بازدید 16962

تصویب سهام عدالت ۱۰ میلیونی برای ۳.۵ میلیون نفر

شورای‌ عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی چگونگی اختصاص ۱۰ میلیون تومان سهام عدالت برای سه میلیون و پانصد هزار نفر از مشمولان کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سه دهک اول ایثارگران را تعیین و تصویب کرد.
کد خبر: ۱۱۶۶۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸ 08 March 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در نشست عصر سه‌شنبه شورای‌عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی که به ریاست آقای رئیسی برگزار شد، تصویب‌نامه ۱۰ بندی نحوه تخصیص سهام عدالت برای سه و نیم میلیون نفر از مشمولان کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سه دهک اول ایثارگران به تأیید اعضا رسید.

مطابق این تصویب‌نامه، ۱۰ میلیون تومان سهام به صورت قسطی با تخفیف ۵۰ درصد به هر فرد مشمول داده می‌شود که بازپرداخت اقساط آن از محل سود شرکت‌ها انجام می‌گیرد و مشمولان مبلغی پرداخت نمی‌کنند.

شناسایی این افراد با کمک نهاد‌های حمایتی انجام شده و برای دریافت سهام نیازی نیست مشمولان به سازمان و یا سایتی مراجعه و یا ثبت‌نام کنند، بلکه همه فرآیند به صورت سیستمی و خودکار خواهد بود و بعد از تخصیص کامل سهام اطلاع‌رسانی صورت خواهد گرفت.

مقرر شد هیئت واگذاری، جزئیات پرتفو و قیمت هر سهم را تصویب کند و تخصیص این سهام در هفته پایانی سال توسط سازمان خصوصی‌سازی صورت پذیرد.

رئیس جمهور در این جلسه با تاکید بر ضرورت حمایت و توانمندسازی بخش خصوصی اظهار داشت: بخش خصوصی بعد از واگذاری نباید رها شود بلکه باید به نحوی مورد حمایت قرار گیرد که در راستای ثروت‌آفرینی پایدار و رشد اقتصادی عمل کند.

رئیسی با اشاره به دیدگاه روشنگرانه رهبری معظم انقلاب در خصوص سیاست‌های اصل ۴۴ گفت: تردیدی نیست که باید تصدی‌گری‌ها واگذار شود و نقش دولت، هدایت و تنظیم گری باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان