بازدید 21234

نتیجه کشتی فرنگی ایران در روز اول تورنمنت مصر: صددرصد طلا!

کد خبر: ۱۱۶۵۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۸ 24 February 2023

در هفت وزن اول مسابقات کشتی فرنگی جام ابراهیم مصطفی در مصر، ایران و قزاقستان هر کدام دو مدال طلا گرفتند و سه طلای دیگر نیز از آن کشتی‌گیران ترکیه، گرجستان و مصر شد.

به گزارش تابناک ورزشی و به نقل از سایت فدراسیون کشتی، در پایان روز نخست مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی ابراهیم مصطفی مصر به‌عنوان دومین مسابقه رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی در سال 2023، تیم کشورمان که میثم دلخانی و محمدهادی ساروی را در دو وزن 63 و 97 کیلوگرم داشت، به دو مدال طلا رسید.

نتیجه کشتی فرنگی ایران در روز اول تورنمنت مصر: صددرصد طلا!

تیم قزاقستان هم مانند تیم کشورمان دو طلا گرفت. آمانگالی بکبولاتوف در 55 کیلوگرم و مری بکینوف در 67 کیلوگرم طلایی‌های این تیم بودند. کرم کاظم کمال ترکیه‌ای که در مسابقات جهانی 2022 بلگراد موفق به حذف کردن مهدی محسن‌نژاد شد هم مدال طلای وزن 60 کیلوگرم را از آن خود کرد.

محسن‌نژاد البته در جام جهانی 2022 آذربایجان انتقام آن شکست را گرفت و در ادامه نیز در اولین مسابقه رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی که در کرواسی برگزار شد، مدال طلا را از آن خود کرد.

دو طلای دیگر را هم لاشا گوبادزه گرجستانی در 87 کیلوگرم و عبدالطیف محمد مصری در 130 کیلوگرم از آن خود کردند. این کشتی‌گیر مصری درحالی قهرمان سنگین وزن شد که پیش از این اتحادیه جهانی کشتی از حضور رضا کایالپ ترک در مسابقه رنکینگ‌دار مصر خبر داده بود.

اسامی نفرات برتر 7 وزن نخست این مسابقات به شرح زیر است:

55 کیلوگرم: 1- امانگالی بکبولاتوف (قزاقستان)، 2- مارلان موکاشیف (قزاقستان)، 3- ایسخار کوربایف (قزاقستان) و دنیس میهای (رومانی)

60 کیلوگرم: 1- کرم کمال (ترکیه)، 2- یرنار فیداخمتوف (قزاقستان)، 3- هایتهم فهمی محمود (مصر) و رضوان آرنات (رومانی)

63 کیلوگرم: 1- میثم دلخانی (ایران)، 2- لری ابولادزه (گرجستان)، 3- داستان زارلیخانوف (قزاقستان) و سیمیک محموداف (قرقیزستان)

67 کیلوگرم: 1- مری بکینوف (قزاقستان)، 2- جانی ختسوریانی (گرجستان)، 3- رازاک بیشیکیف (قرقیزستان) و هوسی یوتو (چین)

87 کیلوگرم: 1- لاشا گوبادزه (گرجستان)، 2- علی جنگیز (ترکیه)، 3- گورامی ختسوریانی (گرجستان) و الکس کسیدیس (سوئد)

97 کیلوگرم: 1- محمدهادی ساروی (ایران)، 2- روبرتی کوبلیاشویلی (گرجستان)، 3- مارکوس راگینگر (اتریش) و آرتور عمراف (چک)

130 کیلوگرم: 1- عبدالطیف محمد (مصر)، 2- آلن سیوراریو (رومانی)، 3- زویادی پاتاریدزه (گرجستان) و علی خان سیزدیکوف (قزاقستان).

فردا (5 اسفند) نیز این رقابت‌ها در سه وزن 72، 77 و 82 کیلوگرم کشتی فرنگی دنبال خواهد شد که محمدرضا گرایی نماینده ایران در وزن 72 کیلوگرم خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر