بازدید 3354

تلاش دولت برای از بین بردن «فقر مطلق»

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته در حوزه اشتغال به رفع مطلق و نسبی فقر از جامعه کمک می‌کند و به علاوه موجب افزایش بهره‌وری نیز خواهد شد،گفت: دولت سیزدهم نیز تمام تلاش خود را به کار گرفته تا دیگر فقر مطلق در جامعه نباشد و فقر نسبی نیز به کمترین حد برسد.
کد خبر: ۱۱۶۴۵۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴ 19 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سیدصولت مرتضوی در «همایش ملی راهبران اشتغال» گفت: کمیته امداد تمام تلاش خود را بر پیگیری منویات رهبر انقلاب متمرکز کرده است.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکل بیکاری و اشتغال باید قرارگاه تشکیل شود، افزود: بررسی فعالیت‌های کمیته امداد حاکی از آن است که این قرارگاه امروز به عالی‌ترین شکل در این نهاد ایجاد شده است.

مرتضوی با تمجید از راهبران اشتغال کمیته امداد، بیان کرد: بدون شک کسانی که وظیفه راهبری اشتغال در کمیته امداد دارند را می‌توان فرماندهان قرارگاه اشتغال دانست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: قطعا باید تمام امکانات را برای توسعه کارآفرینی در کشور بسیج کنیم، زیرا این اقدام بستری را برای رونق اقتصادی و ایجاد آرامش اجتماعی فراهم می‌کند.

مرتضوی، توانمندسازی نیروی کار را زیربنای ارتقای بهره‌وری دانست و تاکید کرد: باید فرآیندهای منجر به تولید را کوتاه کنیم و در عین حال تلاش کنیم با کمترین هزینه به بالاترین درآمد در حوزه اقتصاد برسیم.

وی با تاکید بر اهمیت کارآموزی و مهارت‌افزایی گفت: لازم است در حوزه کارآفرینی از فضای سنتی خارج و در جهان دانش‌بنیان کارها را پیش ببریم.

مرتضوی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: قطعا بخشی از کارها از دریچه کلاس‌های آموزشی پیش می‌رود، اما واقعیت امر این است که بستر اینترنت و فضای مجازی را نباید نادیده بگیریم و بر اساس علم روز پیش برویم.

وی گفت: اشتغال سرگرمی نیست، بلکه پایه مهمی در امر تولید است. تولید موثر نیز یکی از پایه‌های اساسی در بحث رشد اقتصادی است که از طریق آن می‌توان تمام وابستگی کشور به بیرون مرزها را برطرف کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تاکید بر ایجاد یک میلیون شغل در سال جاری، عنوان کرد: دولت سیزدهم طبق وعده خود یک میلیون شغل را پیش از پایان سال ایجاد کرد.

مرتضوی بیان کرد: لازم است یک تجدید نظر جدی در فرآیندهای ایجاد اشتغال انجام شود تا ضمن کوتاه شدن زمان برای اخذ مجوزها، به توسعه پایدار مشاغل نیز کمک شود.

وی تمرکز بر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و توجه به مناطق کمتر توسعه‌یافته را از اولویت‌های دولت سیزدهم برشمرد و افزود: برخی از پروژه‌ها نیمه‌تمام و بر زمین مانده این ظرفیت را دارد تا ضمن تکمیل آنها، چرخه تولید و اشتغال را تقویت کرد.‌

مرتضوی ضمن اشاره به حمایت‌های دولت از طریق اعطای یارانه تولید و خرید تضمینی، اظهار کرد: توجه به مقوله کارآفرینی نیز از جمله مواردی است که در ذیل سیاست‌های حمایتی دولت قرار دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ارائه آماری در حوزه اشتغال، اضافه کرد: پایش‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که در بخش صنعت، بازرگانی و همچنین خدمات، افزایش اشتغال رخ داده است اما متاسفانه شاهد افت اشتغال در حوزه کشاورزی بوده‌ایم.

وی گفت: موضوع زیست بوم‌های گردشگری در مناطق روستایی از جمله مواردی است که می‌تواند با جذب توریست، تصویر غلط ارائه شده از ایران در رسانه‌های خارجی را تغییر دهد تا پروژه «ایران هراسی» را خنثی کنیم.

مرتضوی خاطرنشان کرد: اقدامات صورت گرفته در حوزه اشتغال به رفع مطلق و نسبی فقر از جامعه کمک می‌کند و به علاوه موجب افزایش بهره‌وری نیز خواهد شد. دولت سیزدهم نیز تمام تلاش خود را به کار گرفته تا دیگر فقر مطلق در جامعه نباشد و فقر نسبی نیز به کمترین حد برسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۲۸
افزایش روزانه قیمت کالاها و خدمات همه نشان دهنده تلاش دولت برای معیشت مردم و ریشه کنی فقر است احتیاجی به گزارش و آمار نیست
اقدامات دولت بیشتر محرومیت زایی است تا محرومیت زدایی
خودتان از اینهمه دروغ گویی خجالت نمی کشید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

هر روز دارید مردم را فقیرتر و سفره ها را کوچکتر می کنید بعد مدعی تلاش برای حذف فقر مطلق و نسبی هستید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شما فقر ما رو بیشتر نکن

از بین بردنش پیشکش ت
کدوم رونق اقتصادی نکنه به کشورهای همسایه اشاره میشه
جان عزيزتان لطفا از اين تصميم ها نگيريد آخرين باري كه گفتيد به تعداد زير خط فقرها اضافه شده است ما از دولت فقط انتظار داريم هيچ مصاحبه اي در مورد هيچ مطلبي نكنند و از اصحاب رسانه نيز خواهش داريم لطفا تا پايان دولت باهيچ مقام دولتي مصاحبه نكنند.
تمام حرفهایتان دروغ محض است وبس.وقتی میریم مجوزی روبرای تولیدیاکاری بگیریم از۱۰خوان بی سوادهابایدبگذریم.تازمانیکه کارمندهای بی سوادوروابطی ازکارکنارنرفتندوتازمانیکه کارمندجدیدی که وارداداره میشودوآموزش انسانیت ومردم داری ووجدان داشتن یادنگیردودرخودنهادینه نکندونداندکه ارباب رجوع روازخودش نداندهیچ کاری درست نمیشود.لذامهمترین مسئله ومشکل کشورنبودثبات اقتصادی وسیاسی است اگردولت بی سوادبتواندثبات اقتصادی وسیاسی ایجادکندتامردم تشویق بشه و پولهایشان روازصندوق امانت وخانه هابیرون آورده وباتضمین دولت درتولیدسرمایه گذاری کننداونوقت درعرض کمتراز۵سال تورم ازبین رفته ورشداقتصادی به حداکثررسیده ووقتی همه کارداشته وحقوق واقعی بگیرنددیگرنیازی نیست که دولت به ۷۶میلیون یارانه بدهد.نیازی به پیچیده کردن موضوع نیست فقط راهکارهاروببینیدوعمل کنیدتانتیجه اش عیان شود
نیاز نیست شما زحمت بکشید و کارآفرینی کنید همینکه به کسی کاری نداشته باشید خودش رحمته
فعلا با این سوء مدیریت که دولت داره و تورم و گرانی خلاف این موضوع داره اتفاق میافته !!!!!! تابناک تو هم با این تیتر خبری داری نمک به زخم مردم میپاشی !!!!
حرفهای قشنگ. خیلی وقته از این حرف ها می شنویم.
شما تلاش نکن ، ما یه چیزی هم بهت میدیم!
چقدرم تلاش میکنید..هرروز بدترازدیروز
از قیمت گوشت ودلار و سکه و .....مشخصه البته با این روش فقیر از بین میره نه فقر
آره.
آقا شما خواهشا برای از بین بردن فقر تلاش نکن.بیچاره مون کردید
جناب وزیر خبر داری امروز گوشت شده کیلوئی 500000تومان ؟
مرغ در مرحله رسیدن به 100000تومان است؟
و مایحتاج زندگی مردم قیمتش دارد به فلک می رسد؟
همه این اقلام تا یکسال پیش قیمتش 1/3 بود.
این دولت لطف کند بجای فقر زدائی بین ملت اسیر ایران یک استعفای محترمانه اعلام کند تا آنهائی که در امر مملکت داری اینکاره هستند بیایند جلو.
فقر مطلق مگه تو اون اولتیماتوم دو هفته ایه حاج ابرام ریشه کن نشد؟؟
قرار بود در سال 14040 به قدرت اول علمی و اقتصادی منطقه تبدیل شویم حالا کار به جایی رسیده که افتخار دولت این است که برای از بین بردن فقر مطلق تلاش می کند تلاشی که تاکنون نتیجه عکس داده است. باور کنید اگر چند ماه دولت و مجلس و همه مراجع تصمیم سازی و تصمیم گیری در کشور کاری نکنند وسکوت اختیار کنند اوضاع اقتصادی کشور رو به بهبود می رود. امروز انقدر که کشور از تصمیمها و قوانین خلق الساعه بدون پشتوانه علمی و عقلی رتج می برد تحریمهای نا جوانمردانه غرب به کشور لطمه نمی زند. یک جمله رییش شورای رقابت بورس کشور را به سقوط کشاند و بیش از 10 هزار میلیارد تومان را روانه بازاهای ارز و سکه کرد و سبب افزایش قیمت در این بازارها و لطمه جبران ناپذیر به اقتصاد شد . متاسفانه حتی در حد تذکر هم با این مذیر بدون تخصص برخورد نشد.
به به بعد نیم قرن ادعای گوش فلک کر کن
حیف کامنت که برای شما گذاشته شود
راست میگه داره تلاش میکنه دیگه قیمت دلار وگوشت ومرغ وروغن ..........رو می‌بینیم متوجه زحمات شما میشیم
اقدامات کمیته امداد برای کارآفرینی اقشار فقیر ضعف بسیار زیادی دارد.
چرا وزیر محترم اینقدر بی اطلاع است؟
کدام نقد از کمیته امداد انجام شده است؟
از کدام مطالعات در خصوص عملکرد این کمیته اطلاع دارید؟
آیا به اهداف دست یافتید که اینقدر خوشحال هستید؟
لطفا یکی از پروژه‌ای که نیمه کاره سال‌ها س به زمین مانده خراسان رضوی مشهد. دهنه اخلمد است که حتی رنگهای تابلوها هم سفید شده وپروژه درحد گودبرداری مانده اگه این. پروژه به اتمام برسه شاید صد نفر یا بیشتر از بیکاری نجات یابند جوانان روستاها ی اطراف هم کار پیدا می‌کنند ودرضمن به زیبای اخلمد هم اضافه میشه وصدها گردشگر میان ورونق میگیره هم صنعت گردشگری وهم سفرهای خالی روستا
بر عکس گفتی
شما اگر عرضه دارید قیمت پیاز رو کنترل کنید که شده کیلویی 35هزار تومان بقیه گرانی پیشکش .
با اجازه سید مرحومان.
لطفا دست از تلاش بردارید.
بس مانِ
تامام
شما قیمتهارو نگهدارید یک ماه ریشه کنی فقر پیش کش
خواهشا دولت کاری نمیخواد بکنه اوضاع از این بدتر بشه همینجوری خوبه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها