بازدید 14424
نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه

دعوت فرزند یک دیکتاتور مخلوع و فراری به کنفرانس مونیخ، دهن کجی به ملت ایران است / آژانس به وظایف تخصصی خود عمل کند / مذاکرات تبادل زندانیان با آمریکا در جریان است

امروز دوشنبه، اول اسفند ماه ۱۴۰۱ نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی برگزار شد و ناصر کنعانی به پرسش‌های خبرنگاران داخلی و خارجی پیرامون مسائل مختلف سیاست خارجی پاسخ داد.
کد خبر: ۱۱۶۴۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹ 20 February 2023

دعوت فرزند یک دیکتاتور مخلوع و فراری به کنفرانس مونیخ دهن کجی به ملت ایران است/ آژانس به وظایف تخصصی خود عمل کند/ مذاکرات تبادل زندانیان با آمریکا در جریان است

بین الملل تابناک: امروز دوشنبه، اول اسفندماه ۱۴۰۱ نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی برگزار شد و ناصر کنعانی به پرسش‌های خبرنگاران داخلی و خارجی پیرامون مسائل مختلف سیاست خارجی پاسخ داد.

 ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: به خطر افتادن سلطه غربی‌ها بر جهان، در نشست امنیتی مونیخ نمود بیشتری داشت و ما گمان می کنیم که امسال این کنفرانس به نام امنیت اما به کام جنگ و جنگ طلبان تشکیل شده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: کنفرانسی که به نام امنیت تشکیل شده باشد، باید فرصت برابر و مساوی به همه اعضای جامعه جهانی بدهد که دیدگاه ها و ارزیابی های خود را نسبت به فرصت ها و چالش های مرتبط با امنیت بین‌المللی و نظم جهانی و ساز و کارهایی که به تحکیم و تقویت ثبات و امنیت کمک می کند، را در این ارتباط بیان کنند.

کنعانی با تاکید بر اینکه «جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای مهم تعیین کننده و بلامنازع در تعمیق و تحکیم امنیت منطقه‌ای و از کشورهای موثر و کمک کننده در تحکیم امنیت بین المللی است»، اظهار داشت: اینکه این کنفرانس به نام کنفرانس امنیتی تشکیل شود و از کشورهای تعیین کننده مانند جمهوری اسلامی ایران و کشور مهمی مانند روسیه دعوت نکنند به معنای این است که فرصت را برای طرح دیدگاههای مختلف و دیدگاه‌های چندجانبه در خصوص نظم و امنیت بین المللی گرفته اند و این فرصت را در اختیار یک طرف و یک جریان که به دنبال تحکیم یکجانبه گرایی در حوزه بین‌المللی اس قرار دادند .

وی ادامه داد: اشتباه فاحشی است که امسال برگزار کنندگان کنفرانس امنیتی مونیخ مرتکب شدند و مانع طرح دیدگاه‌های متفاوت و دیدگاههای متفاوت با ویژه با دولت آمریکا به دنبال یک جانبه گرایی در نظم بین المللی شدند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه با این اقدامات «به اعتبار کنفرانس امنیتی مونیخ ضربه اساسی و جدی وارد کرده‌اند» افزود: اشتباه دیگر اینکه برگزار کنندگان این کنفرانس به جای دعوت از جمهوری اسلامی ایران را به افراد معلوم الحال و بی‌هویتی دادند که نگاه ملت بزرگ ایران نسبت به آنها کاملاً روشن و واضح است؛ فرزند یک دیکتاتور مخلوع و فراری از وطن به عنوان یک دعوت شده در اجلاس و کنفرانس امنیتی مونیخ است که این کار یک دهن‌کجی به ملت بزرگ ایران و یک بی اعتباری و رسوایی بزرگ برای کنفرانسی است که ادعای تاثیرگذاری در امنیت بین‌المللی دارند.

کنعانی افزود: دعوت از چنین افرادی مداخله فاحش در امور داخلی کشور بزرگ است که در تامین امنیت منطقه‌ای و تامین امنیت اروپا نقش بلامنازع داشته است.

وی خاطر نشان کرد: نقش ایران در سالهای گذشته به ویژه در یک دهه اخیر در مقابله با تروریسم جریان سیاه تکفیری و داعشی کمک بزرگی به نظم و امنیت منطقه‌ای و ایجاد امنیت برای اروپا و کشورهای غربی بود، اشتباه فاحشی است که امسال برگزار کنندگان کنفرانس امنیتی مونیخ و دولت آلمان مرتکب شدند و فرصت را در اختیار جنگ‌طلبان قرارداد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: به نظر می رسد امسال بیش از هر زمان دیگری فرصت را در اختیار دولت آمریکا قرار دادند که تندروهای این کشور مواضع یک جانبه خودشان را در ارتباط با نظم و امنیت بین‌المللی از طریق امنیتی مونیخ برای بیان کنند و امیدوار هستیم دولت آلمان و برگزارکنندگان این کنفرانس در سال آینده این اشتباه فاحش خود را جبران کنند و اعتبار از دست رفته این کنفرانس را تا حدودی برگردانند.

کنعانی در پاسخ به سوال رسانه روسی درباره کنفرانس امنیتی مونیخ و دعوت نکردن از ایران و روسیه گفت: کنفرانسی که به نام امنیت برگزار می شود، قاعدتاً باید محمل و یک کرسی متوازنی را برای طرح دیدگاه های مختلف و جهانی را مطرح کند اما برگزار کنندگان فرصتی را برای برخی افراد و جریان های شناخته شده که هم عملکرد ضد امنیتی داشتند و بازیچه برخی کشورها بودند، فراهم کردند.

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه دعوت نکردن از ایران و روسیه به کنفرانس امنیتی مونیخ اشتباه فاحش برگزارکنندگان آن بود، اظهار داشت: اگر بنا است در این کنفرانس در ارتباط با امنیت بین المللی تبادل نظر بشود از بین بردن فرصت برای تعدادی از کشورها به ویژه اگر کشورهای موثری در حوزه امنیت بین‌المللی باشند و ایراد تریبون و جایگاه یک جانبه برای طرح دیدگاه‌های یک جانبه گرایانه به معنای از بین بردن فرصت برابر برای طرح دیدگاه‌های کمک کننده در حوزه امنیت بین‌المللی است.

وی افزود: این همان رفتار یکجانبه گرایانه است که در سیاست بین الملل برخی از کشورها مایل هستند دنبال کنند؛ چنین رویکردیی که فرصتی را فراهم کرده‌اند برای برخی افراد و جریان های شناخته شده که هم عملکرد ضد امنیتی در ارتباط با کشورهای مشخص داشته اند و هم بازیچه برخی از کشورها بوده اند در رفتارهای مداخله جویانه و ضد امنیتی علیه دیگر کشورها بوده اند،کمک کننده به صلح و امنیت من بین المللی نیست.

کنعانی تاکید کرد: دیدگاه های متوازن و طرح دیدگاه‌های مختلف که بیانگر صدای جهانیان در کرسی های بین المللی باشد می تواند کمک کننده باشد و رفتاری غیر از این، قطعاً رفتار غیرحرفه‌ای است که امسال برگزار کنندگان کنفرانس امنیتی مونیخ مرتکب شدند و همانطور که گفتم امیدوارم این اشتباه خودشان را در سال‌های آینده جبران کنند.

امیدوارم آژانس در چارچوب وظایف تخصصی خود عمل کند

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی در مورد ادعاهای خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ در مورد غنی سازی ۸۴ درصدی اورانیوم از سوی ایران گفت: درباره این گزارش که در رسانه ها آمده است، سخنگوی سازمان انرژی اتمی در این زمینه توضیحات دقیق و فنی را ارائه کرده‌است و من شما را به اظهارات دقیق آقای کمالوندی ارجاع می‌دهم.

کنعانی با تاکید بر تعهد ایران به معاهده ان پی تی و موافقتنامه جامع پادمان اظهار داشت: همکاری فنی جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یک اصل مهم برای کشورمان است و به طور متقابل انتظار داریم که آژانس رفتار حرفه ای خود را در ارتباط با مساله و موضوع فعالیت‌های هسته‌ای صلح آمیز ایران داشته باشد و به اصول و چارچوب های همکاری حرفه ای و تخصصی با کشورهای عضو از جمهوری اسلامی ایران پایبند باشد و استفاده سیاسی از آژانس جایگاه حرفه ایی سازمان مهم بین المللی را مخدوش می‌کند.

وی ادامه داد: طرح مواردی از این دست که قاعدتاً می بایست در ارتباط های فنی و تخصصی و در دیدارهای دوجانبه مورد تبادل نظر گفتگو و بررسی قرار بگیرد در رسانه‌ها نشانه فاصله گرفتن آژانس از رفتار حرفه‌ای و جایگاه تخصصی خود است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: این اقدام را قوی ترین استفاده ابزاری از آژانس دانسته و سوء استفاده از آن در روند مذاکرات رفع تحریم ها مردود می‌دانیم.

کنعانی ادامه داد: چارچوب مذاکرات در ارتباط با رفع تحریم های ظالمانه و یکجانبه علیه ایران و بازگشت مسئولانه همه طرف‌ها به توافق هسته ای روشن و مشخص است و باید در همان چارچوب امتداد و استمرار پیدا کند؛آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید در چارچوب وظایف حرفه‌ای و تخصصی که در ارتباط با توافق هسته‌ای به آنان محول و واگذار شده است، وظایف تخصصی خود را ایفا کند.

آقای گروسی باید پاسخگو باشد

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال در مورد گفت و گوی امیر عبداللهیان با بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سفر گروسی به تهران گفت: آقای گروسی باید پاسخگو باشد که چرا فعالیت های آژانس به رسانه درز پیدا میکند و ما تاکید میکنیم باید در چارچوب فنی باشد و مشکلی برای سفر هیأت آژانس وجود ندارد و گفت و گوهای بورل و امیر عبداللهیان در روند مذاکرات رفع تحریم هاست و مسئول گفت و گو میان مذاکرات جاری است و ایران حفظ توام با آرامش است.

وی ادامه داد: مشکلی در ارتباط با سفر هیات آژانس به جمهوری اسلامی ایران از منظر سیاسی وجود ندارد همانطور که این سفر بارها بارها پیش از این انجام شد و چارچوب ارتباطات میان ایران و آژانس به قوت خود باقی است.

کنعانی با بیان اینکه برنامه ریزی برای سفر هیات آژانس در حال انجام است و به محض تکمیل فراهم آوردن مقدمات سفر، انجام خواهد شد، به گفت و گوی تلفنی امیرعبداللهیان و بورل اشاره کرد و گفت: این گفت و گو بخشی از استمرار تبادل و رایزنی ها میان ایران و مذاکره کننده ارشد اروپایی در خصوص در روند مذاکرات رفع تحریم است.

وی افزود: بورل به عنوان مسئول عالی سیاست خارجه اروپایی مسئول انجام گفت‌وگو در خصوص مسائل مورد توجه و جاری در مناسبات ایران و اتحادیه اروپا هست و در انعکاس مطالب می توان با رویکردهای متفاوتی مطالب را مرتبط با گفتگو ها منعکس کرد؛ جمهوری اسلامی ایران ملزم به حفظ فضای توأم با آرامش برای حفظ چارچوب‌های گفت‌وگو و استمرار آن در فضای توام با آرامش است؛ اینکه ادبیات آقای بورل متفاوت است، بستگی به رویکرد آنها دارد.

رژیم صهیونیستی به اتهام زنی عادت کرده است

کنعانی در پاسخ به سوالی در مورد ادعاهای رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله ایران به این کشتی خود گفت: این اتهام را قویاً رد می‌کنیم؛ رژیم صهیونیستی همانند آمکریکا به اتهام زنی علیه جمهوری اسلامی ایران عادت کرده است. ایران از کشورهای موثر برای حفظ امنیت و آزادی کشتیرانی در آبهای بین المللی است و به تلاش های خود در ارتباط با واحد امنیت و آزادی کشتیرانی در آبهای بین المللی ادامه می‌دهد.

سخنگوی وزارت خارجه با یادآوری نقش بسیار موثر و تعیین کننده ایران در امنیت فراگیر برای همه کشورها به منظور استفاده از فرصت های کشتیرانی در آبهای بین المللی، تاکید کرد: رژیمی که امنیت دیگران را به مخاطره می اندازد و به امنیت ملت ها و دیگر کشورها پایبند نیست و خود را در معرض تهدید متقابل قرار می دهد و در طول تاریخ تاسیس نگین خود نقش بی‌ثبات کننده فراگیر در منطقه و حوزه بین‌المللی داشته است، حق ندارد به دیگران اتهام وارد کند.

کنعانی در پاسخ به سوالی در مورد عدم فعالیت تبیینی سفرا گفت: ارزیابی شما دقیق نیست و در طول چندماه گذشته سفارت خانه های ما و سرکنسولگری های ما به رغم سختی شرایط فعالیت های دیپلماتیک خود را قرار دارند و اتفاقا کشورهای مدعی گردش اطلاعات آزاد حتی از حداقل امکانات هم برای نمایندگی های ما دریغ کردند و فضا را به سمت یکجانبه طراحی کردند.

وی در ادامه گفت: در برخی از شرایط سختی که در کشورهای غربی وجود داشت اما سفارت خانه های ما امسال همه روز ملی جمهوری اسلامی ایران را باشکوه برگزار کردند و مشارکت خوبی را شاهد بودیم و در اغلب کشورها مقامات محلی هم در سطوح مختلف شرکت کردند و دنیا فقط چند کشور اروپایی نیست و به هیچ وجه آن ها جامعه بین المللی را نمایندگی نمی کنند و حتی مردم خود را نمایندگی نمیکنند چراکه نخبگان و فعالان سیاسی آن کشورها در مراسم روز ملی جمهوری اسلامی ایران شرکت کردند.

توضیح درباره برنامه سفر امیرعبداللهیان به هند

وی در پاسخ به سوالی در مورد سفر آقای امیر عبداللهیان به هند و ادعای لغو آن گفت: این روزها وزیر امور خارجه برنامه‌های متراکمی دارند و به همین دلیل سفرها بر اساس اهمیت و اولویت، اولویت بندی می شوند.

کنعانی روابط تهران و دهلی نو را دوستانه توصیف کرد و با یادآوری روابط دو کشور در حوزه های مختلف و تبادل نظر مقامات عالی کشور در سطوح مختلف با یکدیگر اظهار داشت: برای حضور وزیر امور خارجه کشورمان در اجلاس موسوم به اجلاس اجرایی سینا، در حال بررسی و زمان بندی بودیم که با کمال تاسف شاهد یک اقدام غیر حرفه‌ای در تهیه کلیپی از سوی برگزار کننده که بنیادی خصوصی به نام «آر اف» است، بودیم که مورد انتقاد و اعتراض سفارت جمهوری اسلامی ایران در هند قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ایران و هند در طول سال‌های مختلف متعهد و پایبند در چارچوب روابط دوستانه به مداخله نکردن در امور داخلی یکدیگر بودند، اظهار داشت: اقدام برگزار کننده در این زمینه اقدام کاملاً غیر حرفه‌ای و متناقض با رویکرد سازنده دو کشور در امور مداخله در امور داخلی یکدیگر بود و به رغم فشردگی برنامه های سفر وزیر و اینکه تلاش شده بود امکان حضور فراهم شود، تا جایی که اطلاع دارم تاکنون چنین سفری قطعی نشده است.

کنعانی اظهار داشت: آقای وزیر سفرهای دیگری از جمله سفر قریب الوقوعی به عراق خواهند داشت اما فعلاً برنامه مشارکت در اجلاس در هند در برنامه کاری آقای وزیر قرار ندارد.

ایران هراسی سیاست شناخته شده صهیونیست‌هاست

از سخنگوی وزارت امور خارجه درباره اظهارات اخیر عباس عراقچی مذاکره کننده سابق هسته ای ایران در مورد بدنام سازی ایران در عرصه بین‌المللی و اینکه راه حل چیست، سوال شد که وی گفت: تهدید نماینده جمهوری اسلامی ایران، ایران هراسی و تخریب چهره جمهوری اسلامی ایران و اهریمن سازی از آن روش شناخته شده و دیرینه تعدادی مشخصی از کشورها از جمله رژیم آمریکا و رژیم صهیونیستی در بیش از چهار دهه گذشته بوده است.

کنعانی با تاکید بر اینکه رویکرد غیر سازنده و غیر حرفه‌ای به هیچ وجه رویکرد جدیدی نیست، افزود: جمهوری اسلامی ایران در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی، کشوری اثرگذار در حوزه تامین امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است و مناسبات آن با کشورهای مختلف در زمینه های مختلف برقرار است و اعمال چنین سیاست هایی از سوی این کشورها نشان‌دهنده موفقیت جمهوری اسلامی ایران در ناکام گذاشتن چنین سیاست‌های غیرسازنده ای است.

سخنگوی وزارت امور خارجه به تقویت روابط کشورمان با کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: ایران در حوزه مناسبات با کشورهای مهم و عضویت در سازوکارهای چندجانبه منطقه‌ای و بین‌المللی نیز تاکنون موفق بوده است و این بدان معناست که در در سیاست خارجی خود با وجود این تهدیدها و اقدام های مخرب موفق عمل کرده است.

وی ادامه داد: اینکه برخی مانع حضور ما در نشست هایی مانند کنفرانس مونیخ می شوند، نشان می دهد که صدا و منطق جمهوری اسلامی ایران صدا و منطقی قوی و مورد پذیرش و محل توجه در حوزه افکار عمومی دنیاست و بنابراین ارزیابی ما این است که جمهوری اسلامی در این زمینه تاکنون موفق به عمل کرده است.

کنعانی در ادامه افزود: پذیرش برجام و گفتگو با جمهوری اسلامی در شرایطی که ۶ کشور که ادعای جایگاه بین‌المللی دارند هم نشان می دهد که ایران توانسته به رغم دشمنی ها در حوزه بین‌المللی جایگاه خود را تقویت کرده و توان امنیت سازی خود را اثبات کند و نشان بدهد در سازوکارهای منطقه‌ای و بین‌المللی نقش جمهوری اسلامی ایران قابل نقض و نادیده انگاشتن نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اظهار داشت: ایران به رویکرد سازنده خود در چارچوب تنظیم روابط با کشورهای مختلف و حوزه های مختلف جغرافیایی مبتنی بر سیاست خارجی متوازن و پویا ادامه می دهد و در این رویکرد هیچ کدام از کشورها نادیده انگاشته نخواهد شد.

به گفته کنعانی، توسعه مناسبات با آسیا، چین و روسیه به معنای نادیده گرفتن ظرفیت های همکاری با دیگر کشورها نیست و ما در همین چارچوب با تاکیدات ریاست جمهوری دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی را به پیش خواهد برد.

مذاکرات غیرمستقیم برای تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره استرداد مجرمان و اینکه آماری در این خصوص وجود دارد، توضیح داد: در این زمینه آمار دقیقی از تعداد زندانیان ایرانی خارج از کشور ندارم اما به دلیل گستره حضور ایرانیان در کشورهای مختلف متاسفانه دارای شهروندانی هستیم که با دلایل مختلف در زندان به سر می‌برند که موضوع تبادل و انتقال زندانیان مورد توجه دستگاه دیپلماسی و از ماموریت‌های محوله به وزارت امور خارجه است.

کنعانی با بیان اینکه معاونت کنسولی و امور ایرانیان وزارت امور خارجه این موضوع را با جدیت دنبال می کند، افزود: با کشورهایی که موافقتنامه انتقال و تبادل زندانیان و تبادل محکومان داریم، تلاش‌های خوبی انجام شده است و در سایر کشورها نیز پیگیری های کنسولی در این زمینه انجام می شود.

وی در این رابطه به آزادی ۲۰ تن از شهروندان زندانی ایرانی از کشور امارات متحده عربی اشاره کرد و گفت: در دیگر کشورهای نزدیک و دور هم همین رویکرد را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

کنعانی در پاسخ به سوالی در مورد ادعای رسانه آمریکایی در مورد تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا با وساطت قطر گفت: در مورد مذاکرات غیرمستقیم وجود دارد و ما هم تایید کنیم و تبادل زندانیان با واسطه صورت گرفته در حال انجام بود که با بدعهدی آمریکا انجام نشده است که اغلب زندانیان برای دور زدن تحریم ها مورد بازداشت قرار گرفتند و از نقش دولت قطر تشکر میکنیم و با حل مسائل فنی و تکنیکی در حال انجام است.

سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد: شهروندان ایرانی زندانی شده در آمریکا اغلب به دلیل اتهامات بی اساس مبتنی بر ادعای دولت آمریکا برای دور زدن تحریم ها مورد بازداشت قرار گرفته اند.

وی نقش قطر برای تبادل زندانیان را مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کرد که زمینه تبادل زندانیان در کوتاه‌مدت فراهم شود.

کره هنوز اقدام جبرانی انجام نداده است

سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد بدهی دولت کره به ایران گفت: استدلال کره در مورد پرداخت بدهی های خود به ایران که به دلیل تحریم های آمریکا متوقف شده است، درست نیست و ما در این زمینه از روش های مختلف استفاده می کنیم.

کنعانی با بیان اینکه روابط تهران و سئول نباید به مناسبات ایران و آمریکا گره بخورد، اظهار داشت: مطالبات مالی ایران از کره، حقوق ملت ایران است و دولت این کشور موظف است بدون قید و شرط این مطالبات را پس بدهد.

وی همچنین درباره موضع رئیس جمهور کره جنوبی در سفر به امارات متحده عربی توضیح داد: در این زمینه دولت کره هنوز اقدام جبرانی لازم را انجام نداده است .

جمهوری آذربایجان به آداب دیپلماتیک پایبند باشد

وی در خصوص لفاظی های مقامات جمهوری آذربایجان علیه ایران در موضوع حادثه سفارت این کشور در تهران گفت: موضع دیروز وزارت امور خارجه در این زمینه صریح بود و امیدواریم طرف آذری به چارچوب و روش های حرفه ای دیپلماتیک برای حل و فصل موضوعی که محل سوءتفاهم آنها است، پایبند باشد و از روش‌های غیر حرفه‌ای دوری کند.

کنعانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران خود را ملتزم به حفظ مناسبات دوستانه توام با احترام متقابل با دیگر کشورها از جمله همسایگان می داند، افزود: ایران انتظار دارد طرف‌های مقابل هم به چنین چارچوبی پایبند باشند.

اخراج رژیم صهیونیستی از کنفرانس اتحادیه اروپا نشانگر ماهیت جنایتکار این رژیم است

کنعانی در پاسخ به سوالی در مورد اخراج رژیم صهیونیستی از کنفرانس اتحادیه آفریقا نیز اظهار داشت: رژیم صهیونیستی به دلیل ماهیت جنایتکارانه و تروریستی که دارد، از سوی دولت ها و ملت های مختلف در جهان مطرود است؛ اخراج آنها از نشست اتحادیه آفریقا نشان دهنده نوعی از رفتار غیردیپلماتیک آنها بوده و نشان می دهد که اکثریت اعضای این اتحادیه مایل به پذیرش این رژیم نیستند.

سخنگوی وزارت خارجه خاطر نشان کرد: سیاست های عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی که با فشار دولت آمریکا در منطقه در طول سالهای گذشته دنبال شد، اگر چه منتهی به عادی سازی روابط رسمی میان رژیم صهیونیستی با تعداد محدودی از کشورها شد اما به هیچ وجه به معنای پذیرش این رژیم از سوی ملت های منطقه و جهان نیست و اتفاقی که در اجلاس اتحادیه آفریقا رخ داد یکی از نمادهای عدم پذیرش رژیم صهیونیستی در نزد افکار عمومی و مجامع بین المللی دنیا است.

از کنعانی درباره حضور پرویز ثابتی نفر دوم ساواک در کشور آمریکا سوال شد و اینکه آیا دولت ایران می تواند درخواست استرداد وی را بدهد؛ کنعانی در پاسخ گفت: این موضوع یکی از فهرست مطالبات ایران از بابت ۴۴ سال دشمنی آمریکا با ملت ایران بوده است و همچنان به قوت خود باقی است.

روند مذاکرات ایران و عربستان

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی در مورد مذاکرات ایران و عربستان گفت: چنانچه تمرکز اساسی برای روابط دو کشور باشد نیازمند اراده سیاسی است که باید ببنیم شکل خواهد گرفت یا خیر. جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده که در صورت جدیت طرف عربستانی برای ادامه گفتگوها آماده است.

کنعانی با یادآوری آمادگی ایران برای گشایش نمایندگی های سیاسی و کنسولی ایران و عربستان در خاک یکدیگر، افزود: این موضع رسمی جمهوری اسلامی ایران است و ما علاقه مند به بازگشت روابط دو کشور به ریل طبیعی خود هستیم زیرا چنین رخدادی به نفع مناسبات دوجانبه و منافع تهران و ریاض خواهد بود.

سفر امیرعبداللهیان به عراق

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره سفر امیرعبداللهیان به عراق که در آینده نزدیک انجام می شود، گفت: در این سفر با هدف پیگیری موضوعات دو جانبه و در تکمیل رایزنی ها و مشورت‌های منطقه ای جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دوست و همسایه انجام می گیرد.

وی درباره اینکه دولت عراق اعلام کرده در ارتباط با موضوعات مورد اختلاف میان ایران و آمریکا از جمله برجام با دولت آمریکا گفت و گو می کند، اظهار داشت: ما از هر کشوری که با نگاه به حفظ چارچوبهای عادلانه در بحث برجام و ازسرگیری اجرای آن و بازگشت مسئولانه همه طرف ها به توافق هسته‌ای، بتوانند نقش سازنده‌ای ایفا کنند، استقبال می کند و چنانچه دولت عراق در این زمینه بتواند ایفای نقش کند مورد استقبال جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

کنعانی افزود: با انجام این سفر، طرف عراقی چنانچه در چارچوب به موضوع با مقامات آمریکایی گفتگویی انجام داده، در مذاکرات به آن اشاره خواهد کرد و موضوع مورد تبادل گفت‌وگو خواهد گرفت. امیدوارم اراده سیاسی دو طرف و طرف های دیگر از طرف از جمله آمریکا برای بازگشت به برجام شکل بگیرد ما شاهد اجرای آن باشیم. ایران رویکرد سازنده خود را در تنظیم روابط با کشورهای مختلف مبتنی بر سیاست خارجی متوازن و پویا دنبال خواهد کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹۴
در انتظار بررسی: ۹۱
انتشار یافته: ۸۵
یعنی هیچ نظری واسه این پست فرستاده نشده ؟؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
نظر که ارسال شده ولی خب میدونید به مذاق دوستان خوئش نیومده که بخواهند منتشر کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
شروین حاجی‌پور جایزه خود را از دست همسر یک آمریکایی گرفته که پس از به شهادت رساندن سردار سلیمانی گفت: هیچ آمریکایی در مرگ قاسم سلیمانی عزاداری نمی‌کند . آقای شروین باید ببیند چه چیزی داده است که آمریکایی‌ها او را مستحق دریافت چنین جایزه‌ای تشخیص داده‌اند. بنده جای ایشان بودم با هیچ قیمتی پا روی خون شهید سلیمانی افتخار ایران و ایرانی نمی‌گذاشتم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
شروین حاجی پور اگر جایزه گرفته پس مسولین چرا فرزندان و اقازاذهایشان در کشوری که قاتل سردار بزرگ سلیمانی هست زندگی مرفه و عالی و بیدقدقه دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
تابناک دست از سانسور بردار فقط به یک دلیل نتیجه ندارد
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
سردار سلیمانی در قلب خیلی از ایرانی ها جا دارد
و مثل هر سیاست مدار و نظامی دیگر، مخالفان خود را دارد

اما سوال من این است که دختر ایشان چرا با استفاده از نام آن سردار، بدون داشتن تخصص و سابقه کافی!! خود را لایق پست شورای شهر تهران دانسته است
نتیجه آن هم میشود این زاکانی

بنظر میرسه از نام ایشان برای مقاصد سیاسی بهره میگیرند، شماهم ظاهرا این کار رو کردید
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
اقتصاد ایران. را ویرانه کردید بروید و قیمت دلار. ا ببینید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
خوب خداروشکر که جای شروین نیستی ناشناس 12:34
شما چرا همه چیز رو به ملت حواله میدیدشاید دهن کجی به دولت باشه
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
آقای سخنگو؟؟؟؟!!!کدوم مردم؟ مردم ما یا مردم شما؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
البته این دولت مطمئنا دولت برای اونایی نیست که به پابوسی غرب افتخار می کردند. برای ملت آزاده و با شرف است
تعداد مثبت های بالای افتخار پابوسی غرب در این سایت مجازی که یادتون هست!!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
با اجازه شما یک میلیون چهارصد هزار نفر ایرانی شهروند امریکا داریم که دسترسی به سفارت و کنسولی ندارن
چهارصد هزار نفر ایرانی در کانادا همین فلاکت رو دارند
با این پیشنهاد شما ایرانی های مقیم المکان هم باید همین مشکل رو تجربه کنند
یک جور میفرمایید گویی در ایران میزبان صدها هزار اروپایی و امریکایی هستیم و اونها هستند که متضرر میشن،
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
دولت خواسته های مردم ( همه 85 میلیون نفر) را فراهم کنه، چشم !! تمام قد از ایشان دفاع میکنیم
وگرنه دولت بره از همون هایی منافعشان را تامین کرده، پشتیبانی بخواد
دولت باید استوار نامه سفیر آلمان رو بزارن کف دستش و بگه برو بده به همونی که نماینده ملت ایران میدونید و دعوتش کردید و دیگه با ما در هیچ موردی ، چه امنیتی چه منطقه ای چه سیاسی و ... ارتباط نگیرید که خودتون خواستید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
نه تورو خدا نکنید این کارو با المان. بیچاره ها گناه دارن لطفا تجدید نظر بفرمایید و رحم کنید
حاجی رحیم
| Germany |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
احسنت و من این را برای ملت سربلندمان آرزو می کنم! ایکاش مسئولین چنین کاری را بکنند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
حاجی رحیم شما اول فیلترتو خاموش کن.... ما نفهمیم داری با زری خانم چت میکنی
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
خبر داری ما به اونها وابسته ایم
مثلا شرکت زیمنس
یا صنایع مادر دیگر
اصلا متوجه ای چی گفتی!!
جوان!!
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
با این کار واقعا ضربه سختی به المان می زنید!
در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، باز هم شاهد حضور پرشور مردم ولایتمدار و به‌ویژه جوانان دهه هشتادی بودیم که حقیقتا حماسه‌ای دیگر خلق کردند. مسئولین باید قدردان این حضور پرشور باشند. تا این حضور هست دشمنان هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
ساندیس با دلار ۵۰۰۰۰ تومان چند
سیدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
تو اصلا بگو کل 85 میلیون ایرانی اومدن راهپیمایی! کدوم یکی از مشکلاتمون حل شد؟ از وضعیت دلار و بازار خبر داری؟
دستگاه دیپلماسی مراقب باشد. بعد از نمایش بی‌بدیل قدرت 22 بهمن 1401 ملت، پیام‌های سری و فریبکارانه جریان سلطه مثل گذشته شروع می‌شود. مطالبات فریبنده آنها را شفاف با مردم در میان بگذارید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
نویسنده این نظر و نظر بالایی هر دو یکی هستن. میان چندتا نظر باهم با ی موضوع میذارن مثلا تعدادشون زیاد به نظر برسه
به عنوان پدر یک شهید برای امروز آقای علی کریمی که چهره سرشناس فوتبال کشورمان بود متاسف هستم. ایشان که نامش علی از اسامی ائمه معصومین(ع) است و با دعای خیر مردم به چنین موقعیتی در کشور رسیده حال به‌دلیل وسوسه‌های شیاطین و برای چند روز دنیا با فردی حقیر، بدنام، ضدانقلاب و بی‌ارزش مثل مصی علی‌نژاد پیوند خورده است! کاش ‌اندکی نزد خود حساب و کتاب کند که در این معامله چه چیزی به دست آورده و چه چیزی را از دست داده است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
بنده هم به عنوان جوان ایرانی برای امثال شما متاسف هستم !
به جای اینکه پیگیری مشکلات روز افزون مردم باشید و دولت و کل مجموعه نظام رو پاسخگو کنید
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
علی کریمی که تو ایران همه چی داشت، ثروت محبوبیت معروفیت . اگه پول بیشتر میخواست که تو همین ایران میتونست مثل علیرضا دبیر یقه رو سفت کنه و بشه رییس فدراسیون فوتبال ولی برعکس تفکر شما هدفش پول و دنیا نبوده
دانیال
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
شما به عنوان پدر شهید باید یقه مسئولینی را بگیرید که وضعیت کشور را بجایی رسانده‌اند که علی کریمی و امثال ایشان که کم هم نیستند را به این ورطه کشانده اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
برادر من هم خوانواده شهیدم
من مشکلی با علی کریمی و دایی ندارم
چرا موضوعات رو به مسائل دینی پیوند می‌زنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
شما به عنوان پدر شهید یقه مسئولین بگیرید و بفرمایید ما شهید ندادیم که خودتان و فرزندانتان در نازو نعمت زندگی کنید و مردم با فقرو نداری دست و پنجه نرم کنند
ناشناس
| Austria |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
یک سوال: چه اصراری هست که اسم علی نژاد را به جای "مسیح" می نویسید "مصی"؟ آیا اسمش را نمی دانید یا این هم بخشی از پروژه فحاشی به مخالفان است؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
تو واسه خودت متاسف باش پدرشهید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
اظهر من الشمس هست که به دروغ خودت رو پدر شهید معرفی کردی...
اینقدر چرا از ملت مایه میذارین؟ شما از کجا از دل ملت خبر دارین؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
شما آشوبگرا ملت نیستید وطن فروشید
دولت با مردم رو راست نیست.
اینها رو ول کنید دلار ۵۰ تمن
مردم به کنفرانس مونیخ کاری ندارند و هیچ اهمیتی هم نداره.
ولی قیمت دلار و گرانی و تورم براشون مهمه.
دهن کجی رو دلار ۵۰ تومنی کرده به ملت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
فدای انقلاب جنسیتون
رفراندوم برگزار کنید تا حق و باطل تفکیک شود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
حق و باطل مخلوط نیست تو قاطی داری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
مثبت ومنفی ها خود یک رفراندوم میباشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
چرا وقتی بحث رفراندوم پیش مییاد برخی دوستان کهیر میزنند؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
رفراندوم ۲۲ بهمن برگزار شد
دوباره از مردم مایه می گذارید
دولت، حکومت ایران و ملت شهیدپرور مان هرگز نباید این اعمال زنده و مغرضانه دولت آلمان و کشورهای همجنس که دست و ماهای آمریکا و اسرائیل هستند و درآمدشان از آل سعود وهابی را در این نشست به اصطلاح امنیتی (جنگ افراز) فراموش کند! دولت آلمان زنی را بعنوان وزیر خارجه به دستور آمریکا سرکار آورده است که حتی زندگی نامه اش جعلی است و با وجود اثبات تبهکاری او چون به گروه خون آمریکایی ها می خورد وزی خارجه اش کردند!
حتی در علم فیزیک ثابت شده است که هر عملی، عکس العملی معکوس دارد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
خدا وکیلی من نفهمیدم چی گفتی
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
از نوع جمله بندی و مطالب عنوان شده شما ایمان دارم که شما یه مسئول بلند پایه مملکت هستی . مقام یعدیتون مبارک
ناشناس
| France |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
و خداوند شفایت دهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
ناشناس عزیز
قرار نبوده کسی بفهمه
سخنگوي وزارت امور خارجه : دعوت از فرزند يك ديكتاتور مخلوع و فراري به كنفرانس مونيخ دهن كجي به ملت ايران است !!
-------------------------------
--- درسته برادر ! اما مسئولين هم چنان عملكردي نداشته باشند كه مردم يا برخي از مردم دل و اميد به فرزند يك ديكتاتور مخلوع ببندند !! ... بله ؟
--- قاسم آقا ! درسته كه در بلاد پايتخت گوشت شده كيلو نيم ميليون تومان ؟ ... توبه ... استغفر الله ! .. ما سال ٦٥ همين خونه فعلي خريديم پانصد هزار تومن ! ... اما خب ! خونه جمع و جوريه ! البته تا حالا خيلي هم خرجش كرده ايم !!
--- نميدونم برادر ! خريد گوشت قرمز براي ما شده خط قرمز . !! ... دست ما كوتاه و خرما بر نخيل ! ... خواه
اين گوشت كه شما مي فرمايي ، كيلو ٢٠٠ تومن باشه ، خواه سيصد تومن ... خواه پانصد ... خواه هفتصد ... خواه يك تومن ! يعني يك ميليون تومن ! ... ديگه براي ما فرقي نميكنه ! براي من حقوق بگير كه مدركم ديپلمه و هيچ مداخلي ديگر ندارم و آخر هر ماه چشمم به دست دولته ، با اين فرمول حكم ميكنه :
يك ميليون = هفتصد تومن = پانصد تومن = سيصد تومان = دويست تومن و = با اعداد و ارقام ديگر !!
به هر حال پول چنين گوشتي نداريم ! اما دعا مي كنيم كه خدا سايه سويا از سرمان كم نكنه !!... سويا كه گرون نميشه جعفر آقا ؟ ... بگو نه ؟!!
گردانندگان این نمایش و این کنفراس نه چندان مهم ثابت کردند که از خود اراده ای ندارند و نوکر اسراییل و صهیونیسم هستند و این قبیل حرکات مذبوحانه خوش رقصی برای اربابان صهیونیستشان است
پاسخ ها
آتیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
میشه بیشتر توضیح بدی که چطور ثابت کردن؟
باید سفارت خانه المان را تصرف کنیم چون لانه جاسوسی اروپایهاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
معطل نکن
رضا مدیاتک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
جناب با سواد لانه جاسوسی اصطلاحی است که کمونیستی که به سفارت آمریکا نسبت داده شد چون سفارت آمریکا بجز شوروی از کجا جاسوسی می کرد ؟
بزرگترین دهن کجی به مردم ، قولی بود که دیروز داد تا قیمت ارز و تورم را بیاره پایین . و هنوز از میکروفون جدا نشده بود که دلار شد پنجاه هزار تومان .
بدترین دهن کجی به مردم نشنیدن صدای اونها و خودی و غیر خودی کردن مردم بود و تمام
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
از حجاب اجباری هم می گفتی
چقدر تعداد پیام های غیر قابل انتشارتون زیاده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
چون قرار بود مسولان صدای مردم رو بشنوند . قرار بود اصلاحات و تغییرات مثبت بعد از آرامش جامعه و پایان نا
ارامی ها شروع بشه . چون آزادی تو ایران تقریبا مطلقه
چرا توافقات اقتصادی ایران و چین محرمانه است؟
رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به نتایج سفر ابراهیم رئیسی به چین گفت: باتوجه‌ به تأکید رئیس‌جمهور، توافقات و قراردادهای این سفر طی دو ماه آینده وارد فاز اجرایی شده و اثرات مثبت آن در اقتصاد کشور بروز خواهد یافت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
علی برکت الله یادش رفت!؟
رضا مدیاتک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
چونکه هیچ توافقی صورت نگرفته و از آنروز به بعد دلار وصل شده به قطار پیشرفت و کسی نیست جلویش را بگیرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
ایکی از نتایج مهم این سفر، اهدای دکترای افتخاری به رئیس جمهور با سواد ایران بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
چین یک مدرک دو دلاری دکترای قلابی به رییسی داد

و باهاش خداحافظی کرده و بطرف تهران بدرقه اش کرد

اینهم شد نتیجه سفر سه روزه رییسی و نصف وزرایش با هواپیمای دربست تشریفات به چین !!!؟

یک مدرک دو دلاری دکترای قلابی به رییسی!!! ؟
دلار 50 تومنی که از صد تا دهن کجی بدتره
تا زمانی که ملت پشت نظام و رهبری و همیشه در صحنه هستند آلمان واربابش صهیونیسم اشغالگر هیچ غلطی نمی توانند بکنند انقدر کنفرانس برگزار کنید تا کنفرانسدانتان پاره شود.
مردم 44 سال پیش با تنفر تمام خاندان منحوس و وابسته پهلوی رو از کشور بیرون انداختند . ببینید عملکرد شما چی بوده که این تفاله ها جرات کردن دوباره سر از زیر لحاف دربیارن و عرض اندام کنند
سقوط ارزش پول ملي و
گسترش و فقر و فلاكت
دهن كجي به ملت است
نه دعوت فلان شخص و بهمان كس......................
الان دلار چند؟!!!!
خدمتتان عرض کنم پسته کیلیویی یک میلیون تومان کاش پارسال ازش عکس میگرفتیم تا بچه ها مون فرامش نکنن
خود کرده را تدبیر نیست
آقای کنعانی برای خاطر ملت بزرگ ایران یا اصلا با آمریکا مذاکره نکنید یا بطور مستقیم وارد مذاکره بشوید این بازی های پشت پرده را تمام کنید
هیچ کسی را نباید با نسبتی که با پدر یا وابستگی فامیلیش سنجید، باید با حرفی که میزند و منش و شخصیت اجتماعی م تحصیلاتی که حاصل یک عمر میباشد سنجید
منظورتون از ملت همون ۱۰-۲۰ درصد طرفدارهای خودتونه، دیگه!
دهن کجی به ملت ، فروش اموال عمومی توسط افراد مصون از دادخواست می باشد.
میگم الان, این مثلا نمایندگان مردم، چه کاره هستند؟ دلار ۵۰ رو رد کرد!
چرا ازتون آبی گرم نمیشه؟؟
دهن کجی به دولتمردان است نه به ملت ایران، چرا در این گونه مواقع از ملت مایه می کذارید؟
باش تا صبح دولتت بدمد .
ببخشید من متوجه نشدم فرزند دیکتاتور مخلوع کیه؟
وقتی همه تخم مرغاتون رو توسبد پوتین گذاشتین انتظار دارید یادتون فرش قرمز هم پهن کنند...شما برید سراغ میدان
دهنکجی به ملت ایران برخورد نکردن با مسئولین نالایق است که چیزی از اقتصاد نمی دانند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر