بازدید 15045
با تحولات منطقه و جهان

اظهارات شدیداللحن و غیرسازنده وزیر خارجه آلمان علیه ایران در بغداد/ بیانیه روسیه در نشست شورای حکام آژانس درباره ایران/ درخواست آمریکا از ایران برای توقف فوری غنی سازی ۶۰ درصد/ تحریم دو وزیر طالبان توسط اتحادیه اروپا

اظهارات شدیداللحن و غیرسازنده وزیر خارجه آلمان علیه ایران در بغداد، بیانیه روسیه در نشست شورای حکام آژانس درباره ایران، درخواست آمریکا از ایران برای توقف فوری غنی سازی ۶۰ درصد، تحریم دو وزیر طالبان توسط اتحادیه اروپا و اعلام آمادگی عربستان برای مذاکره با ایران، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۶۷۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱ 08 March 2023

اظهارات شدیداللحن و غیرسازنده وزیر خارجه آلمان علیه ایران در بغداد/ بیانیه روسیه در نشست شورای حکام آژانس درباره ایران/ درخواست آمریکا از ایران برای توقف فوری غنی سازی 60 درصد/ تحریم دو وزیر طالبان توسط اتحادیه اروپا

بین الملل تابناک: اظهارات شدیداللحن و غیرسازنده وزیر خارجه آلمان علیه ایران در بغداد، بیانیه روسیه در نشست شورای حکام آژانس درباره ایران، درخواست آمریکا از ایران برای توقف فوری غنی سازی ۶۰ درصد، تحریم دو وزیر طالبان توسط اتحادیه اروپا و اعلام آمادگی عربستان برای مذاکره با ایران، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

اظهارات شدیداللحن و غیرسازنده وزیر خارجه آلمان علیه ایران در بغداد

آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان که به عراق سفر کرده، به طرح ادعاهایی علیه ایران پرداخت. 

وی در عراق با متهم کردن ایران به انجام حملات موشکی برون‌مرزی، آن را غیرقابل پذیرش توصیف کرد و گفت این حملات هم غیرنظامیان و هم ثبات منطقه را در معرض خطر قرار می‌دهد.

اظهارات شدیداللحن و غیرسازنده وزیر خارجه آلمان علیه ایران در بغداد/ بیانیه روسیه در نشست شورای حکام آژانس درباره ایران/ درخواست آمریکا از ایران برای توقف فوری غنی سازی 60 درصد/ تحریم دو وزیر طالبان توسط اتحادیه اروپا

او گفت: «رژیم ایران با این حملات موشکی نشان می‌دهد، علاوه بر اینکه بی‌پروا و بی‌رحمانه مردمش را سرکوب می‌کند، زندگی انسانی و ثبات منطقه را در معرض خطر قرار می‌دهد تا در قدرت بماند.»

او که در کنفرانس خبری با همتای عراقی خود حضور داشت، گفت: «این مساله برای کل منطقه غیرقابل قبول و خطرناک است.»

بیانیه روسیه در نشست شورای حکام آژانس درباره ایران

روسیه در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ادعاهای کشورهای غربی درباره برنامه هسته‌ای ایران پاسخ داد. 

«میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین این بیانیه را قرائت کرد و گفت: «همکاران عزیز همه نگرانی‌های عدیده شما به آسانی قابل رفع است.»

اظهارات شدیداللحن و غیرسازنده وزیر خارجه آلمان علیه ایران در بغداد/ بیانیه روسیه در نشست شورای حکام آژانس درباره ایران/ درخواست آمریکا از ایران برای توقف فوری غنی سازی 60 درصد/ تحریم دو وزیر طالبان توسط اتحادیه اروپا

وی اضافه کرد: «برای اینکه این اتفاق رخ بدهد، مشارکت‌کنندگان در گفت‌وگوهای وین باید به وین بازگردند و ظرف چند روز پیش‌نویس تصمیم در خصوص احیای برجام را نهایی کنند.»

درخواست آمریکا از ایران برای توقف فوری غنی سازی ۶۰ درصد

آمریکا در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ایران خواست غنی‌سازی ۶۰ درصدی را متوقف کند.

بیانیه دولت آمریکا را «لاورا هالگیت» نماینده این کشور در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین قرائت کرد.

نماینده آمریکا، بدون اشاره به نقض عهد کشورهای غربی به ویژه واشنگتن در برجام گفت: «ایران همچنان به توسعه برنامه هسته‌ای خود فراتر از محدودیت‌های برجام ادامه می‌دهد.»

اظهارات شدیداللحن و غیرسازنده وزیر خارجه آلمان علیه ایران در بغداد/ بیانیه روسیه در نشست شورای حکام آژانس درباره ایران/ درخواست آمریکا از ایران برای توقف فوری غنی سازی 60 درصد/ تحریم دو وزیر طالبان توسط اتحادیه اروپا

هالگیت با بیان اینکه ادامه تولید اورانیوم ۶۰ درصدی در ایران «هیچ هدف صلح‌آمیز باورپذیر» ندارد گفت: «ایران باید این فعالیت به شدت نگران‌کننده که مغایر با رفتار همه کشورهای سراسر جهان است را کنار بگذارد.»

نماینده آمریکا در بخش دیگری از سخنانش تلاش کرد، ایران را مقصر متوقف ماندن مذاکرات رفع تحریم‌های وین جلوه دهد.

او گفت: «سپتامبر گذشته ایران با طرح مطالباتی که می‌دانست غیرممکن و غیرواقع‌بینانه‌اند، امیدهای بازگشت سریع به اجرای کامل برجام را بر باد داد.»

تحریم دو وزیر طالبان توسط اتحادیه اروپا

 اتحادیه اروپا اعلام کرده است که 9 نفر از اعضای طالبان از جمله وزیر تحصیلات عالی و وزیر امر به معروف و نهی از منکر این گروه را به لیست تحریم های اضافه کرده است. 

اتحادیه اروپا گفته است که به ‌دلیل فرمان ممنوعیت زنان از تحصیلات عالی و اعمال تفکیک جنسیتی در فضاهای عمومی، «ندامحمد ندیم»، وزیر وزارت تحصیلات عالی و «محمدخالد حنفی»، وزیر وزارت امر به معروف و نهی از منکر حکومت سرپرست افغانستان را تحریم کرده است.

این اتحادیه افزوده است که این اقدام بر عزم اتحادیه اروپا برای ارتقا و حمایت از حقوق بشر در سراسر جهان تاکید می‌کند.

طالبان مدتی قبل، تحصیل دختران را در دانشگاه‌های افغانستان تعلیق کرد و با وجود فشارهای گسترده به این اقدام خود ادامه داده است. 

این اقدام طالبان با انتقادهایی از داخل این گروه نیز روبه رو شده و دو وزیر دفاع و کشور دولت موقت نیز از این تصمیم گلایه کرده و خواستار تغییر آن شدند. 

«محمد یعقوب مجاهد»، وزیر دفاع طالبان طی سخنانی در مراسم خروج شوروی از افغانستان، ضمنی از رهبری این گروه انتقاد کرده بود. 

ملایعقوب در این مراسم گفت: «ما در هر حالت باید به خواست‌های مشروع مردم لبیک بگوییم و از تکبر و غرور خودداری کنیم.»

وی در ادامه خاطرنشان کرد، مردم افغانستان باید از طالبان حمایت کنند تا به گذشته‌های تلخ برنگردند.

پیش از این نیز «سراج‌الدین حقانی»، وزیر کشور طالبان، با انتقاد از رهبری این گروه گفته بود که انحصار قدرت و تحمیل دیدگاه به مردم به سود آنان نیست.

اعلام آمادگی عربستان برای مذاکره با ایران

 فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سه‌شنبه شب گفت که کشورش برای گفت‌وگو با ایران آماده است.

فرحان که با شبکه "العربیه" عربستان سخن می گفت، در بخش دیگری از سخنانش مدعی شد: توافق هسته‌ای با ایران ایده‌آل نیست، اما لازم است نگرانی‌های کشورهای همسایه را مرتفع کند.

وی همچنین روابط کنونی عربستان و آمریکا را «بسیار خوب» توصیف کرد.

بن فرحان درباره سوریه مدعی شد: شرایط در سوریه مورد قبول نیست.

وی در خصوص بازگشت دولت دمشق به آغوش کشورهای عربی نیز گفت: گفت‌وگوهایی برای بازگشت سوریه به آغوش کشورهای عربی وجود دارد؛ هرچند برای این کار، هنوز خیلی زود است.

وزیر امورخارجه عربستان همچنین درباره موضوع فلسطین ادامه داد: موضع ما در قبال آرمان ملت فلسطین روشن و شفاف بوده و آن ثبات و امنیت فلسطینی‌هاست.

وی افزود: اگر موضوع فلسطین حل نشود، احتمالا با خشونت بزرگ تری روبه رو می‌شویم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲۶
وزیر خارجه آلمان غلط کرد ، به تو چه مربوطه ، شما ها با تحریک و پرداخت پول سعی دارید ایران را دچار مشکل کنید ، لذا دست هر متجاوزین را در هر سطحی که باشد قطع می‌کنیم ، شما ها خودتان تحمل یک اظهار نظر مخالف ندارید صرفا با اظهار نظر آنها را گرفته و زندان میکنید ، با کدام رو از این حرفها میزنید .
آمریکا حق اظهار نظر راجع به این امر را ندارد .
وزیرخارجه آلمان پدیده ای برای آلمان واروپاست اظهارنظرهای نسنجیده اومعروف است
کجاش شدید الحن بود ؟!!!
غنی سازی ۱۰۰ درصدی هم قادر نخواهد بود تورم را نیم درصد کاهش دهد
یه ذره هم به غیر از اورانیوم ؛ معیشت و سفره مردم رو غنی کنید تا ۱۵ درصد
ثواب داره به خدا
پاسخ ها
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
سفره مردم ماشالله رنگینترازهرزمانیه ،این رومیشه ازکوچه های پرماشین خرید لوازم آرایشی مبل فروشیها وفروشگاهای شلوغ فهمید، چیزیکه باعت عدم رضایت میشه حرص وطمع که تمومی نداره
مرگ بر روسیه
و ایضا
مرگ بر چین
عربستان با اظهارات دروغ در باره مذاکرات فقط به دنبال خرید زمان است .
مرسی از فیصل که اجازه میده بعد غوش داعش حالا سوریه از آغوش کشورهای عربی فیض ببره
باید به این نازی گفت که مردم کل منطقه خودشان زبان دارند و لازم نکرده وزیر خارجۀ یکی از خونریزترین مردمان دنیا ، از طرف آنها سخن بگوید .
وزیر خارجه ی آلمان و دولت آلمان و سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی مقصر نیستند
اگر الآن آنها در عمق استراتژیک شما ؟؟؟؟؟!!!!! چنین حرف‌هایی را می زنند تقصیر از آلمان و اروپا نیست
تقصیر از کشور دوست و برادرتان است که زمینه را فراهم می کند تا آنها هم چنین کارهایی بکنند

به فکر دریافت غرامت از عراق متجاوز باشید

آمیدی به دوستی با دشمنان تاریخی نیست

سیاست خارجی و روابط بین الملل محل پیگیری منافع ملی است
وزیر خارجه عراق جواب نداده که ما اول به ایران تجاوز کردیم نه ایران
متاسفانه نقش بدی را ما در صحنه بین‌المللی گرفتیم
و این ملت همیشه در رنج خواهند بود
بازامریکا شروع کرد. اینافقط حرف زور رامی فهمند که مانداریم. آلمان با اون همه جنایت درجنگ عراق علیه ایران .... فکرکرد ایران فرانسه هست ظرف ۲۴ ساعت اشغالش کرد...
اشتباه استراتژیک کردید و هزینه عدم توافق را بر گردن مردم مظلوم انداختید و دلار را از ۲۲۵۰۰ به بالای ۶۰۰۰۰ تومان رساندید.
فرصت طلایی فروش نفت و گاز به دنیا پس از جنگ اکراین را تبدیل به مشارکت ایران در تله روسها کردید.
ایران نیاز به ۱۵۰۰ میلیارد دلار سرمایه برای حل مشکل استراتژیک خشکسالی، بلایای طبیعی، احیای صنایع و آلودگی هوا و هزار درد دیگر است و شما چه میکنید؟

چین حتی ۲۰ میلیارد برروی شما شرط نمیبندد و از ایران برای فشار بر آمریکا و گرفتن امتیاز اقتصادی از غرب و عربهاسواستفاده میکند.
بکجا میروید؟
آمریکا رد رجایگاهی نیست دستور دهد. اول تمام تحریم ها باید برداشته شود تا بتوان به معاعده ها فکر کرد. ما هم مثل اسرائیل که علاوه بر انرژی هستیه ای بمب هم دارد و علاوه بر اینها عضو هیچ پیمانی نیست .آیا بهتر نیست آزانس و آنها اول به این کشور ظالم بپردازد؟ و گویا وزیر آلمانی هم حرفهای آمریکا را دارد ، آنهم در عراق که آمریکا با جنایت تمام مقامهای بلندپایه ما را ترور کردند تگرار می کند.حرف زدن آسان است . ما هم در جواب اینها باید فقط حرف بزنیم و آنچه منافعمان اقتضاء می کند عمل کنبم از هیچکسی هم ابایی نداشته باشیم.
جناب وزیر نامحترم المان، حداکثر کاری که ما انجام میدهیم کمترین کاری است که شما انجام میدهید. حرف زدن از موضع احمقانه بالا به پایین، ظاهراً در ژن غیر انسانی شما، پایدار شده است. شما تا عمر دارید و تا انتهای این جهان آجر آلمان در مقابل همه ملت جهان تعشگظیم کنید یکی از حمایت‌های موچکتان را در جنگ جهانی اول و دوم نمیتوانید جبران کنید.

جسارتا برید دهانتون رو گل بگیرد
سیاست فشار حداکثری آمریکا هیچوقت پایان ندارد حتی اگربرنامه هستی ایران کاملا متوقف بشود.المان همان کشوریست که به صدام بمب شیمیایی داد حالا داره نقش شیطانی خودش رو دوباره تکرار می‌کنه .
تو دنیایی که قانونش قانون جنگله باید شیر باشی و قدرتمند والا صدای زوزه شغال‌ها و کفتارها ارامشی به ارمغان نمیاره
آمریکا در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ایران خواست غنی‌سازی ۶۰ درصدی را متوقف کند"
وجدا ن شما قاضی!
امریکا که خودش غنی سازی بالاتر انجام داده...باهاش بمب ساخته...روی سر غیرنظامیان ریخته...حق داره بگه که ما حق نداریم غنی سازی 60 درصد انجام بدیم یاندیم؟
اگر حق داره (که عملا همه بهش حق میدن یا دربرابرش سکوت میکنن) پس دنیا جنگله... ما هم حق داریم طبق نظر خودمان رفتار کنیم....به کسی هم ارتباطی نداره...ایران هم حق داره در هرجای جهان که منافعش اقتضا کنه دخالت کنه حتی در دادن پهپاد به روسیه ....
از قدیم گفتند بی غیرتی تازی نباشه خرگوش نمی تونه داخل خونه لانه درست بکنه اگه یاوه گویی های مقامات آلمانی به موقع با جنایاتی که با تحویل بمب‌های شیمیایی به صدام مرتکب شده بود جواب می دادند اینطوری نمیشد
زیاد به اراجیف این زن احمق توجه نکنید اینقدر از این مهملات راجع به روابط بین الملل که هیچ چیز راجع به آنها سر در نمی آورد گفته که خود احزاب آلمانی دیگر خواستار اخراج او از کابینه آلمان شده اند و بزودی بر کنار خواهد شد
یکی به این وزیر رژیم فاشیست آلمان حالی کند اولا این شماها بودید که ۵ سال جهان را در جنگی جهانی فر بردید ومیلیونها نفر را بکشتن دادید ودوما صدام را به تسلیحات شیمیایی ممنوعه مسلح کردید که تا ایران وعراق هزاران نفر به کشتن وبدتر از کشتن بدهید.بله شما حنایتکار از نسل جنایتکارید وبایستی دادگاهی شود اما کو عدالت وکحا محکمه عادله پس خفه شوید بهتر است.
وزیر امور خارجه آلمان اگر لطف کنند به همراه شرکا، اولا ارسال تسلیحات نظامی پیشرفته به اوکراین را متوقف و با تحریک بیشتر روسیه ، پایه گذار جنگی جهانی با چاشنی اتمی نشوند و قضیه را از طریق دیپلماتیک حل کنند، در ثانی در امور دیگر کشورها مداخله نکنند که همین مداخلات بیجای آنها و شرکا (آمریکا، فرانسه و انگلیس) آتش جنگ و درگیری و ویرانی را در بسیاری از کشورها از قبیل اوکراین، عراق و افغانستان و ... شعله ور کرده و مردم بی گناه این کشورها باید تاوان سیاست های غلط شما را بپردازند، خیلی بهتر است.
به نماینده آمریکا هم باید گفت؛ متهمان دیروز مدعیان امروز شده اند، شما بودید که در اردیبهشت ۹۷ بر خلاف قوانین بین الملل از توافق برجام خارج شدید و اگر توقع توقف غنی سازی ۶۰ درصدی دارید اولا باید کلیه تحریم های برجامی و کلیه تحریم هایی را که بعد از خروج آمریکا از برجام، اعمال کردید لغو کنید در ثانی وارد مسائل حاشیه ای از قبیل دفاعی (موشکی، پهپادی و ...) نشوید زیرا خودتان بهتر از همه می دانید که شاهرگ حیاتی امنیت هر کشوری در برابر متخاصم، پیشرفت در زمینه های دفاعی است و نه تنها ایران بلکه هیچ کشور مستقل دیگری حاضر به گفتگو در مورد چنین مسائلی نخواهد بود، ثالثا) آگاه باشید که پیشرفت در زمینه صلح آمیز هسته ای نه تنها حق مسلم ایران بلکه حق مسلم تمام کشورها است.
در چنین شرایطی برجام احیا خواهد شد ولی اگر بخواهید فقط حرافی کنید و تنها به فکر انجام تعهدات ایران باشید و خودتان هیچ اقدام عملی موثری انجام ندهید طبیعی است که سرانجام برجام همین طور امروز و فردا می شود.
در ثانی برنامه های صح آمیز ایران جای هیچ نگرانی ندارد، نگرانی امروز دنیا رژیم جعلی اسرائیل است که اولا عضو ان پی تی نیست در ثانی بزرگترین زرادخانه اتمی خاورمیانه را در اختیار دارد، ثالثا رهبران تندرویی با غصب سرزمین فلسطین بر این کشور با زور حاکم شده اند و رژیمی که از کودک کشی عبایی ندارد اگر موقعیت خود را در خطر ببیند در استفاده از بمب اتمی هم هیچ عبایی نخواهد داشت و این رژیم غاصب بیش از همه نیاز به کنترل و اعمال تحریم های سازمان های بین المللی دارد.
در مورد صحبت های وزیر امور خارجه عربستان هم هر آدم عاقلی این صحبت ها را بخواند متوجه خواهد شد که ایشان آنچه را که اربابش آمریکا دیکته می کند، روخوانی می کند ، وزیر امور خارجه عربستان اگر کمی نگاه به دور و برش بیاندازد و هوشیار باشد به خوبی متوجه خواهد شد آن که باعث ویرانی و جنگ و درگیری در عراق، افغانستان، سوریه، لیبی، سودان و ... شده، اربابش آمریکا بوده و ایران همیشه و در همه حال خواهان ثبات و صلح در منطقه بوده و خواهد بود.
چه جالب، این کشور دوست و برادر عراق تازگیا چه باحال توی کاسه ما میذاره
لعنت و مرگ بر پوتین و اولیانف و دولتمردان روسیه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر