بازدید 3661
۱

آمریکا موشک‌های مافوق صوت خود را آزمایش می‌کند

آمریکا قرار است دو آزمایش تسلیحات موشکی مافوق صوت خود را در تابستان ۲۰۲۳ انجام دهد.
کد خبر: ۱۱۶۶۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۳ 04 March 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، ارتش آمریکا قصد دارد در تابستان دو آزمایش سیستم‌های تسلیحات موشکی مافوق صوت جدید را در پایگاه‌های آزمایشی وایت سندWhite Sands واقع در ایالت نیومکزیکو انجام دهد.

این خبر را «داگلاس بوش»، دستیار وزیر ارتش در امور لجستیک و فناوری اعلام کرده و افزوده است که استقرار دور اول این سیستم‌ها آغاز شده است.

بوش روز جمعه در مرکز امنیت جدید آمریکا (CNAS) گفت: «ما دو آزمایش موشک مافوق صوت بزرگ در وایت سندز در تابستان داریم. آنها (تقریباً) همزمان با ارسال اولین موشک‌های مافوق صوت به واحدهای ارتش صورت خواهند گرفت.»

بوش گفت که این آزمایش‌ها همراه با نیروی دریایی ایالات متحده انجام می‌شود، چون نیروی دریایی آمریکا در برنامه توسعه سیستم‌های تسلیحات مافوق صوت برای پیشبرد پیشرفت‌ها در برابر روسیه و چین همکاری می‌کند.

او گفت: «ما این برنامه را با نیروی دریایی انجام می‌دهیم و این یک فناوری جدید است. ما از آزمایش یاد می‌گیریم.»

تعدادی از کشورهای جهان برنامه‌های خود برای تولید موشک‌های مافوق صوت را با جدیت پیگیری می‌کنند که از جمله آنها می‌توان به روسیه، چین و آمریکا اشاره کرد. اما تولید موشک‌های مافوق صوتی که هم عملیاتی و هم قابل اعتماد باشند یک چالش جدی باقی مانده است.

در تابستان امسال نیز دو پرتاب موشک‌های مافوق صوت هاوک آمریکا با همکاری وزارت دفاع این کشور صورت گرفت، ولی نقطه پرتاب افشا نشد. آزمایش قبلی در این زمینه در تاریخ ۲ سپتامبر ۲۰۲۱ انجام شده بود. دو پرتاب یادشده به صورت پشت سر هم و خودکار انجام شدند.

در آخرین آزمایش، نمونه اولیه موشک هاوک زیر بال هواپیما حمل شد و به ارتفاع بالا پرواز کرد و در آنجا رها شد. سپس یک تقویت کننده موشک جامد، آن را تا سرعت مافوق صوت شتاب داد و یک موتور مافوق صوت اسکرم جت نیز فعال شد. اسکرم جت از حرکت رو به جلوی خود برای فشرده کردن هوای ورودی و ایجاد موج ضربه‌ای استفاده می‌کند که نیروی رانش کافی تولید می‌کند تا موشک را به بیش از پنج برابر سرعت صوت برساند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عمو انجامش داده رفته کجایی تو
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار