بازدید 3266

بایدن وارد لهستان شد

رئیس جمهور آمریکا شامگاه دوشنبه و پس از سفیر غیرمنتظره به اوکراین، وارد لهستان شد.
کد خبر: ۱۱۶۴۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۶:۱۶ 21 February 2023


به گزارش تابناک، مهر به نقل از روسیا الیوم نوشت: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا که پیش از این در سفری اعلام نشده به اوکراین سفر کرده بود، شامگاه دوشنبه وارد لهستان شد.

بر اساس این گزارش، پیوتر فاوجیک معاون وزیر کشور لهستان گفت که بایدن از طریق قطار وارد شهر جیشوف شد و سپس عازم ورشو پایتخت خواهد شد و روز سه شنبه با آندره دودا رئیس جمهور لهستان دیدار خواهد کرد.

سفر بایدن به لهستان در میان تدابیر شدید امنیتی انجام شده و قرار است تا چهارشنبه ادامه داشته باشد.

بایدن در سفر به لهستان در کاخ پادشاهی باستانی در مرکز ورشو سخنرانی خواهد کرد و در نشست رهبران نه کشور بلوک شرق ناتو شرکت خواهد نمود.

در همین حال، جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: در سخنرانی بایدن پیام‌هایی شنیده خواهد شد که برای مردم آمریکا، شرکا و متحدان و نیز مردم لهستان که برای اوکراین کار زیادی انجام داده اند، بازتاب خواهد داشت.

کربی افزود: فکر می‌کنم که پیام بایدن به پوتین و همچنین مردم روسیه را هم خواهید شنید.

وی در عین حال به جزئیات بیشتر درباره سخنرانی که قرار است بایدن در لهستان انجام دهد، اشاره‌ای نکرد.

این در حالی است که پیش از این اعلام شده بود دولت لهستان در نظر دارد در جریان سفر رئیس جمهور آمریکا به این کشور، تدابیر امنیتی را در پایتخت این کشور تشدید کند.

«سیلوستر مارکزاک» سخنگوی پلیس ورشو روز دوشنبه اعلام کرد که مقامات لهستانی تصمیم گرفته اند در جریان سفر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا از ۲۱ تا ۲۲ فوریه، ممنوعیت حمل سلاح را در ورشو پایتخت این کشور اعمال کنند.

سخنگوی پلیس پایتخت لهستان در جمع خبرنگاران اعلام کرد که برابر با تصمیم وزیر کشور، حمل سلاح در فاصله زمانی مذکور که همزمان با سفر رئیس جمهور آمریکا است، ممنوع خواهد بود. به گفته این مقام پلیس ورشو این ممنوعیت شامل کسانی که به طور قانونی سلاح دارند، نیز می‌شود.

مارکزاک تاکید کرد دولت ورشو این تصمیم را به دلایل امنیتی اتخاذ کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل