بازدید 2616

نرخ تورم ماهانه در بهمن ماه کاهش یافت

مرکز آمار ایران اعلام کرد: نرخ تورم ماهانه بهمن ۱۴۰۱ نزولی شد و به ٣,٥ درصد رسید که در مقایسه با دی ماه، ٠.٨ واحد درصد کاهش داشته است
کد خبر: ۱۱۶۴۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۷ 22 February 2023

به گزارش «تابناک»، مرکز آمار ایران اعلام کرد: نرخ تورم نقطه‌ای در بهمن ماه ١۴٠١ به عدد ۵٣,۴ درصد رسیده است؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ۵٣.۴ درصد بیشتر از بهمن ١۴٠٠ برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند.

نرخ تورم نقطه‌ای بهمن ماه ١۴٠١ در مقایسه با ماه قبل ٢.١ واحد درصد افزایش یافته است. نرخ تورم نقطه‌ای گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» با افزایش ١.٣ واحد درصدی به ٧٠.۵ درصد رسیده و گروه «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» با افزایش ٢.٣ واحد درصدی به ۴٣.۵ درصد رسیده است.

نرخ تورم نقطه‌ای برای خانوارهای شهری ۵٢,٧ درصد می‌باشد که نسبت به ماه قبل ٢.١ واحد درصد افزایش داشته است؛ همچنین این نرخ برای خانوارهای روستایی ۵۶.٧ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ١.٨ واحد درصد افزایش داشته است.

کاهش نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور

نرخ تورم ماهانه بهمن ١۴٠١ به ٣.۵ درصد رسیده که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل، ٠.٨ واحد درصد کاهش داشته است. منظور از نرخ تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه قبل می‌باشد.

تورم ماهانه برای گروه‌های عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» ۴.٧ درصد و برای گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» ٢.٧ درصد بوده است.

نرخ تورم ماهانه برای خانوارهای شهری و روستایی به ترتیب ٣،۴ درصد و ۴.٠ درصد می‌باشد که نسبت به ماه قبل برای خانوارهای شهری ٠.٩ واحد درصد کاهش و برای خانوارهای روستایی ٠.٣ واحد درصد کاهش داشته است.

افزایش نرخ تورم سالانه خانوارهای کشور

نرخ تورم سالانه بهمن ماه ١۴٠١ برای خانوارهای کشور به ۴٧,٧ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ١,۴ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد. نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه قبل از آن می‌باشد.

همچنین نرخ تورم سالانه برای خانوارهای شهری و روستایی به ترتیب ۴٦,٩ درصد و ۵١.٧ درصد می‌باشد که برای خانوارهای شهری ١.۴ واحد درصد افزایش و برای خانوارهای روستایی ١.٧ واحد درصد افزایش داشته است.

تغییرات قیمت‌ها در ماه جاری

در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به گروه «سبزیجات» (فلفل دلمهای، بادمجان و کاهو) و گروه «انواع گوشت» (گوشت گوسفند، گوشت گاو یا گوساله و انواع ماهی) می‌باشد. در گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات»، گروه «حمل و نقل» (انواع اتومبیل سواری و لاستیک اتومبیل)، گروه «هتل و رستوران» (انواع غذاهای سرو شده در رستوران) بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

درصد تغییرات شاخص قیمت در دهک‌های هزینه‌ای کل کشور در ماه جاری

دامنه تغییرات نرخ تورم سالانه در بهمن ماه ١۴٠١ برای دهک‌های مختلف هزینه‌ای از ۴۵,١ درصد برای دهک دهم تا ۵۴.٩ درصد برای دهک اول است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۱
والا داریم نابود میشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
آقا جلوی این کاهش تورم رو بگیرید اگه تورم منفی بشه تولید کننده نابود میشه
آقای گوینده و نویسنده به اصطلاح دانا...خودتی....نمی دانم ما را چه حساب کردی .نکند هماهنگ شدی واقعیت را برعکس جلو دهی
سلام تابی جون
نرخ تورم 2 درصد است.
کی بی کیه . اصلا ما تورم نداریم.
از افعال معکوس استفاده شده است.
مطمئن هستید شمارش اعداد بلد هستید؟
1 2 3 4 5 ....
عزیزم مدرسه رفتی درس بخوانی؟
خجالت بکشید.
عجب
مرکز آمار نرخ تورم را با توان خرید مردم اشتباه گرفته اگر کاهش در موضوعی باشد آن توان خرید مردم است نه نرخ تورم
آره نرخ تورم خییییلی کاهش یافته ما هم احساس می کنیم هم مشاهده.
عجب!!!!! گفت خود پیداست از زانوی تو!
چاخان می کنند
چطوری حساب میکنند گوشت و مرغ گران شد دلار و سکه هم که حباب دارد چگونه تورم کم شد به ما هم یاد دهند تا بیخود استرس نداشته باشیم
یه سری به بازار بزنیم متونی بفهمی تورم نسبت به ماه گذشته و سال گذشته چقدر تغییر داشته؟ نیاز به این درصد آماری که میدید نیست مسئولان بادغدغه
دیروز خواستم گوشت بخرم (که نتونستم)از فروشگاه نیمه دولتی نوشته بود یک کیلو 460 هزار تومان البته با استخون بود اگر اشغال و استخون را وزن میکردین کیلو 600 هزار تومان میافتاد. ببخشید این آمار الکی من ساخته را از کجا در میارین؟؟؟تورم نسبت به سال پیش 100 در صده من دو ماه پیش همینجا گوشت را میگرفتم کیلویی 230 هزار تومان الان 460 ....من حتما ریاضیم ضعیفه و یا اصلا ادم نفهمی هستم هیچی حالیم نیست. !!!!!!!!!
دستشون درد نکنه فقط ببخشید مقام تایید کننده این آمار کیه ؟ و نمونه آماری رو از کجا تهیه کردن؟ مطمئن هستین نمونه آماری تو ایران بوده ؟!!!!!
اخه چرا دروغ می گید...وای
نمودارتان برعکسه داداش
فقط در یک ماه(بهمن) قیمت دلار 15درصد و قیمت سکه 20درصد گرون شده
قیمت ماشین سر به فلک کشیده و گوشت و پیاز بالای 30درصد در یک ماه گرون شدند
اگر نسبت به ماه مشابه سال قبل در نظر بگیریم حداقل بالای 100درصد و در مواردی تا 400درصد گرونی داریم
کار آمد ترین سازمانی که در جهان آمار درست میده همین مرکز آمار ایرانه چون نه چیزی میخورن نه چیزی می پوشند و نه چیزی سوار میشن خونه هم که ندارن
.آقای بیسواد به قیمت گوشت و مرغ و پیاز سیب زمینی و تخم مرغ و.... فقط توی همین ماه نگاه کن البته شما که قیمت نمیدونید برای شما میارن جلو خونتون البته بصورت رایگان
دست متصدیان امار رو بگیرین ببریدشون خرید تا اینقدر دروغ نگن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار