تمدید تصریح کرد: مدت زیادی از تحریم ها گذشته و باید لغو شود، چون شرایط میدانی بهتر شده است.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه ماه گذشته از خارطوم، پایتخت سودان تعهد داد که از تلاش‌های سودان برای لغو تحریم‌ها در شورای امنیت پشتیبانی کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵۶
اسباب بازی سوخو ۳۵ اگر کارآیی داشت به درد خود پوتین در تجاوز به اوکراین می خورد پول کشور رو برای این اسباب بازی ها هدر ندید تا حالا شنیدید مثلا در حمله به اوکراین از عملیات سوخو ۳۵ های روسی حرفی بزنند؟ حتی خود روسیه هم چنین ادعایی نکرده چون واقعا هیچ کارآیی خاصی ندارن بیشتر تلاش کرده یک کپی شکست خورده از اف-۳۵ آمریکا بزنه حتی 35 رو هم از جنگنده آمریکایی کپی کرده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
بابا متخصص هوافضا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
فوق تخصص جنگ افزارهای هوایی در گرایش جنگنده های چند منظوره و محقق حوزه ترمینولوژی هوانوردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
خوب اینقدر علاقمندی خبرهای جنگ اوکراین رو دنبال کن تا بشنوی که سوخو 35 کلا باعث شده نیرو هوایی اکراین بی خاصیت بشه. در ضمن این جنگنده نسل چهاره و با اف 35 نباید مقایسه بشه ولی با این حال بجز پنهان کاری بقیه ویژگیهاش از اف 35 بهتره. البته این که میگید کسی در موردش صحبت نمی کنه بخاطر اینه که خوب یه جنگندست و همه خصوصیاتش رو می دونن اون چیزی که جذابه برای صحبت کردن پهپادها هستن که اونا سخت می تونن باهاش مقابله کنن. خلاصه هر کشوری نمی تونه چیزی بسازه که کل دنیا در موردش صحبت کنن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
هر چی ایران روسیه چین روابط نزدیکتری داشته باشند بیشتر دولت امریکا را وادار به عقب نشینی می کنند.
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
سلاح های روسی فقط روی کاغذ پیشرفته هستن در عمل در برابر سلاح های غربی قابل رقابت نیستند روسیه تاکنون در برابر سلاح های غربی دهه هشتاد و دهه نود غربی جنگ را باخته و اوکراین فقط داره از خودش دفاع می کنه اگر سلاح های تهاجمی به اوکراین بدن یک هفته ای روسیه شکست خواهد خورد. حتی صنایع نظامی در ایران اولویت اولشان کپی سازی از تسلیحات غربی است نه تسلیحات شرقی سوخو ۳۵ هم به هیچ عنوان قابل مقایسه با اف ۳۵ نیست اگر توانایی داشت در جنگ با اوکراین می دیدیم
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
نیازی نیست متخصص هوافضا باشی جناب شرق گدا ،کافی است کمی عقل رو به کار بندازی
شاهین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
دوست عزیز ....سوخو35 خیلی وقت قبل از اف35 طراحی و ساخته شده و جنگنده نسل چهار بحساب میاد و بیشتر واسه رقابت با اف16 و ایگل یا همون آف15 معرفی شده درحالیکه اف35 آمریکایی جنگنده نسل پنجم هستش و کوچکترین شباهت ظاهری هم به سوخو 35 ندارن چه برسه به کپی...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
دمت گرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
جوک نگو غربگدا! اسباب بازی؟
شروع خوبی است
ارتباط با جهان خوبه چه عربستان باشه چه شرق چه غرب شمال یا جنوب
همه به دنبال منفعت خود هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
خوشبختانه مثل داستان واکسن برای دولت رییسی چیزی ممنوع نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
جوجه رو آخر پاییز میشمارند
من که فکر میکنم آبی برای ایران و ایرانی گرم نخواهد شد با این درایت دلتمردان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
ناشناس از سوزش شماها هم شده بازم به رئیسی رای میدیم
لوکاشنکو دو روز در تهران اقامت خواهد داشت و طی آن با رئیس جمهور ایران دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

سید محرومان: کرم نما و فرود آ که خانه خانه توست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
یک کاری کرده امریکا و انگلیس که خانه دل هم اعانه توست
حالا مثلا لوکاشنکو کی هست؟؟؟

بلاروس هیچ شاخص مثبتی نداره نه اقتصاد نه دموکراسی نه صنعت مثل بقیه مستعمرات پوتین
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
این رسم دیرینه دولتمردان نابغه ماست وتازگی ندارد یادمه وزیرامرخارجه وقت آقای ولایتی ازبین اینهمه مملکت رفت شاخ آفریقا وبورکینافاسوراکشف کرد !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
فکر کردید چین با فروختن محصولات آشغالش به چه کشورایی تبدیل به این غول اقتصادی شده؟ اومده کرده تو پاچه یکی مثل ما. برای فروش محصولات به وجهه طرف مقابل نباید نگاه کنی. تازه بلاروس مثل روسیه تحریم هم شده بهترین جا برای فروشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
یعنی چشم دیدن روابط با غیر از غرب را ندارند.
لوکاشنکو‌‌ یک دیکتاتوره، مردم خودش را بیچاره کرده، اروپا طردش کرده، چرا چنین شخص بدنامی را به ایران دعوت میکنید؟!
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
تو اگه خوشنام بودی ناشناس نمی ماندی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
لوکاشنکو اصلا کی هست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
من فکر کردم لوکاشنکو یک سلاح جنگی هست مثل کلاشینکف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
هرکی رو یانکی ها تردد کنن مشخصه انسان خوبی بوده
پوتین سرش گرمه آبدارچی شو می فرسته ایران !
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
چیه حرف حق سوزش داره
ما چه بخندیم چه نخندیم کل این بازی رو باختیم!
تمدید وضعیت اضطرار ملی در قبال ایران از سوی بایدن فقط و فقط به خاطر "۱) استقلال سیاسی، ۲) پیشرفت ایران در زمینه تکنولوژی های نو از قبیل دفاعی (موشکی، پهپادی)، پرتاب ماهواره، پزشکی (سلولهای بنیادین، تولید انواع رادیو داروها و ...) و صنعتی (پتروشیمی، نانو ذرات و ...) و ۳) اقتدار منطقه ای و فرامنطقه ای ایران بزرگ است"، البته اینکه بایدن می گوید سیاست های ایران علیه منافع آمریکا است شاید سخن گذافه ای نگفته باشد چون بالاخره ایران همچون چین پیشرفت کرده و قدرت نوظهور منطقه است و اگر در آینده به مثابه پیشرفت و بومی سازی هایی که در علوم مختلف انجام داده ، روابط تجاری اش با کشورهای منطقه و فرامنطقه بیش از پیش توسعه یابد آن گاه بازار اقتصادی آمریکا کوچک تر خواهد شد و اساس تحریم ها هم کند کردن حرکت سریع قطار ترقی و پیشرفت کشور است تا بازار اقتصادی خودشان را حفظ کنند تا غارت نفت و گاز منطقه از دستشان خارج نشود چون اگر کشوری با اتکا به جوانان نخبه اش به بومی سازی برسد آن گاه چرا نفت و گازش را مفت فروشی کند؟ خودش از نفت و گازش در صنایع مختلف از پتروشیمی گرفته تا فولاد سازی، ماشین سازی، هواپیما سازی و ... استفاده می کند، این مدعیان به ظاهر حقوق بشر، به جای این که رقابت سالم کنند، در برابر کشورهای پیشرفته و در حال توسعه، روی به روش های غیر اخلاقی از قبیل تحریم و تهدید آورده اند و بعد به گذافه سخن از حقوق بشر می گویند.
در مورد کشور روسیه هم چون تهران قرارداد نظامی با مسکو دارد می تواند هواپیماهای جنگنده سوخو - ۳۵، سامانه های ضد موشکی اس ۴۰۰ و هر چه که توان دفاعی کشور را بیشتر کند، خریداری کند و دخالت بی مورد آمریکا و تروئیکای اروپایی در چنین مسائلی، دخالت در امور کشور محسوب می شود و حق دخالت ندارند و روس ها هم باید به قراردادها پایبند باشند و جنگنده ها را تحویل دهند چون با این نابسامانی هایی که به دلیل سیاست های غلط آمریکا در منطقه (عراق، افغانستان، سوریه و ...) و فرامنطقه ( لیبی، سودان، اوکراین و ...) ایجاد شده، افزودن قدرت دفاعی شاهرگ حیاتی کشور برای تامین امنیت مردم است.
در مورد سفر لوکاشنکو به ایران هم باید گفت ایران برای توسعه روابط تجاری اش با تمام کشورها اعلام استقبال کرده همان طور که دیروز با عربستان توافق همکاری های دو جانبه در پکن به امضاء رسید فردا هم لوکاشنکو به تهران می آید و این اهمیت بومی سازی و پیشرفت های گذشته را نشان می دهد اگر پیشرفت نکرده بودیم الان لوکاشنکو و شی جین پینگ و فیصل بن فرحان (وزیر امور خارجه عربستان)، حاضر به گفتگو با ما نبودند و این اقتدار ناشی از پیشرفت ها( با وجود تمام سیاسی کاری های رذالت پیشانه آمریکا) است که امروز کشورها را جذب ایران می کند و در آینده هم بیشتر شاهد چنین اتفاقات مبارکی خواهیم بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
تو نویسنده خوبی،هستی اما چیزی از،سیاست سر در نمیاره خوبه به جای،این همه نوشتن آشپزی،یادمیگرفتی برادرپوتینتم سلام برسن که صدام با میگاشوسلاحش مردم ایران کم نکشتی راستی ۴۰ سال همین پوتین نیروگاه درست میکنه تموم نشده
ناشناس
| Czechia |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
هنوز این اصل مسلم را نمیدانی که با گوشت کیلویی پانصد هزار تومان، نمیشود داعیه پبشرفت داشت
عجب نظرات سنگینی افاغه فرمودن
ما‌ گوشت‌ های اویزان‌ در قصابیها‌ ، اجراهای پشت‌ ویترینها‌ و میوه های خوشرنگ میوه فروشی ها را با نگاه حسرتبار‌ تماشا می کنیپم‌ تا‌ اقای رئیسی‌ برای‌ خوشامد‌ برادر‌ ولادیمیر‌ از روسها‌ سوخو‌ ۳۵‌ بخرد‌ و از همه جا مونده ای مانند‌ لوکاشینکو‌ را برای تمرین‌ کردن‌ گفتگوی‌ سیاسی‌ به کشورمون‌ دعوت‌ فرمایند‌ !
تا باشد که رستگار شویم‌ !
پاسخ ها
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
بجای چرخیدن توفضای مجازی بروکارکن وهمزمان ازعقل وبازوت استفاده کن تا از پشت ویترین تماشاگرنباشی،این روبدون حتما خریداردارن که بشت ویترین وتوقصابیا میبینی والا پشت ویترین خالی بود
در قبال پاسخ به اظهار نظر دوستمون هیچ پاسخی از سایت ندیدم که اصلا نظر بنده دریافت شد با خیر
اقاي لو كاشنفو يك ديكتاتور هست چرا ايران از اين اقا دعوت ميكنه.
جنگی که روسیه انجام میده کاملا کلاسیک است نه پاتیزانی وسلاح هایی رو وارد میدان کرده که جوابگوی کارش هست نیازی به بکارگیری ندارد و مرحله به مرحله در صورت دادن سلاح های پیشرفته غرب روسیه هم قدم به قدم وارد میدان میکند در هر حال غرب شکست خواهند خورد ..مجبور به قبول و توافق خواهند شد با روسیه ....چون در نهایت جنگ هسته ای هم راه لیفته باز غرب متضرر تر از روسیه خواهد شد چرا چون وسعت روسیه ۱۰ برابر اروپاه است تقریبا.....جهت اطلاع .. ...ولی جنگ ادامه دارد حالا حالها....
امام فرمود: ما اگر از صدام بگذریم از آل سعود نمی گذریم. والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
اون مال اون موقع بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
تازه از صدام هم گذشتیم.
الان غرب و اروپا پشت اکراین ایستاده و هم کمک نظامی و تسلیحاتی می کنه و هم کمک مالی و تازه به دیگر کشورها هم اجازه نمی ده تا به روسیه کمک کنند وگرنه با تحریم ظالمانه و تقریبا بین المللی مواجه می شوند ضمن اینکه ناتو هم پشت اکراین ایستاده

با این تفاصیل اگر تسلیحات نظامی روسیه نا کارآمد است نه تنها باید پیشروی نداشته باشد بلکه روسیه باید تا الان مسکو را از دست داده باشد
پس چرا چنین اتفاقی نیفتاده غربگرها ها پاسخ بدهند؟ حالا روسیه و اکراین به کنار و به خوشان مربوط است اما متاسفانه غربگراها یک بیماری دارند و بمحض اینکه یک نکته مثبت از غرب می بینند آنرا بزرگ می کنند و اگر هم یک نکته منفی از خودمان هم ببینند آنرا هم بزرگ می کنند گویی که افرادی که در غرب هستند از کره مریخ آمده اند و یک برتری دارند
نخیر برادر آنچه را که در آنها میبینی در وجود خودت و ما هم است اما آنها استفاده و بهره برداری می کنند و ما هم مشغول سرکوب آنها هستیم (حالا بماند که ممکن است تیمی در غرب باشد که وظیفه اش ایجاد سرکوب کردن استعدادها در کشورهای رقیب است و این کار را با عوامل های مزدور و نادانش انجام می دهد) و با منفی بافی هم اعتماد به نفس خودمان و هم دیگران را از بین می بریم

فراموش نکنید که هیروشیما و به عبارتی ژاپن با خاک یکسان شد و اگر امروز با ژاپن پیشرفته مواجه هستیم به خاطر افکار بزرگ و اعتماد به نفس و تلاشی بود که در آنجا وجود داشت و به جای منفی بافی رفته اند دنبال تلاش و کوشش و با شکست دوباره بلند شده اند

به عبارتی پشرفت کشور به ۶ عامل بستگی دارد که یکی از آنها اعتماد به نفس و یقین به اینکه ما می توانیم است تا تمام اسباب و علل و به عبارتی کائنات جهان برای کمک کردن پیشقدم شود
به امید روسفیدی ایران
و روسیاهی برای دشمنان خارجی و دشمنان داخلی که بیش از خارجی ها هستن( از کامنت ها معلومه)
انقدر مقاومت می کنیم که دنیا در مقابلمون تعظیم کنه که تا حدی کرده
فقط به قیمت گوشت و مرغ و ... توجه نکنید اینها زودگذر است و چیزی که میمونه شرافت و ایمان به خدا و رستگاری در آخرت است.
شرم کنید کسانی که توافق بشه یه چیزی میگن نشه یه چیزی میگن و فقط نشستن و استاد همه چیز از هوافضا گرفته تا امور دینی و مذهبی و پزشکی و واکسن و ... هستند. به خدا اینا اگر بتونن داخل حیاط خودشون یه بقالی بزنن و بقالی خودشونو مدیریت کنن. بعد میان اینجا هر حرف مفتی که از دهنشون بیرون میاد رو مینویسن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
خيلي خوب بود به مقاومت ادامه بده
احتمالا برای همه پیش آمده که در فامیل افرادی وجود داشته باشند که سر کوچکترین موضوع با هم قهر می کنند و خواهر و برادر ارتباط سردی با همدیگر دارند این افراد نه تنها نمی توانند خودشان مشکلات خودشان را حل کنند حتی دیگران هم نمی توانند مشکل آنها را حل کنند چون افکار آنها کوچک و منطق پذیر نیست و این عدم ارتباط خسارات زیادی را برای آنها ایجاد می کند

در عرصه بین الملل هم چنین چیزی وجود دارد و برخی کشورها بخاطر برخی مسائل کوچک که با تعامل و روش های منطقی قابل حل است بقدری لاینحل می شود که هیچ کشوری با پا درمیانی هم نمی تواند باعث حل مشکل آنها شود
مقداری از این مشکل بخاطر منفی بافی و به خاطر ذهن بیش از حد مشکوک و ذهنی است که نمی تواند بر اساس منطق باشد

متاسفانه کشور ما هم دچار چنین استراتژی ناهمگونی در سیاست خارجی است و به عنوان مثال مشکل ایران و عربستان بواسطه کشورهای دیگر و در طولانی مدت و بسیار سخت حل شد در حالی که می توانست در کوتاه مدت اینکار انجام گیرد

مشکل ایران و آمریکا ۴۵ سال است که لاینحل باقی مانده است که بسیار طولانی و غیر منطقی است
ما در موضوع جنگ هم با یک جنگ طولانی مدت مواجه بودیم و امکان حل آن در کوتاه مدت هم وجود داشت

باید چکار کرد؟

باید در این موضوع بین الملل صاحب نظران و برنامه ریزان سیاست خارجی از کسانی باشند که حداقل در بین بستگان و فامیل دارای سابقه خوب در تعامل باشند
کسی که نمی تواند در بین بستگان و فامیل ها و دوستان خودش اهل تعامل و گفتگو و حل مسائل باشد و منفی بافی در آن غالب است و نمی تواند با منطق و تعامل سازنده رابطه اش را حفظ کند
اگر چنین فردی در عرصه بین الملل هم دخالت کند نمی تواند ارتباط خوبی را با دیگر کشورها فراهم کند
اکثر افرادی که در حوزه ارتباطات بین الملل به عنوان مسئول به اختلافات دامن می زنند یقین بدانید که در حوزه شخصی هم با فامیل و بستگان دچار مشکل هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
اگر کدخدا میخواست جنگ میتوانست زودتر تمام شود
اراده برای حل مشکل ایران و عربستان از
زمان دولت رئیسی پر رنگ شد
صدا و سیما بیشترین سهم را در بر هم زدن رابطه ایران و عربستان داشت آن روزی که هر ده دقیقه یکبار بار با اعلام حجاج کشته شده یک جو بسیار احساسی در کشور بوجود آورد که عواقب بدی داشت
اگر بتوانند جلوی آشوب کردن مداحان تلویزیونی را بگیرند سازنده است
تابناک یک فیلم تصویری از قدرت دفاعی ایران ( از قایق های تندرو مجهز به انواع موشک های بالستیک، رادار گریز تا پهپادهای پیشرفته و ...)، پیشرفت در علوم پزشکی (تولید انواع رادیو داروها، سلول های بنیادین و ...)، پیشرفت های صنعتی ( پتروشیمی و تولید فیبرهای نانو کربنی و ...)، تهیه کن و در ارشیوی سایتت بگذار تا برای همه مشخص شود که خصومت های امروز آمریکا به دلیل پیشرفت و اقتدار ایران بزرگ در سایه استقلال سیاسی گذشته است، تمام سایت ها از همشهری گرفته تا حتی خبر آنلاین این کار را انجام می دهند این کار دو مزیت دارد اول این که وقتی ملت حقیقت را آشکارا دریابند، علت این خصومت ها را بهتر درک می کنند در ثانی سیاست های فریبکارانه رسانه های کذایی آنها که سعی در ایران هراسی ندارند و هر روز به گذافه می گویند ایران تهدید منطقه است، نقش بر آب خواهد شد.
باید به آنها گوشزد کرد که ایران اقتدار منطقه است نه تهدید منطقه، تاریخ گواه است شما خودتان تهدید منطقه و دنیا هستید که با سیاست های غلط و به جهت رسیدن به منافع اقتصادی بیشتر، دنیا را از نظم جهانی خارج و در مسیر قانون جنگل قرار داده اید و با زور و قلدری می خواهید نه تنها این حقیقت تلخ را کتمان کنید بلکه خودتان را حافظ حقوق بشر معرفی کنید که این برای انسان های حقیقت جو بسیار سنگین و غیر قابل تحمل است.
اولا شما از دیوار سفارت عربستان بالا رفتید و گفتید باید انتقام خون شیخ نمر را بگیریم، و اکنون بدون انتقام گرفتن کوتاه آمدید!

دوما، شمخانی نماینده رهبری است و به دولت ربطی نداشت! رهبری در دولت قبلی هم می‌توانست ایشان را برای توافق بفرستد.

سوما، نقل است که توافق با عربستان اجبار چین بود، برای تامین امنیت قراردادهایش با عربستان که دو ماه قبل منعقد کرد و در همان جلسه ایران را تهدید منطقه خواند!
این آمریکا خیلی زرنگه، دید ایران و عربستان توافق کردن گفت دو سه روز زودتر وضعیت اضطرار ملی رو تمدید کنه نذاره دلار بیاد پایین
هر وقت سامانه اس ۳۰۰ را بطور کامل از پوتین تحویل گرفتید، سوخو ۳۵ را هم دریافت خواهید کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
گل گفتی رفیق
سلاح های روسی دوزار ارزش خرید ندارن

در جنگ شش روزه اعراب و اسراییل ، اسراییل یک تنه با سلاح های غربی کل ارتش با سلاح های روسی همه کشورهای عربی را در شش روز در هم کوبید الان هم خود روسیه در برابر سلاح های انباری ۳۰ سال پیش غربی شکست خورده کافیست نگاه کنید چقدر در دنیا تسلیخات روسی بی مشتری شدن هند هم قرار دادن خرید بالگرد روسی رو لغو کرد کلا این تسلیحات قراضه رو دست پوتین مونده.
پاینده باد ایران
قاهر٣١٣ بهتر از سوخوى ٣٥
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
از کجو میدونی،خلبان قاهر بودی ؟؟؟
خاک بر سر بایدن با اوون ترامپ بی مغز.ا
به امید احیای امپراتوری پارس
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار