بازدید 3121

رفتار اتحادیه اروپا ادامه سیاست ناکارآمد ترامپ است

حسین امیرعبداللهیان و جوزپ بورل، نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا به صورت تلفنی گفت و گو کردندو وزیرامور خارجه کشورمان گفت که رفتار ماه های اخیر اتحادیه اروپا ادامه سیاست های ناکارآمد ترامپ است. 
کد خبر: ۱۱۶۴۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵ 20 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، در این گفت و گو امیرعبداللهیان ضمن اشاره به حضور میلیونی و باشکوه مردم ایران در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، از رویکرد برخی کشورهای اروپایی در حمایت از گروه های حامی تروریسم به شدت انتقاد کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان درخصوص سیاست تکراری و منسوخ اعمال تحریم گفت: رفتار ماه های اخیر اتحادیه اروپا، ادامه سیاست ناکارآمد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکاست که بیش از پیش تداوم استاندارهای دوگانه و غیر واقع بینانه توام با استفاده ابزاری از مفاهیم حقوق بشری را اثبات می نماید.

وی همچنین بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ در اوکراین تاکید کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره بر ضرورت آتش بس و پیگیری راهکارهای دیپلماتیک برای حل مناقشه اوکراین تاکید داشته است.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد از منظر جمهوری اسلامی ایران احترام به تمامیت ارضی کشورها ضامن بقای صلح پایدار از جمله در اوکراین است و ما با هدف پیشبرد آتش بس و دستیابی به صلح از هیچ کوششی دریغ نکرده ایم.

وی در خصوص تعاملات میان جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص موضوعات پادمانی اظهار داشت: درحال برنامه ریزی برای سفر آژانس به تهران هستیم و ابتکارات مشترکی را در دستور کار داریم.

امیرعبداللهیان افزود: اگر آژانس با نگاه فنی و غیر سیاسی عمل کند، امکان دستیابی به چارچوبی برای حل و فصل موضوع وجود دارد.

جوزف بورل مسئول عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این گفت و گوی تلفنی ضمن اشاره به مواضع حمایتی اروپا در قبال اوکراین، نسبت به برقراری آتش بس در هفته ها یا حتی ماه های آتی ابراز بدبینی کرد.

نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه با اظهار امیدواری نسبت به پیشرفت های بعمل آمده در مسیر همکاری جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی بر ضرورت تداوم گفتگوها به منظور پیشبرد موضوعات در دستورکار تاکید کرد.

طرفین در این گفت و گوی تلفنی در خصوص روابط ایران و اتحادیه اروپا، توافق برای رفع تحریم ها، همکاری ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی و تحولات اوکراین بحث و تبادل نظر کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر