بازدید 2662

جمعیت هدفِ براندازان، افراد زیر ۴۰ سال است

مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: جبهه متحدی به رهبری آمریکا با همراهی ناتو، صهیونیست‌ها و برخی کشور‌های عربی و حتی برخی ایرانیان خارج از کشور علیه ایران با هدف براندازی نظام شکل گرفته و در این رابطه جمعیت مورد هدف‌شان هم افراد زیر ۴۰ سال است
کد خبر: ۱۱۶۴۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰ 15 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در کارگاه مهارت‌افزایی نهضت خاطره‌گویی که در دافوس سپاه برگزار شد، درباره «جایگاه جنگ شناختی در جنگ ترکیبی»، اظهار کرد: امروز جنگ شناختی به دلیل ظهور شبکه‌های اجتماعی و پیشرفت‌های فناوری که بتوان در عرض چند دقیقه اطلاعات زیادی را بین میلیارد‌ها نفر توزیع کرد، به تهدیدی اجتماعی و ایدئولوژیک تبدیل شده است؛ بر این اساس باید در برابر الگوریتم‌هایی که قادرند تشخیص دهند چه کسی مستعد پذیرش مطالب ارسالی است و چه کسی تمایل به بازنشر آن مطالب را دارد، از خود دفاع کنیم.

وی افزود: جنگ شناختی در واقع نوعی جنگ برای کنترل یا تغییر نحوه واکنش افراد نسبت به اطلاعات دریافتی است و هدف آن فروپاشی دشمن از درون و تحمیل اراده سیاسی بدون اقدام سخت است که یکی از اهداف آن تأثیرگذاری بر تصمیمات دشمن به‌صورت نامحسوس و غیرقابل ردیابی، از طریق دستکاری باور‌ها و بازنمود‌های ذهنی حریف و ایجاد ابهام و عدم قطعیت ذهنی است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه جنگ شناختی، جنگ علیه افکار عمومی با هدف تأثیرگذاری بر سیاست‌های دولت و بی‌ثبات‌سازی مؤسسات عمومی صورت می‌گیرد، گفت: جنگ شناختی، به‌صورت همزمان به دنبال تأثیرگذاری بر تمامی لایه‌های جامعه از مسئولان تا مردم است؛ لذا در جنگ شناختی بر خلاف عرصه‌های قبل، از مجموعه مسائل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، رسانه ای، نظامی و... بهره‌برداری می‌شود.

وی با اشاره به نقطه کانونی تأثیرگذاری جنگ ترکیبی، در میدان جنگ شناختی است، عنوان کرد: جنگ شناختی میدان تزریق اثرات تهدیدات گوناگون در جنگ ترکیبی است و همچنین نتایج سایر عرصه‌های جنگ ترکیبی در میدان جنگ شناختی قابل بهره‌برداری است؛ بنابراین نباید صرفاً جنگ شناختی را یکی از عرصه‌های ظهور و بروز جنگ ترکیبی دانست، بلکه جنگ شناختی، قرینه و مکمل اصلی جنگ ترکیبی است.

سرلشکر صفوی در ادامه با اشاره به اینکه ناتو جنگ شناختی را ششمین صحنه جنگ مصوب کرده است، افزود: هم‌اکنون جبهه متحدی به رهبری آمریکا با همراهی ناتو، صهیونیست‌ها و برخی کشور‌های عربی و حتی برخی ایرانیان خارج از کشور علیه ایران با هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی شکل گرفته و در این رابطه جمعیت مورد هدف‌شان هم افراد زیر ۴۰ سال است؛ چرا که ۷۰ درصد جمعیت کشورمان را این افراد شامل می‌شوند.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: در جنگ رسانه‌ای، فضای مجازی و شناختی نه‌تنها عقب هستیم، بلکه می‌توان گفت در این جنگ همانند عملیات‌های بدر و خیبر دوران دفاع مقدس، شکست خوردیم؛ به همین علت باید آمادگی خود را برای هجوم در جنگ رسانه‌ای و شناختی دو چندان کنیم و از حالت دفاع در این جنگ خارج شویم.

سردار صفوی خاطرنشان کرد: ما در سه موضوع انقلاب اسلامی به رهبری امامین انقلاب، دفاع مقدس و جبهه مقاومت باید جبهه تبیین را بیش از گذشته فعال کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر