بازدید 9486

رکورد عجیب والیبال جهان در لیگ ایران شکسته شد

کد خبر: ۱۱۶۶۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹ 03 March 2023

بازی برگشت مرحله نیمه‌نهایی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های سری A دسته یک مردان ایران روز پنج‌شنبه 11 اسفند در سالن والیبال فدراسیون رکورد طولانی ترین مسابقه والیبال جهان را شکست.

به گزارش تابناک ورزشی؛ در نخستین دیدار تیم‌های چادر ملو اردکان و رازین پلیمر به مصاف هم رفتند، دیداری که اردکانی‌ها به دنبال کسب دومین پیروزی در مرحله نیمه‌نهایی بودند تا با کسب سهمیه لیگ برتر راهی دیدار فینال شوند.

در ست نخست شاگردان کامبیز یعقوبی در تیم چادرملو بازی را 25 بر 20 به نفع خود به پایان رساندند اما در ادامه این شاگردان وحید خورشیدی در رازین پلیمر بودند که به هر نحو ممکن بازی را به نفع خود پیش برده و این ست را 31 بر 29 به پایان رساندند.

در ست سوم اما به دلیل اشتباه سرمربی رازین پلیمر در ترکیب بازیکنان و حضور یک بازیکن اشتباهی در ارنج در حالی که دو تیم در امتیاز پنج با هم برابر بودند طبق اعلام داور تمامی امتیازاتی که رازین پلیمر با حضور آن بازیکن به دست آورده بود، حذف شد و نتایج 5 بر صفر به سود چادرملو به ثبت رسید تا این تیم با روحیه بهتر به بازی ادامه داده و 25 بر 20 رازین را شکست دهد.

ست چهارم که با سرویس رازین پلیمر آغاز شد نخستین پوئن را از آن چادرملو کرد و در ادامه دو تیم با امتیازاتی پایاپای پیش رفتند. در این ست در حالی که تابلوی نتایج 11 بر 9 به سود رازین نشان می‌داد بازیکنان چادرملو به نتیجه اعتراض و پس از بازبینی برگه منشی نتیجه 10 بر 10 مساوی شد. در این ست هرچند دو تیم در امتیازات همگام پیش رفتند اما رازین 25 بر 23 حریف را شکست داد تا این مسابقه برای مشخص شدن نتیجه به ست پنجم بکشد.

چادرملو ست پنجم را با سه امتیاز متوالی آغاز کرد و با وجود تلاش رازین و چندین بار کام بک این تیم، اردکانی‌ها با امتیاز 24 بر 22 به پیروزی رسیدند تا با نتیجه سه بر دو راهی دیدار فینال شوند.

این مسابقه که در مدت زمان 208 دقیقه انجام شد رکورد طولانی‌ترین مسابقه والیبال را شکست. طبق آمار موجود بیشترین زمان مسابقه والیبال در دنیا سه ساعت و 20 دقیقه بوده و این نخستین بار است که رقابتی در ورزش والیبال سه ساعت و 28 دقیقه ادامه می‌یابد.

چادرملو در مجموع با 16 برد و 47 امتیاز به عنوان تیم اول گروه دوم راهی مرحله پلی‌آف شد و در مرحله یک چهارم نهایی نیز در دو مسابقه متوالی موفق به شکست و حذف کندوان شمال نور شد.

اما تیم رازین پلمیر که در مرحله مقدماتی با 13 برد و 39 امتیاز با قرار گرفتن در جایگاه سوم گروه دو به مرحله بعد راه یافت، با شکست مس سونگون موفق به حضور در مرحله نیمه‌نهایی شد.

دو تیم در مجموع چهار بار به مصاف هم رفتند که در دو دیدار رفت و برگشت مرحله گروهی چادر ملو موفق به شکست حریف شده بود و در دو مسابقه نیمه‌نهایی هم این تیم رازین را مغلوب خود کرد و به چهارمین پیروزی برابر حریف خود دست یافت.

مهدی آشوری و شهباز صدری به عنوان ناظر فنی و ناظر داوری در این مسابقه حضور داشتند.

کیوان عابدزاده، سجاد خان‌بابازاده و وحید پورکاشیان به ترتیب داور اول، داور دوم و داور ویدئوچک این دیدار بودند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان