بازدید 71536

توافق جدید میان ایران و آمریکا نزدیک است؟+ جزئیات توافق احتمالی

روز پنجشنبه ۲۷ بهمن، یک رسانه آمریکایی به نقل از چهار مقام این کشور گزارش داد، دولت «جو بایدن» در حال انجام مذاکراتی غیرمستقیم با ایران در خصوص مبادله زندانیان است. وبگاه شبکه خبری ان‌بی‌سی با گزارش این خبر به نقل از چهار منبع آگاه مدعی شد که این مذاکرات با میانجیگری قطر و بریتانیا انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۴۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰ 17 February 2023

توافق جدید میان ایران و آمریکا نزدیک است؟+ جزئیات توافق احتمالی

بین الملل تابناک: روز پنجشنبه ۲۷ بهمن، یک رسانه آمریکایی به نقل از چهار مقام این کشور گزارش داد، دولت «جو بایدن» در حال انجام مذاکراتی غیرمستقیم با ایران در خصوص مبادله زندانیان است. وبگاه شبکه خبری ان‌بی‌سی با گزارش این خبر به نقل از چهار منبع آگاه مدعی شد که این مذاکرات با میانجیگری قطر و بریتانیا انجام می‌شود.

منابع مورد استناد ان‌بی‌سی گفته‌اند، مذاکرات پیشرفت کرده‌، ولی رسیدن به توافق نهایی همچنان در هاله‌ای از ابهام است.

مطابق این گزارش، این تلاش از سوی کاخ سفید در حالی انجام می‌شود که مذاکرات وین برای رفع تحریم‌ها علیه ایران دچار وقفه شده‌اند و دولت بایدن با ادامه سیاست فشار حداکثری، تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرده است.

ان‌بی‌سی نوشته دو طرف در حال بررسی فرمولی هستند که قبلاً مورد بحث قرار گرفته و تبادل زندانیان در ازای آزادسازی ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران در بانک‌های کره جنوبی را شامل می‌شود.

پایگاه آمریکایی نوشته مطابق این فرمول، ایران اجازه خواهد داشت از وجوه مذکور برای خرید غذا، دارو و سایر اقلامی که مشمول تحریم‌ها نمی‌شوند، استفاده کند.

این منابع گفته‌اند در آن مذاکرات دیپلمات‌های ایران و آمریکا، ساز و کار‌های ممکن برای نحوه انتقال دارایی‌های مسدودشده ایران را مورد بررسی قرار داده‌اند و قرار است کشور سومی مانند قطر بر روند انتقال آن‌ها نظارت کند.

یک منبع مدعی شده در دیدار وزیر خارجه قطر با همتای ایرانی خود ـ که طی روز‌های گذشته انجام شد ـ هیأت قطری «پیام‌هایی از آمریکا را به طرف ایرانی منتقل کرد که شامل نکاتی در خصوص مبادله زندانی بود.»

برخی کارشناسان می‌گویند، با توجه به اختلافات فزاینده آمریکا و ایران بر سر پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران، ناآرامی‌ها در ایران و ادعای تحویل هواپیما‌های بدون سرنشین تهران به روسیه، احتمالا تنش‌ها در ماه‌های آینده افزایش پیدا کرده و پنجره مذاکرات مبادله زندانیان به زودی بسته می‌شود.

ان بی سی به نقل از مشاور حقوقی نمازی، می‌گوید: در حالی که قابل درک است، ایالات متحده و جهان به سرکوب گسترده اعتراضات مردمی توسط ایران پاسخ می‌دهند، جو بایدن نمی‌تواند تمرکز خود را بر ضرورت بازگرداندن گروگان‌های آمریکایی به خانه از دست بدهد. می‌ترسم زمانی که فعالیت‌های هسته‌ای در حال گسترش ایران به این ترکیب اضافه می‌شود، ما به سرعت زمان لازم برای انجام یک معامله با ایران درباره تبادل زندانیان را از دست بدهیم.

ان بی سی در ادامه می‌نویسد: فرمول مبادله زندانیان که شامل آزادسازی برخی منابع مالی مسدود شده ایران در کره‌جنوبی می‌شود، قطعا باعث انتقاد شدید برخی قانون‌گذاران در واشنگتن، به‌ ویژه جمهوری‌خواهانی خواهد شد که قبلاً بایدن را به عدم اتخاذ مواضع به اندازه کافی سخت در قبال ایران متهم کرده‌اند.

علی واعظ، مدیر پروژه ایران در گروه بین المللی بحران می‌گوید که عدم موفقیت در آزادی آمریکایی‌های زندانی خطرات سیاسی دارد. هر گونه معامله با جمهوری اسلامی ایران انتقاد‌هایی در پی خواهد شد؛ اما رها کردن شهروندان آمریکایی در زندان‌های ایران نیز بدون هزینه نخواهد بود.

 

توافق مشابه مبادله زندانیان در سال ۲۰۱۵ در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

واکنش رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی

همزمان، نورنیوز، رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی در توییتی نوشت: «نهایی شدن توافقات مذاکره غیرمستقیم با آمریکا نیازمند صداقت و عدم سیاسی‌کاری آن‌هاست.»

رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی در توییتر نوشت: سخنگوی واخ (وزارت خارجه) آمریکا به شکل ضمنی گزارش ان بی سی درباره مذاکره برای زندانیان این کشور و اموال مسدود شده ایران را تایید کرد. با درخواست واشنگتن، موافقت تهران، مذاکرات غیرمستقیم و نتیجه‌بخش انجام شده؛ اما نهایی شدن توافقات در حال مذاکره نیازمند صداقت و عدم سیاسی کاری آن‌هاست.»

موضع سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا، ادعای یک رسانه آمریکایی مبنی بر مذاکرات غیرمستقیم این کشور با ایران درباره تبادل زندانیان و آزادسازی اموال مسدود شده ایران را رد نکرد و گفت که واشنگتن همواره برای آزادی شهروندان خود تلاش می‌کند.

ند پرایس، سخگوی وزارت امورخارجه آمریکا در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به پرسشی درباره سفر راب مالی، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران به عمان گفت: «وی در دیدارهای خود در عمان در مورد مسائل مربوط به ایران گفت‌وگو کرده است. همان‌طور که می‌دانید، راب مالی فرستاده ویژه برای ایران است؛ بنابراین، می‌توانید تصور کنید که تمام تعاملات او در درجه اول بر ایران متمرکز خواهد بود. با توجه به نقش مهمی که عمان در کمک به حل چالش‌ها و کمک به پر کردن شکاف‌ها ایفا کرده است، این کشور نقش بسیار مفید و مهمی در تصمیم ایران برای آزادی باقر نمازی نیز ایفا کرد. آنها از بخشی از تلاش‌های طولانی مدت ما برای آزادی همه زندانیان متخلف و کمک به آزادی باقر نمازی در ایران حمایت کردند.»

رابرت مالی در منطقه به دنبال چیست؟

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران ـ که در منطقه است ـ چهارشنبه شب با معاون وزیر خارجه عمان درباره ایران گفت‌گو کرد؛ گفت‌وگویی که این مقام دولت بایدن آن را «عالی» توصیف کرده‌ است.

بسیاری از تحلیلگران این سفر را نشانه‌ای از تلاش‌های طرفین برای احیای برجام توصیف می‌کنند. پیشتر، فردای اقتصاد در گزارشی پنج نشانه از احیای برجام را بررسی کرده‌ بود و اکنون سفر رابرت مالی به عمان را می‌توان نشانه‌ای از احیای برجام تلقی کرد؛ هرچند برای نتیجه‌گیری در این‌ باره همچنان زود است.

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران پس از این دیدار گفت: «دیداری عالی با شیخ خلیفه الحارثی (شیخ خلیفه علی عیسی الحارثی معاون وزیر خارجه عمان) در عمان داشتم.»

مذاکره کننده ارشد دولت بایدن افزود: «ما در مورد تعمیق همکاری نزدیک خود در خصوص طیف وسیعی از موضوعات مرتبط با ایران گفت‌وگو کردیم.»

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران تصریح کرد: «من همچنین از عمان برای کمک به آزادی باقر نمازی قدردانی کردم.»

هیات آمریکایی به ریاست راب مالی برای شرکت در نشست‌های کارگروه مشترک آمریکا و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس درباره اولویت‌های مشترک به ریاض سفر کرده است.

وی مدعی شد: «کارگروهی نیز بر ایران و چالش‌هایی که این کشور ایجاد می‌کند، متمرکز است و کارگروه سومی نیز وجود دارد که بر مبارزه با تروریسم متمرکز است؛ بنابراین، هیأت آمریکایی در تمامی این کارگروه ها مشارکت خواهد داشت.»

راب مالی پیش از این، با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امورخارجه قطر ـ که قبل از حضور در واشنگتن، به تهران سفر و با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران دیدار کرده بود ـ درباره ایران دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

«ماجد الانصاری» سخنگوی وزارت امور خارجه قطر، سیزدهم بهمن ماه بر تداوم نقش دوحه برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها میان ایران و کشورهای غربی در مذاکرات هسته‌ای تأکید کرد و افزود: «میانجی‌گری قطر برای ارائه پیشنهادها در تسهیل بازگشت طرف‌ها به مذاکره ادامه دارد و ایفای این نقش دوحه نیز تا امضای توافق هسته‌ای که ضامن امنیت و صلح در منطقه است، متوقف نخواهد شد.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۶۷
سال ۱۵۰۰ :

مذاکرات در مرحله نهایی قرار دارد و بزودی برجام امضا میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
قیمت رلار از کنترل خارج شده نیاز به خبر سازی در مورد دلار های در کره جنوبی است ! ولی غیر ممکن هست که دلاری نق به این دولت داده شود. زندانی در برابر زندانی و همین. خلاصه وقتی دلار کم میشه همه طرفدار تعامل میشوند ولی خیلی دیر شده
ناشناس
| Canada |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
ارزش روبل روسیه به پایین ترین میزان در ده ماه اخیر در برابر دلار رسی و قیمت گاز در اروبا به یک هشتم تابستان رسید. چه میکند این دلار. همه حتی پوتین را وادار به تعامل و عقب نشینی میکنو. ولی دیگه خیلی دیر شده. در تابستان باید فکر امروز می بودید. دیدنی شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
کاکایی، استاد دانشگاه و کارشناس صنعت خودرو: واردات خودرو خالی‌بندی از آب درآمد!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
سردار رحیم صفوی: جبهه متحدی به رهبری آمریکا با همراهی ناتو و برخی ایرانیان خارج از کشور با هدف براندازی نظام شکل گرفته است. جمعیت هدف‌شان هم افراد زیر ۴۰ سال است که ۷۰ درصد جمعیت کشور را شامل می‌شوند. در جنگ رسانه‌ای، فضای مجازی و شناختی عقب هستیم، ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه : ایران مستقل‌ترین کشور کره زمین است. کارآمدی در کشور موج می‌زند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
یک عده اقلیت واقعا چند درصدی تو مملکت هستن نمی‌خوان آب خوش از گلوی مردم پایین بره.
آقای وزیر کشور شما میگید اونا عددی نیستن .اولاشما با عملکرد بسیار بد اموات رو دوباره احیا کردیدثانیا دقیقا بر اساس چه فاکتورهایی میگی عادی نیستند؟
بگو مردم هم بدونند
ناشناس
| Germany |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ، ۴۹۷ میلیون شد!
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
یعنی جنازه وکاغذپاره برجام هم بهترازدولت سیژدهم میتونه قیمت دلار رو کاهش بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
کشور دچار مشکل میشه
دیدی که برجام بدون پشتوانه و تضمین یکسال بیشتردوام نیاورد
آیا فقط یکسال قرار است زندگی کنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
جناب رحیم صفوی
جبهه متحد علیه جمهوری اسلامی ایجاد شده
توضیح بده چرا و چگونه علیه ما بسیج شدن؟
چرا مردم ناراضی و معترضند؟
چرا کشورهای منطقه در آغوش اسراییلند؟
جواب این سوالات و بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
دلار شده ۴۷/۵۰۰ دوباره اخبار تواقف نزدیک است پخش میشه
ناشناس
| Canada |
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
امروز دلار ۴۸ را هم رد کرد
علی برکت الله !!!
ناشناس
| Canada |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
ظاهرا دلار ترمز بریده دیگه به اینجور خبرها وگمانه زنی ها هم جواب نمیده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
امیدوارم با افزایشی که در آگاهی های عمومی صورت گرفته به یک دهه هم نرسد که دیگر از این بحث ها گذشته باشیم
ناشناس
| Austria |
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
خاک بر سر کشوری که باید برای آزاد سازی «پول خود» امتیاز دهد!! و احساس افتخار کند و تازه مصرف آن را کشور مقابل تعیین کند!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
انشاا.. خیلی زود تکلیف همه چی با اراده ملت روشن می شه
توافق ایران و آمریکا برای بازپس گرفتن پولهای ایران همیشه با موفقیت انجام شده ولی معلوم نیست این پولها کجا رفته ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
معلوم نیست ؟؟؟؟؟!!!!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
همه پول ها خرج آبادانی کشور شده ایران الان بزرگترین کشور منطقه است
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
اتفاقا معلومه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
علی آقا شما از اهالی برره هستید؟ جون به وفور از افعال معکوس استفاده کرده بیدین.
ماه هست مدارک فرستادم برای ثبت ازدواج به حافظ منافع ایران در واشنگتن نه پاسخ تلفن می دهند نه مدارک ثبت و پس می دهند و یک بار تماس گرفتم با بدترین نوع پاسخ و برخورد روبرو شدم ، به آنها تکریم با ارباب رجوع یاددهید و مردم رو گرفتار کاغذ بازی نکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
زنگ زدی چرت قبل از ناهار طرف رو پاره کردی دیگه
نوری
| Canada |
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
اصلا الان باهاشون ارتباط نباید میگرفتی
وقتش نبود
دل پری دارن ازتون :)))))
اخرین تلاشهای دولت برای کاهش قیمت دلار اما دیگه بازار گول نمیخوره
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
درود بر شما
دشمن دیروز یک روزه داره دوست میشه جریان چیه تا بحال حرام بود مذاکره چه عجله ای دارند برای توافق یک شبه؟یکی می‌تونه بگه جریان چیه ؟
آقا به این دولت مردان بگید پیش قدم مذاکرات و به نتیجه رسوندن آن باشد وقتی قرار نیست بمب اتم ساخته بشه نگران چی هستن هر روز که بگزره توقعات بالا تر میره
...هروقت دلار قد علم کرد ایران و امریکا هم به توافق نزدیک شدن
این همه بیخود مبادله چند زندانی را با تیترهای فریبنده توافق ایران و آمریکا بزرگ نکنید قصد آمریکا خروج سریعتر چند شهروند خود از ایران و آسودگی از فشارهای داخلی و متاسفانه بعد از آن اجرای نيات خطرناک علیه ایران با همکاری اروپا واسرائیل
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
دقیقا همینطور است
توی تمام این متن چیزی که خیلی توجه ام رو جلب کرد این بود که یه کشور چقدر هوای شهرونداش رو داره.
اگر این اخبار رو پخش نکنید دلار سر به ۶۰ هزار تومان میزند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
۸۰
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
احسنت این خبرها ویروسی ست و صرفا مصرف داخلی داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
100
چون ما دیپلماسی بلد نیستم چه دردوره باستان چه دردوران میانه چه دردوره معاصر تمام قراردادهای تاریخ و باختیم چون نحوه مذاکره رو نمیدونیم
الان هم مذاکره به این بزرگی دادیم به دوکشورفسقلی بنام عمان و قطر که ازطرف مامذاکره میکنن بعدمیگیم عربا به خون ماتشنه ان و بیست بعد میفهمیم چه کلاه گشادی سرمون رفته
میگم یه وقت بد نباشه ، قبلا چند بار اعلام شده دارایی ها نزد کره آزاد شده ! الان دوباره دارن در قبال کالای زورکی بهمون می دنش !
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
نه بابا، همون کالای زور رو هم نمیده. اینها دل خوش کرده اند به پولهای بلوه شده ، اما سئول هیچوقت بدون اجازه امریکا پولها رو آزاد نمیکنه و جنس هم بجاش نمیده
این کار نیاز به تدبیر بخرج دادن دو طرف داره .
وای از فردا دلار تک رقمی میشه!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
خواب دیدی خیر باشه.
کاش ایران به کوری چشم کشورهای عربی با آمریکا دوست بشه و وضعیت اقتصادی و پیشرفتش از همه بهتر بشه
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
هیچ کشوری با کشور دیگه دوست نیست خاله بازیه مگه. کشورها برای منافع مشترک با هم همکاری میکنند. شما هم اگر میخوای با آمریکا دوست بشی باید اول ابرقدرتی ام اما رو قبول کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
یعنی آمریکا ابرقدرتی 200 کشور دنیا از جمله جیبوتی و عمان و ... را پذیرفته، ایران مانده که تا چند وقت دیگه اونم می پذیره. واقعا استدلای سیما و سیمایی ما رو ببینید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
هر وقت گرگ و بره با هم دوست شدند، ايران و آمريكا هم با هم دوست خواهند شد!
تیتر زدی توافق هر که میبینه فکر میکنه ۱۰۰ میلیارد دلار آزاد شده بعد که میخوانی میبینه موضوع۴ تا زندانیه نکنه آرزوی توافق داری
این تیتر ها دیگه جواب نمی ده.
توافق می خواد بشه یا نه
دولت باید بهتره برنامه ای برای کنترل تورم داشته باشه
انتظار داشتیم رضایی بهتر عمل کنه و اینکه همیشه می گفت می تونن شرایط معیشتی رو بهبود بده، جامع تر عمل می کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
آقای خوش خیال آن وعده ها برای انتخابات بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
اخوی خیلی ساده ای. رضایی که خوب است هیچکس نمی تواند کاری بکند. اینها همه فقط و فقط استاد شعار هستند.
رفتیم سراغ ۲ تا کشور کمونیست که خدا رو اصلا قبول ندارن. یعنی چین و روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
مگه ما قبول داريم ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
روسیه نظامش سرمایه داریه و مسیحی ارتدوکسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
شما قبول داري؟
وقتی آمریکا اینقدر قدرت داره که عراق و کره جنوبی برای پرداخت بدهی خودشون باید ازش اجازه بگیرند چرا مستقیم با آمریکا مذاکره نمیکنیم. کاش یکی توضیح بده که صحبت نکردن با طرف مقابل چه معنی داره و در دوره کدام یک از ائمه وجود داشته
پیامبر با کفار قریش هم مذاکره می‌کردند
پس گاندو ۳ فیلمنامش اماده شد.
«... در ازای آزادسازی ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران در بانک‌های کره جنوبی را شامل می‌شود.»

این هفت میلیارد دلار تا حالا هفتاد بار «آزاد سازی» شده و هنوز هم بلوکه است.

هر کاری هم کردیم،از توقیف کشتی کره جنوبی به جرم آلوده سازی خلیج فارس گرفته تا آزاد کردن زندانیان دو تابعیتی، این دلارها به دستمان نرسید که نرسید.
تمکین زیر پوستی و لاک پشتی به خواسته های آمریکا
توافق با شیطان بزرگ الله اکبر شما کافرید
خداروشکر انشاالله که بسلامتی وبدون هیچ دغدغه ای تموم بشه تاشایدبه کشورارزونی وپایداری برگرده
ده دفعه پولهای بلوکه کره جنوبی آزاد شد. کشتی شان توقیف شد ورود کالاهایشان ممنون شد.
همش الکیه مثل این چند سال گذشته
نظر کیهان و ... چیه الان. توافق کنیم پولمون رو بگیریم یا نه؟ آمریکا جیزه ها شاید تو پولامون بمب قایم کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
کیهان :
تنگه رو ببندید تا دلار و سکه بیاد پائین
:-)
امریکائیها‌ از ایران عقده‌ دارند‌ و بهیچ وجه حاضر نیستند‌ از اشغال سفارت خود توسط‌ ایرانیها بگذرند‌ مگر اینکه ایران با یک دیپلماسی قوی‌ آثار این کدورت را پاک نماید‌ .
در حال حاضر هم کاملا مشخصه دارند با سیاست چماق و هویج‌ مذاکرات‌ برجام‌ را هی کش بدن تا در سایه این مرور زمان‌ و حالت بلاتکلیفی‌ هر روز ایران را دچار‌ مشکلات عدیده تری بنمایند‌ لذا‌ ایران باید‌ تکلیف خودشو با برجام‌ ‌ و مذاکره با امریکا‌ را قاطعانه یکسره بکند‌ چرا که این حالت نه جنگ‌ و نه صلح‌ بهیچ‌ وجه بنفع کشور نیست‌ !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
دقیقا کشور تو وضعیتی قرار گرفته که نه راه پس داره نه راه پیش
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
دوست من بهت قول میدم توافق با آمریکایی ها مثل آب خوردنه. آمریکا فقط به فکر منافع اقتصادی است. مشکل دلواپسان هستند و مقداری زیادی شعار میکنند که چه کنند. آمریکا میگه به جای اروپا و چین از من ماشین و هواپیما بگیر. چرا که نه به جای بنجل چینی ملت فورد و شورولت سوار بشن
توافق ميان ايران و امريكا نزديك است ؟
---------------
چنان كه گفته اند در سياست دوست هميشگي نيست و دشمن هميشگي هم نيست ! بلكه آن چه هميشگي هست
منافع و سود و ملي است !! بنده شخصاً معتقدم در دنياي سياست بايد روباه بود تا شير ! چرا كه روباه
گرچه نيروي يدني قوي ندارد ، اما نيروي قوي فكري دارد كه همراه با كياست و زيركي و رندي است كه با اين نيرو مي تواند سر شير هم كلاه بگذارد ،و شير را خر بكند ! ... درست شنيدي برادر ! روباه اين توان دارد كه شير را خر و الاغ بكند ، اما شير با اين همه قدرت و توان ، ياراي آن نيست كه روباه را مبدل به الاغ بكند !!...وانگهي نيروي بدني و قدرت شير بر اثر مرور زمان رو به كاستي و ضعف مي رود ، اما نيرو فكري و « سياستي » روباه بر اثر گذشت زمان و تجربه ،، البته قويتر و محكم تر و باتجربه تر مي گردد !! اگر كسي از بنده سؤال كند كه سياست را تعريف كن خواهم گفت : « سياست يعني يك چانه خمير ، نه يك تكه فولاد » !! گرچه هر گز كسي اين سؤال را از بنده نخواهد كرد ! مگه بنده چه كاره ام ؟ ... دبير كل سازمان ملل هستم ؟ !! ... هيهات ... هيهات !!
--- حالا چرا يك چانه خمير ؟
-- معلومه برادر ! چون به آساني مي توان به هر شكل و فرمي در آورد ، بر عكس فولاد !!
شايد به همين خاطر است كه واژه « سياست » به انواع و اشكال گوناگون مي توان كتابت كرد :
سيا صت !
سيا ثت !
سيا صط
سيا ثط
صيا ست
صيا سط
صياصت
صياصط
ثيا سط
ثياصط
ثيا صت
ثياست
و احتمالا واژه هاي ديگر
--- عجيبه ! كه اين واژه را مي توان به اشكال گوناگون نوشت !!
-- چه عجبي برادر ! از بس كه اين كلمه « سياست » جَلَب است و ناقلا و مي تواند خودش را به هر شكل و فرمي در آورد ! در سياست برادر حرف از « عمرو عاص » است ، نه از « ابو موسي اشعري » !!
-- عجب ... عجب ... عججب !
-- نه عجب برادر ! ... نه عجب !
برای برجام چه کار که نمی کنید؛
اگر این کار در زمان ظریف می شد چه جنجالی که به پا نمی کردید!!!
باشه باشه شما گفتید ماهم باور کردیم!!!
دوران حرف درمانی گذشته
از این حرفا زساد شنیدیم
دلار شده ۴۷ تومن بعد شماها میخواین با این دروغا و حرفهای الکی مثلا بازار رو کنترل کنین؟
هفت نیلیارد بانک کره هنوز آزاد نشده؟
از ۲ سال میش تا الان ده بار خبر آزادی ۷ میلیارد کره جنوبی رو دادین ک مثلا بازار آزوم بشه
زیاد رسانه ای نکنید تا حساسیت ها زیاد نشود.هر وقت توافقی انجام شد، اطلاع رسانی کنید. رسانه ای کردن قبل از قطعی کردن توافق، کار رژیم صهیونیستی و عربستان است تا همه چیز را به هم بریزند.
طبق فرمول همیشگی قیمت دلار را کلی بالا می برن بعد با خبردرمانی یا یک مسکن موقت قیمت رو کمی پایین آورند!
دلار ریخت
باز رسانه های دولتی شروع کردن به خبر درمانی
دیگه اعتمادی نمونده مردم نه به بورس اعتماد میکنن نه به حرفا و اخبار شما هیچکس ریال نگه نمیداره
داریم به ابر تورم نزدیک میشویم وقتی خود دولتی ها و نمایندگان میگن حداقل تورم سال آینده ۴۰ تا ۵۰ درصده مطمئن باشین بالای صد درصد خواهد بود
با این امام صادقی ها هم کار به جایی نمیرسه
بنظر می رسد مورد مصرف این تیتر و گزارش ویژه بازار مالی در ایران است و بس!

فعالان خرده پای بازار سرمایه ایران فقط با این دست تیترها کوک می شوند. جستار بنیادی و تکنیکی کشک است!

واکنش بورس و بازار دلار به این نوع تیتر در هفته پیش رو را پایش کنید.
اتفاقا بنظر بنده بهتر است در پشت این دست تیتر در رسانه ها طوری عمل شود که بازار نسبت به این نوع خبرها حساسیت زدایی شود. شاید اثر آنی منفی داشته باشد اما به تدریج با این واکسیناسیون ( دوره ای و مستمر) حال بهتری بهم خواهد زد.
با این خبرا قیمت دلار پایین نمیاد
همانطورکه تا کنون ثابت شده کشورهای اروپائی کوچکترین آنندکه تصمیم بگیرند٪ این آمریکا(شیطان بزرگ)است که دستوربه آنهامیدهد٪٪پس کارآسانتراست باسیاست حساب شده بایدباشیطان بزرگ کارهاراپیش برد٪!
توافق میتواند ایران را شکوفا و متمدن کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
همانطور كه دوره قبل ايران را شكوفا كرد!
دلار که افزایش پیدا میکنه دو تا خبر دارن
ایران عضو پیمان شانگهای شد
پول های بلوکه شده ایران در کره جنوبی آزاد شد
تا الان ده ها بار این دو تا خبر رو کار کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
خخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
جدی جدی اینهای که گفتیدکار روزانه شان شده مورد عراق هم بعضی وقتها چاشنی اش میشه مثل دویست میلیون دلار عراق به بازار تزریق شد
به نظرمن همه کشورهابایدباهم روابط حسنه داشته باشن البته اجازه دخالت تومسائل نظامی وموشکی وامنیتی به هیچ کشوری داده نشه تنهااشتباه ایران این بودکه باامریکاوغرب اعلان دشمنی کردوفقط به کشورهای روس وچین کمونیست دل بست که تاالان به ایران خیلی ضربه زدن وایران هم چون به حق وتو این کشورهانیازداشت کوتاه امدالبته اول انقلاب شایدنیازبودامریکاروکناربزنه اماسالهای بعدوالان که ایران به اقتداررسیده به نظرم بایدباامریکاوغرب به توافقاتی برسیم ودست دوکشورروسیه وچین راتوپوست گردوبزاریم که خیلی درحق مانامردی کردن وازاین فرصت به نفع خودشان استفاده کردن تنهاراه نجات ایران روابط سازنده وبدون دخالت تومسائل امنیتی وحساس کشورباغرب ومخصوصاامریکاهست البته باشرق وهمسایگانش هم بایدروابط داشته باشه اگه باشرق وغرب روابط داشته باشه باعت رقابت بینشان میشه وکمترسعی میکنن به ایران ضربه بزنن وهرکدام سعی میکنن خودشان رابه ایران نزدیک کنن امااگه فقط بایکیشان روابط داشته باشیم مثل روسیه وچین هم بهمون ضربه میزنن وهم کاری میکنن بین ماوطرف مقابل رابهم بریزن باتندروی به جایی نمیرسیم بایدمثل اقای هاشمی میانه روباشیم
هر وقت بورس صعودی وارز وطلا ومسکن نزولی شد بدانید خبر خوبی شده والا بقیه اش سر کاریه گول تبلیغات نخورید .
اینقدر چوب لای چرخ دولت قبلی گذاشتید وا برجاما سر دادید برجام آتیش زدید تا کار ابطر بماند رقیب تون نتواند کاری کند مبادا ثابت بسود کاری از دستش برمیاد و رابطه با آمریکا خوب است و هم اینکه میوه اش را در این دولت بنام دولت اصول گرا و رئیسی بچینید و بگویید پیروزی و افتدار حزب الله است که زمان از دست رفت و تاریخ اش گذشت بفرمود حضرت امیرالمؤمنین هر کاری را به وقتش بایر کرد و بگذرد ثمری ندارد . امان از لجاجت جماعت مثلا ارزشی. عاقبت شد وضعیت و اوضاع فعلی دودش در چشم همه رفت بیچاره مردمی که کاره ای نیستند
سلام واقعا داریم به کجا می ریم که فقط و فقط نگاه مسئولین به توافق با آمریکاست مگه خاتمی و روحانی رو سر آرمان ها و شهدا مسخره نکردیم پس الان چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
نگاهتون به داخل باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
مطمئن باش، نگاه هيچ مسئولي به توافق با آمريكا نيست.
مثل طلب از کره تا بحال هفت بار پول را پس گرفته اند. در ضمن طبق قانون فدرال، پول مستقیم، به ایران پرداخت نمی‌شود. حتی کشوری های دیگه هم جرات اینکار را ندارند. فقط در برابرش غذا و دارو به ایران صادر می‌شود. که این کار فوق العاده هست. ‌وگرنه چنانچه قرار بود که پول مستقیم بدهند، امثال بابک زنجانی ها این وسط آماده هستند برای فداکاری.
دیگر مردم کاملا دست این حضرات را خوانده اند با این ترفند های مضحک دلار ارزان نمی شود . مذاکره با آمریکا هرگز بزودی به نتیجه نمی رسد .
این بزرگ نمائیهاوتیتر زدن هاازطرف خبرگزاری ها جهت جذب مخاطب است گول خبرگزاری ها را نخورید
اگر ایران با کشور آمریکا و غربی ها توافقی کند بزرگترین اشتباه زندگیش راخواهد کرد چون این کشورها اصلا قابل اعتماد نیستند و فقط به دنبال منافع خودشان می باشند و جز شیادی کاری دیگر با ایران ندارند.ایران باید شرایط سخت تحریم ها را ادامه دهد واصلا به این کشورها اعتماد نکند ما نیازی به اینها نداریم در آینده نزدیک اگر دلار را بازار معاملات حذف کنیم شرایط مان خیلی بهتر خواهد شد.مسئولین محترم ایران فریب آمریکا مکار و دار و دسته اش رانخورید والسلام.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
نظر دشمن واقعی ملت ایران
ایران کل پولهای بلوکه شده را هم بگیره ۱۰هزارتومن هم برای ایران هزینه نمیشه مث قبل بیخودی دل خوش نشید .
نمیشد همون موقع که ترامپ میگفت بیاید مذاکره و دلار 4000 تومن بود توافق میکردید؟ صبر کردید دلار برسه 48000 تومن حالا توافق؟
یه مذاکره محدود برای مبادله زندانیان... برجامی در کار نیست....
این حرف ها مصرف داخلی دارد و البته بی فایده
سلام باعث تاسف است چه توافقی؟ میخواهند منت سر ما بگذارند ، جاسوس هاشون را آزاد کنیم. تا بعد از چندین سال پول خودمون را آنهم با شرط و شروط که فقط چیز هایی که اونا اجازه بدند را بخریم.
اگر مسؤلین ما عقل سیاسی داشتند هر کشوری نفت می خواست اول پولش را می گرفتند و بعد نفت میدانند الان پول بیت المال ایرانیان بیچاره مثل گوشت نذری در همه دنیا پراکنده نبود. ضمنا چرا ایران طلب خود را با مصادره منافع کره پس نمی گیرد؟ چند کشتی بزرگ آن ها را با بارش توقیف کنند تمام.
ایران برای امریکا و غرب عروسکی بیش نیست. بقول یکی از سردمداران زیاد دلخوش برجام نباشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
عجب عروسكي كه اينهمه خود را براي آن به آب و آتش مي زنند!
کشک
اگر صلح هم بشود، گروهی در صدا و سیما خواهند گفت این جنگ در قالب صلح است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
عالی بودددددددددددد
پولی که برای سفره مردم و اقتصاد کشور عایدی نداره و معلوم نیست کجا می ره همون بهتر که ازاد نشه حداقلش اینکه که می گیم زیر بالش سرمون هست خیالمون راحته دود نمی شه. باشه برای ایندگان از ما که گذشت. ما به این شرایط عادت کردیم غیر این باشه مریض می شیم.
در ضمن روزی همین آقای باقری میگفت که ما برجام را سه طلاقه کردیم و رفت. حالا نه تنها شرطهای دیگر را میگویند بر میداریم (قضیه روسیه) حتی حاضر شده به همان برجام دوره آقای روحانی برگردند. ولی حالا غربی ها میگویند نه و شرطهای جدید گذاشته اند.
همه سرکاریم
تنها راه مبارزه با مشرکان است الان مثلث ایران چین و روسیه به رهبری ایران باید به اروپا حمله کنه و بعد خاک آمریکا. بهترین نقطه هم پایتخت امریکاست نیویورک رو با یک اتم بزنیم تمومه بقیه جاهای آمریکا خرابه و بیابونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
تو مطمئنی عقلت سالمه؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
خنده دار بود
مثبت دادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
داداش دست نگه دار. پایتخت آمریکا واشنگتنه. نیویورک را نزن تو رو خدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
شما اصغرشونی ؟
یا نکنه اصغر قاتل که میگن شومائی ؟
این مثلت چین و روسیه به رهبری ایران رو خدائییش از کجا آوردی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
اصغري ، تند نرو داداش ، بيا دواهاتو بخور
a
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
یک اتم زياد نيست
هر ۲ ..۳ ماه یک بار این تیتر توا خبار میاد ...بقول بابا پنجعلی الکی میییگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
از کرامات شیخ ما این است که حلوا را خورد و زر زد شیرین است
با کره جنوبی دیگر پیمانی نبندید چون ارزهایمان را نمی دهد ، کشتی جنکیش را تا خلیج فارس پیش اورد و رییس جمهوری اش عذر خواهی به دلیل گنده گویی هایش نکرده است
کارشناس ارشد اقتصادم
دلار تا یکسال اینده به مرز یک میلیون تومان میرسد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
كجا درس خوندي؟
احتمالا به خاطر برف و بارون و يا آلودگي هوا يا ترس از زلزله يا ... هفت روز هفته را تعطيل بوده!
یکی از وعده های اقتصادی محسن رضایی به ثمر نشست. آزادسازی پولها در قبال آزادی زندانیها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
البته برعكسه... زندانى ها رو آزاد مى كنيم، پولمون رو پس مى ده :)
مگه قرار نبود معیشت مردم رو به برجام گره نزنید؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا نتونستین به قول خودتون عمل کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چون قولی دادید که از توانتون خارج هست. بخواهید نخواهید معیشت مردم به مراودات سیاسی و اقتصادی با دنیا وابسته هست. اونایی هم که میگن همه دنیا اروپا و آمریکا نیست بد نیست از خواب بیدار شن یا دیگه خودشون رو به خواب نزنن و بفهمن خوب بفهمن که خیلی از اهرم های فشار اقتصادی و سیاسی دست اروپایی ها و آمریکایی هاست و شما دلخوش به هند و چین و روسیه و مالزی و اندونزی و ... نباشین.
تا یه وقتی شعارها واسه رفع و رجوع امور جواب میداد الان دیگه جواب نمیده پس به خاطر صلاح مردم و مملکت و دین و آیین مردم و خودتون هم که شده دست از افراط گری و واسطه تراشی و قهر و و ..بردارین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
گفتند که معیشت مردم علاج بشود
عناصر غربگرای داخلی از نزدیکی ایران و چین دچار نگرانی شدید هستند که وقتی هنوز رییس جمهور در چین هست اقدام به بی نظمی قیمت دلار در بازار میکنند که قطعا با هماهنگی جاسوس خانه انگلیس فاسد انجام میگیره
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
این دیگه چه کشوریه که نرخ ارزش رو چند نفر جاسوس بالا می برند!؟ احیانا تا حالا اسم علم اقتصاد به گوشت خورده؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
دلار از 30 هزار رسید به 45 هزار ، درحالیکه رییسی هنوز جایی نرفته بود... فکر میکنی مطلب می نویسی یا فقط میخوای بگی تایپ کردن بلدی؟؟؟؟
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
منظور؟ دولت و اختیارات دست شماست تجربه هم نشون داده توانمند نیستین. تنها کار رفراندوم و خداحافظی با این افکار پوچ هست که مردم رو آواره و سرگردان کرده
با اینکه ج.ا دنبال برجامه ، ولی آمریکا برجام و بی فایده میدونه ، انتخابات آمریکا نزدیکه ، با پایان جنگ اوکراین رییس‌جمهور جدید آمریکا میاد سر کار که صد در صد یا ترامپه یا فرماندار فلوریدا که بازم با ترامپ فرقی نداره....توافق در این محدوده زمانی بدرد هیچ طرف نمیخوره ، دولت سیزدم فوق العاده ناتوان عمل کرد و زمان مذاکره رو به باد داد !! نتیجه کنترل تورمش ام که همه دارند میبینند !! تنها رییس جمهور تاریخ که روز اول وبا تورم شروع کرد ( همه دولت ها دوره دوم ریاست جمهوری تورم داشتند ) و بعد از یک و نیم سال بیست هزار تومن باعث افزایش دلار شد ، سی هزار تومن پیاز ، قیمت ماشین چهار برابر شد ، قیمت کالاهای اساسی بیشتر از ده برابر و....
ایران بعد از 14 ماه شرط جدیدی گذاشت مذاکره به بن بست خورده. روزنامه کیهان:تابستان سختی پیشرو داریم تا تابستان صبر کنید امتیاز بگیرید.
مگر ما لال و چلاقیم که کشوری مثل قطر برای ما مذاکره کند ؟؟؟
تا مستقیم با امریکا مذاکره نکنیم و سفارت امریکا در خیابان تخت جمشید بازگشایی نشود هر روز بدتر از روز قبل خواهد بود روزگار ملت ...
این خبر نشون میده که اگر بخواهید هم میتونید با آمریکا توافق کنید
متاسفانه در مسئولان همتی برای گشایش مشکل کشور دیده نمی‌شود و سرنوشت کشورهای اروپای شرقی و شوروی را با اصرار بر تفکرات غیر استراتژیک و نظامیگری طب میکنند

نیاز به مردم برای تغییر اساسی بشدت احساس میشود و آزموده را آزمودن خطاستت
دلار ۴۷۰۰۰ تومانی ریشه مردم را میسوزاند و ایران تبدیل به خاکستر میشود
شما که میگفتید دهان کسی که حرف از مذاکره بزند را خرد میکنبم؟
وقتی امنیت و اعتماد در کشور نباشه
این ۷ میلیارد هم اگر ازاد بشه
طی ۲۴ ساعت از کشور خارج میشه
خلاصه تمام کامنت ها
تمامی کسانی که پول نقدشان را به طلا، سکه ، ملک و ماشین تبدیل کرده اند مخالف توافق هستند و بالعکس
برجام و توافق با دشمن. حتما به دست رییسی امضا خواهد شد تا این مدال با ارزش نصیب کسی دیگر نشود
غربى ها به هزار و يك دليل دوست ملت ايران هستند،اما روسيه و چين در ايران فقط دنبال منافع ملى خودشانند، البته دنبال منافع خود بودن چيز بدى نيست. متاسفانه منافع حاكميت در ايران دقيقا متضاد منافع ملى بوده و هست و اگر تغيير عمده اي رخ ندهد اين تضاد كماكان ادامه خواهد يافت. منافع ملى در چين با منافع حاكمان اين كشور كاملا منطبق است، اما منافع ملى در حكومت اليگارشي روسيه كه شباهتهايى با حكومت ايران دارد در بعضي جاها هم جهت و در خيلي از حالتها كاملا متضاد ميباشد و منافع پوتين و اليگارشهاى وابسته به حكومت وى بر منافع ملت روسيه ارجحيت دارد
ابر‌قدرت‌بلامنازع‌است‌باید‌در‌برابرش‌کرنش‌کنیم
کار ازین حرفا گذشته افسار در رفته دیگه
توافق ایران و امریکا یعنی رضایتمندی بیش از ۹۵ درصد مردم ایران
ارزش پخش این اخبار بر اقتصاد مملکت بیشتر از سفر رئیسی به چین است!!!
افزایش دلار کار خود بانک مرکزی بمنظور تامین هزینه های جاری دولته
وگرنه چه لزومی داره به هر کارت ملی ۵۰۰۰ یور بدهند
اینجوری هر روز پول های مردم را جمع میکنه و بودجه را تامین میکنه
فعلا بعلت حساسیت مردم دولت جرات نمیکنه دست به قیمت بنزین بزنه
میخواهند کشور بزرگ ۸۵ میلیون نفری را با تبلیغات و حرف درمانی اداره کنند
داستان صد تومن پول و پیاز و صد ضربه شلاقه ، اگر قبول کنند
شما رو به هر دینی که دارید هر خدایی که میپرستید بس کنید این سیاست ها رو مردم رو اینقدر شرمنده زن و بچشون نکنید به خدا قسم خیلی خانواده ها به خاطر مسائل مالی از هم پاشیده خیلی خیانت ها شده و زندگی ها بهم ریخته خیلی دل ها شکسته چه بچه های طلاق چه زن و مرد طلاقی جواب خدا رو چجور میخواد بده کسی که باعث و بانیشه تو رو به خدا تمومش کنید اخه پراید 300ملیون ؟چرا؟این فقط یکیش بود ظلم دیگه بیشتر از این
سلام و درود آنچه مسلم است مسولین بالا دستی با سو مدیریت دارند داشته های نظام را با ایجاد تورم سرسام‌آور و ویرانگر به باد فنا می دهند مثلا نظام و مردم را دارند فدای دو شرکت خودروسازی سازی می کنند چرا الله اعلم......
تیتر زدی که برای شنبه نرخ دلار را مثلا کنترل کنی خب بعدش چی بعدش که توافق نشد چی که نمیشه.
بازار ایران یک بازار رفتار شناسی است یعنی هر کس بتواند تشخیص دهد مردم در باره خودرو و مسکن و ... چه رفتاری را در پیش خواهند گرفت در تجارت و سود موفق تر خواهد بود

همه ما می دانیم که خودرو گران و مسکن هم گران و دلار هم گران است اما چرا مشتاق خرید آن هستیم
چون یقین داریم که در این کشور با این مسئولینی که ما داریم هیچگاه هیچ چیزی پایین نمی آید و رفتار دولت مردان ما در مقابل چاپ پول خنثی و بی تفاوتی است
و از طرفی می دانیم که ما با مردمی مواجه هستیم که اگر احساس کنند چیزی در حال بالا رفتن است با رفتن در صف خرید آنرا گرانتر می کنند و در واقع این یک تکنیک رفتار شناسی برای کسب سود است که تقریبا همه مردم حتی قشر فقیر هم از آن استفاده می کنند
مثلا وقتی ببینند مواد شوینده قرار است در شیب قیمت بالا قرار گیرد رفتار آنها به سمت خرید بیشتر است و لذا می تواند یک نقطه سود برای آنها بوده و یک نقطه تورم تصاعدی برای همه باشد

سود حاصل از رفتار شناسی را سفته بازی می گویند و اگر کسی می خواهد بفهمد سفته باز است یا خیر ببیند که آیا در هنگام بالا رفتن قیمت در صف خرید خواهد بود یا خیر
متاسفانه سیاست های اقتصادی دولت به سمت سفته بازی است
تنها راه رون رفت از مشکل فعلی مذاکرات مستقیم با آمریکاست. موافق و مخالف هم به جای ناله تشویق به این امر کنید
بقول رشتیهاجان فراموش نکنید هروقت پشت گوشتان رادیدیدتوافق راهم میبینید
مثل دو تا مرد برین سنگ هاتون واکنین،مارو ازاین شر رها کنین
مرگ بر آمریکا. مرگ بر خودم به خدا دیگه هنگ کردیم خدا از دست این مسولینی که دنیا و آخرت ما را از ما گرفتن
یک مثل به مثل های فارسی اضافه شد :" تا دلار گرون می شه ، یاد پول های کره می افتند"
در صورتی که با جهان آشتی نکنیم ایران دچار یک ابر تورم جدی خواهد شد بهتر بخاطر خودتان هم که شده این توافق صورت گیرد اکثر مردم که از بین رفتند
این مسائل غیر واقع در راستای خبر درمانی است که تزی از رونق افتاده است.
خب که چی باید خوشحال بشیم
کل این مذاکره ها برای این شروع میشه که بهونه ای پیدا کنن برا وارد کردن شوک به بازار و کاهش ارزش پول ملی ایران اول خوب میان جلو و همه چیز را گل و بلبل نشون میدن و البته هیچ تفییر مثبتی تو اقتصاد پیش نمیاد ولی بعد از چند ماه یکباره شروع میکنن به خبر سازی که مذاکرات شکست خورد و همین باعث میشه یکباره افزایش قیمت دلار شروع بشه و وعده دلار شصت تومنی تا عید به حقیقت بپیونده والا اگه این مذاکرات ها شروع نمیشد الان هموز دلار به سه هزار تومن نرسیده بود
بابا اینا یه بازیه با
یا هرگز توافقی پرکار نخواهد بود .واگرم باشه مثل گذشته بمحض صفرشدن هسته ای ایران ترامپ بعدی بزیر میز خواهد زد .هیچ شکی درین نداشته باشید .اگه رجال سیاسی ما سرسوزنی عقل داشته باشند دنبال توافق باشیطان نخواهند رفت .آنها علیکم عدو مبین.شیطان دشمن اسکار بشریت وصلح خواهد بود.امریکا محور شرارت وهواداران داخلیش محور نفاقو حماقتست
فکر کنم اگه یه موشک هوا کنند و مثل قبل روش یه مرگ بر اسرائیل بنویسند همه چی درست بشه
به زودی ابرقدرت هم میشویم
الان شدیم اما خبرش رو اعلام نمی کنن تا دلار یهو نابود نشه
خبر فیک می فرستند تا بازار ارز را تحت تاثیر قرار بدهند.
اصلا گروگان میگیریم که بتونیم مذاکره و التماس کنیم
سلام.خدا قوت.
و برعکس مردم ترکیه.
مردم ایران که ریالشان را به دلار نجس و پر از نکبت
آمریکا تبدیل کردند.
و هر کالایی در داخل کشور میخرند .باید با واحد
ارز خارجی بخرند.
عقل سالم در بدن سالم.
اقتصاد دان که بیمار باشد.نتیجه اش این است.
گرانی افسار گسیخته.در داخل کشور..
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس